סופשבוע !

מני.ת

New member
לבורבון צריך להתרגל,

ובורבון צריך לאהוב. בבורבון (אף בורבון שניסיתי) אין את המורכבות שיש בסינגל מאלט ממוצע , נכון, אבל זו לא תחרות. לכל וויסקי יש את הזמן שמתאים לשתות אותו מבחינתי וכתבתי למעלה מתי וגם למה. אני אף פעם לא מערבב באותו ערב בורבון וסינגל מהסיבה הזו , אבל ערבי בורבון מהנים לא פחות מערבי סינגלים (למעט ערבים שמעורבים בהם סינגלים יוצאי דופן). אבל כמובן זה עניין של טעם וריח עירא, יכל להיות שאם היו לך בורבונים והיית מתרגל לשתות אותם מדי פעם באופן סדיר, גם אתה היית מתאהב בכרמל, מייפל וטופי שהם מייצגים, טעימות אקראיות לא מייצגות, היו מקרים שלגמתי וויסקים באופן אקראי (לא בבית כלומר) ולא אהבתי, ובפעם השניה או השלישית התאהבתי (קרה לי עם טאליסקר 18 ). אגב, לקח לי זמן מסויים להתרגל לבורבון, הראשון שגרם לי להתרגלות היה דווקא הג'נטלמן ג'אק בגלל שהוא לא חזק באלכוהול, מהבורבונים האחרים שהיו לי באותה עת (בלנטונס, בוקרס ) לא נהניתי בכלל מאחר שהם היו לי קשים.
 

מני.ת

New member
לא יודע, לא ניסיתי.

שמעתי שגרסת הבלאק שלהם טובה (אם קיים דבר כזה וזכרוני אינו מהתל בי...)
 

or83

New member
מסכים מסכים מסכים!

אחלה ברבן 8 שנים. זה רק אני או שכל דבר שמוסיפים לו את השם "בלאק" הופך ישר למשהו עם תמורה מעולה למחיר? בלאק לייבל ג'ים בים בלאק בלאק בוש סמירנוף בלאק ?
 

The German

New member
בלק סטאג, אחלה וויסקי ב 16 שקל בפיצוציות

(וגם זה שחיטה), מעולה ל: ניקוי לוח מחיק הסרת אבנית באמבטיה בקבוק תבערה אלגנטי מסיר ריח פה רע מפרות עם קילקול קיבה מנקה זירות פשע אשר היה מעורב בהם כי חיתוך חשמלי כגון מסור חשמלי ועוד אחלה דבר בלק הזה
 

or83

New member
נו? אתה רואה?

כמה עולה פנטסטיק בפיצוצייה? לפחות 20 שקל. אחלה תמורה למחיר כבר אמרנו?
 

DMO4

New member
גם שלי מהמבחר המצומצם שטעמתי עכשיו נשאר רק...

להשיג איזה בקבוק הביתה (או במילים אחרות שאני יזיז את התחת שלי ויטוס כבר לחול
)
 

DMO4

New member
אכן אחד הויסקים הטובים עכשיו נשאר רק...

להשיג איזה בקבוק הביתה (או במילים אחרות שאני יזיז את התחת שלי ויטוס כבר לחול
)
 
אתה מהיר!!!!

לגאבולין 21 רק יצא, איך הספקת להשיג, והאם אפשר לטעום? יש לי איזה סינגל או שניים שאני מקווה שלא תכיר (למרות האוסף המרשים!
לגאבולין 16 הוא הסינגל המיוצר החביב עלי. (ברורה לצערי כבר לא מיוצר יותר...), ואני מת מסקרנות.
 

מני.ת

New member
שמונים ושישה בקבוקים פתוחים.

מתוכם 6 קוניאקים בדרגת אקסטרא 3 בדרגת XO שלוש טקילות ואחד וודקה, אחד גראנד מרנייה 150 שנה. והשאר וויסקי . 9 סגורים : 4 בקבוקי מקאלן 19, לגבולין 21, פורט אלן הוצאה 7, מידלטון, ופאפי 23 שנה ו15 שנה, 1 הנסי ריצ'ארד. אני גר בחו'ל ויש לי קשרים עם המנהל בחנות מסויימת בניו ג'רסי, ביום שהוא קיבל את הוויסקי קיבלתי ממנו טלפון. קניתי בקבוק אחד, ולמחרת באתי לקנות את השני... אם אתה אוהב את לגבולין 16, אולי תאהב גם את לאפרוייג 15, יש בינהם דמיון וזה מוצלח ללגום אותם אחד אחרי השני.
 
איך אפשר למתוח קווי דמיון בין לאגה ולאפרואיג?

לא ניתן, ולא ראוי. תן כבוד
נו, אז איך ה21? ספר!!!!
 

מני.ת

New member
אני האחרון שאקח את הכבוד מלגבולין 16...

