סופשבוע !

../images/Emo72.gif סופשבוע !

מרוב סומלייה ובוז'ולה נראה לי שכולנו היינו שיכורים. אז מה שתינו? מישהו חגג בוז'ולה?
 

ByTeFrEaK

New member
אחרי שבוע עמוס באלכוהול נרגעתי קצת

כרמל פרייבט קולקשן מרלו 05 יאנג סלקטד מוסקטו שהלך טוב עם עוגת גבינה קצת ג'ק דניאלס לפני העבודה והיום סביר להניח שכמה בירות בזמן המשחק
 

obbb

New member
סופ"ש פורה!

רביעי - בוז'ולה בחינאווי ג'ורג' בהוד השרון - הרעיון היה נחמד הביצוע קצת לוקה... אם מכריזים על "חגיגות" אז היה אפשר לעשות משהו ברמה טיפה יותר גבוהה למרות שהיה מאוד נחמד ואני תמיד אוהב את הפסטיבלי טעימות האלה. טעמתי לא מעט יינות אבל באמת ששום דבר לא היה לי טעים! לא טעמתי הכל אבל הרבה אדומים גם מהארץ וגם מחו"ל והיה אולי יין אחד איזה קברנה צרפתי שהיה סבבה לא מעבר. ההורים התלהבו מאוד מהמוסקטו של רמה"ג וקנו שלישייה שהיה הצלחה בתור קינוח בעל האש שעשינו אתמול! אחרי הבוז'ולה ישבתי עם חברים סתם על ספסל על 2 טובורג רד וגרעינים העלינו נוסטלגיות. חמישי - בבית צ'ייסר סאות'רן וצ'ייסר קונממורטיבו בשביל הכיף. אחרי זה בבר חצי לף בראון וצ'ייסר של זוברובקה שרק עכשיו יצא לי לטעום ונדהמתי! פשוט וודקה מעולה! חלקה מאוד והטעם שלה (ויש לה טוויסט מיוחד) פשוט טעים וטוב! שישי - בבית עם חברים - שימיי כחולה שקניתי בחינאווי - מעולה! לא כמו המקשוף האהובה עלי אבל באמת בירה טובה, עשירה (אך אולי לא מספיק לטעמי) ועם טעמים בדיוק בסגנון שאני אוהב! בהחלט צריך לקנות עוד בקבוק ולהתעמק בה! כוסית ג'ק, כוסית בנדיקטין, כוסית גרנד מרינייה, חצי רוסי לבן משופר שלי (עם סטולי וניל ופרנג'ליקו), צ'ייסר Y. (כן שתיתי לא מעט בבית!) בחוץ לפני המסיבה סתם כמה שלוקים מג'ק (ברוב חוכמתינו שכחנו להביא גם קרח וגם כוסות) במסיבה חצי טובורג רד וצ'ייסר סטולי.(ניצול כסף הכי טוב - ב21 ש"ח) עזבו את זה שנאבד לי הארנק במסיבה עם 300 ש"ח, אבל איכשהו מצאו את הארנק בבר (כמובן בלי הכסף) אז אין לי טענות! אם זה לא מספיק אז גם המפתח איכשהו אבד (עוד 50 ש"ח וחוסר נעימות להעיר את ההורים ב6 בבוקר) ובנוסף גם סיימתי להם את הקלוהה ושברתי צ'ייסר בחדר שגם ככה היה מטונף מכל מיני דברים שנשפכו. היה ערב חולני... העיקר שהיה כיף!
 

