האם ניתן להחזיר בקבוק יין לא טעים?

kinks

New member
מחזירים

אומנם לרוב זה נחשב שאיננו אלגנטי, אך מחזירים כמו שיוצאת מנה שהיא טובה מהמטבח ואתה לא אוהב אותה ומבקש להחליף.
כמובן שתמיד מומלץ לבקש המלצה על בקבוק יין ולשאול מה עם הבקבוק איננו לטעמך. יש הרבה סגנונות יין בעולם. לא כולם ימצאו חן בעיניי כולם. במסעדה איכותית כזאת שיש טיפול נכון ביין, ימליצו לך, יפתחו, יתנו לך לטעימה להחליט וכיוצא בזה. לא תאהב, הם יידעו מה לעשות עם כמו לתת את זה בכוסות בהמלצה עוד באותו היום, או לטעימה על מנת למכור בקבוקים אחרים של היין הזה או לתת לעובדים לטעום כחלק מההדרכה.
&nbsp
אין באמת מה לחשוש מהחזרת בקבוק תקין אם הוא לא טעים במקום הנכון. ראוי לעשות את הכל בצורה טובה, קודם לבקש המלצה. היינות היקרים ביותר בתפריט, הסיכוי שהם יהיו לא טעימים קטנים מאוד, לרוב הם יהיו או פגומים או נהדרים. אם זה יקרה זה כבר ביינות הזולים בתפריט. יין שתראה במחיר של 160 פלוס מינוס זה שעלה למסעדה בסביבות 40-50 שקל, כך שאין מה לחשוש.
&nbsp
 

pix37

New member
אני חושב אחרת - לדעתי זה אחד הכללים הברורים ביותר

לא מחזירים יין תקין בבקבוק אשר נפתח עבורך רק כי הוא לא לטעמך.
מסעדה אינה צריכה לסבסד את ניסויי הטעימה שלך, אלא אם היא מתנדבת לעשות כן ומצהירה על כך מראש.

אם אתה לא בטוח שאתה רוצה לשאת בסיכון - תזמין יין המוגש בכוס או בקש טעימה אם מתאפשר, אבל לתת למסעדה להסתבך עם בקבוק יין שנפתח כי החלטת לנסות ולא בא לך זה לא מוסרי ולא מנומס, ומפר את החוזה הלא כתוב בין המסעדה לבין הסועד.
 

kinks

New member
בטח שמחזירים

מזה הפרת חוזה?
איזה חוזה בדיוק יש ביני לבין המסעדה?
אם כבר יש חוזה, שהחוזה שאנוכי הלקוח ועליי לקבל שירות טוב.
אם לקוח החזיר יין, סימן שהוא קיבל שירות רע בייחוד אם היין תקין.
&nbsp
תרבות היין והאלכוהול ברוב המסעדות בארץ איננה מספקת. ישנן מסעדות מועטות ובכלל מקומות מעטים ייחודי סגולה המבינים ביין כראוי. רוב המלצרים, שאינם מלצרי יין אינם גם מבינים מספיק ביינות, הם לא טעמו מספיק את היינות, הם אינם מבינים באזורים, בסגנונות, עולם חדש מול עולם ישן ועוד. ההבדל בין סירה מצפון עמק הרון לבין שיראז אוסטרלי זה שמים וארץ ועדיין אותו זן וטמפטורות תסיסה שונות וטרואר שונה מפיקים יינות כה שונים. סתם לשם דוגמא קלילה.
&nbsp
לקוח מן המניין שאוהב יינות ואולי מבין ביינות ישראליים במדינה כזאת ואחרת, מגיעה למסעדה ורוצה להתנסות במשהו חדש. עד כאן הכל טוב ויפה. אז מגיע המסעדה שיש בה מלאי יפה של יינות, מהארץ מהעולם, חלקם איכותיים יותר ולחלקם יש תווית יפה ומחיר מוגזם מכיוון שהם תוצרת חוץ. הלקוח כאמור מבין ביין במידה מוגבלת, אז הוא מזמין בקבוק יין וטועם אותו וזה לא לטעמו. האם הוא אשם?
&nbsp
כמובן שלא.
האם יש מישהו מקצועי מספיק לדבר אתו כמה דקות, לבחון עד כמה הוא מבין ביין, איזה סגנונות של יין הוא אוהב? יש מסעדות בודדות אך לרוב אין, לרוב גם מלצרים ולמלצריות זאת עבודות סטודנט וברוב המקומות קשה למצוא מלצרים נאמנים לאורך שנים. אז הלקוח ההמוצע מקבל מישהו או מישהי שטעמו כמה יינות מן הארץ והעולם במסדרת ההדרכה שלהם. לרוב הם גם עם מידע מוקדם על שניים שלושה יינות שהמסעדה מרוויחה עליהם הכי הרבה כסף מכיוון שיש דיל טוב. אז אלו היינות שהם ינסו לדחוף ללקוח ברוב המקומות בארץ.
&nbsp
כן, תרבות האוכל התקדמה פה המון בעשור וחצי האחרונים, אך תרבות היין והאלכוהול עדיין לא שם ..
&nbsp
אם כבר מישהו מפר את ההסכם זאת המסעדה שלא משקיעה מספיק זמן למקצע את המלצרים שעובדים בה. כאלה שיבינו יותר ויתאימו את היין הטוב ביותר ללקוח לפי טעמו ולא לפי מבצעי החודש או היינות המשתלמים ביותר.
&nbsp
לגבי הקטע של יין בכוס מול יין בבקבוק, אנחנו הישראליים לא אוהבים לצאת פרייארים, זאת חלק מהתרבות והמנטאליות. מסעדה או בר הנותן שירות טוב אמור לדעת זאת. שישראלי יעדיף יין בקבוק מכיוון שזה יותר משתלם כלכלית אם היין בכוס יקר מדי ופחות טוב לעומת מה שיש בבקבוק. זה עוד פאק של נותני שירות בארץ.
&nbsp
התגובות פה מעט הזויות לי, אנחנו חיים בעולם של שירותים כבר לא מעט שנים. מי שלא יודע לתת שירות מספיק טוב יחזירו לו בקבוקי יין וכמובן זה אשמתו שלא ידע לקלוע לטעם של הלקוח. זה שירות רע.
במסעדות מישלן או סתם מסעדות אירופאיות עם כמה מזלגות, אם תחזיר בקבוק יין למסעדה זה ייחשב פאשלה שלהם. זה ההבדל בין תרבות לבין חוסר תרבות.
 

