שרשור רשימת מלאי.

or83

New member
תיקון, הרשימה נחצתה לשניים

Half Bottles White Chassagne Montrachet, Henri Boillot 03 375 ml Laetita, Arroyo Grande Vally, 2004 Chardonnay Gewurztraminer, Trimbach, Alsacre, 2002 Full Bottles White Chardonnay Pouilly Fuisse, Signe, 2005 Flowers, Sonoma Coast, California 2005 Savugny les Beaune, 1er Cru, Jean Boillot & Fils, 2001 Pernand, 1er Cru, Le Clos Du Village, Domaine Rahet Pere & Fils, 2001 Pernaid Vergelesses, Domaine Laleure-Piot 2002 Sauvignon Blanc and Loire Vally Vouvray, Jean-Claude Bourgrier, 2005 Riesling, Gewurtztraminer and others Gewurtzraminer, Grand Cru, Hunold, Alsace, 2004 Pinot Blanc, Pierre Sparr, Alsace, 2005 Half Bottles Red Merlot, Francis Coppola, Diamond Collection, Napa Vally, 2004 Moulis en Medoc, Chateau Malmaison, Nadine de Rothchild, 2002 Chateaunneuf du Pape, Jean Comte De Lauzel, 1995 Full Bottles Red Cab, Merlot and Blends Cakebread Cellars, Cabarnet Sauvignon 2004 Margaux, La Sierne de Giscouis, 1999 Cote, De Bergerac, Chateau Belingaid, Cuvee Blanc de Bosredon, 2001 Cote De Castillon, Chateau Pitray, 1995 Margoux, Chateau Cantenac Brown, 2003 Merlot, Nest Egg, Australia 2002 Merlot, Yarden, 2000 Merlot, Recanati Reserve, 2000 Pinot Noir Bourgonge, Chamlolle Musigny, Nicolas Potel, 2004 Volnay, 1er Cru, Les Fremiets, Jean Boillot & Fils, 2001 Volnay, 1er Cru, Clos Des Chenes, Antonin Guyon, 1998 Nuits-Saint-Georges, 1er Cru, Les Pruliers, Philippe el Vincent Leichenaut, 2001 Syrah, Grenache and Blends Cote Rotie, Domaine Jamet, 2002 Cote Rotie, E.Guigal, 2003 Gigondas, Domaine Santa Duc, 2000 Grenache, McPrice Myers, Santa Barbara County, 2004 Cnnonau Di Sardegna,Vignaruja, 2004 Others Amarone Della Valpolicella, Le Ragose, 2001 Dessert Chateau de Lecharderie, Luarts de Chavme 1999 Ice Wine, Inniskillin, Canada, 2004 Fortified Wine, Benjamin Port, Australia, NV Solera 1927, Pedro Ximenez, Alvear NV Remy Martin VSOP Grey Goose Vodka Smirnoff Red Label Vodka Beer Goldstar Saison Dupont Maudite Frubee Banana Frubee Strawberry Grimbergen Triple Lindemans Kriek Lambic
 

מני.ת

New member
הרבה יינות...

תספיק לשתות את כולם ? ...
יכל להיות שפג התוקף של הChateaunneuf du Pape, Jean Comte De Lauzel, 1995
 

or83

New member
זה האחרון מתוך שלושה

כבר ממש לא בשיאו, חום לחלוטין אבל עדיין יש בו משהו מעניין. כמובן שהוא כבר ממש לא מה שהוא היה צריך להיות.
 

or83

New member
לגבי כמות היינות

אני כל הזמן אוכל במסעדות ופשוט לוקח איתי בקבוק או שניים. במחיר של 2 כוסות במסעדה אני חולץ בקבוק משלי. דרך אגב, רק בערך 4 יינות מכל מה שיש לי קניתי, את כל השאר קיבלתי. ועוד כמה דברים ששכחתי: שמפנייה, perrier jouet מיניאטורה של מקאלן 12 מיניאטורה של גרנד מרינייה.
 

מני.ת

New member
זה קצת בעייתי...

הלחץ הזה בלשתות יין לפני שיתקלקל. מלבד הנף דפאפ, יש לי עוד כמה מ1995 שצריכים להשתות, כמו HAZA ,PESQUERA וChateau Mussar אגב, השמפניה מעולה... את שלי (1998) שתיתי די מזמן והיה נפלא.
 

or83

New member
כן זה קצת מלחיץ

אין ספק שעדיף לפתוח יין לפני טרם זמנו מאשר יין שעבר זמנו. השמפנייה שלי היא ה-NV, לא בדיוק כוס השמפנייה שלי אבל אחרי עשר דקות בכוס היא מתאזנת והיא נעימה לשתיה. טעמתי את ה-99 לפני חודש והיא הייתה משהו מעולה.
 

