וויסקי לאספנות

Omritz

New member
וויסקי לאספנות

אני מפתח את אוסף הוויסקי שלי וקרוב משפחה מחול הציעה לי לקנות בקבוק glen grant 1960 gordon & mcphail מישהו יודע אם הוא שווה את ההשקעה?
 

kinks

New member
לא שווה את ההשקעה

השקעה טובה היא כשערך הוויסקי עולה לאורך השנים. לרוב וויסקי יקר לא יכול להתייקר עוד הרבה (אלא אם קורה משהו באמת יוצא דופן) הוא הרי כבר יקר וסביר להניח שהוא ישמור פחות רו יותר על המחיר שלו. אם אתה מחפש משהו בעל ערך גבוה שישמור עליו לאורך השנים תגלה שמבחינה כלכלית אתה מפסיד, מכיוון שערך הכסף כל הזמן יורד ביחס לעבר ו 4000 ש"ח של היום וה 4000 ש"ח של עוד עשור הם פחות מכיום.
&nbsp
אם אתה מחפש וויסקי להשקעה עדיף לחפש מותגים שעולים במחיר בינוני 500-1000 ש"ח שיש סבירות מסוימת שהם ייעלמו או מהדורות מיוחדות והערך שלהם יעלה עם השנים.
 

מני.ת

New member
זה לא מה שהיה פעם...

לפני חמש שנים ויותר, כשקניתי בקבוקים וארגזים של בקבוקים שחלקם עלו מעל 200 דולר לבקבוק, אנשים חשבו שאני משוגע. למרות שאף פעם לא קניתי ויסקי למטרת ההשקעה ובימים ההם, אנשים לא צפו את העליות הגדולות שיבואו, יצא שמה שקניתי הפך למטמון.
כיום, המחירים הם כבר בשמיים ועדיין יש כאלה שמשלמים את המחירים המטורפים בציפיה לרווח בעתיד וכמי שכתב קינקס למעלה, לא סביר שיהיו רווחים גדולים מהם ואני בהחלט מצטרף לעצה לקנות ויסקים זולים שמסתמנים כהצלחות. יוצאי דופן הם ההוצאות המקוריות של דיאג׳יו לדוגמא, ברורה, פורט אלן ודומיהם, שלמרות המחיר הגבוה עכשיו, סביר שהמחיר יאמיר בעתיד, מאחר והמזקקות נכחדו מזמן.
דוגמא לויסקי שמחירו ונדירותו עולים לאחרונה הוא הבלנטונס. בעבר אפשר היה לקנות אותו בקלות בכל מקום ובאיזור ה40 דולר, בשנה האחרונה קשה יותר ויותר למצא אותו והמחיר שלו עולה במהירות. זה הויסקי היחיד שקניתי ממנו בשנים האחרונות למטרת הצטיידות לעתיד.
פאפי 15 שנה הוא עוד דוגמא מצויינת לויסקי שעלה לפני 5 שנים 40 דולר בערך והיום מחירו מטורף.
לגבי השאלה הצפיפית שלך, השאלה הגדולה היא מה מחירו. אם פחות מ150 דולר, יש מצב שתרוויח עליו בעתיד ויהיה מי שישלם עליו כמה מאות דולרים בעוד עשר שנים רק בגלל שהוא מ1960, אבל מאחר והוא לא הוצאה מקורית של המזקקה, הוא אף פעם לא יהפוך למטמון.
 
למעלה