שרשור שאלות ותשובות היסטוריה א'

rAiN PrInCeSs

New member
שאלה!

בנושא דפוסי פיעלות בגולה - ההתארגנות לעלייה..מה הכוונת? שלילת הגולה,החדר המתוקן וכל זה? ואם כה למישהו יש סיכום על זה אולי? ועוד משו שכתוב שפה ועיתונות וספרות מזה? הספרים של הרצל.??
 

Little m e

New member
ההתארגנות לעליה

בתחילת דרכה של התנועה הציונית היא לא הייתה מאורגנת דיה כדי לארגן עליות המוניות לארץ-ישראל, לכן העולים היו צריכים לעלות בעצמם. היו שתי דרכי עליה עיקריות: עליה בקבוצות שהכירו עוד בגולה, ועליה כמשפחות בודדות ואפילו אדם בודד. עליה בקבוצות: בעיקר חברי "חיבת ציון". הם שקלו בכובד ראש את העליה, בחרו אדמה בארץ-ישראל רכשו אותה והתיישבו עליה. כשעולים מאותו מקום, מדברים באותה שפה ומביני זה את זה יש יתרון בתנאים הקשים של ארץת-ישראל של המאה ה19. סוג התארגנות זה אפיין בעיקר את העלייה הראשונה. עליה כבודדים היתה בעיקר בתקופת העלייה השניה. מדובר באנשים בודדים וזרים שהתנתקו מהדת ומהמסורת, מביתם ומקהילתם ועלו לארץ כשרק ההתלהבות הציונית מחזקת אותם. <<<אני מקווה שלזה התכוונת. בהצלחה=))>>>
 

rAiN PrInCeSs

New member
טאנקססס

אבל אין לי מושג על מה מדובר אז אנלא יודעת אם לזה התכוונתי...חחחח
 

shlumperit1

New member
שאלה בנושא ההעמקה....

האם יש איזשהו קישור לסעיף של: דרך בניין הבית הלאומי בתחומים: התיישבות חקלאית ועירונית, חינוך ותרבות, מסגרות חברתיות- כלכליות, מסגרות פוליטיות וכינון מוסדות לאומיים. תודה מראש...:)
 
שאלה..

בחוזה ורסאי יש את העמדות של בריטניה צרפת וארה"ב... אני לא מוצאת את עמדת ארה"ב. תודה
 

adifi

New member
עמדת ארה"ב

ארה"ב – ארה"ב הופיעה כמנהיגה של דמוקרטיה. השלום לפי ווילסון התבסס על "שלום ללא מנצחים וללא מנוצחים, ללא שאיפות נקם". ווילסון חשש מהשפלתה של גרמניה ולדעתו ביטחון יתר של בעלות הברית המערביות הוא דבר שיקשה על השכנת השלום. ווילסון רצה שכל סכסוך גבול או ריבונות יעשה על יסוד הסכמתו של העם הנוגע בדבר. מקווה שעזרתי
 

rAiN PrInCeSs

New member
שאלה

בנושא של מלחמת העולם ה1 מה בדיוק צריך כי שמתי לב שכולם פה לומדים תעמדות של הארצות ואיך המשבר הכלכלי השפיע על אירופה...דברים שבכלל לא למדנו בבקשה תענו מהר...אם אפשר גם באיי סי 310178344
 
יש היסטוריה א'

אבל יש גם ידע העם והמדינה א' המיקודים שונים. ולכן כדאי שנדע במה את נבחנת
 

Little m e

New member
אדולף כרמייה...?

המורה אמרה לנו שחוץ מהשילובים שלמדנו {משפחת רוטשילד שילוב כלכלי והינריך היינה שילוב תרבותי}, ישנו גם השילוב הפוליטי של אדולף כרמייה שר המשפטים של צרפת, ושהוא עזר ליהודים. זה כ=ל מה שכתוב עליו בספר, שורה וחצי. יש למישהו אולי עוד מידע עליו..? תודה רבה=))
 

rAiN PrInCeSs

New member
....

העתקי מההודעה של שרון הנ"ל: אדולף (יצחק) כרמיה היה יהודי צרפתי אשר שימש כשר המשפטים בארצו. ב1870 פירסם כרמיה צו מיוחד אשר העניק ליהודים באלג'יריה (שהיתה מושבה צרפתית החל מ1830) אזרחות צרפתית מלאה. האזרחות הצרפתית הביאה לשיפור משמעותי במצבם ומעמדם של יהודי אלג'יריה אך מאידך הביאה למתח בינם ובין קבוצות אחרות: המוסלמים - שהיו הרוב באלג'יריה לא זכו לאזרחות צרפתית (למעט אלו ששירתו צבא הצרפתי מספר שנים) ולכן חשו שמפלים את היהודים לטובה. גם בקרב המתיישבים האירופאים באלג'יריה היו גורמים שהתנגדו להענקת מעמד שווה ליהודים.
 

lh3

New member
שאלה במתכונת תגידו אם עניתי טוב

הצג מסגרת חברתית כלכלית אחת ומסגרת לאומית פולוטית אחת שקמו בשנות ה-20 והסברו את תפקידיהם אם רשמתי מגרת חברתית פולטית הרבנוית הראשית לישראל ומסגרת חברתית כלכלית רשמתי על קק"ל כמובן שפרטי אבל השאלה אם זה נכון וזה יכולה להיות התשובה?
 

lh3

New member
למה לי לא ענית זה ממש בקיצור

אני ממש לא בטוח בעצמי נראה לי שטעיתי נו זה חשוב לי
 
קצת קשה

לאור שני המשפטים שכתבת להעריך אם תשובה היא טובה או לא ובדיוק בשל כך אני נמנע ממתן תשובות על שאלות מסוג "עניתי... האם זה טוב?"
 

lh3

New member
אבל המוסדות נכונים

הכוונה האם הרבנות הראשית וקקל זה מוסדות נכונים לשאלה
 
בוא נאמר

שלמסגרת פוליטית הייתי בוחר משהו אחר (הסתדרות, סוכנות וכו') הרבנות לא ממש מתאימה להגדרה הזו. לקק"ל ניתן להתייחס כמסגרת כלכלית
 
צריך לבגרות את אגרות מק מהון וסייקס

פיקו? וכמו כן האם צריך בתורתו של הרצל? או רק את פעולותיו המדיניות ואת קונגרס בזל?
 
למעלה