אני זקוק למאמר בנוגע לתחזית על הישראלים בטוקיו 2020. יש כזה?

אביבי1977

New member
אני זקוק למאמר בנוגע לתחזית על הישראלים בטוקיו 2020. יש כזה?

אם מישהו מכיר מאמר בנושא זה בעיתונות האלקטרונית או הכתובה, אשמח אם יעדכן אותי בעניין. תודה!
 

shahars10

Member
אני יכול לענות כמעט רק בנוגע לשחייה

לגבי השחייה, מעבר לשחיינים ששוחים כרגע, שחלק מהם ימשיכו לשחות, הייתי מציין את השחיינים הצעירים: ב-50 חתירה, ואולי גם ב-100 - זיו קלונטרוב, למרות שהשנה לא שחה טוב. במשחי החתירה היותר ארוכים - עידו הבר, גיל קיזלר ומרק חינאוי. בפרפר אזכיר את מירון חרותי, למרות שעד עכשיו הצליח רק ב-50 מ' שאיננו משחה אולימפי. כל השחיינים האלה בני 19-20.
אם מסתכלים על הגילאים היותר צעירים הייתי מציין את תומר פרנקל (בפרפר, חתירה ומעורב), ואת דניס לוקטב במשחי החתירה החל מ-200 מ'. שניהם בני 16 ונראים כרגע מאד מבטיחים. אפשר להזכיר גם את גל גרומי בן ה-14 (בנו של שחיין העבר ערן גרומי) שמגיע לתוצאות יפות מאד לגילו. אני מאמין שיש לנו סיכוי לא רע להגיע לטוקיו במשחי השליחים 4X200 חתירה, ואולי גם 4X100 חתירה.
אצל הבנות המצב נראה פחות טוב, ואני לא רואה ממש דור המשך. היו 2 בנות השנה שעשו תוצאות יפות בחזה, אבל עדיין אני לא מכיר את השמות שלהן...
רק משפט אחד שלא קשור לשחייה - אפשר לציין בגו'דו את תמנע נלסון-לוי שלקחה השנה ארד באליפות אירופה. היא לא השתתפה בריו בגלל שלא הספיקה לצבור מספיק ניקוד.
מקווה שעזרתי במשהו.
 

אביבי1977

New member
תודה! אם מישהו מתמחה בתחום אחר ויכול להוסיף - אשמח

כך אוכל לאחות את הכל לתחזית אחת מלאה. כתבה על הג'ודו כבר מצאתי ב-YNET.
 

