שרשור סוף שבוע - מה שתינו?

ShaneG

New member
התחלתי מוקדם השבוע

ביום שני טעמתי דוגמית של Alberta Premium Dark Horse שקיבלתי בהחלפה עם מישהו בקנדה. יש לי חבר קנדי שכל פעם ששמע אותי מתלונן שוויסקי קנדי לא משהו היה אומר שכל הזבל הולך למדינות אחרות ושהם שומרים את הוויסקי הטוב לעצמם. כנראה שהוא צודק. וויסקי מורכב וטעים. זה ערבוב של 92% וויסקי שיפון, 8% וויסקי טירס וקצת שרי (כן המשקה, לפי החוק שם וויסקי יכול להכיל כמות קטנה של חומר אחר). לכן הרבה תבלינים ועץ, וגם פרות עשירים ואגוזים. ממש תענוג, וזה עולה איזה $25.

בהמשך השבוע טעמתי קילקראן WIP 7 מחבית ברבון. התזקיק ממש שולט, שזה לא דבר רע, עסבים, כבול, אדמה, וכו' עם קצת תמיכה מהחבית. ממש טעים.

ובסופ"ש עצמו סיימתי בקבוק ספרינגבנק 12 חוזק חבית שהיה לי.
 
סמפל מעניין מאוד של קאבאלן

בן 9, מחבית ״מעושנת״, כלומר שהכילה ויסקי סקוטי מעושן. לא יודע איזה (אם לנחש מהטעם - באומור. אם ניחוש מושכל - קילכומן בגלל הקשר בין המזקקות).
&nbsp
זה הזוי כמה בוגרים מרגישים הויסקים של קאבאלן. באופן כללי 9 שנים זה המון זמן עבורם, הרוב בני 4-6, והם כבר מרגישים מספיק בוגרים.
בן 9 שנים? בטעימה עיוורת כנראה הייתי מנחש שזה ארמניאק. בן 30.
&nbsp
עץ ישן טוב, עשיר וחלק בלי עודף תבלינים ובלי טאנינים מרירים מעיקים.
כל זה מהווה בסיס לתזקיק פירותי, סמיך ומתקתק. בולטים במיוחד מנגו, קיווי, פאפאיה טריה ומיץ אפרסקים. האמת - יש דמיון מסויים לטומאטין ישן משנת 1976 שניסיתי פעם. (נחשבת שנה מיוחדת לטומאטין ולאיזור בכלל).
השפעת העשן מהחבית לא מאוד בולטת, רק קצת בטעם כ׳תבלין׳ נוסף שמוסיף מורכבות, אבל בטח לא יפריע למי שלא אוהב מעושנים.
הפיניש ארוך וטוב, בעיקר אותם פירות טרופיים וקצת עץ מייבש.
&nbsp
בקיצור כיף גדול. אני חושב שהמחיר הגבוה של קאבאלן מוצדק לרוב, לפחות לטעמי, למרות ה׳גיל הצעיר׳. הם עומדים בגאווה ראש בראש מול ויסקים סקוטיים מבוגרים בהרבה שעבורם מחיר כזה לא היה מרים גבה.
&nbsp
למתעניינים, את הגיל של בקבוקי קאבאלן אפשר לראות במספר החבית - הוא תמיד מתחיל באות שמציינת את סוג החבית (בורבון, שרי, יין וכו׳) ואז שתי ספרות של שנת הזיקוק.
חפשו חביות מ-2006-7!)
 

אילן די

New member
פעם ראשונה שנכנסתי לפום פאס

פתחו לנו אחד כאן.
טעמתי קרייגלאכי (או איך שלא מבטאים את זה) 13 שנה ח״ח. פירות יבשים, דבש, מאד טעים ועוצמתי. קניתי קצת.
 
למעלה