לפני שנה בטיול בצפון

  • פותח הנושא odery
  • פורסם בתאריך

odery

New member
לפני שנה בטיול בצפון

נכנסתי לבית הקברות של קבוצת כנרת,רציתי לשבת קצת לצד נעמי שמר ורחל המשוררת...(דרך אגב בית הקברות מכיל כמה מגדולי התרבות והאומה העברית ומרגש להסתובב שם בין המצבות) אחרי שישבתי ושרתי רחל ושישבתי ושרתי נעמי שמר קמתי כדי לחזור לרכב ועיני צדה את המצבה המצורפת בתמונה (זהו בית עלמין ישן מאד והטמון תחת המצבה נפטר הרבה לפני השיר,אבל יתכן מאד שבני המשפחה חדשו את המצבה "לאחרונה" והוסיפו את הטקסט)
 

leka27

New member
ולשאלה המתבקשת...

איזה שיר של עמיר/אבי הייתם רוצים שיכתב על המצבה שלכם (אם בכלל)? אחרי 120 כמובן...
אריכות ימים לכולם!
 

מגןימני

New member
יש יותר מדי משפטים..

הייתי רוצה מהחולם את הפזמון "כאן עוברים כולנו בין שערים שנפרצו מזמן , ים של גאווה , חרב מעיקה.. לנו מחכה" או "כבר מזמן אותו החופש שאמור היה , להיות כאן בשבילך , נדמה כי חדל להיות קיים , ציורים עוד מקשטים את הדממה הזאת שלך , שיהיה אפשר בה להביט אם אי אפשר לשמוע".. אבל עוד הרבה.. קשה לבחור.
 

הגורר 98

New member
אני הייתי כותב תכף אשוב תשאלו את יחזקל

זה קשור לחזון העצמות היבשות השיר כמובן
 

odery

New member
קצת שחור לחשוב עלזה

אני יודעת שהייתי רוצה שישרו בהלויה שלי את "מודה אני".
 

הגורר 98

New member
האמת יצא לי לשמוע תשיר הזה כשהכרמל נשרף

הסתכלתי על השריפה ושמעתי תשיר הזה פתאום השיר הזה אצלי קיבל משמעויות אחרות אי אפשר להסביר את זה הוא שר בשיר מודה אני לפניך מלך חי וקים שקשה קשה לחיות בעולמך משהו כזה לא זוכר בדיוק ועם השריפה הזאת וכל הבלאגן שהיה שם מסביב המילים האלה כל כך נכונות באמת יש בעולם הזה הרבה קשיים פתאום אתה רואה אנשים חסרי אונים מול כוחו של האל וזה ממש טיפה קטנה מהכוח שלו ואז אתה חושב לעצמך מה היה קורה פה עם היה מתפרץ פתאום איזה הר געש או איזו רעידת אדמה הייתה פתאום מגיעה לפה ואז אתה מבין שבחיים האלה הכי טוב זה לחיות לפי חוקי התורה הקדושה כי כשמתפללים חזק ומכל הלב האל לא מאכזב רק הוא יכול לשלוט בדברים האלה בכוחות הטבע השיר הזה באמת יש בו כח של תפילה נקיה שיוצאת מכל הלב גם אני הייתי שמח שישירו לי תשיר הזה אבל לא בהלויה ביומלדת אולי
טוב עכשיו אני הולך לשמוע תשיר הזה אני אוהב תשיר הזה ואוהב תצדיק מהשמיעה הראשונה
 

odery

New member
אני לא בטוחה שכאן המקום לפתוח על זה דיון

אבל בתור דוסית עם קצת וותק אני מרשה לעצמי לומר שהגישה ש"כשמתפללים חזק ומהלב האל לא מאכזב"-היא גישה מוטעית-ואם תתאכזב כי בעיניים האנושיות שלך לא תראה את הטוב-אז תוכל להגיע למצב של "לזרוק הכל" כי האמנת שאם תתפלל חזק לא יקרה לך שומדבר "רע". הענין הוא שאנחנו מאמינים שאלוקים לא עושה רע-אבל לא תמיד אנחנו מבינים את הכוונה ואת הטוב שהוא מתכנן לנו.
 
"נשכחת ואין עובר ואין עוד מי שזוכר אותך...

...אם זה אתה אז אני אזכר יש לי בלב עוד סימן של היכר שלא היית מוכר"
 

הגורר 98

New member
את צודקת עם מסתכלים על זה בעיניים האנושיות

אבל עם מסכימים מכחתחילה עם רצונו של האל לטוב ולרע כי שמתים מברכים ה' נתן ה' לקח יהיה שם ה' מבורך זה אומר שמסכימים עם כל רצונו של ה' זה בקצרה אפשר באמת לפתוח על זה דיון שלם האמת יש אמת בדברייך לפעמים אנחנו מתאכזבים אבל אחרי תקופה מסוימת רואים שהכל היה לטובה וסתם התאכזבנו וזרקנו הכל כשיש אמונה אמיתית הכל נראה אחרת צריך סבלנות ואורך רוח ולהיות בשמחה תמיד אפילו שזה מאד קשה לפעמים ובע'ה ה' יעזור לכולנו להתחזק ואת כבר דוסית אשרייך
 
למעלה