kinks

New member
נו באמת

בוויסקי כבר שתית מהכוס, בעוד שהיין בבקבוק לא החליף עמך נוזלים. מה גם שבוויסקי אפשר לבקש חצי מנה אם לא רוצים להיכוות.
כוס יין שהזמנת אפשר לבקש טעימה קודם, כי הרי זה מבקבוק פתוח ולאחר מכן להחליט. אם סועד הזמין כוס יין לאחר שטעם זה כבר בעיה שלו, אך בקבוק זה סיפור אחר כל עוד לא טעמת.
 

gabi a

New member
לא נראה לי לגיטימי

אם בחרת יין, הוא תקין, אבל החלטת שהוא לא לטעמך, זה לא אמור להיות על חשבון המסעדה.הרי כל מי ששותה יין תמיד יתקל ביינות ש"על הנייר" אמורים להתאים לטעמו, אבל כשטועמים מתגלה שמשהו חסר.
אם יש מסעדות שמוכנות לספוג את זה בכל זאת, כל הכבוד להן.
 
בהחלט לא תקין ולא מתאים.

לא מנה שלא טעימה לסועד ולא יין.
יש מסעדות שישאלו מה לא בסדר ויציעו בעצמם חלופה אחרת.
תדאג לטעום לפני שתיבחר או שתיבחר ממה שיש לטעום.
 

Padod

New member
לעניות דעתי

ובתווך פילוסופיית השירות שאנחנו מפעילים בבר, זה מורכב.
מחד, זה לא לעניין. רק כי זה לא לטעמך? אם היין תקין, אתה בבעיה.
מאידך, אף אחד לא חושב שאורח יכריח את עצמו לשתות משהו שאינו אוהב רק כי שגה והזמין.

מכאן, מקום שירותי יקבל החזרת הבקבוק, ואולי ינסה למכור את שארית הבקבוק בכוסות לאורחים אחרים. מקום בעל ניהול חכם גם ידע למנוע מאותו אורח להמשיך בהרפתקאותיו ויבקש ממנו להזמין בקבוק יין במקום שהוא מסוגל להתחייב לטעמו (מה שנקרא "סלט ירקות" - אף אחד לא מחזיר סלט ירקות סביר), ואורח מנוסה לא יעמיד את אנשי השירות במקום בסיטואציה שכזו.

בפרנץ'57 למשל, אנחנו מעודדים אורחים להיות הרפתקנים ולנסות מוצרים חדשים - זה מצריך מיומנות בתקשורת והסברת המוצר לאורח בשפתו שלו כדי להבין מה הוא מחפש ומה אפשר להציע לו, ואורח שיקבל משהו שלא אהב* - ניקח את הקוקטייל בחזרה ונציע משהו חלופי - אבל החלופה תהיה פתרון המוני, מיינסטרים ובסיסי - מהסוג שלא חוזר בדרך כלל. "סלט ירקות".

*לא תמיד קל לזהות אורח שלא אוהב את מה שקיבל. לא כולם מוכנים לחלוק את ההרגשה עם הברמן שלהם. לעתים זה יסתכם ב"זה קוקטייל מעניין" למשל, מעניין זו מילת קוד בעברית ל"אני מתחרט על זה אבל אכריח עצמי לשתות בכל זאת"
 

kinks

New member
בבר קוקטיילים זה קל יותר

אורון, אתם יכולים לכוון ועדיין לא לפגוע עם קוקטייל מתוחכם וכן לתת קוקטייל פיצוי משהו פחות טוב אך שעונה על הטעם של הרוב וזה לגיטימי.
&nbsp
עם זאת, בבר קוקטיילים תמיד מכינים קוקטייל כזה או אחר ללקוח אחר שהזמין ולרוב נותר קצת לתת טעימה ללקוח שתוהה לגבי הקוקטייל. זה יכול להפחית את כמות הקוקטיילים החוזרים כמעט לאפס.
 
למעלה