שרשור שאלות ותשובות היסטוריה א'

המרד הערבי

אני מבין שאתה מעמיק בשנות ה20 ומתייחס בשאלתך ליחדת הגישור שהנה על שנות ה30. היכנס לסיכומים קרא את הרביעי והחמישי חומר נוסף תוכל למצוא כאן ובאשר לשאלתך, כשאתה מתייחס לתגובה הבטחונית של היישוב עליך להזכיר שהיו התייחסויות שונות (הבלגה מחד ומתקפה מאידך)
 
גורמים לעליות...

לעליות 1+2 לא. לעליה שלישית יש אם את מרחיבה בשנות העשרים (גם לעליה רביעית). אם את מרחיבה בשנות השלושים אז לא גם לזה.
 

adifi

New member
תודה!

איזה כיף אני עושה הרחבה ב-30 אני לא צריכה ללמוד את זה...
 

adifi

New member
היסטוריה א'../images/Emo53.gif

היי מישהו יכול להביר לי בבקשה על השינויים בחיי היהודים בסוף המאה ה-19
 

I s II a I

New member
בעיה...

אוקי, אני עושה את אפשרות א' ובספר המיקוד של "אנקורי" כתוב שמי שעושה את אפשרות א' צריך את הסיבות לעלייה 1, אבל אמרתם שאת הגורמים ל1+2 לא צריך... אז.. מה נסגר? מה כן צריך??
 

I s II a I

New member
אוקיי תודה.. ואת...

השגיי העליות (1+2) צריך? ואת כיבוש העבודה, השמירה והשפה בעלייה 2 צריך?
 
היסטוריה א'

על מנת שנוכל לעזור לך, אני מבקש כמה דברים. א. את כל שאלותייך כתבי ביחד, ואם נזכרת בשאלה אז שרשרי אותה לקודמת. ב.נא להמנע מ"דחוף", "דחופה", "דחוףףףף" וכן הלאה - אין לזה שופ השפעה על מהירות מתן התשובה. אם אני לא ליד המחשב אז זה לא ממש יעזור. וכשאני מתיישב לענות לכם אני עונה גם לאלו שלא השתמשו במילות זירוז למינהן. ג. לשאלתך: אם את נבחנת עפ"י אפשרות א'(שנות ה20 מורחב ושנות ה30 גישור) את תצטרכי להכיר היטב את הנציבים סמואל ופלומר ואת פעילותם. לעומת זאת תהיי פטורה מנושא המאורעות. אם את נבחנת עפ"י אפשרות ב'(שנות ה30 מורחב ושנות ה20 מבוא) את תצטרכי להכיר הסיבות וההשפעה של המאורעות. ולהייחס לנציבים רק באופן כללי במסגרת הנושא של גורמים מסייעים ומעכבים.
 
14 הנקודות של וילסון

הן מסמך שפרסם הנשיא האמריקאי לאחר הצטרפות מדינתו למלחמת העולם הראשונה. למעשה מדובר בתפיסה חדשנית בנוגע ליחסים בין מדינות. וילסון מנסה ליצור סדרה של כללים ועקרונות אשר יבטיחו את שמירת השלום לאחר המלחמה, את עצמאותם של עמים הנשלטים בידי אחרים ואת סיום המלחמה באופן שלא ייצור סיבה למלחמות נוספות. עייני בקובץ המצורף כאן למטה
 
14 הנקודות

כדאי לדעת במה הן עוסקות. בסיכום שהועלה כאן הן מחולקות לשלושה תחומים זה יקל עלייך לזכור אותן. אין צורך לזכור מלה במלה. אבל צריך לדעת שישנן נקודות כלליות שעוסקות בעקרונות שיש לכבד. כמו פירוק החימוש, סחר חופשי וכו' וסעיפים ספציפיים (מהשישי ועד השלושה עשר שעוסקים במקרים ובמדינות מסויימות) וכן התייחסות לצורך בהקמת ארגון בינ"ל לשמירת השלום.
 
מדובר הימים בהם

אין "חבר לאומים" או או"ם. ולכן מה שהיה מקובל על המעצמות הגדולות (בריטניה, צרפת, גרמניה וכו') היה בעל סיכוי להתבצע. זו היתה המציאות שהרצל הכיר הוא ראה בתקופת חייו את מעצמות אירופה השונות מחלקות בינהן את אפריקה (מדובר בשיא תקופת האימפריאליזם) וידע שאם כל "הגדולים" יתמכו ביצירת איזור אוטונומי ליהודים, יש לזה סיכוי טוב להתממש. המלה "חוקי" היא קצת בעייתית במונחי ראשית המאה העשרים. ה"חוק" שקבע היה חוק העוצמה. אם היינו מדברים על החלטת החלוקה של האו"ם מ1947 אז היה מקום לדבר על חוקיות. לסיכום. באותם הימים, אם שכנעת את ארבע חמש המעצמות העיקריות במשהו - הוא היה בעל סיכוי להתממש.
 

GallaxY

New member
תודה רבה רבה!!

יאללה המתכונת שלי היום, בהצלחה לכולם !
 
למעלה