Symbolic

New member
רשימת מלאי

וויסקי סקוטי סינגל מאלט : מקאלן (12-אלגנסיה), גלן-פידיך (12, 12 קאורן ריזרב, 18), בואומור (10, 12), בלוויני (12 דאבל-ווד), לאפרויג (10), לגבולין (16), טאליסקר (10), ארדבג (10), גלן-מורנג'י (10), אברלור (10), סקאפה (14), גלן-ליווט (12), היילנד פארק (18) סקוטי בלנדד : ג'וני ווקר (בלאק-12), גראנטס רזרב (שרי, אייל), בלנטיינ'ס, טיצ'רס אירי מאלט : בושמילס מאלט (10) אירי בלנדד : בושמילס (רגיל, בלאק בוש), ג'ימיסון (רגיל), טולמור דיו אמריקאי ברבן : ווילד טרקי (8), ג'ים בים (תווית לבנה), אמריקאי טנסי : ג'ק דניאלס ברנדי רגיל : ברדינה XO קוניאק : הנסי VSOP קלבדוס : סילוויאן גראפה : פיור דה ויטה וודקה סופר פרימיום : גריי גוס, סטוליצ'ניה עלית, סמירנוף בלאק, וויברובה סינגל אסטייט, פראבדה, בלוודיר, קטל 1 פרימיום : סטולי גולד (קריסטל), רוסקי פלאטינום, טנקרי סטרלינג סטנדרט : פינלנדיה, סטוליצ'ניה, רוסקי סטנדרט, וויברובה, לוקססובה, סמירנוף, דנצקה, זוברובקה, סבדקה, חורטיצה פלאטינום ניחוחות : אבסולוט (וניל, מנדרין, סיטרון, אפרסק, אשכולית אדומה, אגסים, פלפל), דנצקה (אשכולית, קוראנט), סטוליצ'ניה (קרנברי, תות, וניל, לימון, פטל), סמירנוף טוויסט (תפוח ירוק, פטל, וניל, תפוז), קטל 1 (סיטרון), נמירוף (פלפל-דבש), פינלנדיה (מנגו,קרנברי, ליים), ואן גוך (רימונים, דאבל אספרסו) ליקר קוואנטרו, גראנד מארינייה (אדום), סאות'רן קומפורט (רגיל), פרנג'ליקו, ברן-ייגר, דרמבוי (רגיל), מאליבו (קוקוס, אננס, מנגו), בנדיקטין, מידורי, גליאנו, שרידנס, פסואה, דיסארונו (אמרטו), היירינג (שרי), ליצ'או, אמבון (פיזנג), ליקר Y (רגיל, גרין), קלואה, רויאל שאמבורד, רויאל אדבוקט, ליקר גלן-פידיך, בולס (קקאו לבן, קרסאו כחול), קרם זה קסיס (ברדינה, דיז'יון), בייליס, אמרולה, דולי'ס, מיסטורי ביטר קמפרי, בחרובקה, אוניקום, רמזוטי, ייגר-מאייסטר,ייגר-טראום, פרנה ברנקה, אוורנה, אונדנברג אניס ערק : עלית, טומא אוזו : 7, 12 פסטיס : ברז'ה, ריקארד פרנו : פרנו פאריס אבסינת' : טרנה סמבוקה : מולינרי (רגילה, קפה) ג'ין וג'ינייבר לונדון דריי : בומביי ספאייר, גורדונס, ביפיטר (רגיל, ווט), טנקרי פלימות' דריי : פלימות' ג'נייבר : בולס שנאפס פייגלינג, אפטר-שוק (קינמון, הדרים, אניס), למונצ'לו (וילה מאסה, לימונטו), ברנצן, ארטיק (אפרסק, מלון, תפוח), פידג' (אבטיח), באד-אפפל, טיישינה (וניל, באטרסקוטש, בננה, אפרסק, מלון), בוולנד (תאנים, תות) רום בלנקו : הוואנה-קלאב, בקרדי, סיינט ג'יימס גולד : הוואנה קלאב (3 שנים) כהה : מאיירס, נגריטה (8 שנים, כהה), הוואנה קלאב (7 שנים), בקרדי (8 שנים) ספייס : נגריטה, קפטן מורגן (גולד ספייס) קשאסה בלאנקו : איפיוקה סילבר, פיטו מיושנת : איפיוקה אמפליאדה אורו וורמוט דריי : מרטיני, ריקאדונה ביאנקו : מרטיני רוסו : מרטיני מתובלים : צ'ינזאנו (לימטו, אורנג'יו), מרטיני (ביטר) נוספים : פונט א-מאס, דובונה, סינאר טקילה ומסקל בלנקו : סאוזה רפוסדו : חוזה קוארבו, סאוזה (הורניטוס, קונממורטיבו), אולמקה מסקל: גוזאנו רוחו
 
פרה קדושה!

