לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
84508,450 עוקבים אודות עסקים

פורום סופרמוטו

ברוכים הבאים לפורום סופרמוטו.פורום זה נועד לרוכבי סופרמוטו באשר הם, למתעניינים בתחום, ובכלל לכל נושא דו גלגלי הקשור באופנועי סופרמוטו.אם אתם רוכבים על סופרמוטו למטרות מרוצים בלבד, נהנים מזריזות הסופרמוטו בעיר, או טוחנים להנאתכם משקולות מרובות צילינדרים בסופי שבוע - כאן המקום המוקדש לכם ברשת.הפורום לא נועד להחליף את פורום אופנועים או פורום אופנועי שטח.

אודות הפורום סופרמוטו

ברוכים הבאים לפורום סופרמוטו.פורום זה נועד לרוכבי סופרמוטו באשר הם, למתעניינים בתחום, ובכלל לכל נושא דו גלגלי הקשור באופנועי סופרמוטו.אם אתם רוכבים על סופרמוטו למטרות מרוצים בלבד, נהנים מזריזות הסופרמוטו בעיר, או טוחנים להנאתכם משקולות מרובות צילינדרים בסופי שבוע - כאן המקום המוקדש לכם ברשת.הפורום לא נועד להחליף את פורום אופנועים או פורום אופנועי שטח.
x
הודעה מהנהלת הפורום
                                                                                                                        לאתר דוגרי
המשך >>

לצפיה ב-'אכזבה גדולה, אליפות ישראל בסופרמוטו'
אכזבה גדולה, אליפות ישראל בסופרמוטו
<< ההודעה הנוכחית
18/06/2006 | 18:05
58
7
כידוע לכולנו בעקבות "בעיות עם האופנועים" בקטגורית S2 במרוץ האחרון באשדוד לא התקיים מרוץ בקטגוריה זו. ברשותי ק.ט.מ 450 מוסב לסופרמוטו ולצערי לא איפשרו לי להתחרות בקטגוריה הפתוחה, במרוץ באשדוד, בטענה שאני אפריע להם. לאחר האכזבה הראשונה רכשתי קראנק משומש של ק.ט.מ 400 בעל מהלך בוכנה של 46 מ''מ שהוא ארוך ב-0.6 מ''מ מהמהלך המקורי בדגם שלי. כתוצאה מכך גדל נפח המנוע ל-453 סמ''ק עובדה שמכניסה אותי לקטגוריה S1 וכאן שוב פעם הפתעה!!! בסופרמוטו "הישראלי" S2 מתחילה מ-460 סמ''ק, למה???
הסיבה היחידה שאני יכול לחשוב עליה היא אינטרסים אישיים ופחד מהעובדה שרוכבים חדשים יצטרפו למרוצים, תראו מה פישמן עשה במרוץ הראשון בעונה... כל זה מבחינתי פסול לחלוטין. זה קצת מזכיר לי את מה שהתרחש בשנות ה-70-80, כאשר נועם חצור היה משנה את תקנון המוטוקרוס בהתאם לנפח האופנוע שלו והכושר הגופני שלו. חבל חשבתי שמאז קצת התקדמנו, אך לצערי התבדתי.
מצ''ב תקנון סופרמוטו באיטלקית, אבל בטוחני שכל מי שירצה יבין את הכתוב
SUPERIORE=SUPERIOR=מעל
סופרמוטו >>
לצפיה ב-'כמה דברים'
כמה דברים
18/06/2006 | 18:24
6
2
1. חבל לי אישית על כי נפגעת מהנושא.
2. לא חוכמה להיות חכמים בדיעבד, אך למה לא בדקת קודם מה התקנון?
3. ישנם שינויים קלים (יחסית) נוספים אשר יכולים לאפשר לך להגדיל את המנוע לנפח של S1 - זה לא שמישהו חסם בפניך או בפני כל אחד אחר את האפשרות לבצע זאת.
4. לגבי ההפרעה ברכיבה התשובה די ברורה. האם אתה כרוכב ב S2 לא היית נתקל בהפרעה אם רוכב על KTM דיוק (חוקי ב S1, מגושם ואיטי מדי לשפיצרינג) היה מצטרף אליכם למקצה בשפיצרינג? אחת הסיבות להפרדת הקטגוריות היא גם בטיחות. מאוד מסוכן לרכב במסלול בו קיימים הבדלים גדולים מאוד בין הכלים המתחרים.
5. אתה לא הרוכב היחיד שנאלץ לבצע שינויים באופנוע בהתאם לתקנון. אתה לא הראשון וגם לא האחרון. אני למשל הייתי חייב להחליף מערכת פליטה עקב התקנון.


גילוי נאות: לא הייתי שותף בכתיבת תקנון המירוצים.
סופרמוטו >>
לצפיה ב-'תודה על התגובות'
תודה על התגובות
18/06/2006 | 18:43
5
2
לגבי 1- תודה על ההשתתפות בצערי
לגבי 2- לפי הידוע לי אנחנו פועלים תחת התקנון הבסיסי של ה-F.I.M, בנוסף לכך, למה 460 סמ''ק מה ההיגיון בכך, ראה תקנון מצורף להודעה המקורית?
לגבי 4- בדוק את זמני ההקפה של S1 לעומת S2 במרוץ השני ותראה שאתה טועה.

לפני 22 שנים זינקתי לראשונה למרוץ אופנועים ומאז לא הפסקתי להתחרות כמעט בכל תחום דו גלגלי שהתקיימו בו תחרויות בארץ ובחו''ל. זה לא מה שיגרום לי לא להתחרות בסופרמוטו, אבל חבל שאנשים בעלי כוח שניתן להם על ידי ציבור הרוכבים מערבים אינטרסים לא רלוונטים לתוך ספורט מרתק זה.
סופרמוטו >>
לצפיה ב-'מישהו יכל להסביר למה החוקים ככה?'
מישהו יכל להסביר למה החוקים ככה?
18/06/2006 | 19:04
4
2
ברור שעדיף שבכל מרוץ הרמה תהיה פחות או יותר הומוגנית. נראה לי שהסיבה ל 460 ולא 450 זה בדיוק בכדי למנוע הגדלות נפח קטנות כמו שאתה עשית (no offence). ויחד עם זאת, אשמח אם מישהו יוכל להסביר לי את משמעות הקטגוריות.

