ועוד אחד? האם טעמנו דברים מעניינים?

nimrodrosen

New member
ברולו בן 10, גראפה ח"ח ויין ישראלי מאכזב

Vite Colte Essenze Barolo 2006
נקנה באיטליה לפני 5 שנים ובזכותו הרגשתי בפעם הראשונה ניחוחות של עלי ורד מיובשים ביין (תיאור נפוץ של בארולו מיושן). יין פגז!

POLI BARRIQUE 1998
גראפה בחוזק חבית, אגרסיבית ופירותית, כמעט ללא השפעת עץ.

יקב עביה מון-A בציר 2011
נפתח אתמול עם ארוחת הערב, התחיל כיין סתמי, כמעט ללא ארומה.
שעתיים לאחר הפתיחה הורגש גם ניחוח ברט. בינתיים מאוד מאכזב, נשאר חצי בקבוק- מעניין איך יהייה היום בערב.
 

WhiskyIsrael

New member
ויסקי והרבה.

ויסקי כרגיל:
בחמישי, טעימת אורך של בלוויני, במסגרת ארוע שנערך בארץ עם המאסטר דיסטילר דייויד סטיוארט שכלל טעימה של DCS COMPENDIUM- סט יוקרתי באריזת עץ ועור לאוליגרכים (23,000 לי"שט) שמכיל חביות שנבחרו על ידיו לסכם את הקריירה הארוכה שלו במזקקה. גולות הכותרת : חבית מ 1978 שהיתה מעולה, אחד הויסקי הטובים שטעמתי לאחרונה, חבית מ 1968, שהיתה מצוינת אבל טיפה פחות מאוזנת לכוון העץ - אני מאוד התחברתי אבל אני אוהב המון עץ בויסקי. היתה גם חבית מ 1985 וחביות צעירות יותר משנות ה 90 וה 2000. סה"כ מרשים מאוד, כולן סינגל קאסקים טובים עד מעולים שנתנו נקודת מבט יפה על המזקקה לאורך השנים. כולן אגב חביות בורבון מילוי שני. מרשים.
בהמשך:
REDBREAST LUSTAU - פיניש שנה בחביות אולורוסו של הפוטסטיל המעולה רדברסט. ויסקי מצוין, מורכב, עם השפעות שרי אבל לא יותר מדי. חלקקקקק, וטעים כמו שאומרים. ממליץ מאוד.
YULA 21 שנה של דאגלס ליינג - עשן ברביקיו מגניב, פה עם הרבה פלפל, אפ]שר, עשן ומתיקות. דראם טעים מאוד, אבל קצת פחות מוצלח מה YULA 20 ששוחרר בשנה שעברה.
 

ShaneG

New member
וויסקי, רום ו"פורט"

בשלישי היה ערב קארוני במועדון הרוםץ קארוני היא מזקקה בטרינידד שנסגרה לפני כמה שנים. היו 5 בקבוקים, התחלני ב2 קלים יותר, ביקובים של The Secret Treasures. אחרי זה היו 2 ביקבוקים של velier, בני 15 ו17 וסיימנו עם ביקבוק של whisky fassle. אני די חדש בקטע של רום אז טני עוד לא לוקח רשמים במפגשי מועדון. בגדול ה2 הראשונים ביו קצת דלילים לטעמי אך עדיין מענינים. האחרון גם היה קצת יבש לי אבל הבני 15 ו17 היו מדהימים. ה15 היה הרום הכי מורכב והיה הפייבוריט של הלילה אבל אני אישית אהבתי את ה17, כי היה יותר סמיך וכהה שזה מה שאני אוהב ברום.

בנוסף קיבלתי ופתחתי בקבוק פורט שארלוט הן 15, ביקבוק של whiskybase, שהוא הפורט שארלוט הכי מיושן עד היום. מעוד הופתעתי עד כמה הוא היה כבולי. ממש פצצה, אבל עם קצת זמן ומים התפתח יפה. הרבה קרמים מכל מיני סוגים, קרם מנטה, קרם וניל, קרם קרמל, פשוט טעים.

ובנוסף התחלתי לשתות את הוויסקים הכבוליים שלי קצת יותר עקב השינוי במזג האוויר, ולצערי ושמחתי סיימתי בקבוקון של לפרואיג 1998 שביקבקתי במזקקה.
 

ShaneG

New member
אה והפורט

פורט ישראלי של טפרברג, היה ברמה גבוהה, צימוקים, עץ, פרות כהות. פשוט מדהים.
 

yezer

New member
בסימן כבול- קולילה ובונהאבן

נדגם קולילה בן 36 שנה של קיידנהדס, שזוקק ב1980 ויושן בחביות ברבן hogshead ובוקבק בחוזק חבית של 52.3%. חגיגה של טעמים, פירות יבשים וכבול שעדיין דומיננטי. הלוואי שבכל יום יכולתי להרשות לעצמי ויסקי כזה...

בנוסף נפתח בקבוק של בונהאבן 18 והרגיש לי קצת חזק מדי בכיוון השרי. לאחר 2 כוסיות העברתי 100 מ"ל לבקבוקון על מנת להאיץ את התחמצנות הבונא אשר בתקווה תמתן קצת את השרי.
 

nimrodrosen

New member
איך שכחתי את טעימת הקארוני!

ואתמול טעמתי גם דוגמית של Caroni Velier 1994 Heavy Full Proof

והטיפ היומי
אם אתם מוצאים קארוני של Velier - תקנו!

 

kinks

New member
בנריאך, רמת הגולן ועוד

בנריאך קניתי את שני הבקבוקים בני ה - 17 שנה. הסולטיס גרסא 2 והספטנקדם. אני חייב להודות שהזול והטיפה פחות מוערך מבין שניהם הספטנקדם מצא חן בעיניי יותר, המתיקות של הסולטיס מהפורט מעט טו מאץ' פור מי. הספטנקדם אחד משילובי השרי והעישון הטובים ביותר לדעתי.
בין לבין אוגדייל, יש שני בקבוקים פחות מחבב את הוויסקי הזה, אבל מתחילים להגיע החודשים שאפשר לשתות מעט כל יום.
&nbsp
אלויס ג'ויס של בורדוג, מאוהב בבירה הזאת ברמות על וגם האמברגו של הרצל, שתיים טובות במיוחד.
&nbsp
רמת הגולן בלאן דה בלאן 2007, משהו כמו שלוש שנים במקרר בערך, יופי של היין, למעשה היין אהוב עליי ביותר של היקב.
&nbsp
בין לבין, תוהה מתי לפתוח את זה.

 
למעלה