הציפיות שלכם מאולימפיאדת ריו (אחרי המונדיאל)?

הציפיות שלכם מאולימפיאדת ריו (אחרי המונדיאל)?

אחרי שסיימנו עם המונדיאל בברזיל (כולל פרומו גביע הקונפדרציות) על כל הצלחותיו (הספורטיבים והיקף הפשיעה כלפי התיירים שהיה נמוך יחסית) וכשלונותיו (בתשתיות כמו כבישים ושדות תעופה ובדעת הקהל המקומי שפחות פירגנה לנבחרות האורחות) מה הציפיות שלכם מאולימפיאדת ריו? עוד הפגנות המוניות וחוסר עניין של הקהל המקומי? עוד ליקויי תשתיות חמורים ומתקנים שלא הושלמו בזמן? ואולי אתם מצפים למשחקים אולימפיים אטרקטיבים יותר ממה שהיה להציע לכל מארחות האולימפידות האחרונות בגלל "שמחת החיים הברזילאית" ובכלל "האווירה הלטינית" שיכולה להיות כשאוהדים מרחבי אמריקה ינהרו לברזיל, מארחת האולימפיאדה הראשונה בדרום אמריקה, (גם כשברור שלא באותה התלהבות כמו למשחקי המונדיאל). ואל תשכחו שיש עוד ציפיות לרעידת אדמה פוליטית בברזיל כשתואר הנשיאות עלול להילקח מדילמה רוסף.
 
ואגב לאולימפיאדת החורף ב2022 נותרו 3 מועמדות

אחרי שלבוב האוקראינית נאלצה כחלק מהמשבר הפוליטי שלה לסגת מהמועמדות ומועמדות אחרות נופו אחת אחת או שויתרו על המועמדות בהיעדר תמיכה פוליטית לאירוח היקר (לא כולם רוסיה ולא כל הנשיאים פוטין). כעת נותרו רק אלמטי בקזחסטן (טוב נשיא קזסחסטן אולי קצת פוטין, אגב אלמטי תארח את אוניברסיאדת החורף ב2017 אבל זה טורניר בדיחה מבחינת נפח קהל), בייג'ין בסין (עוד ממשלה עם שלטון ריכוזי, מעניין שבחרו להציע את בייג'ין במקום חרבין, ההצעה המקורית בסין לאולימפיאדת חורף) ואוסלו בירת נורבגיה (מדינת ספורט חורף שתוכל לארח טורניר גדול יחסית, חלקו בלילהמר שכבר אירחה פעם אולימפיאדת חורף אם כי גודל מתקני הספורט באוסלו ויוקר המחיה למשל לתיירים גרועים אפילו מהמדינות הסקנדינביות השכנות). צריך לזכור שעל האולימפיאדה מרחף איום של קיום מונדיאל 2022 בקטאר בתאריכים סמוכים לאולימפיאדת החורף (שתתקיים בחודש פברואר בעוד שהמונדיאל בקטאר עשוי להתקיים בינואר). שימו לב גם שקזחסטן וסין נחשבות לחלק מאסיה ואולימפיאדת חורף 2018 גם מתקיימת באסיה (בדרום קוריאה). ברור גם שהעוצמה הפוליטית של סין והתשתיות שחלקן קיימות כבר מאולימפיאדת בייג'ין מבטיחים אולימפיאדה מפוארת בעוד שקזחסטן זקוקה לפיתוח נרחב יותר "סטייל סוצ'י" בהיעדר מתקני ענק. בכל אופן ההודעה הרשמית עוד שנה מעכשיו, 31 ביולי 2015.

אישית עדיין חושב שחבל שהועד האולימפי הבינלאומי לא שקל מראש לשנות את תאריכי אולימפידת החורף של 2022 לקיץ כדי לאפשר מונדיאל חורף בקטאר וכדי לאפשר למדינות מחצי הכדור הדרומי להציע מועמדות משלהם. כבר ציינתי פה לפני זמן מה שיש ערים ואתרים למשל בברזיל, דרום אפריקה וניו זילנד שיכלו לשקול מועמדות לאולימפיאדת חורף אם היתה מתקיימת בזמן החורף של חצי הכדור הדרומי.
 
ההפגנות הפריעו יותר לגביע הקונפדרציות

אבל ליקויי התשתיות הפריעו בהחלט גם למונדיאל. מצד שני מזג האויר בריו נחשב יחסית לידידותי יותר מרוב הערים שאירחו את המונדיאל ככה שלפחות תלונות על מזג האוויר יהיה יותר מצומצמות. מצד שני אי אפשר לדעת האם יעמדו בזמנים בהקמת מתקני ספורט ויותר חשוב מזה מלונות לתיירים. לא נראה ששרשרת הליקויים והאזהרות שקיבלו על קצב הבנייה במונדיאל יגרום לזריזות יתר בהקמת המתקנים לאולימפיאדה. זה עלול להיות חמור יותר מאולימפיאדת אתונה שרק ברגע האחרון הושלמו המתקנים ואם לא טועה פרוייקטים אחרים כמו רכבת תחתית באתונה לא הושלמו במועד. מזל שחלק מהמתקנים הוקמו מראש למשחקים הפאן אמריקאים ב2007.
 
למעלה