בהסתכלות מהצד נראה כאילו S2 היא יותר "מקצוענית", אבל אני לא כ"כ מבין למה. אופנועים מעל 450 לא יהיו תחרותיים מול S2? בשתי הקטגוריות אין הגבלה על שיפורים אם אני זוכר נכון, אז מה הקטע? לא היה עדיף שהקטגוריות ייקבעו ע"י זמני הקפה ולא נפח מנוע? (מקווה שאני לא פותח כאן קן צרעות ושיש תשובה הגיונית לזה)
סופרמוטו >>
לצפיה ב-'תשובה'
תשובה
18/06/2006 | 19:16
3
1
במקומות שבהם מספר המתחרים גדול, החלוקה לקטגוריות פותרת בעיות של צפיפות. בנוסף לכך היא מגדילה את התחרותיות, כי ליותר אנשים יש סיכוי לעלות על הפודיום. הקהל נהנה ממספר מרוצים גדול יותר באותו יום. במרוצי המוטוג'יפי יש הבדל גדול בזמני ההקפה של הקטגוריות השונות, אך במוטוקרוס, אנדורו וסופרמוטו, כמעט הכל תלוי ברוכבים.
סופרמוטו >>
לצפיה ב-'אז משהו מסריח'
אז משהו מסריח
18/06/2006 | 19:22
1
1
נכון שבמוטו ג'י פי זה משמעותי (למרות שרוכב טוב על 250 לא יסיים אחרון ב ג'י-פי, אבל זה לא כ"כ שייך), אבל אם בסופרמוטו זה כמעט רק תלוי ברוכבים, אז לא עדיף לחלק לקטגוריות ע"פ רמת רכיבה? (כמו שהצעתי קודם). צריך פשוט למצוא קריטריון טוב לרמת רכיבה. חלוקה לפי נפח קלה לביצוע, אבל אם היא לא משרתת את המטרה אז מה עשינו? נמשיך לראות דגלים כחולים (כשהמרשלים ייתארגנו על עצמם) בהמונים? זה לא עושה טוב לאף אחד, ובטח שלא למובילים.
סופרמוטו >>
לצפיה ב-'מסכים אתך, אם כי...'
מסכים אתך, אם כי...
18/06/2006 | 19:25
1
צריך לדאוג לא להמציא יותר מידי חוקים פרטיים. לפי דעתי כולם נגד כולם זה הכי טוב עם כמה מקצים, עד שיתבהר העניין של מרוצי הסופרמוטו וקטגורית ה-S2
סופרמוטו >>
לצפיה ב-'אתה טועה לגבי הבדלי הזמנים'
אתה טועה לגבי הבדלי הזמנים
19/06/2006 | 11:39
1
אלה תלויים בפירוש בשני גורמים (למעט הרוכב עצמו): סוג האופנוע/גודל המנוע ובמסלול עצמו.

במירוץ בחריש למשל היה לכלים הגדולים יתרון עצום על הכלים הקטנים.
במירוץ בשפיצרינג אין לכלים הגדולים יכולת להתמודד מול הכלים הקטנים.

ב"כידון הזהב" בברסי כלי גדול הוא חסרון.
ב"מטט" בבלגיה יש יתרון לכלי גדול.

במוטו GP - טרם הגדלת הנפח והמעבר ל 4 פעימות היו מסלולים מסוימים ובהם הבדלי הזמנים בין ה 250 ל 500 ניו מאוד קטנים.

יש עוד המון דוגמאות. השילוב - סוג מסלול וסוג אופנוע הוא זה שקובע מתי ההבדלים בין סוגי האופנועים יהיו זניחים, ומתי סוג מסוים יהיה עדיף.
סופרמוטו >>
לצפיה ב-'מעניין שאתה משתמש בתקנון "כהוכחה"'
מעניין שאתה משתמש בתקנון "כהוכחה"
18/06/2006 | 19:26
46
4
אבל מתעלם מתקנון המרוצים הישראלי שגם "קצת" יותר קריא  לרוכבי הליגה שלנו, וגם פורסם טרום העונה באתר המרוצים הרשמי של הליגה (שמתופעל על ידי אחד מהרוכבים ש-ל-ך).

לפני הכל, ברצוני להזכיר שמרוצי הסופרמוטו, אותם אתה "טיפל'ה" מכפיש ומנכס אליהם את פוליטיקת מרוצי העמותות האחרות, הינו תקנון המפורט והיחיד שנגיש ומפורסם לעיני כל. בכל ההודעה הארוכה שלך, לא מצאת אפילו חריגה אחת (!) במרוץ, שנגדה את התקנון. מה שכן מצאת, הוא דברים אישיים שלא נראים לך באופן אישי...


1. בתקנון נרשם בפירוש: "מספר המתחרים המינימאליים ליצירת קטגוריה הינו 6 רוכבים". חבל שאתה מוצא להתאכזב מחוק ידוע, הגיוני וברור לכולם. (או שלך זה כ-ן נראה הגיוני לשבור את התקנון במיוחד עבור 34 רוכבים, ולהזניק מרוץ של 25 הקפות לאותה רביעייה, שמתוכה 3 רוכבים יקבלו גביע?)

2. בתקנון נכתב בפירוש שאופנועים בנפח של 460 סמ"ק ומעלה, ישתתפו בקטגוריית S1. זו הסיבה היחידה שבגללה לא השתתפת.

כשבקשת להשתתף "בשביל הכיף" (אין קשר בין "כיף" לתקנון, אבל נניח זאת בצד לרגע), נענית שאכן תפריע לרוכבים אחרים. הכוונה היא, וזה אף הוסבר לך על ידי מס' רוכבים, היא שאתה אמור להיות "שקוף" עבור רוכבי ה-S1 שנאבקים על ניקוד ליגה. כל רוכב שתחסום מלעקוף, כל רוכב שתעקוף תוך כדי חיכוך כידונים או סגירת קו (היוצר עיכוב), כל רוכב שירצה לבחור קו פנייה מסויים ואתה תהיה בו, או שחס וחלילה תיפול ותיקח איתך רוכב נוסף, הרי שאותו רוכב "זוכה" למאבק מיותר עם מישהו שאפילו לא יכול לעלות לפודיום בסוף המרוץ. אז מדוע לעלות "מכשול" מיותר למסלול? רק בשביל שלך, באופן אישי, יהיה כיף? אין שום סיבה לשבור את הכתוב בתקנון במיוחד עבורך (או עבור כל אחד אחר).


3. היות ואתה מערער על התקנון (שפורסם טרום פתיחת עונת 2006) ו"מופתע" (כדברייך) ממגבלת ה-460 סמ"ק, אני מזכיר לך שנאמר בתקנון בפירוש: "רוכב אשר נושא ספק לגבי ההנהלה, בטיחות המסלול...או נושא ספק לגבי כשירותם של רוכבים אחרים, רשאי ואף עדיף לו, שלא ישתתף במרוץ".

4. מעט אחר כך, נכתב בתקנון בפירוש: "באחריותו האישית של כל רוכב להיות מעודכן לגבי חידושים וידיעות אשר הופצו ע"י המארגנים, עדכונים של אמצע העונה, וכל מידע אחר אשר הועבר בפגישות רוכבים". נושא מס' הרוכבים בקטגוריה, כמו גם נושא הנפחים של האופנועים בקטגוריות השונות, הוא דווקא מסוג הדברים שנשארו כפי שהם, עוד לפני שהעונה יצאה לדרך.



לי אישית זה נראה שחשבת שתזכה לגמישות מסויימת מטעם המארגנים (אם בשל היותך דמות מוכרת בענף, או אם בשל החפיפניקיות המוכרת לך ממרוצי עמותות אחרות שידעת להזכיר), הרי שטעית.

אז רגע לפני שאתה מוצא משהו "פסול לחלוטין" בהתנהלות המרוצים שלנו (אחרי שהחלטת שהתקנון בנוי סביב אינטרסים אישיים של המארגנים), נראה לי שכדאי שתעצור רגע, ותפנה קודם כל אצבע מאשימה לכיוונך, מאשר לחפש הוכחות בתקנונים ממדינות אחרות.



ייתכן וההודעה הזו מנוסחת בסגנון קצת לא נעים - אבל עימך (ושאר הגולשים), הסליחה... יש לי נטייה "לקחת אישית" כשקוראים לתחום הסופרמוטו הישראלי בשמות (שלא לדבר על כך שמארגני הליגה, שאני נמנע עליהם, הושוו בצורה ישירה למעשים בלתי ספורטיביים בעליל כשל נועם חצור בזמנו).



