שאלה לצפרים מאד פעילים ויהודית ק 1 (לגבי חורנית ומדברון)

שאלה לצפרים מאד פעילים ויהודית ק 1 (לגבי חורנית ומדברון)

בספר עם התמונות הנהדרות "צפורי ישראל והמזרח התיכון" - של קוטרידג", ישנה תמונה יפה של חורנית ומצויין שהיא צפור נדירה באזור אילת. על המדברון כתוב שהיא נמצאת תמיד ליד מקום מחבוא, ולכן עניין אותי אם צפרים מאד מנוסים הצליחו במשך שנות צפייתם בציפורים לראות צפורים אלו?
 

aetos

New member
אין גזירה שווה בין שני המינים הנ״ל ,הם הפכים קיצוניים

המדברון אחת הציפורים הנפוצות ביותר במדבר הישראלי .ציפור יציבה ״הפשוש של המדבר ״ (הוא אף חודר צפונה בשפלת יהודה ובמדבר השומרון ) .״נמצא תמיד ליד מקום מחבוא ״ אין פרושו שהוא מתחבא ,אלא שהוא טריטוריאלי ובנחלה תמיד ישנו שיח או סלע שבו יוכל להסתתר /להתבצר . מקום טוב וקל מאוד (אם כי לא מאוד קרוב למרכז הארץ )שאני מכיר לראות אותם הוא פארק קבר בו גוריון בשדה בוקר בו הם נמצאים ליד הסלעים התוחמים את הטיילת/השביל החיצוני הצופה לנחל צין .
החיוורנית (האפורה) לעומתו , הוא מין נדיר מאוד המזדמן לארץ ממזרח . לא רק באילת או בדרום הערבה, כי הפעם האחרונה שבו התגלה היה בגן לאומי אשקלון באפריל 2015 לפני שנה ושמונה חדשים .הרבה צפרים עלו לשם לרגל ,ביניהם גם יהודית וכותב שורות אלו .
 
מצרפת את תמונת החיוורנית מאשקלון

שנמצאה ע"י עודד לוי הבלתי נלאה, בזכות קולה המיוחד. ציפור די חששנית, ששהתה פרק זמן די ארוך בגן לאומי אשקלון שאיפשר לנו להספיק להגיע ולראות אותה. הצלחתי לצפות בה מקרוב לאחר ששינתה מיקום בזכות חברי היקרים שלמה בקרוביץ' ושכי לוריא הרשום לעיל בהודעה הקודמת.
המדברון :ניתן למצוא אכן בכל אתר מדברי לדוגמה: נחל ציחור, עין עובדת, נחל ברך.

 
תודה רבה על התמונה היפה וההסבר לגבי המדברון

תודה לכם באתר על שתוף הפעולה והעזרה.
 
למעלה