שרשור שאלות ותשובות היסטוריה א'

ortal i

New member
השפעת המצאת הרכבת בתחום הפרט והחברה

זה קשור ליחידת מבוא..עם השינויים אז מה שלא הבנתי זה את המשפטים הבאים מהמיקוד: השפעת המצאת הרכבת בתחום הפרט והחברה - מושגי המרחק והזמן השתנו.(מה זאת אומרת??????) נגישות זו השפיעה על הכלכלה והן על תרבות הפנאי והבילוי. השעון האחיד של הרכבת באנגליה הפך ב1880 לשעון המחייב את המדינה. לא הבנתי כלום מהמשפטים האלו (זה לא כל מה שכתוב העתקתי רק מה שלא הבנתי) אתה יכול להסביר לי??וגם מה זאת אומרת שעון המחייב את המדינה מה זה קשור בכלל לרכבת??ואיך בדיוק זה השפיע על תרבות הפנאי והבילוי??
 

That80sshow

New member
הסבר לאורטל...

אורטל, מושגי המרחק והזמן פירושם שבעבר לדוגמה לא היית אומר משהו כמו:" אני נוסע לירושלים" ופשוט נוסע, זה היה מסע יחסית ארוך נגיד אם אתה גר בתל אביב אם היית רוצה ללכת ברגל אז זה נראה מסע מרוחק יחסית, היום זה שטויות עם המצאת הרכב ואתה יכול פשוט לקחת אוטו ולנסוע לרחבי הארץ בלי חשבון. כלומר המושג של נגיד מרחק של 500 ק"מ השתנה ממסע מפרך לכמה שעות באוטו עם הרדין. ואיך זה השפיע על תרבות הפנאי והבילוי? תחשבי שנייה. נגיד יש מועדון שאת מתה ללכת עליו, והוא מרוחק נגיד 50 ק"מ מהבית. זה כלום באוטו, אבל בהליכה זה היה לוקח לך די הרבה זמן להגיע לשם, כלומר זה השפיע על הנגישות למקומות בילוי ותרבות. פעם, לא היה שעון אחיד למדינות והשעון הראשון באנגליה לדוגמה היה כאשר הרכבת הוקמה והיה צורך ללוח זמנים ברכבת כדי שידעו מתי הם מגיעה, והאנשים התחילו להתאים את עצמם גם לשעון של הרכבת ולבסוף השעון הזה נהפך לשעון שלפיו כל המדינה כיוונה את שעוניה.
 

netap3

New member
../images/Emo10.gifעזרה.. בבקשה.. ../images/Emo41.gif../images/Emo41.gif../images/Emo41.gif../images/Emo41.gif

אני יודעת שכבר שאלו את זה אבל לא הצלחתי להבין, וכן חיפשתי במאגר הקישורים ולא מצאתי משהו מועיל שאוכל להבין ממנו.. התבלבלתי לחלוטין בין השפעות השינויים שהתרחשו באירופה על החברה היהודית בתחומים המצוינים במיקוד, לבין תהליכי שילוב ודחייה של היהודים וביטוים.. אודה מאוד אם תוכלו לצרף סיכום של שני התחומים בנפרד.. שיהיה ברור.. תוודה המון המון :) .. וסליחה שהעלתי את השאלה הזאת באותו נושא שכבר נשאל..
 

That80sshow

New member
תשובה לנטע

הנה סיכומים בשבילך, למעשה סיכומים על כל החומר אך תבחרי מה שאת צריכה משם בסדר? http://school.sapir.ac.il/h_school/hss/history/historyyud/53818800.doc או http://school.sapir.ac.il/h_school/hss/history/historyyud/52888402.doc כל אחד מאלה אמורים להיות בסדר. אם יש לך עוד שאלות, פשוט תשאלי.
 
היסטוריה א' - יחידת מבוא

השפעות השינויים על היהודים עוסקות בכיצד השתנו חייהם של יהודי אירופי בעקבות התמורות וההתפתחויות שצויינו (דמוגרפיה, כלכלה, מעמד משפטי וחוקי, מעמד הקהילה חינות ותרבות). ז"א חלו באירפה שינויים בתחומים רבים ואנו מנסים לברר כיצד השפיעו שינויים אלו על היהודים. הנושא השני עוסק היחסי הגומלין שבין היהודים ובין החברה שהם חיים בה. ז"א באילו מקרים ודוגמאות השתלבו היהודים בחברה בה חיו ובאילו מקרים הם נדחו על ידה. הנושאים לא מנותקים זה מזה ואפשר לעסוק בהם יחדיו (כמו בסיכום הזה). והנה סיכום על שילוב ודחיה מתיכון זינמן . שימי לב שגם כאן מוזכרות תמורות שלכאורה שייכות לסעיף האחר. אבל אם חשוב לך למצוא תשובה על שילוב ודחיה שלא עוסקת גם ב"השפעות השינויים" תוכלי למצוא כזו באתר של שער הנגב
 

netap3

New member
ואיי תויידה רבה!!!:) ועוד שאלה...