סופרמוטו >>
לצפיה ב-'34=4... כמובן'
34=4... כמובן
18/06/2006 | 19:27
3
לצפיה ב-''
18/06/2006 | 19:30
1
לצפיה ב-'מר כרובי '
מר כרובי
18/06/2006 | 20:04
39
4
אני לא דיברתי אתך לפני מרוץ אשדוד ואני חושב שאתה מבלבל אותי עם מישהו אחר. לגבי הנושא החשוב באמת, אני לא מצליח להבין למה דווקא במדינתנו עם מספר המתחרים הצנוע במרוצי הסופרמוטו, התקנון צריך להיות ייחודי ולגרום לכך שלא כל מי שיכול ורוצה להתחרות יעשה כך. הרי מטרתנו אמורה להיות זהה, לא כך הדבר? רצה הגורל וקטגוריה S2 מתה, אז למה לא להבין את המצב שנוצר ולפעול על מנת למזער את הנזק?
סופרמוטו >>
לצפיה ב-'ידידי היקר אתה קצת נחפזת למסקנות'
ידידי היקר אתה קצת נחפזת למסקנות
18/06/2006 | 20:32
3
והאשמת סתם.
אנחנו לא נשנה תקנון כל שני וחמישי,ואם נוצר מצב בעייתי אז לפני שינוי התקנון יש לשקול בכובד ראש את ההשלכות לפני שינוי התקנון.

דבר שני,מירוצי הסופרמוטו מאופיינים בעיקביות מתמדת של רוכבים ומירוצים. ולגאותי חפים מכל פוליטיקה אפשרית כפי שטענת.

דבר שלישי התקנון הוכן בקפידה בכדי להיות "פיירי"לכול מי שרוצהואני מדגיש רוצה לרכב.
אז אם אתה באמת רוצה לרכב ולהתחרות פשוט תבוא ומה לעשות תתאים את עצמך לתקנון בדיוק כמו כולנו

סופרמוטו >>
לצפיה ב-'שלום לך מתחרה על KTM'
שלום לך מתחרה על KTM
18/06/2006 | 20:37
36
3
ראשית, האנונימיות מיותרת אבל לבריאות.

לעיניינינו,
כמתחרה ב- S2, גם אני כמוך מבכה על המצב שנוצר. אך יש להבין מה המיגבלות שעומדות בפני המארגנים בכדי לנסות ולמצוא פיתרון, והם מנסים. מה לעשות ואין 6 רוכבים שירכיבו קטגוריה ב- S2, אז באו לקראתינו ואמרו 5 רוכבים- וגם אותם לא הצלחנו להעמיד (בין היתר כי גם אני לא הייתי מוכן להגיע ל- S2).
אז מה? כדי לא לבאס אותך באופן אישי, או אותי לצורך העניין, שאר מאכלסי ה- S1 צריכים לסבול מקרבות שווא מול מסתננים מה- S2? ברור שלא, למרות שזה דווקא יכול להיות מאוד מעניין...

בנוגע להגדלת הנפח שביצעת, לא מן הראוי היה לבדוק לפני העשיה מה אומר התקנון במדינה בה אתה נימצא? או לפחות להעלות שאלה בפורום בו אתה מתלונן?

לסיכום, גם אני אוכל את קצות האצבעות שאין לי איך לרכב כמו שאני אוהב במירוצים, זאת לא סיבה להיכנס באנשים שמשקיעים כל-כך הרבה מעצמם ועושים זאת בראש ובראשונה אל-מול לקחים שהופקו לאחר ביקורת על ליגות אחרות בהיסטוריית המירוצים הקצרה של מדינתינו.
סופרמוטו >>
לצפיה ב-'מישהו מפספס את העיקר'
מישהו מפספס את העיקר
18/06/2006 | 20:57
35
3
התקנון בכלל וכל המשתמע ממנו לגבי הנפח בפרט נועד לקדם את הספורט שלנו. במקרה דנן אין ויכוח לגבי העובדה שחוק הוא חוק ויש לקיימו כהלכתו ללא סייגים. הויכוח הוא על מהותו של החוק וכוונת המחוקק העומד מאחוריו. אשמח מאוד אם מישהו יצליח להבהיר לי למה 460 סמ''ק דווקא ולמה לאחר ההתרחשויות האחרונות לא ניתן לתקן את המצב בצורה, שתשרת את המטרות של כולנו יותר טוב.  אם כבר מדברים על בעיות, אז בעיית הרוכבים האיטיים שלא מצייתים לדגלנים היא חמורה הרבה יותר ואולי הפתרון יכול מאוד לעזור לאפשר למתחרי S2 להתחרות...
סופרמוטו >>
לצפיה ב-'אולי כי קשה להבין ממך מה אתה רוצה?'
אולי כי קשה להבין ממך מה אתה רוצה?
18/06/2006 | 21:07
2
2
קודם התחלת בכמה מסכן היית כשלא יכולת להתחרות ושלא נתנו לך להצטרף ל-S1. אח"כ זה הפסיק פתאום להיות חשוב, ופתאום ההודעה שלך סובבת בכלל סביב עניין הנפח שלא מתאים לשינויים הפרטיים שביצעת באופנוע הפרטי שלך. אח"כ תקפת (!) והאשמת את מארגני הליגה כבעלי אינטרסים אישיים שמטים את המרוצים כדי שיתאימו לצרכיהם. ועכשיו, פתאום, זה לא חשוב - פתאום התקנון בסדר (מה קרה לתקנון האיטלקי? התאדה? פתאום הוא לא חשוב ולא העיקר?). פתאום הפכת לנופת צופים נחמדת שרק מחפשת לשנות את התקנון כדי שישרת את כולנו...

ולגבי ההערה על הגדלים הכחולים - רק חושפת את רצונך בערעור היחסים שקיימים בסופרמוטו מזה שנים, כפי שהודעתיך הראשונה והשנייה ניסו לעשות.
סופרמוטו >>
לצפיה ב-'אם יש לך בעיה עם הדגלים...'
אם יש לך בעיה עם הדגלים...
18/06/2006 | 21:20
1
2
תסיק את המסקנות לבד ותשאיר אותי מחוץ לעניין.
אם אתה בוחר להתעלם מהעיקר, עליו כבר חזרתי מספר פעמים, אז זה מאשש את טענותי. בכל מקרה אני מקווה שאצליח לחזור להתחרות בקרוב, כי זה הדבר היחיד שאני רוצה
סופרמוטו >>
לצפיה ב-'לי ממש אין בעיה עם הדגלים. ואתה'
לי ממש אין בעיה עם הדגלים. ואתה
18/06/2006 | 21:24
2
הוא זה שהעלה את הנושא - שוב פעם אתה מתנער מהנושאים שאתה בעצמך יצרת?


מעניין מה יוליד השרשור בעוד 10 הודעות...