אני לא חושב שבחיים שמעתי על אוסף כזה של וודקה. גם לא באף בר. מה לעזאזל?
לגבי השרשור כולו: פריסת האוסף הצנוע שלי כאן בפורום נראית לי מוזרה, אנחנו עושים השוואות גודל במקלחת? הדבר היחידי שמעניין אותי זה אולי בעיקר סינגל מאלטים שלא טעמתי, אז הנה רשימתי הצנועה של דברים לא סטנדרטיים, אם מישהו רוצה לבקש רשמים. את הסינגלים הנפוצים\"בנאליים" והליקרים שלכולם יש בבית אני לא אפרט, ואני גם לא אתחיל לעשות רשימת מצאי של יינות אצלי במקרר כי אני אשב כאן כל הלילה. מהצפון לדרום: היילנד פארק 18 גלנמורנג'י טרדישיונאל 15 (חוזק חבית להלן ח"ח) גלן אורד 12 (ייצור הופסק, רוצו לקנות אם תמצאו בדיוטי!) טליסקר 18 מקאלן 18, 10 ח"ח, 11 ח"ח מיוחד סינגל קאסק Easter Elchies, פיין אוק ללא ציון גיל לינקווד 26 ח"ח בביקבוק של "רייר מאלטס" דייליואין 16 אובן 16 קראגנמור "דאבל מאצ'ורד" קילכומן 3 שבועות "ניו ספיריט" ח"ח (לא ויסקי עדין לפי החוק
) באומור "מארינר" ארדבג 1977 ארדבג סטיל יאנג ח"ח (8 שנים) תוצרת בית: ליקר קומקווטים תוצרת עצמית ליקר מישמיש בוודקה תוצרת אמא ליקר דובדבנים "וישניא" ממתכון רומני תוצרת אמא ליקר שזיפים תוצרת אמא כאמור, כ75 בקבוקים נוספים של כל מיני לא נספרו פה :)
 

מני.ת

New member
השוואת גודל במקלחת... ../images/Emo13.gif

אהבתי את היציאה הזו
. הרעיון הוא לא להראות למי יש יותר, אלא כדי לחלוק ולעזור למי שיש שאלות לגבי משקה מסויים. הנה נתת עצה טובה לחברים לרוץ ולקנות את הגלן אורד, מאחר והיצור הופסק. והנה לי יש שאלה אליך, הארדבג 1977, איך הוא? כדאי לנסות להגיע לאחד כזה? שנות השבעים הם השיא של המזקקה הזו והחביות הכי טובות הן מהשנים האלה במזקקה הזו. לי יש את הprovenanc. רק עכשיו קניתי, במזל גדול הצלחתי להשיג מאחר והוא יצא ב1998 (זוקק ב1974)במהדורה מאד מוגבלת וכמעט בלתי אפשרי להשיגו כעת.
 
1977 נדיר אכן

אבל לא היה כזה שוס כשהתחיל להמכר. הסיבה אני חושב שקפץ הביקוש הוא שמייקל ג'אקסון העיר באחד מספריו שהוא מעדיף את הטעם הישן של ארדבג, כשהם עוד ליתתו בעצמם ממרבצי הכבול הפרטיים שלהם. באיזור 1976 הם עברו להשתמש במפעל המרכזי של דיאג'ו "פורט אלן מאלטינגז" והטעם השתנה טיפה, פחות שמנוניות לטעמו. אכן בחנות המבקרים של ארדבג נמכרים בקבוקי 1975 סינגל קאסק בלא פחות מ400 פאונד לבקבוק (רוב בקבוקי 30 שנה של מזקקות אחרות נמכרים בין 100 ל200, אפילו פאר היצירה של ברורה). ה1977 לפי מה שסיפרה לי איילה, בוקבק בגיל 17. הוא טיפה יותר עצי מה10, אבל מאוד נעים. אני אשב מסודר באיזה ערב וארשום רשמים בשבילך. כרגע בעבודה אני לא זוכר בדיוק. גלן אורד - אחד האהובים עלי - העבירו את ייצור הסינגל שלהם מהפכה שיווקית לרעה, מהיום הוא מקבל פיניש שרי שלדעתי הורס לו את ה"זינג" ונמכר בבקבוק אחר תחת המותג "הסינגלטון של גלן אורד" בסדרה ביחד עם "הסינגלטון של דפטאון" ואחרים בטח יצטרפו. הכל כדי להתחנף לשוק האסיתי שמתחיל להפתח ולחבב דראמים. למעשה יש מצב שכל שוק הויסקי הסקוטי ירים מחיר וחלקו ישנה טעמים עקב הדרישה העצומה שהודו וסין מתחילות פתאום ליצור.
 