or83

New member
וואי וואי, כמה יין

נתחיל ביום שלישי, ברשותכם. הייתי בהרצאה של הצלם הישראלי הכל כך מוכשר וגאון עדי נס, שמי שלא מכיר שיגגל עכשיו את השם שלו! שתיתי כרמל פרייבט קולקשן מרלו 2005 וכוס ANAV שזה בעצם עמק האלה בתחפושת, מרלו 2002. משם הלכתי ברגל 11 בלוקים ו-4 שדרות לבר הקבוע שלי ושתיתי עוד 5 כוסות של שיראז אוסטרלי זול אבל טעים. ביום רביעי, חגיגות הבוז'ולה שעליהם ויתרתי. עשינו ארוחת ערב עם חברים ופתחתי גוורצטרמינר אורגני שנקרא NAKED שמיוצר ע"י יקב Snoqualime שבעמק קולומביה שבוושינגטון. פעם ראשונה שאני פוגש קינמון כל כך חזק ביין אבל בגדול יין חביב ולא יותר. עוד פתחתי Margoux, Chateau Cantenac Brown, 2003, Haut Medoc, Chateau Senejac, 2001 שניהם היו מעולים, כמובן שהראשון היה טוב בהרבה מהשני. בוז'ולה אני אטעם יותר ברצינות ביום שני, מסיבה סגורה לאנשי המקצוע עם הרבה סוגי בוז'ולה כולל דרגות קצת יותר גבוהות ויינות לבנים מהאזור. לא מרגש אבל שווה להגיע. ביום חמישי הייתי במועדון ה-pacha למסיבה סגורה עם רקדני להקת בת שבע יחד עם השגריר ונטלי פורטמן. היה בר פתוח אז שתיתי מייקרס מרק שמסתבר שהוא ממש לא טעים בפני עצמו ורמי מרטן VSOP עם מיץ קרנברי כדי לעצבן את אחותי. עוד טעמתי ממנה LEVEL עם טוניק. סתם עוד וודקה. אתמול התחלתי לשתות ממש מוקדם, בסביבות 11 בבוקר. הגיע סוכן יין יחד עם הבעלים של יקב J.Lohr מקליפורניה. טעמתי את השרדונה 06 שלהם מאזור פאסו רובלס. לא נגריה כמו שאר השרדונה מקליפורניה, כולה 8 חודשים בחביות עם תסיסה מלולקטית של בערך 60%. ללא ספק הפירות נמצאים מלפנים והחבית משולבת היטב. קניתי בחצאי בקבוקים. קברנה סובניון 2005. קסיס, פרי שחור, טנין קשה ומאוד יבש. דוקא אהבתי אבל צריך עוד איזה שנה בשביל להתיצב. מרלו. "אדום" מאוד. המון דובדבן ותות עץ, מבנה טוב, מעט מתקתק. טנין רך וסיום ארוך. סירה 05. בלנד של שלושה קלונים של הענב. שאפוטייה מצרפת, שיראז מספר 6 מאוסטרליה (אומר משהו למישהו???) וסירה קליפורני עתיק. חסר את הפלפל הכל כך אופייני לזן. המון פרי שחור, מעט ריבתי. פלפל מתגלה רק בסיום. שווה 8 דולר. הקטע המעניין היה שלארוחת צהריים שתיתי יין ממקדוניה. יש שם ענב מקומי שנקרא Vranec. היין מגיע מאזור Tikves והיין מריח כמו מסטיק, מיץ דובדבנים, הפה פירותי אך יבש. טנין מתקתקים וסיום שמזכיר לי שוקולד מריר שמגיע בקונטרה למתקתקות של היין. מאוד אהבתי! עוד שתיתי Cote Roie, Seigneur de Magulron, Delas, 2000 אין מה להרחיב עליו כי הוא לא היה משהו. אחרי העבודה: 2 קראגנמור 1992 - מעולה 2 ג'ים בים שחור שהוא אחד הויסקים (ויסקים בכלליות, לא רק ברבן) עם התמורה הכי טובה לכסף. למי שלא שתה עד היום חובה לפחות לטעום. לארוחת ערב הרחקתי עד ל-Lower East Side שזה מאוד רחוק מהבית שלי (3 רכבות שונות!) ולכן הסכמתי לחכות שעה לשולחן במסעדה. בזמן שחיכינו שתיתי הנדריקס טוניק ששוב הוכיח כמה שהוא טוב. לאפריטיף שתינו למברוסקו אדום שזה סתם מיץ ענבים ופרוסקו רוזה שהיה להיט היסטרי. לארוחה עצמה פתחנו Amarone Della Valpolicella, Le Ragose, 2001 שהבאתי מהבית. זהו?
 