סופרמוטו >>
לצפיה ב-'לא הייתי שותף לבניית התקנון הישראלי'
לא הייתי שותף לבניית התקנון הישראלי
18/06/2006 | 21:19
1
1
אבל אני כן יכול להסביר לך את ההיגיון שעומד מאחורי אותו העיקרון היישר מאליפות יוון בסופרמוטו: שם הנפח המקסימלי לאופנועי ה- S2 הוא 470 סמ"ק.
כלומר, עד 470 סמ"ק - S2, כאשר 471 סמ"ק ומעלה עוברים ל- S1. הסיבה לכך נעוצה לא כי מישהו שם ב- S1 חושש לאבד את מיקומו לטובת רוכבים חזקים מה- S2 אלא כפיתרון למצוקה כלכלית.
אם אתה מתחרה ב- S2 ומה לעשות הלך המנוע. אתה לא רוצה להיות מחוייב לצילינדר חדש במקרה, לא? אז חורטים את הפגוע ואז מגיעים לכל מיני נפחים מצחיקים כמו 458 סמ"ק.
סיבה נוספת בליגות המקצועיות במקומות אחרים היא כדי להוסיף תחרותיות ולאפשר ליצרני השיפורים לעשות את שלהם עם כל מיני קיטים עד אפילו 490 סמ"ק. איך יימכרו שיפורים כאלה אם לא יהיה איפה להתחרות איתם?
אני לא אומר שזה המצב אצלנו, אבל ביקשת היגיון ומה לעשות הוא קיים.
יחד עם זאת אין לי מושג איך בארץ הגיעו דווקא ל- 460, למרות שעל-פניו זה נראה לי בסדר והגיוני במיוחד לאור בעיית "הלך מנוע" שהוזכרה בהקשר היווני.
סופרמוטו >>
לצפיה ב-' זה באמת היה אחד השיקולים.'
זה באמת היה אחד השיקולים.
18/06/2006 | 21:23
2
לצפיה ב-'אף אחד לא מפספס את העיקר חוץ ממך'
אף אחד לא מפספס את העיקר חוץ ממך
18/06/2006 | 21:21
29
2
נושא הקטגוריות נידון לפני תחילת העונה לעומקו ולרוחבו,ואפילו דובר על ביטול הקטגוריות בשל מיעוט רוכבים בS2.אבל לבקשת הרוכבים ולאחר מחשבה רבה ליצור עיניין והעלאת רמת הרכיבה הוחלט להשאיר את הקטגוריות.

כיום למרות המצב הבעייתי לא ניתן לשנות באופן מהותי את התקנון כי אנחנו בעיצומה של הליגה. וזה לא יהיה הוגן כלפי שאר הרוכבים ויסבך את ניקוד הליגה.
וחוץ מזה שינוי התקנון לא יעזור לרוכבי הS2 מאחר ורובם לא הגיעו למירוצים עקב בעיית המכס ולא בגלל התקנון.

ומה שישרת את המטרות של כולנו זה לא להטיח האשמות באויר ואצבע מאשימה בגלל בעיה אישית שלך.

אתה רוצה להתחרות בS1 תביא אופנוע מתאים,אתה רוצה להתחרות הS2 תביא אופנוע מתאים ועוד 5 רוכבים יחד איתך.זה פשוט וקל.
יש כ4 רוכבים של S2 שמתים לרכב רק חסר להם רוכב חמישי.אתה מוזמן...



סופרמוטו >>
לצפיה ב-'אני עוד אחשוב שיש לחלק מהחברים...'
אני עוד אחשוב שיש לחלק מהחברים...
18/06/2006 | 21:57
28
2
אחוזים אצל "סומרס" 1560 יורו הוצאתי לפני 5 דקות על: צילינדר, בוכנה וקראנק של SMR 576 ועוד כמה זוטות, מקווה שהחלקים יגיעו לפני שהתקנון ישתנה...דרך אגב למי שעוד חושב שאני הוא המהנדס סטאריק, אז אני לא הוא, אבל הוא ואני חולקים יחד את אותה הבעיה...שנפתרה לפני חמש דקות
סופרמוטו >>
לצפיה ב-'אם כך ראובן, מדוע לא באת להתחרות'
אם כך ראובן, מדוע לא באת להתחרות
18/06/2006 | 22:02
5
3
עם ה-450 שלך באשדוד?

היו לנו ארבעה רוכבים, ונאמר לסטאריק (ולשלושת האחרים כמובן), שאם הם ימצאו את הרוכב החמישי, יהיה מרוץ גם ב-S2.

מדוע לא באת להתחרות?
סופרמוטו >>
לצפיה ב-'התקנון לא מאפשר להתחרות בהרכבה'
התקנון לא מאפשר להתחרות בהרכבה
18/06/2006 | 22:06
4
4
על אותו אופנוע...
סופרמוטו >>
לצפיה ב-'לא הבנתי - אז אין לך אופנוע מתאים?'
לא הבנתי - אז אין לך אופנוע מתאים?
18/06/2006 | 22:08
3
3
התכוונ לרכב על של סטאריק?


נו באמת... כל זריקת הבוץ והרפש על "אינטרסים אישיים של מארגני הליגה" ואזכורים של שחיתויות במרוצי עמותות אחרות, ובכלל אין לך אופנוע משלך?

סופרמוטו >>
לצפיה ב-'כרובי היקר'
כרובי היקר
18/06/2006 | 22:28
2
3
אל תיקח את זה קשה, זה לא היה בכוונה רעה, למרות שעניין ה-460 לפי דעתי לא צודק. דרך אגב האופנוע המדובר הוא בבעלותי, אבל מה זה משנה בכלל? לילה טוב ולהתראות על הגריד ב-S1
סופרמוטו >>
לצפיה ב-'לא מתאים לאדם כמוך, בטח ובטח'
לא מתאים לאדם כמוך, בטח ובטח
18/06/2006 | 22:34
1
5
אחד שעוסק בכתיבה ומודע לכוחה של המילה הכתובה - לא מתאים לאדם במעמדך להשמיץ (ואני לא חושב שאני מגזים) - עמותה שלמה של רוכבים, וצוות מצומצם של אנשים שעמלים על ארגון מרוצים למען כולם. לצערי, לא מדובר כאן על אי הבנה או פליטת פה אומללה - חזרת על הדברים במגוון ווריאציות לאורך השרשור.

"לא צודק" עניין ה-460? יכול להיות - מלבד השאלה המתבקשת "עכשיו אתה נזכר? חצי שנה אחרי שהוצג התקנון"? יש גם את עניין הדרך בה כתבת את הדברים. מישהו שכותב בעיתון, בטוח יכול לנסח את עניין "אי הצדק" בצורה קצת יותר מחושבת ומהוגנת מאשר לירות מהמותן.



סופרמוטו >>
לצפיה ב-''
18/06/2006 | 22:35
1
לצפיה ב-'הלואי והיו לי מניות הסומרס'
הלואי והיו לי מניות הסומרס
18/06/2006 | 22:04
1
ולמה לא באת למירוץ באשדוד להתחרות בS2? אתה היית חסר להשלים לרוכב החמישי ואז היה מתקיים מירוץ.

אולי לך יש אינטרס אישי לא להתחרות בS2
סופרמוטו >>
לצפיה ב-'עוד דבר נוסף,לגבי אנטרסים אישיים'
עוד דבר נוסף,לגבי אנטרסים אישיים
18/06/2006 | 22:34
16
1
כי זה קצת מפריע לי,בנוגע ל"מנהלי הליגה" אתה בטח מיתכוון אלי וכרובי(תקן אותי אם אני טועה)
האמת זה תקף לכל מי שאתה מיתכוון.

בשביל להיות על הפודיום אני צריך לעבור כמה רוכבים שאמנה כרגע,ואני מדבר כרגע על אופנועים בלבד ולא על רמות רכיבה.

