מצאתי!

../images/Emo99.gif מצאתי!

חיפשתי וחיפשתי, וסוף סוף מצאתי. בחנות לא גדולה בשדה תעופה של קופנהגן ("קונסייר'ס קלאב"), שמחזיקה מגוון וויסקים וקוניאקים שלא מוצאים בסתם חנויות דיוטי פרי מצאתי את ה Lagavulin 1987, Pedro-Ximenez Cask (תמונה מצורפת
). מעבר לזה, ראיתי שם מגוון דברים שיצא לי רק לשמוע עליהם. אחד מהם במיוחד תפס לי את העין: Springbank 10 Years. אם אני לא טועה, cloclo היתה במזקקה (ב Campbletown). לא קניתי, כי אני לא יודע כלום עליו, או על האיזור -- איפה זה קמפבלטאון? מה התכונות המאפיינות של הוויסקים המיוצרים שם?
 

an3c

New member
למה לא הבאת שישיה?

אחרי שניגבתי את הריר מהמקלדת, מתי נשמע חוויות ורשמים? אגב,ה-1979 היה זמין שם? (עכשיו אני סתם חזיר אני יודע) תהנה, ותחזיק אותו טוב טוב כשאתה מוזג!
 
תענוג.....

לא היה 1979, אם היה גם הוא היה עושה עלייה
והוא תענוג... לגבולין עם מתקתקות שמתחבאת לה בין הטעמים.
 

rustynail

New member
תתחדש, מקנא../images/Emo3.gif

מקווה שלגבולין 12 בדרכו אלי כעת.... אבל אסתפק גם במה שהצלחת לשים ידך עליו:) נ.ב. אולי ידוע לך מה יש בדיוטי פראג?
 

LaDjA

New member
בדיוטי בפראג אין הרבה מכלום...

בפראג, עושים קניות בסופר! לך לאחד הסופרמרקטים הגדולים (Tesco, CMC ודומיהם), תמצא שם מבחר לא רע, ובזול.
 

pelly

New member
אפשר לשאול בכמה קנית?...

האם 34 פאונד זה מחיר סביר? תודה פלי
 

cloclo

New member
../images/Emo98.gif Campbeltown Loch, I wish...

