זקוקה לחכמת ההמונים לשם קבלת החלטה - מה הייתם עושים?

bananasplit27

New member
זקוקה לחכמת ההמונים לשם קבלת החלטה - מה הייתם עושים?

אני פונה כדי לקבל חוות דעת של "חכמת ההמונים", שכן עלינו לתת תשובה לבימש אם אנו מעוניינים להמשיך בתהליך או שאנו מקבלות את הצוואה.

סבתי נפטרה לפני עשר שנים, ברשותה היתה דירה עם שטח בתל אביב. במשך עשר שנים איש מהיורשים לא בירר האם קיימת צוואה ולא עשה שום צעד בעניין. אני, נכדתה, לקחתי על עצמי את התהליך ולאחר בירור אם קיימת צוואה אצל הרשם, הוצאתי בקשה לצו קיום ירושה. כל היורשים קיבלו כמובן מכתבים וגם פורסמה הודעה בעיתון. לאחר מכן קיבלנו הודעה על התנגדות של האח הבכור, בשל קיומה של צוואה. הצוואה היתה בידיו משנת 1994 ואיש מבין אחיו לא ידע על קיומה. לפי הצוואה, הוא היורש היחיד ואף כתוב שם שבמידה והוא ימות לפני אימו, הירושה עוברת לבנותיו. מבעוד מועד הוא גם קנה את מחצית הדירה.

הוא אמנם היה אפוטרופוס ודאג לה רבות, אך לנו ברור שהצוואה לא תקינה כי לא יכול להיות שסבתא היתה מפקירה את ארבעת ילדיה האחרים.

אין בידינו מסמכים רפואיים שיכולים להעיד על מצבה הרפואי (כל המסמכים נמצאים אצלו) ובעצם מלבד העובדה ששמר את הצוואה בהיחבא (שחלק מעורכי הדין אומרים שמדובר בעבירה וחלק אומרים שלא), אין לנו טיעון משכנע לביטול הצוואה.

האם בהנתן נתונים אלה כדאי בכל זאת לפעול להציג את עמדתנו בנושא או שאין סיכוי להביא לביטול הצוואה וחבל על המאמצים הכספיים והרגשיים?

תודה!
 

Netta79

New member
אמממ

10 שנים אף אחד לא חיפש כלום
הוא היה אחראי עליה , עזר ותמך כל השנים ...
נראה לי שזה הזמן להגיד לו תודה על שחסך מכם את הקשיים של טיפול באדם מבוגר
ולהבין שכנראה זה מה שרצתה הסבתא...
אולי הילדים שלכם ילמדו מזה שכדאי להיות אתכם בקשר? זה שווה יותר מהצוואה לדעתי ...
מצד שני, אם אתם בקשיים כלכליים והצוואה הזו יכולה להציל אתכם, אולי תבקשו ממנו לשקול לתת לכם חלק יחסי ביחס לטיפול בסבתא ( אם דאגתם לה רק יום בשבוע והוא כל שאר הימים - אז שביעית , אם הייתם אחראים לשלומה יום בחודש - 1/30 )
זה מה שאומר לי ההגיון .
אצלנו יש סבתא שאנחנו לא ממש מבקרים ( אחת לחודש ביקור, פעם בשבוע טלפון) ברור לנו שאנחנו מוותרים על חלקנו בירושה , אך מסיבות משפחתיות - זה מה שבחרנו .
אי אפשר לאכול את העוגה ולהישאר עם גוף חטוב
 

bananasplit27

New member
הוא אמנם היה אפוטרופוס

אבל גם האחים האחרים דאגו והיו איתה, בעיקר בשנים האחרונות והקשות. הצוואה נחתמה 13 שנה לפני מותה ונשמרה בהיחבא מבלי שאיש ידע ממנה. האיש נוכל ועשה את הכל כדי לסגור את הקצוות.
 
למעלה