לי יש DUKE 95 עם מנוע מ ק ו ר י למעט קרבוקטור וסעפת.
אני מיתמודד מול 525 של פישמן ולוני,520 של DR XR,פנגם עם KTM משופר מהתחת,במידה ושי נווה יחזור לרכב (בשאיפה)אז גם לו יש אופנוע מפלצת (מי כמוך יודע).כולם חזקים יותר או קלים יותר או גם וגם.אז באמת עוד אופנוע  זה מה שיפריע??
ואם אתה חושב שכן אז פיספסת את כל מהות הסופרמוטו הישראלי.
סופרמוטו >>
לצפיה ב-'סליחה על ההתפרצות אבל'
סליחה על ההתפרצות אבל
19/06/2006 | 01:10
11
3
אני חוזר רגע לשאלה המקורית שלי כי הנושא של יכולות האופנועים בקטגוריות עלה שוב. למי שלא מכיר אגב, אני avih מפורום פולגז, משתעשע חדש בסופרמוטו על ה XR הישן של הדוקטור.

בלי להכנס כרגע לויכוח שלכם, האם החלוקה לקטגוריות S1 ו S2 בארץ משרתת מטרה אמיתית? האם רוב רוכבי S2 יהיו יותר מהירים (או איטיים) מרוכבי S1 בארץ, לפחות נכון למסלולים שיש כיום? ואם לא האם יש מקום לקבוע חלוקה אחרת לקטגוריות (לעונה הבאה כמובן), לפחות עד שיהיו מספיק מסלולים שבהם ההבדלים יבואו לידי ביטוי?
סופרמוטו >>
לצפיה ב-'כרובי תרים את הכפפה'
כרובי תרים את הכפפה
19/06/2006 | 07:33
2
מירוץ סיום עונת 2006
קטגוריה פתוחה- כל אחד יכול להגיע עם מה שהוא רוצה (כל עוד הוא מתאים לאחת מהקטגוריות של עונת 2006, כמובן)
המירוץ ייערך באשדוד אבל יכלול קטע שטח ראוי, ובכך יהיה יתרון ל- S1 באספלט האשדודי ול- S2 בקטע השטח.

מי שמגיע אחרון - עובר קטגוריה
סופרמוטו >>
לצפיה ב-'מדוע יצאת מנקודת הנחה כי החלוקה'
מדוע יצאת מנקודת הנחה כי החלוקה
19/06/2006 | 07:40
9
3
לקטגוריות נועדה להפריד בין רוכבים מהירים למהירים יותר?



סופרמוטו >>
לצפיה ב-'א. שאלתי קודם אם זה משרת מטרה'
א. שאלתי קודם אם זה משרת מטרה
19/06/2006 | 08:09
8
2
אמיתית, ועדיין לא קיבלתי תשובה.

ב. הנחת היסוד שלי היא שרוכבים במרוץ צריכים להיות ברמה הומוגנית פחות או יותר כי אחרת כולם מפסידים והמרוצים יהיו פחות מעניינים ממה שהיו יכולים להיות. אני לא אומר שחלוקה לפי נפח היא לא נכונה, פשוט במבט מהצד לא נראה שאחת הקטגוריות חזקה יותר (אבל צפיתי רק בקטע אספלט ברינג), מה גם שהשיפורים והבדלי היכולות של האופנועים טורפים את הקלפים עוד יותר. אתה כמובן מוזמן לתקן אותי אם אני טועה.

מהתגובה של כפיר אני מבין עכשיו ש S1 יהיו יותר חזקים על אספלט (לפחות בקטעים מהירים) וS2 בשטח, ולכן גם אם זמני ההקפה דומים עדיין החלוקה ראויה, שכן היו נוצרים "פקקים" הפוכים בכל איזור. סורי, אני חדש בתחום והאינטואיציות שלי לא "מכווננות" עדיין :) לכן שאלתי. אבל כן, זו בעיה כשאין מספיק רוכבים בשביל לקבוע קטגוריות. ככה זה בביצה שלנו. אני משוכנע שמספיק אנשים טובים חשבו על הנושא בשביל להגיע לחלוקה הנוכחית. ויחד עם זאת, תהיתי אם יכולה להיות חלוקה אחרת שתשפר את המצב. זה הכל.
סופרמוטו >>
לצפיה ב-'פשוט מאד: יישור קו. נורמות.'
פשוט מאד: יישור קו. נורמות.
19/06/2006 | 09:34
3
ככה זה בכל העולם.
בכל תחום ספורט מוטורי שתבחר למעט היכן שבאמת אין טעם (טריאל, למשל), יש חלוקה לפי קטגוריות נפח.
באליפות העולם ב-SM, ההבדלים בזמני הקפה זניחים בין הקטגוריות. אין גם ממש הבדלים ביוקרה. בכל זאת קיימת הפרדה. באליפות העולם באנדורו, קטגוריית E2 הבינונית היא באופן מסורתי המהירה ביותר, אבל יש בהחלט יוצאי דופן והפערים לא גדולים.
יש לי עוד מה לומר בענין אבל אין זמן כרגע.

טל
סופרמוטו >>
לצפיה ב-'הקטגוריות הקיימות מיישרות קו בצורה'
הקטגוריות הקיימות מיישרות קו בצורה
19/06/2006 | 12:32
6
1
הכי טובה שאפשר.

מדוע לפי דעתך כמה רוכבים אחרונים שהחליפו אופנועים או התקדמו מהקטגוריה העממית לאחת הקטגוריות המקצועיות - בחרו לרכוש כלים בנפח המתאים ל S1?

עבור רוב הרוכבים בחירת אופנוע שיותר קל לרכב עליו, אך שייך לקטגוריית ה S2 היא כמו "התאבדות תחרותית". כמה רוכבים לפי דעתך יכולים להחזיק קצב הקפות כמו כפיר, שלום אוחיון, טל ציון - גם אם לכולם יהיה CRF או YZ450?
כמה כאלה יש ב S1?
כמה כאלה יש בכלל בארץ?

והרי אין ספק שכל רוכב שמחליף XR סופרמוטו או איזה LC4 סופרמוטו רוצה שיהיו לו חיים יותר קלים עם אופנוע קל יותר, זריז יותר, והרבה יותר נוח לשליטה. אז מדוע בוחר אותו רוכב בעוד כלי כבד ומגושם בשביל להתחרות ב S1?

והרי לך יישור קו עם הקטגוריות והחלוקה הכי טובה שאפשרית לרמות רכיבה.

והנה הדוגמא המנוגדת: ה 660 שלי הוא בעל בסיס הגלגלים הכי ארוך בגריד (באשמת המזלג הייחודי שיש עליו). וואלק, נמאס לי להיות אנדרדוג בגלל שמאוד קשה להשתלט על האופנוע וגם ככה רמת הרכיבה שלי לא משהו. אז אני הולך ומחליף ל CRF (ושיחפשו אותי הכחולים עד הבב-אללה) ונכנס ל S2. עכשיו יש יחד איתי ועם רגש על הגז 6 רוכבים ב S2 - הקטגוריה מושלמת.
בוא נחשוב ביחד - האם מצב ה S2 עכשיו שאני הצטרפתי יותר טוב או יותר רע? בטוח זמני ההקפה שלי ישתפרו גם באשדוד וגם בשפיצרינג. אבל אני אהפוך לשיקיין נייד במסלול - משהו שמפריע לכולם, מסכן את כולם וגם אותי.
ברור שהמקום שלי אינו ב S2. עם קצת שכל בראשי (ביום טוב) - אין שום סיכוי שגם אם יהיה לי CRF בחניה אני אתחרה איתו ולא עם ה 660.

