אכזבה גדולה, אליפות ישראל בסופרמוטו

אכזבה גדולה, אליפות ישראל בסופרמוטו

כידוע לכולנו בעקבות "בעיות עם האופנועים" בקטגורית S2 במרוץ האחרון באשדוד לא התקיים מרוץ בקטגוריה זו. ברשותי ק.ט.מ 450 מוסב לסופרמוטו ולצערי לא איפשרו לי להתחרות בקטגוריה הפתוחה, במרוץ באשדוד, בטענה שאני אפריע להם. לאחר האכזבה הראשונה רכשתי קראנק משומש של ק.ט.מ 400 בעל מהלך בוכנה של 46 מ''מ שהוא ארוך ב-0.6 מ''מ מהמהלך המקורי בדגם שלי. כתוצאה מכך גדל נפח המנוע ל-453 סמ''ק עובדה שמכניסה אותי לקטגוריה S1 וכאן שוב פעם הפתעה!!! בסופרמוטו "הישראלי" S2 מתחילה מ-460 סמ''ק, למה??? הסיבה היחידה שאני יכול לחשוב עליה היא אינטרסים אישיים ופחד מהעובדה שרוכבים חדשים יצטרפו למרוצים, תראו מה פישמן עשה במרוץ הראשון בעונה... כל זה מבחינתי פסול לחלוטין. זה קצת מזכיר לי את מה שהתרחש בשנות ה-70-80, כאשר נועם חצור היה משנה את תקנון המוטוקרוס בהתאם לנפח האופנוע שלו והכושר הגופני שלו. חבל חשבתי שמאז קצת התקדמנו, אך לצערי התבדתי. מצ''ב תקנון סופרמוטו באיטלקית, אבל בטוחני שכל מי שירצה יבין את הכתוב SUPERIORE=SUPERIOR=מעל
 

45degrees

New member
כמה דברים

1. חבל לי אישית על כי נפגעת מהנושא. 2. לא חוכמה להיות חכמים בדיעבד, אך למה לא בדקת קודם מה התקנון? 3. ישנם שינויים קלים (יחסית) נוספים אשר יכולים לאפשר לך להגדיל את המנוע לנפח של S1 - זה לא שמישהו חסם בפניך או בפני כל אחד אחר את האפשרות לבצע זאת. 4. לגבי ההפרעה ברכיבה התשובה די ברורה. האם אתה כרוכב ב S2 לא היית נתקל בהפרעה אם רוכב על KTM דיוק (חוקי ב S1, מגושם ואיטי מדי לשפיצרינג) היה מצטרף אליכם למקצה בשפיצרינג? אחת הסיבות להפרדת הקטגוריות היא גם בטיחות. מאוד מסוכן לרכב במסלול בו קיימים הבדלים גדולים מאוד בין הכלים המתחרים. 5. אתה לא הרוכב היחיד שנאלץ לבצע שינויים באופנוע בהתאם לתקנון. אתה לא הראשון וגם לא האחרון. אני למשל הייתי חייב להחליף מערכת פליטה עקב התקנון. גילוי נאות: לא הייתי שותף בכתיבת תקנון המירוצים.
 
תודה על התגובות

לגבי 1- תודה על ההשתתפות בצערי לגבי 2- לפי הידוע לי אנחנו פועלים תחת התקנון הבסיסי של ה-F.I.M, בנוסף לכך, למה 460 סמ''ק מה ההיגיון בכך, ראה תקנון מצורף להודעה המקורית? לגבי 4- בדוק את זמני ההקפה של S1 לעומת S2 במרוץ השני ותראה שאתה טועה. לפני 22 שנים זינקתי לראשונה למרוץ אופנועים ומאז לא הפסקתי להתחרות כמעט בכל תחום דו גלגלי שהתקיימו בו תחרויות בארץ ובחו''ל. זה לא מה שיגרום לי לא להתחרות בסופרמוטו, אבל חבל שאנשים בעלי כוח שניתן להם על ידי ציבור הרוכבים מערבים אינטרסים לא רלוונטים לתוך ספורט מרתק זה.
 

chukumuku

New member
מישהו יכל להסביר למה החוקים ככה?