מני.ת

New member
אהבת את האמרונה?

שתיתי לא מזמן אמרונה מאותה שנה, מאד נהניתי.
 

or83

New member
יש לי לאחרונה בעיה עם איטלקיים

אבל אני צריך לטעום קצת יותר לפני שאני פותח את הפה בנושא. אבל כן, היין היה מצוין! אני מוכר אותו ב-120 דולר במסעדה...
 

מני.ת

New member
אלה ששתיתי מאד אהבתי,

אמרונה , ברטונה וברונלו. מהקינאטים פחות התלהבתי. הבעיה , שהאטלקים הטובים עולים ממון רב, זאת בהחלט בעיה.
 

or83

New member
איטלקיים זה בעיה

מכיוון שביינות זולים, במיוחד מהאזורים שאני אוהב שזה פיאמונטה, ולפוליצ'לה ואברוזו להכל פחות או יותר יש את אותו הטעם בעיני למרות השוני המוחלט בענבים ובאקלים. זה אחלה לאחותי ולחברים שלה כי לא חשוב מה אני מזמין הם אוהבים את זה, אבל אני נשאר קצת מאוכזב. ברולו, ברברסקו, וינו נובילה ושאר השמות הממש גדולים של איטליה עולים המון המון כסף בהשוואה ליין ואפשר גם ליפול איתם אם לא מכירים את היצרן מספיק, במיוחד בהשוואה ליינות מאותה רמה בצרפת או ספרד. הם שווים את זה, אבל זה נדיר שאני מתפנק על בקבוק כזה.
 

מני.ת

New member
רק בורבון ../images/Emo23.gif

אני מאד אוהב ללגום בורבון. יש לילות מיוחדים שאותם אני מקדיש לבורבון. לילות שאני צריך בהם להרגע במיוחד,מאד מתאים ללילות קרירים. מנוחה מיוחדת וליטוף הנשמה. לבורבון יש את כל התכונות לשמח את הנפש. מתוק, עשיר וכמעט תמיד גדול בגוף ובתכולת האלכוהול . האמריקאים אוהבים את הכל בגדול, רחב ומפנק וכך גם הבורבון שהמציאו , נדיר למצא מתוך כמעט 140 סוגי הבורובונים, בורבון בהיר מאד בצבע (בגלל השימוש בחביות חדשות שהובערו קודם לכן באש באחד מ-4 דרגות , שגם דרגה מספר 1 מספקת בורבון שיותר כהה מרוב הוויסקים הסקוטיים). רוב הבורבונים עוברים את 40 אחוזי האלכוהול המינימליים , וטעם הווניל, מייפל, שוקולד שולטים. כמו שאמרתי מתוק, גדול ומלטף, כמו הרכבים האמריקאים... הספות האמריקאיות... וכו'. אני קורא לבורבון, "החמין של המשקאות"... בשני לילות האחרונים עברתי על 9 מעשר הבורבונים שלי. חמישי: eagel rock 10 ג'נטלמן ג'אק 4 roses blantons bookers בשישי, בחרתי במועדפים עלי: woodford reserve woodford reserve 4 grains שהוא גרסה גבוהה ונדירה של וודפורד ומאד מיוחד בטעם. ושלושת הגדולים ללא ספק מבחינתי שייכים ל .Pappy Van Winkle's Family Reserve הם משתמשים בחיטה במקום שיפון או שעורה כמרכיב העקרי אחרי התירס ומכאן הטעם המאד מיוחד וחלק של הווסקי הזה שזוכה בציונים גבוהים מאד בתחרויות. גרסת ה15 שנה זכתה ב98 נקודות בBeverage Tasting Institute ואילו גרסת ה20 שנה קיבלה 99 נקודות. גם המחיר לגרסאות האלה סביר לחלוטין ומהווה קניה מאד כדאית. מהסיבה הזו קשה להשיג לפעמים את גרסת 15 השנים (40 דולר). גרסת ה23 שנה מאד יקרה ונעלמת מהמדפים כמעט מייד לאחר ההשקה. רשמים אישיים: pappy van winkles 15 yo צבע ענברי כהה, וסירופי במרקם. באף: פירות טריים מרוכזי טעם כמו משמש או שזיף , מקל וניל, אגס ועוגיות חמאה בפה : משחת בלונים , סידור ישן בבית כנסת, כרמל, סירופ מייפל. סיומת ארוכה ומחממת מקבל באהבה כמה טיפות מים. גרסת 20 שנה: יותר בהיר מה15 בצבע, גם סירופי במרקם , אבל פחות מגרסת ה15. באף: יותר פירות, אבל פירות מיובשים , בעיקר דבלים וצימוקים. רהיטים ישנים. בפה: סירופ מייפל, צמר גפן מסוכר, שוקולד חלב, עוגיות חמאה. הסיומת מאד ארוכה ונדבקת בפה תוך כדי שחרור עוד טעמים , לאחר רבע שעה הייתה לי הרגשה שיש לי בפה סוכריית ורטר אוריגינל (סוכרית חמאה...) את גרסת ה23 שנים לא פתחתי. מחכה להזדמנות מיוחדת. כרגע אני מחזיק ביותר מ70 בקבוקים פתוחים אז אני עוצר קצת...
 