הוכחנו משני כיוונים שהחלוקה הקיימת כיום היא החלוקה האופטימלית עבור תחום הסופרמוטו בישראל.

מ.ש.ל.
סופרמוטו >>
לצפיה ב-'45, דווקא הדוגמא שלך סותרת'
45, דווקא הדוגמא שלך סותרת
19/06/2006 | 13:25
5
1
את המסקנה שהגעת אליה. אתה אומר בעצם שרוכב מהעממית לא יבחר כלי ל S2 למרות שהיה מעדיף אותו, רק בגלל שב S2 יש רוכבים "כלים", ואין מצב שהוא יהיה תחרותי שם. כלומר, הרוכבים והרמה קובעים ולא הנפח גרידא. הוא יבחר אופנוע ע"ס הרמה של הרוכבים בקטגוריה שהאופנוע משתייך אליו. לא טיפה עקום?

אם נפתח לרגע דיון תיאורטי, מה רע בחלוקה כמו של ליגות בענפי ספורט אחרים? ליגת העל עם אוחיון, כפיר, הכוכבים של S1 וכו', ליגה "ארצית" עם "מעמד הביניים", ועממית כרגיל. לא נקבל קרבות טובים והומוגנים יותר, ולכן יותר מהנים לכולם?
סופרמוטו >>
לצפיה ב-'ולאחר חשיבה נוספת...'
ולאחר חשיבה נוספת...
19/06/2006 | 13:42
2
תחשוב איך זה ישפר את המצב מצד אחד, ויגמיש את ההגבלות מצד שני. אם נקח לרגע את רעיון החלוקה לפי רמות שהעלתי עכשיו, אז כל הרוכבים הטובים ב"ליגת העל" יוכלו לנהל גם "מרוץ חימוש" כראות עיניהם. איזה אופנוע שהם רוצים, כמה שיפורים שהם רוצים, העיקר לתת בראש לאחרים. ומצד שני, גם רוכבים ב"ליגה ארצית" יוכלו לשפר את הרמה שלהם או להחליף אופנוע, אבל כל עוד הם לא מסוגלים לתת פייט לרוכבים בליגה העליונה, אין להם מה לחפש שם, שוב, לא משנה עם איזה אופנוע. כמובן שאפשר לקבוע קריטריונים למעבר בין הליגות, בין אם זה במהלך העונה או רק בסופה.. לא שאין פה על מה לחשוב, אבל בסופו של דבר, לדעתי זה נותן גמישות טובה שמתאימה מאד למצב של יחסית מעט רוכבים, כמו שיש בארץ.
סופרמוטו >>
לצפיה ב-'בדיוק הפוך. שינוי שאתה מתאר יעלים'
בדיוק הפוך. שינוי שאתה מתאר יעלים
19/06/2006 | 13:50
את כל מתחרי ה S1 כמעט - עקב אופנוע שלא מתאים ל 70% מהמסלולים.

דה-פקטו אתה מציע להעלים את קטגורית ה S1, לאחד אותה עם העממית, או לטרנספר את כל רוכביה ל S2.
אם זו כוונתך הראשונית הרי שההצעה שהעלית של חלוקה לפי רמות רכיבה היא הטובה ביותר.
סופרמוטו >>
לצפיה ב-'טחינת מים, לדעתי.'
טחינת מים, לדעתי.
19/06/2006 | 13:58
אין שום צורך בהמצאת הגלגל מחדש.
היום, ספציפית, יש מיעוט רוכבים ב-S2 בגלל סיטואציה מאד מסויימת. זה הולך להשתנות. אם אנחנו רוצים לקחת את הספורט הזה ברצינות, אין שום סיבה שנהיה שונים מיוון, צרפת, איטליה, בריטניה, ארה"ב וכו'. שיטת הנפחים מקובלת בעולם כולו וזהו.

טל
סופרמוטו >>
לצפיה ב-'לא. כי אז אם בקטגוריה מסוימת כל'
לא. כי אז אם בקטגוריה מסוימת כל
19/06/2006 | 13:48
1
הרוכבים הם באותה רמה - יתחיל מצב בו הם בוחרים את הכלים באופן כזה שהם "יוצאים מהרמה" ומקבלים את היתרון מבחירה בסוג האופנוע או בניה של האופנוע בהתאם.

בניה של האופנוע בהתאם היא משהו הרבה יותר גמיש ופרוע מאשר שינוי רמת הרכיבה או צורת הרכיבה. לכן, בכל מקום בעולם מאזנים לפי הנפח. כיוון שבסוף היום יש מספיק קטגוריות כדי שהרוכבים בכל קטגוריה יהיו באותה רמה, ורוצים להגביל את כמות השיפורים האפשרית בכל קטגוריה. לכן גם יש קטגוריות אב-טיפוס מיוחדות כמו המוטו GP, הפורמולה 1 וכדומה.

קח דוגמא בתחום אחר לחלוטין - למה בנאסקר יש רק 4 הילוכים? למה לוקח להם איזה 4 הקפות להגיע למהירות המכסימלית? נאסקר זו דוגמא מעולה לקטגוריה מיושרת לחלוטין - הן ברמת הנהגים והן ברמת הכלים. נניח שכל הנהגים ממש טובים באובאלי בקטגוריה זו. אם כך - שינויים מכניים ברכב יעניקו יתרון תחרותי גדול מדי לנהג כזה או אחר. לכן למשל - אסרו שם על כנפיים אוירודינמיות (לאחר שבמירוץ מסוים היה דגם של פונטיאק - הראשון עם כנף - שהיה מהיר יותר ביותר מ 10 מייל לשעה מכל שאר הרכבים). לכן הם גם מוסיפים הגבלות שכל מטרתן הוא הקטנת מחיר הכניסה - גיר עם 4 הילוכים בלבד וכדומה.

אצלנו בארץ, ככה במקרה נוצר מצב שבו בקטגורית ה S2 כמעט כולם הם תותחי על. לא רק זה, בקטגוריה זו הכלים ההרבה יותר מתאימים ל 70% מהמסלולים (שפיצרינג שכמעט כל מרוצי העונה נערכים בו). לכן קטגוריה זו היא כיום הרבה יותר מהירה ותחרותית מה S2.
עכשיו כל רוכב שעולה מהעממית שוקל את צעדיו מתוך הבנה של מה שקורה בפועל בכל קטגוריה - היתרונות והחסרונות. אם הרוכב מעריך שהוא מספיק מהיר (ראה ערך אליקו אוחנה) הוא עובר לקטגוריה הכי מהירה. אם הרוכב מעריך שהוא לא מספיק מהיר הוא עובר ל S1.
אולי בעתיד, אם יהיה מצב בו יש 50 רוכבים ב S1 - לא יהיה מנוס מלפצל אותה לפי רמת רכיבה - ואז יהיה יישור קו נוסף. כיום אין בכך צורך.

לגבי איחוד קטגוריות - כיום ב 70% מהמסלולים כאמור, אופנוע S2 יהיה הרבה יותר מהיר מאופנוע S1. לכן אין זה ספורטיבי לעילא ולעילא שרוכב S1 שהוא מהמהירים בקטגוריה ישיג מיקומי מרכז שדה בלבד עקב שימוש באופנוע S1 לא?