ברור שעדיף שבכל מרוץ הרמה תהיה פחות או יותר הומוגנית. נראה לי שהסיבה ל 460 ולא 450 זה בדיוק בכדי למנוע הגדלות נפח קטנות כמו שאתה עשית (no offence). ויחד עם זאת, אשמח אם מישהו יוכל להסביר לי את משמעות הקטגוריות. בהסתכלות מהצד נראה כאילו S2 היא יותר "מקצוענית", אבל אני לא כ"כ מבין למה. אופנועים מעל 450 לא יהיו תחרותיים מול S2? בשתי הקטגוריות אין הגבלה על שיפורים אם אני זוכר נכון, אז מה הקטע? לא היה עדיף שהקטגוריות ייקבעו ע"י זמני הקפה ולא נפח מנוע? (מקווה שאני לא פותח כאן קן צרעות ושיש תשובה הגיונית לזה)
 
תשובה

במקומות שבהם מספר המתחרים גדול, החלוקה לקטגוריות פותרת בעיות של צפיפות. בנוסף לכך היא מגדילה את התחרותיות, כי ליותר אנשים יש סיכוי לעלות על הפודיום. הקהל נהנה ממספר מרוצים גדול יותר באותו יום. במרוצי המוטוג'יפי יש הבדל גדול בזמני ההקפה של הקטגוריות השונות, אך במוטוקרוס, אנדורו וסופרמוטו, כמעט הכל תלוי ברוכבים.
 

chukumuku

New member
אז משהו מסריח

נכון שבמוטו ג'י פי זה משמעותי (למרות שרוכב טוב על 250 לא יסיים אחרון ב ג'י-פי, אבל זה לא כ"כ שייך), אבל אם בסופרמוטו זה כמעט רק תלוי ברוכבים, אז לא עדיף לחלק לקטגוריות ע"פ רמת רכיבה? (כמו שהצעתי קודם). צריך פשוט למצוא קריטריון טוב לרמת רכיבה. חלוקה לפי נפח קלה לביצוע, אבל אם היא לא משרתת את המטרה אז מה עשינו? נמשיך לראות דגלים כחולים (כשהמרשלים ייתארגנו על עצמם) בהמונים? זה לא עושה טוב לאף אחד, ובטח שלא למובילים.
 
מסכים אתך, אם כי...

צריך לדאוג לא להמציא יותר מידי חוקים פרטיים. לפי דעתי כולם נגד כולם זה הכי טוב עם כמה מקצים, עד שיתבהר העניין של מרוצי הסופרמוטו וקטגורית ה-S2
 

45degrees

New member
אתה טועה לגבי הבדלי הזמנים

אלה תלויים בפירוש בשני גורמים (למעט הרוכב עצמו): סוג האופנוע/גודל המנוע ובמסלול עצמו. במירוץ בחריש למשל היה לכלים הגדולים יתרון עצום על הכלים הקטנים. במירוץ בשפיצרינג אין לכלים הגדולים יכולת להתמודד מול הכלים הקטנים. ב"כידון הזהב" בברסי כלי גדול הוא חסרון. ב"מטט" בבלגיה יש יתרון לכלי גדול. במוטו GP - טרם הגדלת הנפח והמעבר ל 4 פעימות היו מסלולים מסוימים ובהם הבדלי הזמנים בין ה 250 ל 500 ניו מאוד קטנים. יש עוד המון דוגמאות. השילוב - סוג מסלול וסוג אופנוע הוא זה שקובע מתי ההבדלים בין סוגי האופנועים יהיו זניחים, ומתי סוג מסוים יהיה עדיף.
 