מני.ת

New member
בינתיים את רשימת החדשים ,

פורט אלן הוצאה מס 7 , 28 שנה. עדיין סגור . שני בקבוקים של לגבולין 21, אחד פתוח והשני סגור. כנראה אחד המשקאות הכי מוצלחים שיצאו מהמזקקה הזו, נראה לי שזה המשקה הכי טעים ומיוחד שלגמתי ולכן חטפתי 2 בקבוקים (השני לאחר שפתחתי את הראשון ). ההוצאה הזו כבר נעלמה מהמדפים באירופה וגם כאן באמריקה מתחילה להעלם.
 

מני.ת

New member
וסידור מחודש של הבקבוקים בחדר.

עד לא מזמן, הרבה מהבקבוקים היו מונחים על הרצפה צמוד לקירות. לאחרונה קניתי שלושה מעמדים ועליהם סידרתי את רוב המשקאות. חלק עדיין נמצאים במרכז החדר מתחת לרמקול. נראה לי שיש יותר מ70 בקבוקים פתוחים, בהזדמנות אתן רשימת מלאי מלאה, בינתיים הנה תמונות
 

The German

New member
ממש אוסף מדהים!

אני חייב לומר לך אני התחלתי בזמן האחרון להתחבר לברבנים ואני צורך אותם יותר ויותר (במיוחד את גרסאת הפור רוזס סינגל באררל שהגיע לארץ לא מזמן) והיה תענוג לקרוא את ההודעה על הברבנים. אם רק הייתה יותר מודעות בארץ לוויסקי הנפלא הזה! ד"א כמעט בכל בר שיוצא להקים אני שם ברבן כוויסקי הבית ולא סקוטי או אירי כמו הרוב בד"כ זה פור רוזס או הבן היל (יצא גם הבן וויליאמס)
 

מני.ת

New member
../images/Emo51.gif

צריך להתרגל לבורבון, במיוחד בגלל שרובם קשים לשתיה למתחילים עקב אחוז האלכוהול הגבוה. אבל עם תוספת מים או קרח, או בריכוז אלכוהולי נמוך יחסית כמו ג'נטלמן ג'אק לדוגמא. קל מאד להתאהב במשקה המפנק הזה.
 

