שרשור שאלות ותשובות היסטוריה א'

The Charmd One

New member
אני חדשה ולא קשורה אבל../images/Emo79.gif

אנסה לענות לך.:] לפי מה שאני יודעת, כן צריך את מאורעות תרפ"ט, ואת כל ההערכות של בריטניה אחרייהן- וחלק ממנה זה ועדת וודהד וסנט ג'יימס- הן בעצם קדמו לספר הלבן ה3, אז תלמד עלייהן גם. בקשר לכל המוסדות והארגונים... אני באמת לא יודעת, אני חושבת שכן. :| תעשה לך קישורים כאלה לתקופות או ראשי תיבות שיעזרו לך לזכור... [לי יותר קשה לזכור את כל האלפי שינויים האלה בדיוק באותם תחומים במקומות וזמנים שונים, ארר.]
 

That80sshow

New member
הסבר על האפשרויות

אפשרות א- התמקדות על שנות ה20. אפשרות ב- התמקדות על שנות ה30, זה מה שאני למדתי. אם למדת על פעולות הנציבים הבריטיים כאילו ביותר מכמה שורות זה אפשרות א'. אם לא אז אתה אפשרות ב. ולא ממש צריכים את כל הועדות חוץ מועדת פיל ומסקנותיה, כל השאר רק בירברו בולשיט. כאילו צריך שתידע מה זה ועידת סיינט ג'יימס אבל רק שזה היה ניסיון של הבריטים להגיע להסכם בין הערבים והיהודים אבל הוא נכשל. אבל אין סיכוי שישאלו אותך ישירות על הועדות, ונגיד ועדת שאו הייקרפאט הופסימפסון כל אלו זה רק רקע שאתה יכול להתחיל איתו בשאלה כדי להראות שאתה יודע.
 
שאלה קטנה בקשר למיקוד

אני מבינה שבעליות 1,2 לא צריך את הגורמים ומאפייני העולים וכו', אלא רק סוגי התיישבויות שקמו, האם זה נכון? באילו עליות יש צורך לדעת את מאפייני העולים, הרקע לעלייה וכל זה? (אני בחרתי באפשרות א' בשנות ה-20). תודה!
 
בהרחבה בשנות העשרים...

צריך לדעת את הגורמים לעליות (שלישית ורביעית) ומאפייני העולים.עבורך, בשאר הנושאים אין צורך לדעת את הנ"ל, אבל כמובן שלא לדעת מי העולים בעליות האחרות יקשה עלייך לענות על שאלות אחרות.
 

hoshrat

New member
שאלה נוספת...

אני גרה באזור הקריות ולכן אני מעדיפה לזכור אותם ב:"הישגי הישוב בתחום את ההתישבות". הייתי רוצה לדעת האם מספיק לכתוב במגן: בשנות ה30 לאחר פתיחת בתי זיקוק ליד נמל חיפה, יושבו היהודים באזורים קרובים על מנת שיספקו כח עבודה חנמל.אזורים אלה הם הקריות.הקריה הראשונה הייתה קרית חיים. האם זה מספיק ואם לא מה להוסיף?
 

hoshrat

New member
מישהו מצוות האתר יכול לענות אולי?

גם אם אין ביטחון מלא פשוט המגן שלי מחר... תודה בכל מקרה..
 
אין צורך בקריאות זירוז ועידוד

להוסיף עוד הודעה להודעתך אחרי שעתיים שלוש זה מיותר לגמרי. אם אני כאן אני עונה. אם אני לא כאן אז אני לא ממש רואה את זה ולכן אין בזה תועלת. ולשאלתך, אני לא חושב שזה מספיק. אולי כדאי שתזכירי גם דברים שהתרחשו במקומות אחרים. לוקאל פטריוטיזם זה יפה, אבל בבואנו לבחינה כדאי לתת תשובה כדאי להזכיר גם מפעלי התיישבות אחרים של שנות השלושים. חומה ומגדל. התיישבות האלף וכד'
 

hoshrat

New member
אוקיי...

ותודה לא בחרתי את השאלה אני אתמקד כבר לקראת הבגרות בצורות שונות.
 

yuli28

New member
המרד הערבי בשנת 1936

מה היו הגורמים ומה היו תגובות המרד? תודה מראש!
 

kamosh

New member
שאלה נוספת...