CAMPBELTOWN LOCH Campbeltown Loch I wish you were whisky, Campbeltown Loch och aye. Campbeltown Loch I wish you were whisky, Man I would drink ye dry. Now Campbeltown Loch is a beautiful place But the price of the whisky is grim. How I wish I could see that the whisky was free And the loch was full up to the brim. Oh . . . Campbeltown Loch I wish you were whisky, Campbeltown Loch och aye. Campbeltown Loch I wish you were whisky, Man I would drink ye dry. (שיר עם סקוטי ידוע) ---------------------------- קמפבלטאון נמצאת על חצי אי בקצה המערבי של סקוטלנד, כפי שאתה יכול לראות במפה המצורפת. העיר הקטנה (אם כי היא הגדולה ביותר באיזור) שמונה כיום כ-6000 איש, כולל החוואים בסביבה הרחוקה יותר מהעיר, היתה פעם בירת הוויסקי של סקוטלנד, או לפחות מאיזורי הוויסקי הדומיננטיים. בשיאה, היו בקמפבלטאון יותר מ-30 מזקקות. כיום נשארה אחת (Springbank), ולאחרונה שיפצו בעלי Springbank (משפחת מיטשל) מזקקה נטושה ברחוב הסמוך, ופתחו בה מזקקה חדשה בשם Glengyle, על שם אחת המזקקות הראשונות בעיר בבעלות משפחת מיטשל (שנפתחה בשנת 1885 ונסגרה ב-1925, בעקבות השפל הכלכלי הגדול, יחד עם רוב המזקקות בעיר). Glengyle מייצרת החל מהשנה וויסקי בשם Kilkerran, שרק התחיל להתיישן ועדיין לא נמצא על המדפים (חפש אותו בשנת 2014...
). מזקקה נוספת שפעלה לסירוגין בעיר, Glen-Scotia, לא ברור מה מצבה וכנראה שנסגרה, או לפחות לא פעילה כרגע. כך שלמעשה, מזקקת Springbank היא נציגת קמפבלטאון האחרונה. קמפבלטאון נחשבה פעם לאיזור וויסקי בפני עצמו (כמו Speyside, Islay) וכו'). קמפבלטאון יושבת על האוקיינוס, דרום מזרחית ל-Islay, והוויסקי שלה מתאפיין במליחות "ימית", אבל מסוג שונה לגמרי מזה שמופיע בוויסקי של Islay (אולי מעט דומה ל-Bruichladdich הפחות מעושנים). מזקקת Springbank מייצרת כמה מותגי וויסקי שונים, ועובדת בשיטות מסורתיות. זה אומר כמובן שאין שימוש ב-Chill filtration או בקרמל לצבע. Springbank בן 10 שנים שמצאת הוא בהחלט הוויסקי הנפוץ והמייצג ביותר של Springbank, אם כי קיימות המון הוצאות וגירסאות שונות, עם חביות שונות, לרגל חגים שונים וכן הלאה. הם לא מפספסים שום אירוע, וכל קשקוש הכי קטן זוכה לגירסה חגיגית בהוצאה מצומצמת, שהופך מיד לפריט אספנים יקר ביפן, ומהווה מתנת חג משתלמת ביותר לעובדי המזקקה, שבד"כ מחכים שנתיים ואז מוכרים אותו במחיר מופקע...
הוא מיושן בעיקר בחביות Bourbon, למרות שבדרך כלל חלק מיושן גם בחביות שרי, ומערבבים ביניהם כדי לתת מעט מתקתקות (שלמעשה כמעט ולא מורגשת, זה בעיקר "מרכך" את הטעמים של הוויסקי). זה וויסקי ישיר ופשוט יחסית, אבל לחלוטין לא שטוח. אבל אין לו מורכבות על ציר הזמן, כלומר הוא לא מתפתח במיוחד בפה, ואין לו סיומת עם טוויסט. זה וויסקי שמאוד מורגש בו הטעם הבסיסי של וויסקי והטעם האופייני של המזקקה והאיזור, בלי שום דבר שמכסה ומסתיר. יש ז'אנר כזה, של וויסקי "שורשיים" יותר, שמרגישים בהם עד הסוף את הוויסקי והמזקקה. בדרך כלל, נתקפים צורך עז בוויסקי מן הסוג הזה אחרי תקופה של יותר מדי פינישים מסובכים.
הספרינגבנק 10 שנים הוא וויסקי טוב מאוד. אני, שהייתי צריכה לבחור בקבוק אחד, העדפתי לקחת את הספרינגבנק 15, שהוא יותר מורכב, יותר עשבי ומעט מעט לימוני. אם אתה נתקל בו שוב (10 שנים או 15), קח אותו. הוא ייחודי למדי בטעמו וייתן לך טעימה מאיזור חדש.
 

cloclo

New member
לגבי ה-Lagavulin,

אשמח לשמוע התרשמויות, בעיקר כי התאכזבתי קשות מה-Lagavulin 1986 Pedro-Ximenez Cask.
 

Macallan

New member
מסכים עם cloclo - אכן אכזבה.

השקעתי מרץ ואמצעים רבים על מנת להניח את ידי על1986 Lagavulin PX , נחמד, אך כגודל הציפיה כך גדולה היתה האכזבה - לא שווה את ה 74 יורו שהושקעו בו. אלון רשמים של ה Lagavulin PX 1987 יתקבלו בברכה.
 

marsala

New member
Cloclo קלוקלו

אני מעתיק למאמרים אם אין לך התנגדות ושנה טובה לך מלאה וויסקים חדשים (או ישנים..) מוש
 

cloclo

New member
כמובן שאין לי התנגדות, ../images/Emo13.gif

ושנה טובה ואלכוהולית גם לך.
 
למעלה