שרשור שאלות ותשובות היסטוריה א'

damnsweet

New member
הסטוריה א'...

האם צריכים לדעת את: 1.ההשקפות של הרצל במישור הפוליטי ובמישור החברתי-כלכלי? 2.האינטרסים של המעצמות בהסכמי השלום?
 

little3

New member
לצוות המקצועי-פרק המבוא הסטוריה א'

מהם השינויים העיקריים במפת אירופה והמזרח התיכון, ומשמעותם? לאחר מלחמת העולם ה-1 (פרק המבוא הסטוריה א') תודה
 

אומי5

New member
קשיי הישוב בשנות ה30?

שלום לכם אני חדש. אשמח לדעת מה היו קשיי הישוב בא"י בשנות השלושים בתחומים תרבות ביטחון וכלכלה? תודה מראש
 

natali123456789

New member
היסטוריה דחוף-היסטוריה א-מתכונת

יש לכם אולי שאלות מאגר לתת לי על היסטוריה א' שנות ה-20 וה-30
 

שני171

New member
../images/Emo92.gif אני צריכה עזרה

מישהו יכול בבקשה להסביר לי על וודרו וילסון-14 הנק'? לא הבנתי כלום מהחומר...הסתכלתי באתר ובמחברת ובכל מקום ולא הבנתי אם זה אפשרי לענות לי עוד היום או מחר כי זה למגן שלי ביום רביעי..
 

flippyflip

New member
היסטוריה א'

בסעיף על התנועה הציונית- פעילות בגולה, צריך את תוכנית אוגנדה?? וצריך לדעת את הדברים כמו נושא העמקה או ב"מבט על"? תודה..
 

pitria

New member
לא הבנתי את צו כרמייה

תסבירו לי בבקשההההההההה
 

adifi

New member
שאלה- היסטוריה א'../images/Emo53.gif

צריך לדעת על הגורמים לעליות 1,2,3???? וצריך לדעת את הגורמים להתעוררות התנועה הציונית??? תודה עדי!
 

yuv3

New member
שאלה לגבי הסטוריה א

נושא העמקה הוא שנות ה20 השאלה היא האם בנושא תגובה למרד הערבי, צריך לדעת על הבלגה או אקטיבי? אם לא, מה צריך לדעת בנושא בטחון?
 
תשובות

1. לא תידרש להשתמש בזה בתשובה אך בתוך הנושא "דפוסי פעילות ציונית בגולה" אתה עשוי להדרש לפעילותו של הרצל ולכן כדאי לדעת שהוא השתייך (ועמד בראש) לזרם של הציונות המדינית ומהם מאםייו של זרם זה. יהיה קצת מוזר לספר על פגישותיו עם מנהיגי עולם ולא לציין שזה נבע מתוך תפיסתו שהקמת מדינה יהודית מותנית בהסכמת המעצמות ובקבלת זיכיון (צ'ארטר). 2. אני מניח שאתה מתכוון להסכמים שנחתמו בועידת פאריס (הסכם ורסאי ודומיו). התשובה לשאלתך היא - כן
 

adir555

New member
אני לא מהצוות אבל..

השינויים- התמוטטותן ועלייתן של מדינות חדשות. הוקמו כ-9 מדינות חדשות- פינלנד, ליטא, לטביה, אסטוניה, פולין, יוגוסלביה, צ'כסלובקיה, אוסטריה, הונגריה. כל המדינות לקחו חלק משטחי גרמניה, רוסיה והאימפריה האוסטרו-הונגרית. המדינות מבטאות את "ההגדרה העצמית"- שכן כל עם צריך טיטוריה משלו ועצמאות. בכל המדינות נכפה משטר דמוקרטי שבכולם הוא הטמוטט (למעט צ'כוסלובקיה עד לכניסת הנאצים) המשטר התמוטט כי לא היה חינוך ותרבות דמוקרטית בארצות הנ"ל. במזה"ת האימפריה העותמאנת התמוטטה, חולקו המנדטים באפריל 1920 בוועידת סאן רמו, בתוקף זאת, בריטניה קיבלה את א"י עבר הירדן ועירק. צרפת קיבלה את סוריה ולבנון.
 

שני171

New member
../images/Emo13.gifהיסטוריה א' -שאלה דחופה..

1.יהיו שאלות בבגרות ל הנציבים?והאם ישאלו על פעולותיהם? 2.יהיה מאורעות תרפא(אם כן יש לכם סיכומים??... בבקשה תענו לי מהר גם על הפעם הקודמת ששאלתי
 
תכנית אוגנדה

היא חלק ממכלול הפעילות המדינית של התנועה הציונית (הרי התוכנית הוצעה במהלך המגעים של הרצל עם הבריטים) ולכן יש להכירה. אפשר להסתפק הכרת הסיפור בקווים כלליים או כמו שהגדרת - מבט על.
 
צו כרמיה

אדולף (יצחק) כרמיה היה יהודי צרפתי אשר שימש כשר המשפטים בארצו. ב1870 פירסם כרמיה צו מיוחד אשר העניק ליהודים באלג'יריה (שהיתה מושבה צרפתית החל מ1830) אזרחות צרפתית מלאה. האזרחות הצרפתית הביאה לשיפור משמעותי במצבם ומעמדם של יהודי אלג'יריה אך מאידך הביאה למתח בינם ובין קבוצות אחרות: המוסלמים - שהיו הרוב באלג'יריה לא זכו לאזרחות צרפתית (למעט אלו ששירתו צבא הצרפתי מספר שנים) ולכן חשו שמפלים את היהודים לטובה. גם בקרב המתיישבים האירופאים באלג'יריה היו גורמים שהתנגדו להענקת מעמד שווה ליהודים.
 
למעלה