מני.ת

New member
המחירים עולים.

זה מדהים איך הoban לדוגמא הרים מחיר בחמישים אחוז לאחר ביקורת מאד חיובית בתקופה מסויימת כשהיה מחסור בו. גם המקאלנים (18 שנה ואילך) הרימו מחיר בשנים האחרונות באופן מאד דרסטי וזה כנראה מצביע על הביקוש. אין מה לעשות, בשנים ההם כנראה אף אחד לא ציפה לביקוש כזה שיקרה במלניום הנכחי. בעניין הפיניש של השרי אני מסכים אתך לחלוטין ובכלל בכל עניין הפינישים שניסיתי (יש לי גם את הגלנמורנג' פורט פיניש). גם האיריים עם הבושמילס 21 שנה שעבר פינישים שונים פחות מוצלח לדעתי מבני דודיו (ג'ימסון 18 או מידלטון). ועוד שאלה, הארדבג, מתי קנית ומתי פתחת? האם אתה מקפיד על סיום וויסקי מרגע שהגיע לשליש התחתון בתוך חודשים ספורים בלבד או שמה אתה מחזיק בקבוקים פתוחים זמן רב מאד בלי בעיה. מהנסיון שלי לפחות, יש הבדל גדול בין וויסקי שבוקבק ב40 אחוז אלכוהול לויסקי אחר שבוקבק בחוזק חבית. יש כאלה פתוחים בחוזק חבית שלאחר שנה טעמם אפילו יותר טוב , למרות שברור שאין התבגרות, יתכן שהחמצן עושה לפעמים טוב לתקופה מסויימת. מה התאוריה שלך בעניין?
 
הארדבג 1977

נקנה אי שם בסביבות 2001 ונפתח אולי 2002. אני לא מקפיד על סיום "מזורז" בשום שלב. לא שמעתי על דבר כזה מוזר. ב1977 יש באמת רק שליש אחרון בבקבוק ואני חושב שאם זכרוני אינו מטעיני (הטעם שלי בויסקי מאוד התבגר בשנתיים האחרונות) יש בו הרבה פחות עץ מאשר כשנפתח ואולי באמת הטאנינים התחמצנו טיפה, אבל זה לא דבר רע. הוא הפך להיות מאוזן יותר (מקודם הוא היה עצי בטירוף, וזה בולט כשעושים טעימת עומק מסטיל יאנג, דרך אולמוסט ת'ר, 10 ובסוף ה1977 - ממש מרגישים את המסע שהטעם עושה עם השנים) לא הרגשתי בשינוי גדול בטעם של הויסקי ברובם המוחלט של הבקבוקים. הארדבג 1977 הוא אחד הבקבוקים הויתיקים שלי באוסף ורק שם אני מרגיש אולי איזה שינוי, וכמו שאמרתי זה אולי הטעם שלי שהשתנה. ח"ח אהובים עלי מאוד ואני חושב שהייתי מרגיש שינוי בטעם. הפעם היחידה שאני מרגיש שבקבוק ויסקי נותן באמת את "המקסימום" זה אולי באמת הטעימה הראשונה עם הפתיחה. אולי אח"כ בא חימצון ואולי זה בגלל ההתרגשות של פתיחת בקבוק חדש? ובעצם למי אכפת?
העיקר שטעים ומעניין
 

מני.ת

New member
התחמצנות.