1. האם בגורמים לפרוץ המרד הערבי (1936- 1939) מותר יהיה לרשום אחד מן הגורמים כך: ערביי א"י לא השלימו עם המדיניות הבריטית כפי שבאה לידי ביטוו בטופס המנדט, מדיניות זאת נראתה בעינהם כמדיניות פרו ציונית אשר מעודדת עלייה והתיישבות, ועל כן הם פתחו במרד על מנת שבריטניה תשנה את מדיניותה לטובתם. 2. בתוכנית החלוקה המדינה היהודית תקיף 20% משטחיה של ארץ ישראל המערבית או 17%?
 
שתי תשובות

1. כן. אבל לא רק, ישנם גורמים נוספים (התבונני בתשובה שנמצאת ממש מעלינו) 2. לא ברור על איזו מתוכניות החלוקה את מדברת (והיו לא מעט, כידוע לך). ובכל מקרה אם תכתבי "כעשרים אחוז" אף מעריך בחינה לא ייצא למדידות בשטח בשביל לבדוק אם את מדייקת.
 

rAiN PrInCeSs

New member
שאללההה

למישהו יש סיכום על ההישיגים של העילה ה 5 וסיכום מפרט על העליה ה3 וה4 וגם על המוסדות שקמו בגולה כמו הוועד הפועל קרן קיימת והבנק הזה?
 

ortal i

New member
שאלה-הסיבות לעלייה השניה

במיקוד כתוב את הסיבה הבאה(לעליה השניה): כישלון המהפכה הסוציאליסטית ב-1905 - כישלון המהפכה הוכיח להם, כי גם נאמנותם לרעיונות המהפכה - שלהבנתם נועדו לשפר את מצבם של פשוטי העם- לא ישנו את יחס החברה אליהם כזרים. חבריהם לתנועה הסוציאליסטית הלשינו עליהם והסגירו אותם לשלטונות כדי לנקות את עצמם מכל אשמה. העלייה לארץ ישראל התקבלה על ידי הצעירים כפתרון שיאפשר להם לבנות חברה חדשה, המושתתת על עקרונות הסוציאליזם מחד גיסא, ותשחרר אותם מהרדיפות מאידך גיסא. טוב ככה...הגורם הזה ממש ארוך ואין מצב שאני אזכור את כולו למגן אתה יכול אולי לכתוב לי אותו בשפה פשוטה (שתתקבל לי במגן) כי לא ממש הבנתי... ועוד משהו...מה זה מחד גיסא ומאידך גיסא?? תודה מראש!!!
 
עלייה שניה

הכוונה בסעיף זה היא לומר. שיהודים סוציאליסטים שהיו שותפים לנסיון המהפכה (ברוסיה) ב1905 התאכזבו לא רק מכשלון המהפכה. אלא גם מכך שחבריהם הסוציאליסטים (הלא יהודים) שהיו , לכאורה, שותפים נאמנים לדרך, ראו אותם כשונים וכזרים בשל יהדותם. זאת אומרת, אותם יהודים גילו שגם בקרב הסוציאליסטים שאמורים להיות "נקיים" מגזענות ואנטישמיות התגלו תופעות כאלו. אותם צעירים יהודים הבינו שרק במקום חדש הם יוכלו ליצור חברה חדשה ושיוויונית שאינה נגועה ב"מחלות" של החברה האירופאית. חברה שמצד אחד תהיה סוציאליסטית ומצד שני נקייה מרדיפות ואנטישמיות מחד גיסא = מצד אחד מאידך גיסא = מצד שני
 

ortal i

New member
שאלה נוספת-הסיבות לעליה ראשונה

כתוב במיקוד את הסיבה: אכזבה מן התנועות הלאומיות באירופה, שהדגישו ערכים הסטוריים משותפים כמו גם סמלים לאומיים משותפים, והותירו את היהודים מחוץ למחנה הלאומי. לא הבנתי את הגורם הזה אתה יכול להסביר לי אותו??? :(
 

That80sshow

New member
לאורטל

בנוגע לסיבה לעלייה שנייה, למרות שאין סיכוי לדעתי שישאלו אותך אבל נגיד: היהודים התאכזבו מכשלון המהפכה הוסציאליסטית והבינו שהיא לא תשנה את היחס של החברה אל היהודים כזרים. העליה לארץ נראתה להם כפתרון שיאפשר להם לבנות חברה חדשה שמבוססת על עקרונות הסוציאליזם ושתשחרר אותם מהרדיפות. ובנוגע לעליה ראשונה- אין לי שמץ מה זה אומר זה בולשיט שנראה לי אפילו הכותב לא מבין מה הוא כתב בניסוח המפגר הזה. תצטרכי לפנות לשרון אולי הוא יידע בדיוק למה הוא מתכוון כי אני יכול רק לנחש.
 
למעלה