שים לב - שוב הוכחנו משני כיוונים (S1 ו S2) שהחלוקה הקיימת כיום היא אופטימלית.
יותר מכך, הוכחנו שהחלוקה הקיימת כיום מקילה על רוכבים העולים מהקטגוריה העממית להשתלב במקום הכי מתאים להם - ללא קפיצת רמה גדולה מדי ופגיעה נלווית בבטיחות.
סופרמוטו >>
לצפיה ב-'תודה על התגובות והבהרה'
תודה על התגובות והבהרה
19/06/2006 | 14:34
קטנה. אם לא הייתי ברור מספיק, התכוונתי שתהיינה 3 קטגוריות: עממית, "ליגה ארצית" ו "ליגת על". בכל מקרה, ולגופו של עניין, לא באתי לנסות להפוך את היוצרות אלא רק לבחון חלוקה אחרת שאולי תשפר את המצב. נקודת המוצא שלי הייתה שאין בארץ מספיק רוכבים בשביל קטגוריות "מיושרות" לחלוטין (כמו בדוגמאות שהובאו: נסקר, סופרבייק, פורמולה 1 וכו' שם יש אכיפה היסטרית של יכולות הרכבים) ולראיה, הבדלי היכולות של האופנועים בתוך אותה קטגוריה אצלנו יכולים להיות גדולים מאד, ולכן מצד אחד הקטגוריות הנוכחיות אינן אוכפות הומוגניות של האופנועים לפי הכוונה המקורית, ומצד שני יכולות להפריד שני רוכבים (עם האופנוע שלהם) שמתחרים ברמה דומה לשתי קטגוריות שונות.

אבל זו רק הצעה, וברור לי שאנשים עם יותר נסיון כבר חשבו על זה לפני. תודה על התגובות בכל מקרה, נהנתי מהדיון.

אבי.
סופרמוטו >>
לצפיה ב-'אני מתנצל בפני כל הנפגעים'
אני מתנצל בפני כל הנפגעים
19/06/2006 | 07:18
2
11
ובראשם כרובי ושחר. עד היום לא ידעתי שיש נספחים לתקנון הסופרמוטו הישראלי בנושאים טכניים וגם עכשיו אני עדיין לא מבין למה צריך לשנות את הנהוג באליפות העולם בסופרמוטו, אבל תקנון הוא תקנון. בכל מקרה תזכרו שהמילה הכתובה במדיה הוירטואלית לא שווה עשירית מהמילה הכתובה על הדפוס ואולי שווה חמישית מאותה המילה הנאמרת בע''פ, לכן תיקחו את הדברים בפרופורציות הנכונות זה בסה''כ פורום באינטרנט.
סופרמוטו >>
לצפיה ב-'דבר ראשון -האשמה היא האשמה.'
דבר ראשון -האשמה היא האשמה.
19/06/2006 | 07:39
9

בטח ובטח אם היא נאמרת בטון זחוח ומעט מזלזל, בערוץ תקשורת מפולח וייעודי כ"כ - פונה ישירות למתעניינים בתחום הסופרמוטו. לכן, הסתתרות מאחורי הקלישאה של "מילה באינטרנט שווה פחות", מראה על חוסר הבנה בסיסי במדיום בו כולנו קוראים כעת.
ביצעת פה אינטרפציה שגויה על אמרתו של מקלוהן ("המדיום הוא המסר"), ויצאת מנקודת הנחה שהשמצה חסרת ביסוס שחוזרת על עצמה במגוון ווריאציות, תתקבל בביטול על ידי הקוראים רק בגלל שמדובר בפורום ולא בעיתון.

נו באמת...

דבר שני - מדובר בקלישאה שקל לצוטט (כמוך) אבל באותה מידה, קל לסתור ולהוכיח את טעותה (מייד, בהמשך). אין כמו להעמיד כותב בעיתון שגאה בסיסמת "כוחה של המילה המודפסת לעומת זו המופיעה ברשת" מול האמת הכואבת:

1. עיתון, במוקדם או במאוחר, הולך לפח. (אם לא היית כותב בעיתון עשוי כרומו, אזי התכנים שכתבת היו עוטפים גם עוטפים דגים בשוק.) באינטרנט - הכל נשאר כתוב לדראון עולם. אז לאיזו מילה יש "יותר כוח"?

2. לפורום האח הגדול, פורום האופנועים של תפוז, יש יותר קוראים ביום אחד, מאשר קוראים מנויים בחודש שלם לעיתון האופנועים המודפס היחיד במדינה. אז לאיזו  מילה כתובה יש "יותר כוח"?



סופרמוטו >>
לצפיה ב-'טעות קלאסית.'
טעות קלאסית.
19/06/2006 | 08:41
3
אם אכן אתה כותב בעיתון מודפס, אתה חוטא וטועה טעות
קלאסית. כוחה של המילה הוירטואלית עשוי להיות חזק
ה-ר-ב-ה יותר מזו הכתובה.... אי הכרה בעובדה הזו
ממקמת אותך במקום... איך לומר... לא טוב, מבחינה מקצועית.
השרשור הזה הוא רק קצה הקרחון שמהווה
הוכחה לכך.

שורות אלו נכתבות על ידי מישהו שכותב
ב-2 המדיות בצורה כזו או אחרת. גם במפוקסלת
וגם זו שעוטפת דגים.

סופרמוטו >>
לצפיה ב-'בחיאת שחר - אתה גם צריך לעבור 660'
בחיאת שחר - אתה גם צריך לעבור 660
19/06/2006 | 12:23
3
משופר מהתחת!














שיט -כבר עברת?










שיט שיט שיט








סופרמוטו >>
לצפיה ב-'1560 זה המון כסף. בשביל בעיה שאולי'
1560 זה המון כסף. בשביל בעיה שאולי
19/06/2006 | 12:20
3
יכולה להיפתר באופן יותר זול.

רמז: רק לפני כחודשיים רצו למכור לי ב 500 יורו גל זיזים וקפיצי שסתומים: 300 לגל זיזים, ו 115-180 לקפיצים תלוי אם הם עשויים מטיטניום או מפלדה.

תנחש מה? מה שהם רצו למכור לא מתאים לשימוש שאני עושה באופנוע - לסוגי המסלולים בארץ, וגם לא מתאים לאופי הרכיבה הלקוי שלי - אני מעדיף לרכב על המומנט ולהחליף הילוכים כמה שפחות (ולכן רוכב עם יחסי העברה ארוכים).

ואתה יודע מה קרה בסוף? נמצא פתרון איכותי מאוד ובמחיר הרבה יותר זול. ותשאל את המעטים שרכבו על האופנוע.

בכל אופן בהצלחה עם השיפורים. אני מחכה בקוצר רוח ליום בו אני ודויד לא נהיה "המשוגעים היחידים" שמגדילים ומשנים מנועים בטירוף. כשיגיע היום בו כל האופנועים בגריד יהיו מאוד משופרים (ב S1 וב S2) - אנחנו נהיה היכן שהיו הליגות הבכירות באירופה ב 2001-2000. יהיה רק עוד פער של 5 שנים לסגור. שזה בכלל חבל כי ברמת הרכיבה אנחנו (טוב, לא אני ) הרבה יותר קרובים.
סופרמוטו >>
לצפיה ב-'1560EUR זה כלום. אני השקעתי'
1560EUR זה כלום. אני השקעתי
19/06/2006 | 15:56
2
בשני צ'ופצ'יקים עם ראש אדום שלוחצים עליהם ויצא מין "פסססט..." כזה
סופרמוטו >>
לצפיה ב-'עשית ניתוח הוספת פטמות?'
עשית ניתוח הוספת פטמות?
19/06/2006 | 18:06
1
דוקי - הייתי בטוח שאתה יורה רק בכיוון אחד. לא ידעתי אתה יורה לכל הכיוונים
סופרמוטו >>
לצפיה ב-'טראומה מפטמות גירוז בצבא'
טראומה מפטמות גירוז בצבא
19/06/2006 | 18:45
1
לצפיה ב-'לא דיברת איתי לפני המרוץ באשדוד?'
לא דיברת איתי לפני המרוץ באשדוד?
18/06/2006 | 21:56
3
מוזר.


