תקשורת בין חלליות לכדוה"א

grish19

New member
תקשורת בין חלליות לכדוה"א

אפשר הסבר על שיטות התקשורת בין חלליות לכדוה"א? מהן השיטות העיקריות? באיזה תדרים זה עובד? וכו' תודה מראש.
 
למיטב זכרוני הדבר המאוייש היחיד כרגע הוא תחנת החלל ISS. זו שנראתה ביום רביעי בערב בצורה מאוד בהירה. זו הבעיה כששואלים שאלות כלליות ולא ממוקדות: לאיזה תקשורת בדיוק אתה מתכוון? התקשורת איתה נעשית בדיבור ו PACKET על VHF FM בזמן הדגמות קשר חובבי הרדיו. אתה יכול לחפש ARISS. טלמטריה מסרים ופיקוד יש חיבור רציף דרך לוויני תמסורת. הצוות מדבר עם תחנת הקרקע במכשיר קשר או דרך טלפון לוויני.
 

grish19

New member
בדיוק על זה דיברתי

רק שכחתי לרשום. חוץ מהISS יש גם את מעבורות החלל והחלליות המאויישות של הרוסים והסינים,לא?
 

4Z7DHD

New member
מעבורת חלל

אז ככה 1. יש רק תחנת חלל אחת מאויישת באיזור הגלובוס שלנו. מה נכון - משגרים לשם מדי פעם את ה"פרענק" התורן. מכאן הרעיון של הבינלאומי. 2. באתר שך AMSAT יש לוח זמנים בהם היא עוברת מעל ארץ הקודש. 3. יש להם ציוד לקשר עם חובבים, אבל גם השבוע וגם בפעם שעברה כשראתי אותה בעין, לא הצלחתי לקלוט אותה אפילו עם אנטנה ARROW . או שהתדרים שבאתר לא מעודכנים, או שהמעופפים לא שמים על החובבים קצוץ......... http://www.amsat.org/amsat-new/tools/predict/index.php המיקום שהזנתי הוא ראשל'צ, אבל במדינה בגודל שלנו - זה מספיק טוב. ואלה כל הנתונים : http://www.amsat.org/amsat-new/satellites/satInfo.php?satID=19&retURL=/satellites/status.php למען הסר ספק - זה רק קטע אחד קטן בכל ציוד התקשורת שבחללית, והוא הקטע של ARRL לטובת חובבים נטו. בעניין התקשורת המבצעית שלהם - אנא עיין במאמר הקודם.
 

grish19

New member
תודה על ההסברים

וכן יותר עניינה אותי התקשורת הרגילה שלהם,כלומר המבצעית
 

zukik

New member
מהמעט שאני יודע

לא כל כך מספרים את זה אבל אחד התחומים השימושיים הוא איזור ה 8 GHZ איזו שיטות לא יודע היתי מנסה לקבל חלק מהתשובות מהאתר של NASA ששולטת על תקשורת עם החלל העמוק .... http://deepspace.jpl.nasa.gov/dsn/index.html
 

4Z7DHD

New member
ARROW

אוווופס - מה זה ARROW ?? בדרך כלל יש הפרדה בין התדרים אל החללית וממנה במקרה של ARISS - דיבור עם הצוות - גם ה - UP וגם ה - DOWN הוא בתחום ה - VHF. יש להם גם ממסור אטומטי - ושם ה - UP הוא בתחום ה - UHF ואילו ה - DOWN הוא בתחום ה - VHF. מכיוון שלמעופפים בדרך כל אין זמן לשיחות חולין משמימות, החובבים בדרך כלל ממסרים אוטומטית ולצורך העניין הזה יש אנטנה משולבת לשני התחומים. צריך כמובן גם DUPLEXER וכראה גם קדם-מגבר לתחום ה - VHF. גם אני אשמח לשמוע על מישהו שהצליח עם התחנה. .
 

4z5ca

New member
כל מה שרצית לדעת על.....

תקשורת ל ISS: http://www.amsat.org/amsat-new/satellites/satInfo.php?satID=19&retURL=/satellites/status.php רשימת תדרים ומודים. דף הבית של תחנת החלל: http://www.amsat.org/amsat-new/ariss/ http://www.ariss-eu.org/ תדהר. 4Z5CA ex. Techsat GS Team
 

4Z7DHD

New member
איכות העוטף

"צדיקים מלאכתם נעשית....." תמשיך כך תדהר - שכולם יבינו את "איכות" המתיימר לרוץ למשרת יו'ר הוועד.
 

4z5ca

New member
ונכות -

רק נשמעות דומה. סלחתי לך. "די לחכימא ברמיזה ולשטיא..." יום נפלא. תדהר.
 
ממש ככה? מרוץ? כמעט כל הוועדים שהכרתי, באסיפות השנתיות מזה הרבה שנים,כולל הוועד שהיה לי עצמי הכבוד לכהן בו עם אביו המדהים של המכונה כאן "זוקיק" ועם אריה אורגד (יבדל"אט), די נדחפו/נחטפו לתפקיד מתוך הכרה שאם הם לא הולכים לכהן בשנה הקרובה, אז פשוט לא יהיה לאגודה וועד ולא חשוב מי מוכשר, מי מתאים ומי רוצה לעשות מה. אז רוצה לרוץ, שירוץ. נראה שאפשר ללכת בנחת, ממילא אין הרבה קופצים. לדעתי במצבנו הנוכחי, כדאי כמו במדינות אחרות, להשקיע עכשיו את כל המרץ בדור הבא, אחרת האגודה בארץ תיגמר (או שאולי היא כבר נגמרה והיא עוד לא יודעת?). אשמח לעזור ולסייע.
 

4Z7DHD

New member
תגובה

מכיוון שהתגובה הראויה לדבריו של תדהר מצויה עמוק בתחום פיזור הרעל ואי הנחמדות בעליל, אקיים הבטחתי ואחריש. מקווה אבל בשביל האגודה שהבחירה של היו'ר הבא תדלג הפעם על הג'נטלמן הנ'ל.
 

4z5ca

New member
מפתיע

הודעתך הקודמת (והקודמת) מה היתה אם לא פיזור רעל ? צביעות לייט ? נו באמת. בכל מקרה נחמד השקט הזה אין צורך להמשיך. הג'נטלמן הנ"ל דילג בעצמו על "המירוץ" לראשות הועד אם לא שמעת וכנראה ידלג בשמחה גם על ההזדמנות הבאה לצערם של כל בני הנוער, הסטודנטים והפנסיונרים שהיו מעשירים את חייהם בעזרת חובבות הרדיו אם הייתי ממשיך לממש את רעיונותי הקשורים בחובבות הרדיו בעמותה. גם אם אבחר לא אוכל למלא את תפקיד היו"ר בדיוק כפי שהיו"ר הנוכחי מסתבר לא ממלא את תפקידו כיושב ראש. לא באשמתו דרך אגב. השיא השנתי היה בישיבת הועד האחרונה....פרטים בהמשך.... שתו מים. חם בטבריה. תדהר.
 

4z5ca

New member
...רצים למליון

השכר המפתה של היו"ר...הוולוו שרד בחניה המקורה במוטורולה...... ...ארוחות השחיטות בפרידרכיסהאפן ע"ח הועד....טיסות לדייטון...... שווה להיות יו"ר אגודה חובבי הרדיו בישראל אני בקושי מקבל מקום ליד השולחן ולפעמים שרוסלן מאחר אז כסא עם משענת וריפוד... זה תנאים ? בושה. HI HI כמובן שלא יתלו אותי פה הצדיקים. תדהר.
 
למעלה