כRובי

New member
מעניין שאתה משתמש בתקנון "כהוכחה"

אבל מתעלם מתקנון המרוצים הישראלי שגם "קצת" יותר קריא לרוכבי הליגה שלנו, וגם פורסם טרום העונה באתר המרוצים הרשמי של הליגה (שמתופעל על ידי אחד מהרוכבים ש-ל-ך). לפני הכל, ברצוני להזכיר שמרוצי הסופרמוטו, אותם אתה "טיפל'ה" מכפיש ומנכס אליהם את פוליטיקת מרוצי העמותות האחרות, הינו תקנון המפורט והיחיד שנגיש ומפורסם לעיני כל. בכל ההודעה הארוכה שלך, לא מצאת אפילו חריגה אחת (!) במרוץ, שנגדה את התקנון. מה שכן מצאת, הוא דברים אישיים שלא נראים לך באופן אישי... 1. בתקנון נרשם בפירוש: "מספר המתחרים המינימאליים ליצירת קטגוריה הינו 6 רוכבים". חבל שאתה מוצא להתאכזב מחוק ידוע, הגיוני וברור לכולם. (או שלך זה כ-ן נראה הגיוני לשבור את התקנון במיוחד עבור 34 רוכבים, ולהזניק מרוץ של 25 הקפות לאותה רביעייה, שמתוכה 3 רוכבים יקבלו גביע?) 2. בתקנון נכתב בפירוש שאופנועים בנפח של 460 סמ"ק ומעלה, ישתתפו בקטגוריית S1. זו הסיבה היחידה שבגללה לא השתתפת. כשבקשת להשתתף "בשביל הכיף" (אין קשר בין "כיף" לתקנון, אבל נניח זאת בצד לרגע), נענית שאכן תפריע לרוכבים אחרים. הכוונה היא, וזה אף הוסבר לך על ידי מס' רוכבים, היא שאתה אמור להיות "שקוף" עבור רוכבי ה-S1 שנאבקים על ניקוד ליגה. כל רוכב שתחסום מלעקוף, כל רוכב שתעקוף תוך כדי חיכוך כידונים או סגירת קו (היוצר עיכוב), כל רוכב שירצה לבחור קו פנייה מסויים ואתה תהיה בו, או שחס וחלילה תיפול ותיקח איתך רוכב נוסף, הרי שאותו רוכב "זוכה" למאבק מיותר עם מישהו שאפילו לא יכול לעלות לפודיום בסוף המרוץ. אז מדוע לעלות "מכשול" מיותר למסלול? רק בשביל שלך, באופן אישי, יהיה כיף? אין שום סיבה לשבור את הכתוב בתקנון במיוחד עבורך (או עבור כל אחד אחר). 3. היות ואתה מערער על התקנון (שפורסם טרום פתיחת עונת 2006) ו"מופתע" (כדברייך) ממגבלת ה-460 סמ"ק, אני מזכיר לך שנאמר בתקנון בפירוש: "רוכב אשר נושא ספק לגבי ההנהלה, בטיחות המסלול...או נושא ספק לגבי כשירותם של רוכבים אחרים, רשאי ואף עדיף לו, שלא ישתתף במרוץ". 4. מעט אחר כך, נכתב בתקנון בפירוש: "באחריותו האישית של כל רוכב להיות מעודכן לגבי חידושים וידיעות אשר הופצו ע"י המארגנים, עדכונים של אמצע העונה, וכל מידע אחר אשר הועבר בפגישות רוכבים". נושא מס' הרוכבים בקטגוריה, כמו גם נושא הנפחים של האופנועים בקטגוריות השונות, הוא דווקא מסוג הדברים שנשארו כפי שהם, עוד לפני שהעונה יצאה לדרך. לי אישית זה נראה שחשבת שתזכה לגמישות מסויימת מטעם המארגנים (אם בשל היותך דמות מוכרת בענף, או אם בשל החפיפניקיות המוכרת לך ממרוצי עמותות אחרות שידעת להזכיר), הרי שטעית. אז רגע לפני שאתה מוצא משהו "פסול לחלוטין" בהתנהלות המרוצים שלנו (אחרי שהחלטת שהתקנון בנוי סביב אינטרסים אישיים של המארגנים), נראה לי שכדאי שתעצור רגע, ותפנה קודם כל אצבע מאשימה לכיוונך, מאשר לחפש הוכחות בתקנונים ממדינות אחרות. ייתכן וההודעה הזו מנוסחת בסגנון קצת לא נעים - אבל עימך (ושאר הגולשים), הסליחה... יש לי נטייה "לקחת אישית" כשקוראים לתחום הסופרמוטו הישראלי בשמות (שלא לדבר על כך שמארגני הליגה, שאני נמנע עליהם, הושוו בצורה ישירה למעשים בלתי ספורטיביים בעליל כשל נועם חצור בזמנו).
 