הוויסקי המעושן הראשון שהכרתי (1992 הכרות ראשונה) וללא ספק האהוב עלי באותה תקופה. אבל גם הלאפרוייג 15 מצויין וכבודו במקומו מונח. בסך הכל אמרתי שהם מתאימים ללגימה אחד ליד השני לצורכי השוואה מאחר ויש דמיון בינהם
. ראשית, אתייחס ל21 בהשוואה לגרסת 30 השנה . זה מדהים עד כמה שהם שונים מכל בחינה וצורה. החל מהצבע והמרקם (ממש הפכים) ועד לטעמים ולפיניש (גם הפכים). בעוד השלושים חיוור בצבע ונוזלי מאד ובטעמים יש התפתחות איטית ומתגנבת שמגיעה לשיא מאד מרגש שנשאר זמן רב. גרסת ה21 שומנית במרקם , כהה יותר בצבע ומתפוצצת בפה כמו זיקוקי דינור ב1 בינואר בטיימס סקוור... לגבולין 21 רשמי טעימה: צבע ענברי, שומני במרקם. באף: דבר ראשון מרגישים את המתיקות והחמאתיות, משהו כמו סוכריות פירות בשמנת וכבול. לאחר דקה אפשר מתחת לריחות האלה לחוש ברבדים אחרים של פירות הדר ומשהו שהזכיר לי סוכרית ריקולה, וריח של אוטו חדש (עור). בפה: הכל מתנפץ במכה אחת. למרות חוזק חבית, תענוג ללגום גם ללא תוספת מים, אין שום צריבת אלכוהול. כל הטעמים פורצים באחת. שרי חזק מעורבב עם כבול מעושן בשניה הראשונה ואז מגיע השאר. עוגיות חמאה, מייפל ושוקולד, מליחות של בייגלך מצופים שוקולד, אצות ים וריבת ערמונים. הסיומת נדבקת לחיך כמו לק ציפורניים בחוזק. הפיניש מהנה לפחות כמו תהליך הלגימה, ונשאר זמן רב מאד. שוב, אותם דברים שהרחתי כשהכי חזק זה התחושה של האוטו החדש עם ריפודי העור ודש בורד מעור ועץ (זכרון ממרצדס 600 של חבר שהריח באוטו מהשילוב של העץ והעור מדהים). אי אפשר לשתות שום משקה לאחר המשקה הזה ולהנות. זה משקה לסיום. ואפשר לשתות אותו ולמצות אותו גם לאחר כל משקה אחר בגלל העוצמה והוכחות שלו. בפירוש מדהים.
 

cloclo

New member
אני מתה לדעת

מה בפאלטה שלי הוא שווה הערך לסוכריות שאתה מזכיר לעתים קרובות ברשמי הטעימה שלך.
אפשר גם התייחסות לדומה והשונה בין ה-21 ל-25?
 

cloclo

New member
מה, אתה מתכוון לשרי למשל?

לא נראה לי, כי כשיש שרי הוא אומר שרי. יש איזה טעם מתקתק שחוזר לעתים קרובות בטעימות של מני, שהוא תמיד מתאר כ"סוכריות פירות". מעניין אותי לדעת למה זה מקביל אצלי, כי לא הצלחתי לחשוב על שום סוג של סוכריות פירות שמוכר לי שאת טעמן זיהיתי אי פעם בוויסקי שלי. אנחנו בטח מכנים את אותו טעם בשמות שונים, ומעניין אותי לדעת איזה טעם זה.
 

מני.ת

New member
סוכריות

הפעם הראשונה שחשתי בטעם "סוכריות" היה כשלגמתי מהגלנליווט 15 פנרץ' אוק. הריח הזכיר לי את הסוכריות שיש בפחיות העגולות, אלה שיש עליהם אבקת סוכר ויש כאלה שמחזיקים אותם ברכב... בסוכריות (בטעם פירות ) יש סוכר ופירותיות ואיזו עסיסיות שמגרה את פקעיות הטעם ואת הרוק שבפה. יש פעמים שטעם חמאתי ומתוק מזכיר לי את סוכריות וורטר אוריגינל ומשהו עם מנטול ועשבים מזכיר לי סוכריות ריקולה. נראה לי שכשאת מזהה פירותיות ומתיקותיות אני "מאחד" את זה למה שמרגיש לי בפה כמו סוכריה בטעם פירות. בדרך כלל כשמדובר בתפוח או אגס.
את הלבולין 25 שנה לא טעמתי, כעת אי אפשר להשיג וגם הויסקי הזה לא קיבל ביקורות נלהבות בלשון המעטה, אם אני לא טועה. הלגבולין 30, הוא הויסקי היחיד בן 30 שנה שניסיתי וממש נוגד את מה שמצפים ממנו מאחר והוא מרגיש מאד רענן ולא כבד וסירופי כמו וויסקים אחרים שמיושנים מאד. אל חשש... שנינו מאותה פלנטה
אה, ושכחתי לציין שבלגבולין 25 יש מנות גדושות של כבול שמגיע בתחילת הטעימה וגם בסיומת, מן כבול מתוק ומעושן מתובל בשרי באופן טבעי ביותר ולא כמו בויסקים שמקבלים גימור שרי ושמרגישים כמו משהו מאולץ לפעמים.
 
אוחחח...

לא טעמתי לגאבולין מלבד 16 ו12CS. אין לי קנה מידה. מצד שני אני קורא שיצאו רק 6642 בקבוקים מה21 שנה וב$220 לבקבוק, חוששני שאני לא מרגיש שהפסדתי עד שלא טעמתי. יום אחד אטעם כוסית... אגב, הפורט אלאן מהדורה 7 שלך גם הוא כבר אזל מהחנויות, איך הוא? מהדורה של כ600 בלבד קראתי! הבקבוקים הכי נדירים שלי בבית הוא סינגל קאסק של מקאלאן (רק 285 בקבוקים) ולינקווד 26 (כ6000 בקבוקים) אבל המחירים היו שפויים בהרבה. במקביל יצא עוד ביקבוק ברורה 30 שנה מדיאג'ו. חייב להיות מדהים. אף אחד לא יודע בוודאות כמה חביות עוד נשארו וכמה עוד יבוקבקו. אם הוא כמו ה 56.4% או ה56.6%, צריך להיות שווה ביותר (189BP בויסקי אקסצ'יינג' לצערי)
 
למעלה