שרשור שאלות ותשובות היסטוריה א'

kaka6

New member
יש לי כאן רשימה של פעולות

המשרד הארצישראלי (בראשי פרקים). תגידו לי בבקשה אם יש לכם תוספות או הערות: 1. הקמת החוות הלאומיות. 2. עזרה בהקמת הקבוצות. 3.הקמת אחוזות פרטיות 4. הקמת משקי עזר 5.קידום ההתיישבות העירונית 6. עליית יהודי תימן. 7. הקמת חברת הכשרת הישוב.
 

netap3

New member
בעיקרון זה די מספיק..

רק שבמבחן תרחיבי את זה כלומר.. "למרוח".. 8. עסק ברכישת שטחים ברחבי ארץ ישראל על ידי קניית אדמות. 9.עזר להתיישבות בארץ בכך שתמך הן בהתיישבות השיתופית ונתן את הקרקע לדגניה, והן שעזר להתיישבות העירונית שעזר להקמת אחוזת בית.
 

kaka6

New member
שימי לב!

אני בן! לא חשבתי הרבה לפני שבחרתי את הכינוי הזה.
 

netap3

New member
חחחח .... אוקי..

במחשבה שנייה .. באמת מתאים לבן כינוי כזה.. :)
 

kamosh

New member
לגבי תהליכי דחייה באירופה

מישהו יכול לרשום לי בראשי פרקים את התהליכים שהתרחשו במזרח אירופה ואת התהליכים שהתרחשו במערב אירופה... אנחנו למדנו את זה מעורבב והייתי רוצה להפריד בינהם... תודה מראש!!!
 
תשובה

במערב אירופה ביטויי הדחייה התאפיינו בכרזות, ביטויי עיתונות וקרטיקטורות בקשר ליהודים, במזרח אירופה עשו הבדל בין פוגרום קר (תקנות, גזירות נגד היהודים) לבין פוגרום חם (מעשי אלימות כגון: המאות השחורות, משפט בייליס, סופות בנגב- 1881 ופוגרום קישינב- 1903). בראשי פרקים- אני מקווה שעשה לך סדר במוח :)
 

kamosh

New member
תודה רבה...

בקשר לתהליכי דחייה איך צריך לזכור את זה... הכוונה אם אני צריכה לזכור 3 כל אחד בנפרד או מגמת (תהליך דחייה) דחייה שמשלבת כמה ביחד...
 

kaka6

New member
יחסו של בן גוריון כלפי הבעיה הערבית

האם בן גוריון מאמין במשא ומתן עם הערבים? האם הוא תומך במדינה בעלת רוב יהודי ומיעוט ערבי? אם כן, מה ההבדל בין הגישה שלו לגישה של ז'בוטינסקי?
 

netap3

New member
תשובה לקקה.. חח..

מחנה הפועלים (בן גוריון) – בשנות ה-20 האמין כי ההתנגדות של הערבים לציונות תיפסק אם הפועל הערבי והפועל היהודי יגיעו לברית בניהם, לדעתו האפנדים, בעלי הקרקעות הם גורמי הסכסוך בן גוריון הציע להקים ארגון פועלים משותף ליהודים ולערבים. בעקבות מאורעות תרפ"ט הבין בן גוריון שהבעיה בין יהודים לערבים היא בעיה לאומית והציע פיתרון לבעיה "א"י יעודה לעם היהודי, ולערבים היושבים בתוכה" הציע שבארץ יקום משטר שיעניק לערבים וליהודים זכויות שוות, בלי שעם אחד ישלוט בעם השני, זה יעשה ע"י חלוקת הארץ לשני קנטונים. הוא התחיל במו"מ עם הערבים אך לא הצליח לשכנע אפילו את המתון שבניהם לקבל את הזכות של היהודים על א"י. הגישה של ז'בוטינסקי היא לא כמו בן גוריון, הוא טוען שיש לפעול ע"י "קיר ברזל", והדרך היחידה שהערבים יוותרו על א"י היא על ידי כוח מצד היהודים - כלומר לא ניתן לקיים מו"מ עם הערבים.. הגישה של ז'בוטינסקי היא לא כמו בן גוריון, הוא טוען שיש לפעול ע"י "קיר ברזל", והדרך היחידה שהערבים יוותרו על א"י היא על ידי כוח מצד היהודים - כלומר לא ניתן לקיים מו"מ עם הערבים.. מבין? ..
 

kaka6

New member
תודה, אם הבנתי נכון

הבדל נוסף בין הגישה של ז'בוטינסקי לגישה של בן גוריון הוא שז'בוטינסקי שאף שהיהודים (שיהיו רוב במדינה) ישלטו על ערביי א"י ויעניקו להם זכויות של מיעוט לאומי, לעומת זאת ב. גוריון טוען שבמדינה שתקום יהיו לערבים זכויות שוות. האם הבנתי נכון? כמו שציינת, הממשל יהיה בנוי משני קנטונים. אני לא מבין איך ממשל הקנטונים באמת יאפשר שוויון זכויות לערבים. לפי מה שאני יודע, בקנטון אחד אמור להיות ייצוג שווה לערים וליהודים ובקנטון השני אמור להיות ייצוג לפי הרכב האוכלוסיה.
 