מר כרובי ../images/Emo52.gif

אני לא דיברתי אתך לפני מרוץ אשדוד ואני חושב שאתה מבלבל אותי עם מישהו אחר. לגבי הנושא החשוב באמת, אני לא מצליח להבין למה דווקא במדינתנו עם מספר המתחרים הצנוע במרוצי הסופרמוטו, התקנון צריך להיות ייחודי ולגרום לכך שלא כל מי שיכול ורוצה להתחרות יעשה כך. הרי מטרתנו אמורה להיות זהה, לא כך הדבר? רצה הגורל וקטגוריה S2 מתה, אז למה לא להבין את המצב שנוצר ולפעול על מנת למזער את הנזק?
 

שחרלרט

New member
ידידי היקר אתה קצת נחפזת למסקנות

והאשמת סתם. אנחנו לא נשנה תקנון כל שני וחמישי,ואם נוצר מצב בעייתי אז לפני שינוי התקנון יש לשקול בכובד ראש את ההשלכות לפני שינוי התקנון. דבר שני,מירוצי הסופרמוטו מאופיינים בעיקביות מתמדת של רוכבים ומירוצים. ולגאותי חפים מכל פוליטיקה אפשרית כפי שטענת. דבר שלישי התקנון הוכן בקפידה בכדי להיות "פיירי"לכול מי שרוצהואני מדגיש רוצה לרכב. אז אם אתה באמת רוצה לרכב ולהתחרות פשוט תבוא ומה לעשות תתאים את עצמך לתקנון בדיוק כמו כולנו
 

lucca227

New member
שלום לך מתחרה על KTM

ראשית, האנונימיות מיותרת אבל לבריאות. לעיניינינו, כמתחרה ב- S2, גם אני כמוך מבכה על המצב שנוצר. אך יש להבין מה המיגבלות שעומדות בפני המארגנים בכדי לנסות ולמצוא פיתרון, והם מנסים. מה לעשות ואין 6 רוכבים שירכיבו קטגוריה ב- S2, אז באו לקראתינו ואמרו 5 רוכבים- וגם אותם לא הצלחנו להעמיד (בין היתר כי גם אני לא הייתי מוכן להגיע ל- S2). אז מה? כדי לא לבאס אותך באופן אישי, או אותי לצורך העניין, שאר מאכלסי ה- S1 צריכים לסבול מקרבות שווא מול מסתננים מה- S2? ברור שלא, למרות שזה דווקא יכול להיות מאוד מעניין... בנוגע להגדלת הנפח שביצעת, לא מן הראוי היה לבדוק לפני העשיה מה אומר התקנון במדינה בה אתה נימצא? או לפחות להעלות שאלה בפורום בו אתה מתלונן? לסיכום, גם אני אוכל את קצות האצבעות שאין לי איך לרכב כמו שאני אוהב במירוצים, זאת לא סיבה להיכנס באנשים שמשקיעים כל-כך הרבה מעצמם ועושים זאת בראש ובראשונה אל-מול לקחים שהופקו לאחר ביקורת על ליגות אחרות בהיסטוריית המירוצים הקצרה של מדינתינו.
 