ויש לי שאלה.. כששואלים במבחן על טופס המנדט צריך לצטט את הסעיפים או שפשוט לרשום במילים שלי?? .. ושוב תויידה :)))
 

ortal i

New member
שאלהה-תהליכי שינוי באירופה

בספר אנקורי כתוב בשינויים בתחום המדע כך: ההתפתחות המדעית - באוניברסיטאות עסקו במחקרים מדעיים. מדענים ידועי שם פעלו בסיוע המדינות להפצת המצאותיהם. ענפי המדע התפרשו למגוון של מקצועות כמו פיסיקה,כימיה,רפואה,ביולוגיה,פסיכולוגיה ועוד ואז למטה כתוב: חידושי המדע באו לידי ביטוי בתחומים שונים - בתחום הפיסיקה בלטו אנשים כמו מארי קירי, שערכה מחקרים ברדיום ותרמה בכך לתחום הרפואה, ואלברט איינשטיין שפרסם את תורת היחסות שחוללה תמורה משמעותית במדע מה שלא הבנתי זה...נכון במיקוד כתוב שצריך לדעת את ההשפעה של התפתחות המדע בתחומים:דמוגרפיה, כלכלה, חברה , דת,חינוך,תרבות ופוליטיקה אז לא הבנתי איזה תחום זה מה שכתבתי על אלברט איינשטיין ומארי קירי(נמצא למעלה) מבין התחומים שצריך במיקוד תוכלו להגיד לי מה זה(מה תחום ההשפעה)??והאם זה יתקבל לי במגן??
 

ortal i

New member
המצאות

בקשר להשפעת המצאת הטלפון בתחום הכלכלה האם זה מספיק לכתוב במגן/בבגרוות: המצאת התקשורת דרך החוט שינתה את סגנון החיים הכלכליים. הזמנות לסחורות ותקשורת בין ספק לקונה הפכו למהירים. אם זה לא מה מספיק מה אפשר להוסיף???
 

netap3

New member
המשרד הארצישראלי

"המשרד הארץ-ישראלי" הוקם ביפו על ידי הקונגרס הציוני ב- 1907 כדי: לייצג את ההסתדרות הציונית בארץ. לקדם את העבודה המעשית. לסייע בארגון תכניות ההתיישבות ובביצוען. את לא צריכה לדעת את הסיבות להקמתו.. יותר תתמקדי בפעולות ובמטרות שלו.
 

ortal i

New member
שאלות

1) מה זה התבוללות? 2)מה זה השכלה בעלת צביון לאומי 3) מה זה תורת הדרווניזם? תודה מראש =]
 

netap3

New member
../images/Emo20.gifתשובות לאורטל.. ../images/Emo20.gif

תשובה ל-1 .. התבוללות ז"א, אובדן הזהות העצמית, על ידי טמיעה בסביבה הכללית. ניתן לראות זאת אצל היהודים, במערב אירופה אשר קיבלו את האמניסיפציה, הם רצו יותר להשתלב בחברה האירופאית אז לכן המירו את דתם או שיצרו רפורמה חדשה בדת היהודית. תשובה ל-3.דרוויניזם- מאמינים בעיקרון שהיחסים בחברה תוצאה של מלחמת קיום, בין הפרטים בקבוצות , ובהן מנצחות רק המערכות החברתיות החזקות יותר, כלומר במילים פשוטות החזק בטבע הוא המנצח. (על זה גם התבססו הנאצים שהם ה"גזע העליון") , עכשיו זה בא לידי ביטוי בתקופה שלנו, כאשר בתהליכי הדחייה של היהודים החלו להעלות תיאוריות מדעיות שהופנו כנגד היהודים- התיאוריה הגזענית שהייתה מקובלת אצל ה"דרוויניסטים" שטענו שהיהודים נמצאים בתחתית הסולם הגזעי ולכן יש לסלקם.
 
עזרה בקשר לעליות....

לפני כמה ימים שלחתי לכאן שאלה בקשר לעליות- האם צריך לדעת את הסיבות ומאפייני העולים בעליות 1,2? (במיקוד רשום רק 'צורות התיישבות חדשות') נאמר לי (בפורום) שלא צריך סיבות ומאפיינים לעליות 1,2... אך במיקוד של אורי סלומון כן רשום את הסיבות והמאפיינים... אז מה צריך???? ואם באמת לא צריך אז מדוע זה מופיע בספר של המיקוד?
 

netap3

New member
יחידת המבוא? או על אפשרות א'?

את מדברת על יחידת המבוא? או על אפשרות א'? כי ביחידת המבוא לא צריך את הסיבות ואת המאפיינים, מה שכן אם את עושה את אפשרות א' את צריכה לדעת אותם. ובכלל, המיקוד החדש הגיע רק לפני חודשיים בערך.. אז אני מאמינה שבעריכת הספר של המיקוד הם לא השמיטו את זה.
 

That80sshow

New member
תשובות:

בנוגע לטופס המנדט: לא חייבים לצטט במדויק. מספיק שתסבירי את העיקרון. לא צריכים להגיד מספר של סעיף. לאורטל: מה שציינת עם מארי קירי ואלברט אינשטיין זה פשוט פירוט על התחומים השונים שבהם המדע התפרס וזה בכלל לא השפעה שלו. בנוגע לטלפון: אין ממש מה להוסיף...
 
אם אני עושה את אפשרות א' אני לא

צריכה לדעת אותם, אלא רק את הגורמים והמאפיינים של עליות 3 ו-4
 
למעלה