אבי בניון- שרשור האירוח

leka27

New member
../images/Emo82.gifאבי בניון- שרשור האירוח../images/Emo82.gif

אתם מוזמנים לשרשר לכאן את שאלותיכם לאבי החל מהיום, וביום רביעי בע"ה בין השעות 20:30-21:30 הוא יענה לכם. שימו
שהשאלות צריכות להיות קשורות לאבי וליצירתו חדשים/ישנים/סמויים- מוזמנים להצטרף בשמחה
ותודה למי שעזר בתכנון האירוח...
 
אבי היקר

מה שלומך?זוכר אותי?חן בריגה מאשקלון. בפעם האחרונה שדיברנו אמרת לי שלשיר "רק אתה יכול" יש כמה וכמה רבדים, ובגלל שאתה כותב לכל שיר שלך יש כמה רבדים וכמה שכבות ועניינים שמדוברים בשיר וגם בין השורות... מה השיר שלך שאתה אישית הכי אוהב?למה אתה הכי מתחבר? למשל כשאני שומע "לזכור ולשכוח" הלב שלי נקרע,אני לוקח את זה למקום שלי,מפרש את השיר בפרשנות משלי... אתה נהנה בהופעות?רואה אותך מופיע עוד בעתיד? עלה והצלח,חן.
 
ערב טוב חן

שלומי ברוך השם טוב. בכל תקופה יש שיר אחר שלי שמלווה אותי,זה קשור כמובן להתרחשויות כלליות מסביבי וכמובן לחיים האישיים, בתקופה האחרונה התחברתי לשיר "רק אתה יכול" מהאלבום האחרון,בעיקר כי אני מנסה להבין את המשמעויות ואת התפקיד שלי בעולם בוודאי שאני נהנה,זו שמחה גדולה לראות קהל שהגיע לשמוע אותך וזו התרגשות עצומה לנסות לעמוד בצפיות. אני מקווה להמשיך להופיע בע"ה,יש תוכניות ורצון. תודה רבה
 

רפי35

New member
אבי ברוך הבא,

איזה זמר (חוץ מעמיר, אבי עברי ויהודה מסס) או להקה ישראלית אתה אוהב לשמוע?
 

STEVE NASH

New member
ברוך הבא אבי

על מה כתבת את השיר "החיים"? ובכלל, מעניין אותי לשמוע כמה זמן אתה משקיע לכתיבת שיר.. האם זה תהליך שלוקח זמן רב, או בספונטניות כזו כשהכל מתחבר לך בראש? זהו בינתיים. תודה שבאת להתארח ובהצלחה בהמשך
 

STEVE NASH

New member
אה ועוד משהו

האם קרה לך שהוצאת שיר והכל כבר היה מוכן, ורק אחרי זה אמרת לעצמך שהיית צריך לשנות משהו במילים? איזו מילה שהתחברה לך יותר ממה שכתבת בפעם הראשונה?
 
אה ועוד תשובה :)

קרה לי באלבום הראשון בשני שירים גם בסימנים הבית השני נכתב אחרי שהשיר הוקלט והיה כבר במיקסים גם בשיר לפעמים היה חסר לי מילות קישור במשפט "אם זה עד ואם זה נצח מה עם כל הבינתיים",ידעתי שאני רוצה לומר משהו על בינתיים אבל לא מצאתי מה,עד שהתחבר לי.
 
ברוך הנמצא וערב טוב

את השיר החיים כתבתי על המצב כאן בארץ,הרגשתי מחוייב לצעוק ולעורר,מצד אחד את עצמנו אבל גם את רבונו של עולם,לבקש שיעצור כבר את הגלות הזו ושתקויים ההבטחה ל"בני בכורי ישראל",שתבוא הגאולה. בכתיבה עצמה אני לא משקיע הרבה,אבל עיבוד הרעיון והנושא יכולים להימשך כמה חודשים,זה קורה מתוך נושא שאני לומד או מחשבה שמלווה אותי תקופה,כשהשיר נולד הוא לרב נולד עם הלחן ובית אחד אח"כ לכתוב בית נוסף יכל לקחת גם זמן רב. תודה רבה גם לך.
 

eliranbiton

New member
שאלה לאבי

דבר ראשון רציתי להגיד לך שאני מאוד אוהב את המוזיקה שלך, במיוחד הדיסק החדש ממש יפה. השאלות שלי- 1. על מה כתבת את השיר "לזכור לשכוח"? אני מאוד אוהב את השיר אבל לא כ"כ הבנתי על מה הוא מדבר. 2. מתי אתה מגיע להופעה בצפון?
 
שלום אלירן

השיר לזכור לשכח הוא מאד אישי,כתבתי אותו על עצמי,על הקושי לשנות אורח חיים,הקושי לשכח דברים מהעבר,כי כאשר רוצים לשכח זה מציף הכל מחדש ומחייב להתמודד שוב עם הזכרונות.
 

itsika9

New member
כתיבת שירים

היי אבי אני כותב שירים והייתי רוצה לשאול האם יש אופציה שתקרא חלק ותתרשם והאם יש מצב שאם תאהב את הסגנון תשיר אחד מהם או יותר? הייתי שמח לקבל תשובה כנה וקונקרטית. תודה מראש. איציק אביטן מעפולה.
 
