טיפים ודמי שירות

obelina

New member
אני רואה שהולך להיות ויכוח ארוך על נושא שהוא

באמת קשה, כי הטיעונים שלך (לא לשלם מעבר למה שסוכם) בסך הכל צודקים, ברם, חדרניות - העבודה שלהן היא לא שירות. העבודה שלהן זאת עבודת ניקיון נטו.
מוסכניק - מתקן מכוניות. זאת העבודה שלו.
משק בית זה כמו חדרניות. רק פחות קשה.
שיפוצניקים מתקנים מבנים זאת העבודה שלהם.
כל הנ"ל הם לא נותני שירות. הם עושים עבודה.
שירות לקוחות טלפוני זה שירות, אבל פיזית זה לא קשה (נפשית כן), וגם אין אפשרות להעביר להם שום טיפ, כי השירות הוא טלפוני.
את יודעת מה? לדעתי, גם למלצרים קשה נפשית כי זה לרוץ ולשרת את הלקוחות ולהישאר נחמדים.
אז על העבודת שירות שלהם הם מקבלים שכר (נמוך מאוד), והלקוחות משלמים טיפ בשביל השירות.
בכל העבודות שלמעלה חוץ משירות לקוחות אין שירות, יש רק עבודה, ולכן אין מה לתת טיפ על שירות. גם לפי דעתי לא צריך לשלם לחדרניות על שירות. מה גם שהשכר שלהן יותר גבוה מזה של המלצרים.
 

NFN123

New member
וואו, את ממש אבל ממש לא מבינה

כל הדוגמאות שנתת - הן בדיוק של אנשים שהם נותני שירות. או לפחות העבודה שלהם לא שונה בשום דבר מזה של מלצרים. אם "מוסכניק הוא מתקן מכוניות, זאת העבודה שלו", למה מלצר הוא לא "מלצר מגיש אוכל לשולחנות ומנקה אותם. זאת העבודה שלו"?
ולא, מלצר זאת ממש לא העבודה הכי קשה שאפשר למצוא.

את יודעת מה, הנה בשבילך, לרמת הויכוח שלך, דוגמה הכי קלאסית לנותן שירות - עובד בחברה סלולארית. מאלה שיושבים בנקודות שירות שהלקוחות באים ולוקחים מספר, אלו שיש להם תקלות בטלפון או שרוצים לשדרג וכו'. יודעת על מה אני מדברת? אז הנה, הם יושבים להם כל היום על כסא (תתפלאי, זה גם נורא קשה לשבת בלי לחלץ את העצמות), מקבלים משכורת שאי אפשר להגדיר אותה גבוהה, מתרוצצים כל היום בין המעבדה למשרד, כל היום לקוחות צועקים עליהם, מתייחסים אליהם כמו זבל, מקללים ולפעמים גם יותר, והם עדיין צריכים להשאר נחמדים ולחייך כל היום ולהיות שירותיים. לפי מה שאת אומרת, להם את משאירה טיפ? או חושבת שצריך להשאיר?

את מסתמכת פה על טיעונים ריקים לחלוטין. אמנם בכרטיס שלך לא כתוב הגיל, אבל אני מקווה מאוד שאת בת 16 או משהו כזה, אחרת כדאי לך לרדת לקרקע במהרה...
 

NFN123

New member
אגב, עוד דוגמה שעלתה לי - משלוחים מהסופר

אני רוצה לקוות (זה איכשהו נושא פחות מדובר) - שהם מקבלים גם משכורת מינימום, אבל גם אצלם נהוג להשאיר טיפ. לרוב משאירים להם 10-15 ש"ח, לא לפי סכום הקנייה (ששם זה יותר קריטי - קנייה גדולה היא עם יותר ארגזים, יותר כבד וכו'). העבודה שלהם באמת קשה פי כמה מעבודה של מלצר, והם מקבלים טיפים נמוכים מאוד, אם בכלל.
 

memyselfi0

New member
לא שכנעת אותי, לא אני העסקתי את המלצרים

אז למה אני אמורה לשלם להם משכורת?

וד"א בהרבה מסעדות הטיפ הוא לא השכר של המלצר, המלצר מקבל שכר נמוך (מינימום בדר"כ) והוא מסתמך על הטיפים בשביל שיעלו לו את השכר.
האם ניראה לך הגיוני שהחדרנית במלון תרדוף אחריך ותדרוש ממך השלמה לשכר (גם היא מקבלת מינימום אגב) , ומה עם המנקה בריכות? הקופאית בסופר?. ועוד...
משום מה בכל תחום אחר וגם בתחומי פנאי כמו בילוי בבית מלון שבו ברור שאם היה לך כסף לכמה אלפי שקלים עלות התארחות אתה יכול תיאורטית להיפרד מכמה עשרות שקלים כדי לתת טיפ לכל נותני השירות במלון אבל משום מה זה לא נהוג ואני אגיד לך למה, כי האדם הממוצע כשהוא מחשב עלות התארחות במלון זה מבחינתו המחיר הסופי שהוא היה מוכן להוציא עבור ההתארחות והוא לא מוכן לשלם עלויות משניות בדמות טיפים לכל נותני השירות.

אין שום סיבה שזה יהיה שונה במסעדה, הסתכלתי על התפריט, בחרתי מנה שעליה אני מוכנה להוציא סכום כסף, אין שום סיבה שאני אוסיף לסכום הזה עוד כמה שקלים רק בגלל שהמלצרית טרחה לעשות את העבודה שמשלמים לה עליה.
 

bob on fire

New member
קרה לי פעם, והמלצרית פוטרה במקום

לפני המון שנים, כמעט 15, ישבתי עם חברים בפאב-חוף די קבוע שלנו.
כשקיבלנו את החשבון, שילמנו ואפילו שמנו טיפ נאה.
המלצרית החצפנית עוד רצה אחרינו, וצעקה עלינו שאנחנו לא שמנו, ולא שמים אף פעם טיפ.

אחרי שהוכנו לה שהיא קיבלה טיפ של 25%, הלכנו לבעלים של המקום והתלוננו.
באותו הרגע, הבעלים קרא לה ופיטר אותה.

מאז ועד היום, אני שוקל יותר מפעמיים אם לשים או לא לשים טיפ. ולא, התירוץ שזה מרכיב מרכזי בשכר שלהם לא מדגדג לי. עם כל הכבוד, לשלם 30-40 ש"ח על בירה של 10 שח בפיצוציה, מבחינתי מהווה תשלום מופרז. מי שלא מרוצה מהיעדר טיפ, שילחם על זכויותיו בעצמו. גם אני עובד קשה ביותר עבור המשכורת הזעומה שלי.
 

שמים1

New member
אולי היא לא שמה לב ונלחצה

אני לא הייתי הולכת להתלונן עליה
ולגרום לה לאבד את עבודתה .
 

bob on fire

New member
היא ידעה בדיוק מי אנחנו (היינו לקוחות קבועים)

ורצה אחרינו בצעקות על כך שאף פעם אנחנו לא משאירים טיפ.

ולא, לא תיכננתי שיפטר אותה, ואם פיטר אותה כנראה שזה היה רק הקש ששבר את גב הגמל (כלומר, היא כבר היתה על סף פיטורין).

האמת, לא מפריע לי כל כך, סתם אפיזודה חולפת שנשארה בזכרון....
 
למעלה