a l e x 1 6

New member
שאלה בקשר לאפשרות ב'

שרון שלום! בשנות ה-20 במיקוד כתוב שבמאורעות תרפ"א ותרפ"ט צריך ללמוד את הגורמים למאורעות ואת ההשפעה על היחסים בין יהודים-ערבים-בריטים. המורה שלי טוען כי צריך לדעת גם את מהלך המאורעות בקצרה ואת הועדות ואת הספרים הלבנים. השאלה שלי אלייך, האם נחוץ ללמוד את הנושאים הללו למרות שהם לא מופיעים במיקוד באופן מפורש ? תודה.
 

That80sshow

New member
שאלה משלי לשרון

לשרון, יש לי שאלה משלי בנוגע לבחירת נושאים בשנות ה20. אני באפשרות ב', וכעיקרון בשנות ה20 יש נושא אחד ענק שלא למדתי ואין לי כוח ללמוד- כל ההתיישבות בשנות ה20 וכו וכו. את כל השאר אני יודע, מאורעות טופס המנדט גורמים מעכבים מסייעים אבל את כל הקטע של ההתיישבות אני פשוט לא מסוגל לקרוא את זה כי זה כזה משעמם. האם זה אפשרי פשוט לא ללמוד את זה? יש בחירה די טובה 2 מ4 ו100% שלא ישימו 3 שאלות על ההתיישבות, חייבים להיות 2 שאלות נגיד על המאורעות+טופס המנדט. יש לך עצה מה לעשות?
 

shayred

New member
בקשר לדפוסי פעילות ציונית בא"י

ובגולה...מישהו יכול להגיד לי איזה מסגרות ארגוניות ומוסדות לתנועה הציונית הוקמו??וצריך את פעילותו הדיפלומטית של הרצל?(בריטניה גרמניה ותורכיה)וגם צריך לדעת על פרשת אוגנדה? וחח שאלה אחרונה מה זה הקמת מסגרות פוליטיות חינוכיות ביטחוניות ותרבותיות?(קשור לדפוסי פעילות ציונית בא"י)
 

netap3

New member
פעילות ציונית בא"י

מוסדות וארגונים של התנועה הציונית: לאחר שהוחלט על תוכנית באזל פנו הנציגים בקונגרס לפעולות ארגוניות הקמת מספר גופים: 1. קוונגרס ציוני- מוסד עליון של ההסתדרות הציונית העולמית, זהו הפרלמנט של העם היהודי ציריו נבחרים ע"י סניפי ההסתדרות הציונית בארצות השונות כאשר זכות הבחירה מותנית לבני 18 ומעלה בתשלום שקל 1. תפקידו- לעסוק בענייני חקיקה, קביעת תקציב התנועה הלאומית, קביעת המדיניות. 2. ועד הפועל הציוני- מתכנס פעם בשנה, שומע את סקירת ההנהלה ותפקידו לקבוע את המדיניות והתקציב של ההסתדרות הציונית בין הקונגרסים. 3. ועד הפעול הציוני המצומצם- (מהווה את הממשלה של ההסתדרות) בראשה הרצל, מורכב ממספר מחלוקות שעוסקות בנושאים הקשורים לפעולות התנועה הציונית. 4. אוצר התיישבות היהודים- (1899) מטרתו להיות כלי כספי לפעולה המדינית ולכלכלית של ההסתדרות בעיקר שימש להשגת הצ'רטר. ולגבי הקמת מסגרות פוליטיות ביטחוניות חינוכיות ותרבותיות ניתן למצוא בקישור. ולגבי הפעילויות המדינות של הרצל אני חושבת שצריך, כי זה חלק מפעילות המידנית של התנועה הציונית..
 

shayred

New member
עוד משהו בקשר לשינויים בעולם

שכותבים שינויים במדע טכנולוגיה(תחבורה תקשורת תיעוש)..אז אם יש לי שאלה רשום שתי שינויים בתחום המדע וטכנולוגיה אני פשוט רושם למשל במדע שינוי ברפואה ובקטע של הטכנולוגיה אני בוחר או בתחבורה או בתקשורת או בתיעוש??...תגידו לי איך זה הולך בדיוק? ובשילוב ודחיית יהודים צריך לדעת גם ביטויי שילוב ודחייה בצרפת??
 

That80sshow

New member
לshayred

בדיוק כמו שאמרת בשינויים בעולם. וצריכים פשוט לדעת 2-3 ביטויים לא משנה איפה.
 
למעלה