שלום איציק

אני כרגע מתעסק בחומרים שלי,אני יכול לחוות דעה (לא שדעתי יכולה להועיל למישהו), עוד לא סיימתי להגיד את כל מה שיש לי בבטן,אולי בהמשך. תודה לך.
 

nuly123

New member
שלום אבי ../images/Emo140.gif

ברוך הבא
רציתי להודות לך על השירים שמלווים אותי ומחלחלים עמוק פנימה. הייתי בשבוע שעבר בהופעה שלך ומאוד נהניתי, למרות שחלק מהשירים מהאלבום השלישי שמעתי בפעם הראשונה בהופעה. הם מתנגנים לי עכשיו בראש... השירים שלך גורמים לי לחשוב ולתהות וגם נותנים כוח, במיוחד שורות כמו "אני כמעט נשבר אבל בכל הכוח שב...". אני מרגישה שיש בשירים שלך חשיפה אישית מאד גדולה. יש מקרים שבהם התלבטת אם לחשוף משהו מאוד אישי בשיר או שהחלטת "לצנזר"? יש לך גם שירים שנשארים במגירה ומחכים לרגע הנכון? ומצד שני, אני מרגישה שבשירים האלה חשוב לך להגיד לא רק דברים על עצמך, אלא גם דברים על החיים שלנו כאן בכלל, בארץ הזו. עד כמה זה חשוב לך או מכוון להעביר מסרים כאלה בשירים? או שאתה פשוט כותב מה שעל לבך? תודה רבה!
 
שלום נולי

כשאני כותב אני לא חושב על צנזורה,אם יש שיר שיש לי התלבטות לגביו (בגלל חריפות הבטוי) הוא לא יצא.הרב קוק אומר שלא כל דבר שאומרים ראוי לכתוב... לגבי הכתיבה למגירה,אם יש משהו שאני מאמין בו,הוא יצא. אני עורך הקבלה ביני לבין הכלל שאני חלק מתוכו,אין סתירה בין היחיד לכלל כל מה שיש בכלל יש אצלי בבית,יוצא שמה שיש על ליבי יש לכלל וזה נכון גם הפוך. תודה לך.
 

רויטל B

New member
שלום אבי היקר

הייתי בהופעה שלך בצוותא ומאוד נהניתי, היה מרגש מאוד! יש לי כמה שאלות אליך- א. האם הכתיבה שלך נובעת בד"כ מתוך מקום של ביטוי אישי או מתוך רצון להשפיע/לומר משהו? ב. מה השאיפה שלך כמוזקאי לשנים הקרובות ובכלל? ג. מה השלב שהכי מרגש/משמח אותך בתהליך היצירה?
תודה, רויטל.
 
רוטיל ערב טוב

בוודאי שהכתיבה נובעת מרצון להשפיע,השאיפה הגדולה שלי היא לשנות משהו בחברה,להפוך אותה ואת עצמי למשהו טוב ממה שהיתה קודם לכן.זה המקום העיקרי ממנו אני מגיע. הייתי רוצה לעשות מה שאני מאמין,ושיהיה לי את הכח לעמוד בנסיונות ולבחור בחירות נכונות שלא מושפעות מגורמים חצוניים. יש כמה שלבים מרגשים בתהליך היצירה,השלב המרגש ביותר הוא השלב שהשיר מקבל כנפיים ופורץ החוצה,השלב שאי אפשר להחזיר אותו אחורה,גם השלב בו נסגרות הפינות ברעיון לשיר מרגש מאד. תודה לך.
 

odery

New member
גמאני שאלה (בתור סמויה)

שלום,רציתי לומר לך שמאד נהנתי מההופעות שלך,אתה ממש מוכשר. הייתי מאד רוצה לשמוע שיר שלך על הורות ובכלל יש סכוי שאתה משלב דואטים בהופעות הקרובות? ומתי ההופעה הקרובה? היית רוצה לכתוב לאומנים אחרים שירים? גם לזמרות? המוני המונים של הצלחה,בכל. אוהבים המשפחה.
 
שלום אודליה

אני חושב שבעקיפין יש לי כמה שירים על שמתעסקים עם הורות,הדאגה של הורה היא לברוא לילד שלו מקום בריא ובטוח,אלה החומרים שאיתם אני מתעסק,הדאגה מהמקום הזו מכוונת את היצירה שלי. בכל מקרה יתכן ובעתיד אכתוב שיר המיוחד רק לכך. אין דואט מתוכנן על הפרק אבל אני לא שולל זאת. בע"ה אחרי לג' בעומר. הייתי שמח לכתוב לאומנים אחרים,אם כי אני לא בטוח שהדברים שאני כותב לעצמי יכולים להתאים לאחרים,אלא אם כן אכיר את האומן טוב ואצליח לכוון בכתיבה שלי אל משהו אישי שמתאים בדיוק אליו. את השיר חלום חדש היה דיבור לתת לבוגר כוכב נולד,חשבתי שיהיה לו ערך מוסף כשהוא יושר מפיו,בסופו של דבר שמרתי את השיר לעצמי. ולזמרות אני לא אכתוב. תודה.
 
למעלה