אביבי1977

New member
אנא קיראו את מאמרי, חוו דעתכם, תתקנו אותי או תוסיפו אם צריך

מבט לעבר טוקיו 2020...
אמנם קשה לצפות כיום, ארבע שנים לפני, מיהם הישראלים שיעפילו לאולימפיאדת טוקיו ומי מהם יהיה מועמד למדליה, אך ניתן לחזות בקווים כלליים למי יש סיכוי טוב יותר לכך.
נפתח בג'ודו הישראלי, שהרשים כל כך במשחקי ריו: 2 מדליות ארד, מקום חמישי ומקום שביעי. לינדה בולדר אמנם עשויה לפרוש, אך ירדן ג'רבי, אורי ששון ושגיא מוקי צפויים להמשיך לטוקיו ולהיאבק גם שם על מקום בפודיום. אליהם עשויים להצטרף תמנע נלסון לוי שזכתה בארד באליפות אירופה 2016, וצעירים נוספים כגון דניאל בן דוד, אלון אהרון, תומר גולומב, אלכס רסקופין, ברוך שמאילוב, אופק שני, דילן רצ'יסטר, לי קוכמן, פיטר פלצ'יק, נועה מינסקר, גפן פרימו ורז הרשקו. גילי כהן, גולן פולק ושירה ראשוני שאיכזבו בריו ינסו גם הם להעפיל לטוקיו.
בשחיה, עמית עברי (בת 27) וגל נבו (29) עשויים לפרוש לפני משחקי טוקיו, אך יעקב טומרקין (24) צפוי להמשיך לאולימפיאדה שלישית. בנוסף לזיו קלונטרוב, קרן זיבנר, זוהר שיקלר ואנדראה מורז, ייתכן שנראה שחיינים צעירים (כיום בני 20-19) כגון עידו הבר, גיל קיזלר, מארק חינאווי ומירון חרותי. שתי הבטחות בנות 16 הם תומר פרנקל ודניס לוקטב.
בשייט, מעבר ליחידים ולצמדים שייצגו אותנו באולימפיאדת ריו וייתכן שימשיכו גם לטוקיו, ניתן לציין את הצמד מאור עבו ויואב רוז שב-2014 זכו בזהב בתחרות שבוע קיל בגרמניה. ניתאי חסון ויואב שפילמן, שדורגו במקום הרביעי באותה תחרות הם פוטנציאל נוסף לטוקיו. כך גם הגולשים הדר הלר ויואב עומר.
באתלטיקה, קנזייבה מיננקו (26) ודימיטרי קרוייטר (23) אמורים להמשיך לטוקיו וייתכן שכך גם דונלד סנפורד (29) ורצי המרתון שלנו. בנוסף להיצע הקיים, ייתכן שנראה בטוקיו גם את אמרי פרסיאדו (22), אלוף ישראל בריצת 100 מטר ואת אלה קליין (16) שמצטיינת בקרב 7 (אם לא בטוקיו, אולי באולימפיאדת 2024).
ספק אם נראה את אלכס שטילוב (29) מרחף באולם ההתעמלות בטוקיו או את נטע ריבקין (25) מנופפת שם בסרטים, ונשאלת השאלה האם יהיו לנו בטוקיו נציגים בהתעמלות מעבר לנבחרת ההתעמלות האמנותית? בינתיים ניתן לציין את מתעמלת המכשירים צוף פלדון (17) והמתעמלת האמנותית לינוי אשרם (17) כמועמדות לייצג אותנו ב-2020.
בקליעה, מלבד סרגיי ריכטר - בכיר קלעינו, קיימת אפשרות שנראה בטוקיו גם את טל אנגלר ואופק אנגל, שזכו במדלית ארד בזוגות מעורבים באליפות אירופה לנוער 2016.
מה עוד? בטקוואנדו אנ מניח שנראה את רון אטיאס (21) נאבק על כרטיס לאולימפיאדה נוספת. בהיאבקות ישנו סיכוי גבוה יחסית לראות את אילנה קרטיש (26) חווה בטוקיו חוויה מתקנת לאחר הכישלון בריו. גם רון דרמון בטריאתלון, שלומי חיימי באופני הרים, מישה זילברמן בבדמינטון ולטיסיה בק בגולף נראים כמי שיוכלו להעפיל לאולימפיאדה נוספת ולשפר את מיקומם בתחרויות. וכמובן, תמיד ישנה תקווה שבארבע השנים הקרובות יצוצו כישרונות חדשים ומבטיחים שנמצאים כרגע מתחת לרדאר, אך עד טוקיו יבשילו ויביאו הישגים יפים לספורט הישראלי.
&nbsp
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לגבי התעמלות אמנותית, לא חסרות מתעמלות שיתפסו את מקום ריבקין

ההתעמלות האמנותית חזקה בישראל כבר לא מעט שנים; היו לפניה ויהיו אחריה. נכון לעכשיו השנייה לנטע ריבקין אינה לינוי אשרם אלא טורי (ויקטוריה) פילנובסקי. ייתכן שהייתה יכולה להגיע לריו אבל שמעתי בחצי אוזן ששינו משהו בשיטה (לא הבנתי מה) ומדינות כבר לא יכולות לשלוח שתי מתעמלות אלא במקרים מסוימים מאוד (ולכן רק לרוסיה ולבלרוס היו שתי מתעמלות מתוך ה-26 במוקדמות).
&nbsp
בהתעמלות מכשירים דווקא יש נבחרת גברים, יש כמה מתעמלים לצד אלכס, כאלה שקיוו להיות לצדו כבר בריו אך לא השיגו את הקריטריון. אני לא בקיאה בשמות (זכור לי ארטיום משהו...) אבל אם תקפוץ לפורום השכן (התעמלות ואקרובטיקה) ודפדף קצת לאחור, כתבו עליהם לא מעט. בקרב הבנות הרמה נמוכה יותר למיטב הבנתי, אבל מלבד צוף פלדון מדברים גם על גאיה גלעדי ועל אופיר נצר.
&nbsp
באתלטיקה שכחת(?) את אולגה לנסקי שהייתה קרובה להשיג את הקריטריון לריו, ושמעתי את אמה (שהיא גם המאמנת שלה) מתראיינת ומספרת שאולגה תנטוש את הספרינטים ובמקום 100 ו-200 תתמקד ב-200 ותוסיף גם 400. עוד ניסתה להשיג קריטריון הקופצת לגובה מעיין שחף. מרגריטה דורוז'ון, מטילת הכידון, דווקא עמדה בקריטריון אך לא בשנה האולימפית, ובסופו של דבר לא נסעה לריו בגלל פציעה.
&nbsp
אלה רק שלושה תחומים שעקבתי אחרים חלקית ביותר, ונראה לי שאינך מצוי בהם... ואם זה המצב בתחומים שאני קצת (ממש קצת) עוקבת אחריהם, התחושה שלי (אל תיעלב, זו ביקורת בונה) שהסיכום שלך שטחי ולוקה בחסר, נדרש עוד מחקר כדי להעמיק את הידע ולכתוב סקירה מבוססת ומקיפה.