DMO4

New member
צודק מני,אני למשל

דיי בתחלית דרכי בעולם הוויסקי ורוב הוויסקים שטעמתי היו בשבילי קשים לשתיה עד בלתי נסבלים (אגב רובם סקוטים בלנדדים) עד שטעמתי את הג'נטלמן ג'ק ופשוט התאהבתי פשוט תענוג מכל שלוק מתוק חלק וקל לשתיה,אני מחכה כבר להשיג בקבוק אחד הביתה. אגב מני, כאשר התחלתי לכתוב בפורום ושאלתי על המלצות לויסקים למתילים והמלצת לי על האירים (בושמילס וג'יימסון) שאכן היו חבביבים וקלים לשתיה,וגם המלצת לי על עוד משהו ג'יימסון 12, טעמתי לא מזמן פשוט תענוג,כמה רמות מעל הג'ימסון הרגיל,עם אפטרטייסט מתוק של קרמל/טופי.
 

מני.ת

New member
כעת לשלב הבא...

אם אהבת את הג'ימסון 12, אתה חייב לעצמך את הג'ימסון גולד או את גרסת 18 השנים שעדיפה אפילו על הגולד. מכל הסדרות של ג'ימסון שניסיתי, 18 הוא הטוב ביותר ואני אולי אסחף ואומר שהיא גם עדיפה על מידלטון שעולה יותר ומיושן יותר.
 

DMO4

New member
מבחינתי

השלב הבא הוא להשיג בקבוק של ה-12
כי בארץ ממש יקר 240-300 ש"ח,או לפחות לטעום כמה פעמים (בדיוטי בערך 23דולר. ומני- ראיתי שעל ההמלצות שלך אפשר לסמוך
,אז כמה שאלות: מקווה להשיג בקבוק של ה-12 או ג'נטלמן או שניהם (כןן בטחח) ועד אז אני רוצה לטעום כמה דברים 1) לפי מה שאתה חושב אם אהבתי את ה-12 מה לטעום קודם את הגולד או ה18? לפי דעתך מהו הסדר הטוב ביותר לטעום? סביר להניח שאני לא יטעם בפעם אחת אלא בחצאי מנות בכמה פעמים. 2) מתוך היצע הברבנים (הדיי מסכן יש לומר) הקיים בארץ אתה חושב שיש ברבן שיקלע לטעם שלי כמו הג'נטלמן??
 

מני.ת

New member
אני לא גר בארץ ולכן לא יודע מה מוכרים.

אבל ה18 עדיף על הגולד , מחירו בארה'ב 80 דולר בערך. בחצי מחיר, אתה יכל להשיג את ה red breast 12 שמעולה ובעל ניחוחות מופלאים. אם יש אותו בארץ, חטוף בשתי ידיך , לדעתי מלך התמורה למחיר. לגבי בורבונים, לא יודע מה נמכר בארץ, הג'נטלמן ג'אק מאד "רך" באלכוהול ביחס לבורבונים אחרים אבל מאד גס מבחינת תחושת העץ בפה. אם אתה יכל להשיג את blantons נסה אותו, מאד עשיר בטעם ומאד מאוזן, מתוק ומלטף, אבל דלל אותו מעט במים. זכור שהמאסטר דיסטילרים לוגמים את הבורבון בריכוז של 30 אחוז אלכוהול בלבד. ואם אתה מכיר מישהו שמגיע מארצות הברית, בקש ממנו את הפאפי 15, מדהים למחירו אבל גם הוא מבקש מים אם לא מורגלים לעוצמות של אלכוהול.
 
טעמתי הרבה ברבנים בחיי.

הפאפי 15 היה חביב... אבל עדיין לא מצאתי את עצמי נהנה מגדול הברבנים כמו שאני נהלה מהסינגל הפשוט ביותר. תירס זה לא זה, או אולי גודל ה"לב" שחותכים האמריקנים גדול מדי.. בכל מקרה זה לא בשבילי. ראה אצלי בבלוג את טעימת הברבנים (וטנסי ויסקי אחד) שעשינו ביוני. http://ira.abramov.org/blog/2007/06/03/bourbon-tasting/
 
למעלה