מישהו מפספס את העיקר

התקנון בכלל וכל המשתמע ממנו לגבי הנפח בפרט נועד לקדם את הספורט שלנו. במקרה דנן אין ויכוח לגבי העובדה שחוק הוא חוק ויש לקיימו כהלכתו ללא סייגים. הויכוח הוא על מהותו של החוק וכוונת המחוקק העומד מאחוריו. אשמח מאוד אם מישהו יצליח להבהיר לי למה 460 סמ''ק דווקא ולמה לאחר ההתרחשויות האחרונות לא ניתן לתקן את המצב בצורה, שתשרת את המטרות של כולנו יותר טוב. אם כבר מדברים על בעיות, אז בעיית הרוכבים האיטיים שלא מצייתים לדגלנים היא חמורה הרבה יותר ואולי הפתרון יכול מאוד לעזור לאפשר למתחרי S2 להתחרות...
 

כRובי

New member
אולי כי קשה להבין ממך מה אתה רוצה?

קודם התחלת בכמה מסכן היית כשלא יכולת להתחרות ושלא נתנו לך להצטרף ל-S1. אח"כ זה הפסיק פתאום להיות חשוב, ופתאום ההודעה שלך סובבת בכלל סביב עניין הנפח שלא מתאים לשינויים הפרטיים שביצעת באופנוע הפרטי שלך. אח"כ תקפת (!) והאשמת את מארגני הליגה כבעלי אינטרסים אישיים שמטים את המרוצים כדי שיתאימו לצרכיהם. ועכשיו, פתאום, זה לא חשוב - פתאום התקנון בסדר (מה קרה לתקנון האיטלקי? התאדה? פתאום הוא לא חשוב ולא העיקר?). פתאום הפכת לנופת צופים נחמדת שרק מחפשת לשנות את התקנון כדי שישרת את כולנו... ולגבי ההערה על הגדלים הכחולים - רק חושפת את רצונך בערעור היחסים שקיימים בסופרמוטו מזה שנים, כפי שהודעתיך הראשונה והשנייה ניסו לעשות.
 
אם יש לך בעיה עם הדגלים...

תסיק את המסקנות לבד ותשאיר אותי מחוץ לעניין. אם אתה בוחר להתעלם מהעיקר, עליו כבר חזרתי מספר פעמים, אז זה מאשש את טענותי. בכל מקרה אני מקווה שאצליח לחזור להתחרות בקרוב, כי זה הדבר היחיד שאני רוצה
 

כRובי

New member
לי ממש אין בעיה עם הדגלים. ואתה

הוא זה שהעלה את הנושא - שוב פעם אתה מתנער מהנושאים שאתה בעצמך יצרת? מעניין מה יוליד השרשור בעוד 10 הודעות...
 

lucca227

New member
לא הייתי שותף לבניית התקנון הישראלי

אבל אני כן יכול להסביר לך את ההיגיון שעומד מאחורי אותו העיקרון היישר מאליפות יוון בסופרמוטו: שם הנפח המקסימלי לאופנועי ה- S2 הוא 470 סמ"ק. כלומר, עד 470 סמ"ק - S2, כאשר 471 סמ"ק ומעלה עוברים ל- S1. הסיבה לכך נעוצה לא כי מישהו שם ב- S1 חושש לאבד את מיקומו לטובת רוכבים חזקים מה- S2 אלא כפיתרון למצוקה כלכלית. אם אתה מתחרה ב- S2 ומה לעשות הלך המנוע. אתה לא רוצה להיות מחוייב לצילינדר חדש במקרה, לא? אז חורטים את הפגוע ואז מגיעים לכל מיני נפחים מצחיקים כמו 458 סמ"ק. סיבה נוספת בליגות המקצועיות במקומות אחרים היא כדי להוסיף תחרותיות ולאפשר ליצרני השיפורים לעשות את שלהם עם כל מיני קיטים עד אפילו 490 סמ"ק. איך יימכרו שיפורים כאלה אם לא יהיה איפה להתחרות איתם? אני לא אומר שזה המצב אצלנו, אבל ביקשת היגיון ומה לעשות הוא קיים. יחד עם זאת אין לי מושג איך בארץ הגיעו דווקא ל- 460, למרות שעל-פניו זה נראה לי בסדר והגיוני במיוחד לאור בעיית "הלך מנוע" שהוזכרה בהקשר היווני.
 
למעלה