&nbsp
הערה טכנית לסיום: כדאי להשאיר שורה רווח בין הפסקאות, לא נוח לעקוב אחר הטקסט שכולו דבוק כגוש אחד. במעבד תמלילים זו לא בעיה, אבל בתפוז אין הזחה (כניסה) של שורה ראשונה בפסקה, וקשה לזהות במבט היכן מתחילה פסקה חדשה ומתי אתה עובר ענף.
 

אביבי1977

New member
תודה, אוסיף חלק מהשמות שציינת

אינני עיתונאי וקשה לעקוב מקרוב אחר הספורטאים בענפים האינדיבידואליים רק באמצעות התקשורת. לכן ביקשתי הערות והארות. תודה על ההתייחסות.
במילים "ההיצע הקיים" כללתי למעשה את אולגה לנסקי ומרגריטה דורוז'ון מבלי לציין אותן בשמן. כעת אציין.
אגב, בקובץ המקורי יש רווח בין פיסקה לפיסקה, רק בהעתקה לתפוז זה יצא רצוף.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
גם אני איני עיתונאית, אבל יש עיתונאים שמפרסמים ויש גוגל...

לא צריך לעקוב מקרוב כדי להכין סקירה, האינטרנט זוכר ושומר הכול... בימינו המידע לא נעלם אם לא הגעת אליו בזמן אמת
. צריך לחפש בגוגל, בוויקיפדיה, במדורי הספורט של האתרים הגדולים, באתרי ספורט ייעודיים, באתרים כמו איגוד האתלטיקה (לאתלטיקה), ג'ימאניה (להתעמלות) ועוד. לחפש ולקרוא כתבות על אליפויות ישראל, אליפויות אירופה ואליפויות העולם. לא חסרים ספורטאים שזכו במדליות או שהגיעו להישגים נאים בתחרויות מכובדות אך לא עמדו בקריטריון האולימפי (הכללי או הישראלי) ולכן לא נסעו.
&nbsp
כשמעבירים מקובץ לפלטפורמה אחרת צריך לבדוק איך יוצא... אתה יכול לעבור לעורך התוכן המלא, יש בו אפשרות לתצוגה מקדימה.
 

אביבי1977

New member
תודה, אין לי כוונה לערוך עכשיו חיפוש מקיף וכוללני

הכוונה שלי היא לקחת את הנתונים הבסיסיים ולערוך אותם לעמוד אחד ממצה ככל שניתן, וגם אם אפספס שמות פה ושם זה לא נורא

בכל אופן, עזרת לי לשפר את מה שכתבתי. לדוגמה, שמעתי בעבר את השם טורי פילנובסקי, אבל היא לא קפצה לי לראש בזמן שהכנתי את הטקסט. אגב, היא תהיה בת 25 בטוקיו ואני מקווה שזה לא קצת מאוחר לאולימפיאדה ראשונה... בכל אופן, שיהיה לה בהצלחה. וגם לך
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אכן, זו השקעה רבה; אבל חשבתי שזו המטרה (אחרת זה לא ממצה)

לגבי פילנובסקי (ולא רק לגביה) – זה לא הגיל, זה התרגיל.
 
למעלה