עוד שבוע... עוד שרשור סופ"ש?

nimrodrosen

New member
שבוע מעניין מאוד

התחיל ביום רביעי בביקור ב French 57, בחברתה של ידידה טובה שעזרה לי לקטוף את הערער שמצא את דרכו ל Mustang gin.
שמנו עצמינו בידיו של הברמן וזכינו בכמה קוקטיילים מצויינים. לקינוח הזמנו את הקינוח המעולה וקווין פארק סוויזל על בסיס אל-דורדו 12, למי שעדיין לא ניסה את שניהם- מומלץ בחום!
+ טעימה קטנה של ה Double Rye High West Distillery שהיה מתוק, מתחנף ובעיקר טעים.

בחמישי פתחנו בבית בקבוק יין תוסס בשם Millennium Sparkling מיקב Tomac בקרואטיה, יקב קטן ומאוד מסורתי עם מוניטין מעולה. לו היתה זו טעימה עיוורת היינו בטוחים שזה יין אדום. גוף מלא, פופקורן בחמאה וברט במידה הנכונה. יין שבתחילה הרגיש מוזר אך משך אותנו להמשיך לשתות ממנו פעם אחר פעם.

בשבת חבר מפינלנד הגיע לביקור ופתחנו הרבה מעליית הגג:
-התחלנו בברנדי מיקס פירות שמתיישן מ 2011, עדין ומורכב, פרחוני ובעל טעמים שהזכירו לנו את הגלנמורנג'י 10. ווליום נמוך.
-אח"כ המשכנו לברנדי קרמבולה מ 2015 בחוזק חבית, הברנדי הזה הוציא מהחבר קריאות התפעלות בעקבות טעמים מאוד מובחנים של פודינג לימון עם ווניל, מי ורדים, קמומיל והכל בווליום גבוה. חייב להיכנס כך לבקבוקים!
-המעבר לרום התחיל עם הסולרה שלנו מ 2015, הטעמים הזכירו לו ברבדוס עם פירחוניות מובחנת ואז המשכנו ל Enmore 2002 של silver seal ב-55%. אין מה להגיד, זה כל מה שטוב ברום דמררה, באיזון מושלם ובפול ווליום, תענוג!
-כדי להתחיל ולסתור את הטעמים הללו, הוצאתי את הברנדי אפרסקים הישן, עם טעמי האפרסקים, סויה ומין רקב שהתיישב לחבר במדוייק על טעמם של דומים שהוא קטף בילדותו מהעצים. הניחוח בווליום גבוה אך הפה עדין יותר.
-הדומים הזכירו לי את קטיף העוזררים אז המשכנו עם ברנדי תפוחים ועוזררים, קומפוט תפוחים מבושלים, פלפל שחור ומעט עץ (מעט מדי לטעמו). טעמי הניו-מייק עדין היו חזקים ונדרש עוד זמן יישון.
-זה היה הזמן לעבור לוויסקי, בתחילה עם סינגל מאלט בן 3+ מ 2013, וויסקי עולם חדש עם עץ קלוי, פירותיות מובחנת וכבול שמגיע משימוש בחבית עם וויסקי כבולי צעיר, טעמי אפר בכבול הזכירו את הכבול של לגוולין לחבר שהעריך שבטעימה עיוורת היה נותן לוויסקי בין 12-15 שנה.
-סיימנו עם וויסקי סופר כבולי מ 2015 שכבר עבר את השנתיים, 63% אך כמעט ללא עקיצה אלכוהולית (אולי הזה סדר הטעימה) וכבול חזק שהפעם גם לי הזכיר את לגוולין, כבר אחלה וויסקי עם טעמים ברורים של כבול נקי ואפר וזיקוק לחוזק נמוך "מלוכלך", מעניין איך יתפתח עוד שנה.
 

yoavge

New member
גם אני אמרתי שזה מזכיר לגבולין. מחכה בקוצר רוח לביקבוק :)

 

yoavge

New member
היה סופ"ש טוב

בחמישי עם חברים פתחנו שולחן עם בקבוקי SMWS (Scotch Malt Whisky Society למי שלא מכיר):
&nbsp
- התחלנו עם אולטמור בן 14 בחבית ברבן מרשימה מאוד - פירותי עם אפרסקים ומשמשים עם רקע חזק של אגוזיות (אגוז מוסקט וערמונים) והרבה עץ.
- המשכנו לאוכנטושן בן 14 - אוכנטושן בח"ח וללא צ'יל פילטרינג. אם אוהבים זיקוק משולש אז שיהיה ככה
- סיימנו את החלק הראשון עם גלן מוריי בן 21 שהיה מאוד ברבני ועם טעמים חזקים של gummy bears
- החלק השני נפתח עם בונהאבן בן 10 בחוזק 61.9% - האף היה קצת סגור, אבל עם עשן, פירותיות מעודנת, שמנוניות וקצת תבלינים. הוא ישתפר לאחר שינוח קצת ויתחמצן
- המשכנו להיילנד פארק בן 19 בחבית ברבן נהדרת. קצת כבול, הרבה דבש ופירותיות, מעט וניל. לא בדיוק דומה לפרייה אבל טוב לא פחות.
- וקינחנו בפורט שארלוט בן 12. פצצת כבול נהדרת
&nbsp
בין לבין במהלך הסופ"ש היו גם: לצ'יג צעיר בן 8 של סיגנטורי, גלן גירי 12 הרגיל, פינלאגן old reserve, גלן קית' 1992 בפיניש חבית רום - דראם מעניין ומרתק, באומור טמפסט אצווה 3 - לא הרשים למרות החוזק הגבוה שלו ובנרינס 26 של the bottlers - פצצת שרי מלוכלכת מדהימה.
&nbsp
&nbsp
 
אצלכם נשמע כל כך כיף...

אני הסתפקתי הפעם רק בקצת מזקל כהכנה להדרכה...
 
מה זה מזקל?

מילה שחלק מהשורש שלה מרמז על זיקוק ? או קל ? האם יש זיקוק קל?
&nbsp
 

ShaneG

New member
קצת באיחור

עש עכשיו שבוע מעצבן שכל ערב צץ לי משהו אחרי העבודה (חוץ מטעימת מסכל אתמול שלא היה מעצבן בכלל והיה נורא כיף ולגמרי שווה ליציאה ביום שני בלילה) אז לא יצא לי להיות מול המחשב הרבה.

בקיצור: סיימתי בקבוק של בונהאבין בן 7 שכתבתי עליו קצת כבר, שתתי את רובו עם 2 חברים טובים אז היה טוב, חבל שאין עוד כזה. שתתי פה ושם מהוויסקים שיש לי בבית, לא זוכר משהו בולט, גוגמית קליינליש בן 16 מG&M, קצת דומה ל14 הרגיל, לא משהו מיוחד מדי ולא מצדיק את המחיר מעבר לרגיל בעיניי לפחות. היה גם דוגמית של לגבולן 18 מהביקבוק של הפסטיבל, דרש הפעלת מזגן כדי להנות אבל מאוד נהנהתי, הרגיש ממש כמו לגבולן אבל יותר עשבוני ושרוף, פיניש חלומי.

והגיע בקבוק אדמונדו דאנטס 15, רום קובני, שטעמתי שהתארחתי במועדון הרום וזכרתי (איכשהו) שאהבתי. רום מעניין, לא מהסגנון המתוק, שאני גם אוהב, מאוד עשבוני ומר וטעים.
 
למעלה