כמו שכתבתי למעלה, יותר מורגש בויסקים בחוזק 40 אחוז. הטעם מתדלל ונחלש מאד אם נשאר מעט בבקבוק לאורך זמן. מצאתי את זה תוך השוואה של אחד בסופו (פתוח שנתיים) ואחד חדש. זה גם מאד תלוי במספר הפעמים שהבקבוק נפתח במשך אותו הזמן. בחוזק חבית זה אולי לטובה כל העניין הזה עד גבול מסויים. אבל כמו שאמרת ואני מסכים עם כל מילה " בעצם למי אכפת
והעיקר שטעים ומעניין
"
 

or83

New member
כשיש לך זמן

אני אשמח אם תעשה רשימת מלאי של יינות (גם אתה מני!) במיוחד אם יש שם משהו מעניין תוצרת חוץ או משהו ישראלי מיוחד (קצרין 96 לדוגמא).
 
לא תמצא אצלי כאלו ../images/Emo13.gif

את מספר הבקבוקים שעולים יותר ממאה שקלים במקרר היין אפשר לספור על יד אחת, אבל יש דברים טובים. אני באמת דפוק שאין לי רשום מה יש שם כי אני צריך לחפור עכשיו אם אני מחפש משהו. אני אעשה יום אחד את הרשימה בשביל עצמי ואז גם אפרסם.
 

or83

New member
הקצרין היה בצחוק

יש לי חסך בשימוש בסמיילים. עדיין, אני אוהב לדעת מה יש לאנשים בבית, במיוחד אנשים רציניים עם מקרר ושאר בלגנים. כבר ממזמן הבנו שמחיר זה לא ערובה ליין טוב
 

Pint of Ale

New member
הרשימה הצנועה שלי:

סינגל מאלט: Aberlour A'bunadh / Batch 14 Ardbeg 1998 Still Young Auchentoshan Three Wood Matured Balvenie 12 Year old Double Wood Bowmore Darkest Glenmorangie Port Wood Finish Lagavulin 16 Year old Lagavulin 12 Year old CS Laphroaig Quarter Cask Macallan Sherry Oak 12 Year old וויסקי אמריקאי: Jack Daniel's Original L & G Woodford Reserve Wild Turkey 8 Year old
 

temptation411

New member
רשימת מלאי

וודקה אבסלוט(בלינג בלינג ורסברי) סמירנוף(רגילה וניל וציטרון) פינלנדיה(רגילה ואשכוליות) ויברובה דנזקה 50% נמירוף תוית לבנה רוסקי סטנדרט זוברובקה. וודקה סופר פרימיום גרי גוס(רגילה ואגסים) סטולי עלית אבסלוט לבל סמירנוף בלק ליבל רום בקרדי רגיל בקרדי 8 קפטן מורגן ספייס טקילה קווארבו גולד סאוזה סילבר דון חוליו אנייחו אפרטיף ודגסטיף מרטיני(רוסו ביאנקו אקסטרא דרי) צינזאנו אורנגיו קמפרי בחרובקה אוניקום צוואק אוניקום נקסט אניס ערק טומא ערק צבאת ערק חדאד סילבר ערק חדאד פטרה גולד פסטיס ציטרון ליקרים ושנאפסים שנאפס(אפרסק תפוח באטרסקוץ) ארטיק צילי שוקולד אמרטו לזרוני פידג פרנגליקו בייליס קוואנרטו גרנד מרנייה דרמבוי לייקר פיימוס גראוס סאותרן קומפורט(רגיל וריזרב)pama ליקר רימונים st germain ליקר elderflower זן ליקר תה ירוק navan ליקר וניל לימונצלו שקר כלשהוא ברנדי ארמניאק וקוניאק ברנדי ארמני אראראט 5 כוכבים ארמניאק מרקיז דה פסיגור נפוליאון רמי מרטיןvsop ויסקי בלנדד גרנטס שרי קאסק גוני ווקר בלק לייבל שיבס ריגל J&B ויסקי סינגל מאלט אייל אוף גורה 10 רויאל לוכנאגר מקלאן 12 בואמור אניגמה לגבולין 16 לפרויג קוואטר קאסק טליסקר 10 טליסקר 18 בונהאייבן 18 בורבון וקנדי גנטלמן גק גים בים בלק לייבל קראון רויאל ויסקי אירי בושמילס (רגיל בלק בוש מאלט 10)
 

temptation411

New member
and the hall of shame

וודקה גולד וודקה סטרנוביץ פיזנג תוצרת הארץ גין הארפון קירסאו כחול של אמדאוס פינה קולדה ממותג שקר כלשהוא בקבוק מגנום של קונקורד יין אדום לקידוש יין אדום מתוק פקיעין אכן תמונות קשות..
 
למעלה