מגדיר ציפורים בישראל

poloew

New member
מגדיר ציפורים בישראל

מה לדעתכם המגדיר הנוח ביותר לציפורים בישראל למתחילים. הכוונה למגדיר שיאפשר איתור וזיהוי קל של ציפור במגדיר בסמוך לצפיה במשקפת. תודה.
 
מגדיר ציפורים בישראל

אין דבר כזה פעם היתה לי חוברת של דן חסכן עם 13.6 ציפורים שם למדתי שיש ציפור בעלת 4 מילים בשם דו-חל שחור גרון זה היה בכיתה ו יש היום מגדיר אחד והוא בהוצאת מפה ולזהות ציפורים זה הכל חוץ מקל אז קח את זה בכיף ותצפר
 

poloew

New member
האם ישנן עוד דעות בפורום? בסטימצקי

ראיתי לפחות עוד שני ספרים על ציפורים בנוסף על זה של הוצאת מפה, אז הוא לא היחידי.
 

poloew

New member
אז ברור ש"קל" זה לא אבל הדגש

לא היה על ה"קל" בשאלה שלי.
 
הספר "הציפורים - מגדיר שדה שלם"

"לציפורי אירופה והמזרח התיכון" - בהוצאת הקיבוף המאוחד. זהו ספר מקיף, נוח להתמצאות ומפורט ברמה גבוהה. כחובבן, אני נהנה ממנו כבר שנים וכמעט שלא עובר יום מבלי שאעיין בו, ולפעמים סתם כך להנאתי. שבת שלום, אמנון
 

netbird

New member
רלוונטי?

לאילו סוג דינוזאורים התכוונת? ראית כבר אחד מטובע (בטח תעלה תמונה)? אין ספק שהמגדיר החדש בהוצאת מפה עולה על מגדיר השדה של הוצאת הקיבוץ המאוחד אלפי מונים מבחינת התוכן, אבל לישן יש עדיין יתרונות הנוחות (קטן יותר ונכנס לכיס המעיל ובכריכה רכה) ויש בו 630 מינים לעומת כ- 500 בחדש (לא כל כך רלוונטי לציפורי הארץ, אבל נו, שיהיה). בכל אופן, גם אני עברתי להשתמש בחדש.
 

strix butleri

New member
דינוזאורים מעופפים כמובן

מה, לא שמעת על ארכיאופטריקס ? על כל מקרה לדעתי כל חסרונותיו של המגדיר החדש (בעיקר היותו כבד) מתגמדים בהשוואה לחסרותיו של הישן, שהוא, מה לעשות- ישן... ואני לא מדבר על עובדת היותו של המגדיר הישן לא מעודכן מבחינה סיסטמתית; לרוב האנשים לא משנה אם הם רואים שחף ארמני או צהוב רגל, ומבחינתי שכולם יהיו כספיים. ההבדל העיקרי הוא באיכות ובנכונות הציורים- תסתכל לדוגמה, בחלק של עיטי ה-Aquila במגדיר הישן- הם פשוט לא ידעו אז איך הציפורים האלה נראות ! אז כמובן שהציורים פשוט לא נכונים. ועכשיו אני אעלם מהפורום לכמה ימים, ואחזור לי אל הצפון הרחוק- אל כרי העשב המוריקים הנושקים לביצה המבעבעת למרגלות הר הזגים, ושם אנסה לצלם ארכיאופטריקס מטובע.
 

RedBishop

New member
לדעתי היום אין שום אלטרנטיבה..

מקיפה פרט לספר הזה ("הציפורים" - לקסיקון מפה), כמדריך שדה, זה היחיד שהוא ממצה ומלא ואין אחר.
 
יש מדריך ציפורים

אמנם הוא לא מקיף....(בלשון המעטה) אך אני מאוד נהנה להשתמש בו אפילו שחסרים בו פרטים רבים.אחרי שתלמד על אופן הזיהוי וכו' תוכל לעבור למגדיר מקצועי.
 

netbird

New member
מדריך ציפורים

נראה לי שהוא התכוון למדריך ציפורים מצולם לציפורי ישראל של עזי פז ויוסי אשבול בהוצאת כתר. מחירו כ- 100 ש"ח והוא באמת לחובבנים. הוא מסודר לפי מקומות חיות ולא לפי סדר סיתמטי ויש בו רק כ- 280 מינים (מתוך כ- 500 בארץ). המידע בו מעובד לפי האינציקלופדיה של החי והצומח של ארץ ישראל (עזי פז כתב את כרך העופות).
 

poloew

New member
תודה לכל העונים - נראה לי שלקסיקון

מפה - הציפורים הינו המדריך המקיף ביותר. למי שכבר מכיר את הקבוצות השונות הוא כנראה אידיאלי.
 
למעלה