בטח שמחזירים
מזה הפרת חוזה?
איזה חוזה בדיוק יש ביני לבין המסעדה?
אם כבר יש חוזה, שהחוזה שאנוכי הלקוח ועליי לקבל שירות טוב.
אם לקוח החזיר יין, סימן שהוא קיבל שירות רע בייחוד אם היין תקין.
 
תרבות היין והאלכוהול ברוב המסעדות בארץ איננה מספקת. ישנן מסעדות מועטות ובכלל מקומות מעטים ייחודי סגולה המבינים ביין כראוי. רוב המלצרים, שאינם מלצרי יין אינם גם מבינים מספיק ביינות, הם לא טעמו מספיק את היינות, הם אינם מבינים באזורים, בסגנונות, עולם חדש מול עולם ישן ועוד. ההבדל בין סירה מצפון עמק הרון לבין שיראז אוסטרלי זה שמים וארץ ועדיין אותו זן וטמפטורות תסיסה שונות וטרואר שונה מפיקים יינות כה שונים. סתם לשם דוגמא קלילה.
 
לקוח מן המניין שאוהב יינות ואולי מבין ביינות ישראליים במדינה כזאת ואחרת, מגיעה למסעדה ורוצה להתנסות במשהו חדש. עד כאן הכל טוב ויפה. אז מגיע המסעדה שיש בה מלאי יפה של יינות, מהארץ מהעולם, חלקם איכותיים יותר ולחלקם יש תווית יפה ומחיר מוגזם מכיוון שהם תוצרת חוץ. הלקוח כאמור מבין ביין במידה מוגבלת, אז הוא מזמין בקבוק יין וטועם אותו וזה לא לטעמו. האם הוא אשם?
 
כמובן שלא.
האם יש מישהו מקצועי מספיק לדבר אתו כמה דקות, לבחון עד כמה הוא מבין ביין, איזה סגנונות של יין הוא אוהב? יש מסעדות בודדות אך לרוב אין, לרוב גם מלצרים ולמלצריות זאת עבודות סטודנט וברוב המקומות קשה למצוא מלצרים נאמנים לאורך שנים. אז הלקוח ההמוצע מקבל מישהו או מישהי שטעמו כמה יינות מן הארץ והעולם במסדרת ההדרכה שלהם. לרוב הם גם עם מידע מוקדם על שניים שלושה יינות שהמסעדה מרוויחה עליהם הכי הרבה כסף מכיוון שיש דיל טוב. אז אלו היינות שהם ינסו לדחוף ללקוח ברוב המקומות בארץ.
 
כן, תרבות האוכל התקדמה פה המון בעשור וחצי האחרונים, אך תרבות היין והאלכוהול עדיין לא שם ..
 
אם כבר מישהו מפר את ההסכם זאת המסעדה שלא משקיעה מספיק זמן למקצע את המלצרים שעובדים בה. כאלה שיבינו יותר ויתאימו את היין הטוב ביותר ללקוח לפי טעמו ולא לפי מבצעי החודש או היינות המשתלמים ביותר.
 
לגבי הקטע של יין בכוס מול יין בבקבוק, אנחנו הישראליים לא אוהבים לצאת פרייארים, זאת חלק מהתרבות והמנטאליות. מסעדה או בר הנותן שירות טוב אמור לדעת זאת. שישראלי יעדיף יין בקבוק מכיוון שזה יותר משתלם כלכלית אם היין בכוס יקר מדי ופחות טוב לעומת מה שיש בבקבוק. זה עוד פאק של נותני שירות בארץ.
 
התגובות פה מעט הזויות לי, אנחנו חיים בעולם של שירותים כבר לא מעט שנים. מי שלא יודע לתת שירות מספיק טוב יחזירו לו בקבוקי יין וכמובן זה אשמתו שלא ידע לקלוע לטעם של הלקוח. זה שירות רע.
במסעדות מישלן או סתם מסעדות אירופאיות עם כמה מזלגות, אם תחזיר בקבוק יין למסעדה זה ייחשב פאשלה שלהם. זה ההבדל בין תרבות לבין חוסר תרבות.