אז איך ידעת שיש מרוץ?

ואח"כ, איך ידעת שאין מרוץ?

אז דיברנו או לא דיברנו?


ביומיים שלפני תאריך המרוץ המיועד, דיברנו עם כל רוכבי ה-S2, ובדקנו כמה מהם מתכוונים להתחרות. 4 מהם השיבו בחיוב. לכל הרביעייה נאמר שבמידת הצורך ובלית ברירה, "נגמיש" את החוקים ונזניק גם חמישה רוכבים, במידה ונגיע למס' הנ"ל.

אתה כתבת ש"לא הרשו לך להתחרות בקטגוריה הפתוחה במרוץ באשדוד". מי לא הרשה לך? הגעת למסלול ומישהו אמר לך "לא"? מי בדיוק?


אז דיברנו או לא דיברנו?


אז או שאתה אחד מהרביעייה (שאגב, הפז"מ במרוצים של שלושה מהם ביחד לא מגיע ל-20 שנה. הרוכב הרביעי הוא אחד וותיק שגם רוכב, כמה מפתיע, על הק.ט.מ. 450 היחיד ב-S2. בדיוק כמוך). או שבכלל אתה היית אמור להיות הרוכב החמישי, ובגלל ששתקת ולא סיפרת שאתה מתכוון להגיע, התבטלה הקטגוריה.


אז דיברנו או לא דיברנו?





סופרמוטו >>
לצפיה ב-''
18/06/2006 | 20:21
1
לצפיה ב-'בקשר לתקנון ,חוקים ובטיחות: אנשים'
בקשר לתקנון ,חוקים ובטיחות: אנשים
18/06/2006 | 20:45
1
1
מעשנים בפיט ליד באופנועים ,רוכבים ללא קסדה ,נוהגים בצורה מסוכנת (וויליז/סטופיס).

ועוד אנקדוטה (משעשעת או לא ,לבחירתכם): בשני המירוצים האחרונים היה נסיון להטות את תוצאות המירוצים על ידי חברי הקבוצה של אחד הרוכבים.

סופרמוטו >>
לצפיה ב-'כפרה עליך דיוקי'
כפרה עליך דיוקי
18/06/2006 | 21:24
1
לגבי העישון אתה צודק,אבל מי כמוך יודע שבאשדוד האכיפה הזו בעייתית.
לגבי הטיית התוצאות הנושא טופל!
סופרמוטו >>
לצפיה ב-''
19/06/2006 | 11:36
למישהו יש ספקות למה הכרוב הוא היו"ר ???
סופרמוטו >>
לצפיה ב-'כמה הערות...'
כמה הערות...
19/06/2006 | 08:17
3
5
1. אין שום חובה או צורך להתחרות תחת חוקי FIM. סתם לצורך הדיון, אם היינו היום בתקופת ה-DR350 וזה היה האופנוע הנפוץ ביותר בארץ, אפשר היה להחליט על קטגוריה עד 350 סמ"ק מתוך השיקול שזה מה שהכי מתאים לתנאים המקומיים הספציפיים שלנו.
2. דווקא ממישהו רב-נסיון כמוך הייתי מצפה להבין שהתגמשות לצרכיו של רוכב יחיד (ואולי נקרא לילד בשמו - כניעה ללחצים) היא אחת הרעות החולות של הספורט הישראלי, והדוגמה שהבאת משנות המוטוקרוס המוקדמות היא מצויינת.
3. פחד מרוכבים חדשים? אם תבדוק את התקנון תראה שהוא מחייב רוכבים שצברו 3 פודיומים בקטגוריה העממית לעלות לאחת הקטגוריות המקצועיות. איך זה מסתדר עם הטיעון שלך?
4. הצטרפותם (האקראית, יש לציין) של רוכבי שטח למירוצי הסופרמוטו בשנה שעברה היתה דווקא אחד הקטליזטורים לעליה גדולה ברמה של מתחרי הליגה כולה ולשאיפה להכנסת קטע-שטח במירוצים. נדמה לי שאין אחד שלא מברך על כך, כולל ראשי העמותה ומנהלי הליגה שהשקיעו אישית רבות באימוני-שטח.
5. אם היית מכיר קצת יותר מקרוב את עמותת הסופרמוטו היית מבין עד כמה הטיעונים שלך על אינטרסים אישיים רחוקים מהאמת. זהו בערך המעוז האחרון שבו שוררת עדיין תמימות, פרגון הדדי ורצון לפתור בעיות. דוגמא: במירוץ הקודם בהום-רינג, מתחרה שהיה אמור לעלות לקטגוריה S2 מהעממית טען שלא הבין זאת וביקש להשאר בעממית מירוץ נוסף. הוא הורשה להשתתף לפי בקשתו, אך מחוץ למסגרת התחרות על-מנת לא לפגוע ברוכבים אחרים ותוך הבהרה כי במירוץ הבא יחוייב "לעלות כיתה". מדוע הוחלט להענות לבקשתו? כי מדובר בקטגוריה עממית, בה ממילא קיימים הבדלים עצומים בין הרוכבים ואין ניקוד ליגה מצטבר. יש לציין, אגב, כי החלטה כזו מותרת על פי התקנון.

לסיכום: לא בדקת את התקנון לפני שביצעת שינוי באופנוע, התאכזבת לגלות שהשינוי לא תואם את התקנון, ומיהרת להכפיש את קברניטי העמותה - כאילו בוצע שינוי בתקנון ממש לפני המירוץ ספציפית כדי להפריע לך... למרות שמדובר בתקנון שפורסם חודשים ארוכים לפני כן.
כל-כך מצער ומיותר...

טל
סופרמוטו >>
לצפיה ב-'תיקון קטן:'
תיקון קטן:
19/06/2006 | 11:00
2
3
שני פודיומים, או ניצחון אחד,
על מנת לעבור מעממית למקצועיות.
סופרמוטו >>
לצפיה ב-'בתקנון שמצוי בידי מופיע אחרת,'
בתקנון שמצוי בידי מופיע אחרת,
19/06/2006 | 11:45
1
2
אבל זה בודאי לא משנה את הפואנטה.
סופרמוטו >>
לצפיה ב-''
19/06/2006 | 12:19
1

הודעות אחרונות

21:37 | 12.08.12 אורחים בפורום
16:26 | 11.08.12 - מבזקי ספורט -
18:16 | 29.07.12 - מבזקי ספורט -
12:19 | 22.07.12 - מבזקי ספורט -
16:55 | 21.07.12 - מבזקי ספורט -
23:14 | 04.07.12 - מבזקי ספורט -
01:11 | 11.06.12 - מבזקי ספורט -
01:31 | 10.06.12 - מבזקי ספורט -
11:57 | 04.06.12 4RUNNERan
11:49 | 30.05.12 45degrees
20:52 | 27.05.12 - מבזקי ספורט -
13:04 | 20.05.12 45degrees

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