שרשור תצפיות , צילומים ועזרה בזיהוי 25.9.16

silikiy

New member
עזרה: זה סבכי כן? קצת משונה... איזה?

חשבתי טוחנים אבל הגב, הכנפיים קצת אדמדמים...
יש גם תמונה מאחור שהיא לא משהוא אבל אפשר לראות את הציבעוניות בכנפיים
שמזכיר סבכי ערבות צעיר בסתיו
מה אתם אומרים?



 
עמדת כפר קאסם - הפתעות מבוקר עד צהריים

מהיום ניתן לראות את פירוט התצפיות בסקר באינטרנט: נמצא בפורטל הצפרות הישראלי בקישור http://www.birds.org.il/he/trektellen-data.aspx?ttid=3
היום נפתח בעמדת קסם בהמראות קרובות שהתחילו באופן צנוע בניצים קצרי אצבעות בודדים, המשיך בעשרות שרקרקים , והגיע לשיאו במעבר של רחם מדברי מלווה בעשרות עיטים. מכיוון שהם הגיעו מהמראה קרובה מעברם היה נמוך להפליא ואיפשר הזדמנות צילום סבירה ביותר של הרחם. (נכח בתצפית גם יאיר פישמן שבדיוק הגיע לעמדה). מצ"ב תמונתו.
בשלב מסויים אני רואה ענן לבן של ציפורים צפופות במרחק עצום ממני מערבית אלי . הענן התאים למעבר של לפחות כ-500 שקנאים, לא היה ברור היכן הם בעצם עוברים מכיוון שמעברם היה נסתר אף מעיני עמדת סגולה המערבית. לאחר בירור עקשני התגלה מעבר השקנאים כ-1-2 ק"מ מערבית לעמדת סגולה מאחורי הר הזבל המפורסם, שהוא זה שהסתיר אותם. לאחר שעברו את המסתור של הר הזבל נספרו כ-550 שקנאים.
2 עוזרים היו לי בחלק מהיום ולשמחתי הם נכחו באחד מפלאי תבל המופלאים ביותר. (שחר בן ארצי ויאיר פישמן) וזהו סיפור המחזה:
עיטים בודדים החלו להגיע מצפון ואני במעקב אחריהם גיליתי ניצים קצרי אצבעות. שחר ויאיר הצטרפו לתצפית בניצים ומיד פתחו בקריאות התלהבות: הם המשיכו לצפות בהמשך קו הניצים עד שהגיעו לקצה הלהקה, אותה הם מצאו ב..קצה השני של קו האופק! משהתחלתי לספור את כל קו הניצים - נוכחתי לדעת שלא ניתן לספור אותם לא בעשרות ואף לא במאות, אלא באלפים! בלהקה זו עברו כ-3,200 ניצים קצרי אצבעות! תחילת הלהקה היתה מעל כפר קאסם וסופה בפאתי ראש העין!
היה לי היום גם חנקן אדום גב שעשה ביקור בוקר בשדה הקוצים.







 

adii77

New member
ניצים קצרי אצבעות

התרוממו הבוקר מיער שוויץ (טבריה)
בשעה 08:00 כ 80 -100 פריטים
 
שבוע אחרון

היום חופזי מנומר בבית ינאי, אתמול מעל גן שמואל מאות עיטי חורש,30+- חיוויאי, 3-4 נשרים,מספר קטן של איות וניצים, בבריכות צולל ביצות.
שלשום בגן שמואל בז גמד(העלתי סרטון בפייס וכל אחד אומר משהו אחר) זהבן. 500 שקנאים ו30 איות



 
למעלה