המשאל החודשי

bee eater

New member
המשאל החודשי

המשאל החודשי לצפרים מספר 4:

איזו תצפית בציפורים השאירה את חותמה עליך? האם צפית בציפורים בשעת התרחשותם של אירועים היסטוריים כלשהם?

תזכורת: אשמח לרעיונות טובים למשאלים הבאים (עד כה נשלח אלי רק אחד)
תודה
ניר
 

bee eater

New member
תשובות

אחת התצפיות הזכורות לטוב היתה ביער קקמגה בקניה במיוחד כשמצאתי זכר מסתובב של African Broadbill

התבשרנו על התפוצצות מעבורת החלל קולומביה בדיוק לפני 12 שנים, כשיצאנו מנחל ציחור שם ג'יימס סמית הראה לי ולרמי מזרחי סבכי אשלים ששהה שם במהלך החורף.
 

aetos

New member
שתי תצפיות שונות כדוגמא לשתי קטגוריות שונות ?..

1. השארת רושם \''חותם'' על הצופה .
2. סמיכות לארוע פוליטי .

לדעתי אפשר להשאיר קטגוריה אחת בצד , במחסנית ,שתהיה לחודש הבא , אמרת כבר שיש מחסור ..
(אגב ,''השאירה את חותמה '' במובן של הישג ? אם לא והרי כבר היה לנו , אפס מיני מטרה בסל גם הוא משאיר חותם , הרעלת פרושים וכו' ..)
הצעתי היא שנתרכז בסמיכות לארוע פוליטי . אם כי בתור היוזם של הפרוייקט ,לך הסמכות המוסרית לבחור בין השתיים ..
העיקר שתהיה פה קטגוריה אחת ולא נתפזר מדי .
 

abuRba

New member
לינת סנוניות - ברקת

לפני 30 שנה (עצם הזכרון מצביע על השארת החותם) יחד עם חוג ציפורים של ירושלים בהדרכת מנחם אדר וקוקי לחמן. לאחר ביקור בשדות כפר קאסם, הובלנו לקראת שקיעה למחצבה ליד ברקת בה לנו באותה העת מאות אלפי סנוניות. זה היה מחזה מרהיב שאפילו רודפי מינים אקוטיים כמו שהיינו אז התרשמו ממנו עמוקות. הסנוניות התאספו, חגו במעגלים ותפסו גובה ולבסוף נחתו בקנים ללינה. בשעת השיא השמיים היו שחורים מסנוניות - פשוט מדהים. אפילו לקראת את חברתי אז (אשתי היום) לטיול שקיעה רומנטי לשם ואפילו היא נהנתה.
הכמות הגדולה של סנוניות השאירה חותמים מסוג אחר על חלק מהאנשים, אבל אני משער שלא לזה היתה הכוונה...
 

ברק Granit

New member
צפיתי בך אומר "חשד לברנטה"
זה היה במאגר בני ישראל בפברואר 2002 (או ינואר) וזה היה לטעמי אירוע היסטורי. מעבר לכך הייתי בעמדת מעוז חיים בסקר העמקים כשמגדלי התאומים קרסו. בשנת 29 הייתי בעמדת ש.כ.ק כשוול סטריט קרסה. איישתי גם את אחת העמדות (אני לא זוכר איזה) בסקר הדורסים בהר הגבוה בעת מתן תורה.
&nbsp
 

aetos

New member
לא היו דורסים ,גם העגל לא הביא אותם , אבל כולם הסתכלו לשמיים

 
שבת חול המועד סוכות 1992 באורנית ,נשארתי עד היום....

אירוח בשבת אצל קרובי משפחה באורנית בשיא נדידת הסתיו,היה מדהים כמו שצפוי ופחות משבוע אחר כך הייתי כבר בעל מגרש במיקום שצופה מעולה על הנדידה וההמשך ידוע...
 

danysharon2

New member
מבחינתי התצפית המרשימה ביותר:

הייתה לטייל כחייל משוחרר בערוצים היבשים של מדבר יהודה ולצפות מלמעלה בכ15 נשרים עושים אמבטיה באחד הגבים-תצפית שלא יודע אם תחזור עוד לעולם.
ועוד תצפית חביבה עלי בתור ילד זאת תצפית "כורסא" מהחדר שלי בקרית מוצקין בקיכלי גדול שותה מיים משלולית שנוצרה על אחד הגגות.
ב11 בספטמבר הייתי בעבודה וברצח רבין במרכז קניות...
 

aetos

New member
השעיר בנחל עמוד

ה''קוף השיכור'' (רן מרקוס) ואנוכי יצאנו לצפר אחה''צ ,בתחילת יולי , בנחל עמוד תחתון .
במקום שהנחל עובר מתחת לגשר הכביש לחוקוק ,ממש בתחילת המסלול ל'עמוד' הידוע , ראינו שעיר קופא על מקומו על שיזף . צפינו בו מטווח 3 מ' . טיק לשנינו ולמען האמת לא בטוח בכלל שראיתי ,ב''אופן מכובד'' , שעיר מתישהו חוץ מאותה פעם .
זה היה יום חמישי ,13 ביולי 2006 ,בבוקר היום הקודם נהרגו ונחטפו שני החיילים גולדוואסר ורגב באיזור זרעית . ישראל כבר הגיבה בהפגזות בגבול , היו גיוסים אבל עוד לא היה ברור שזה יתפתח למלחמה שתורגש היטב בצד הישראלי . זה לקח עוד יומיים שלושה . אח''כ כבר לא היתה שום צפרות במשך חודש .
( בדקתי את התאריך העברי - (צום) י''ז בתמוז )
 

Frenzi

New member
לא מזמן

בסתיו 2013 ירדתי מכיוון יפתח כשהתחלתי לראות שקנאים מתרוממים משמורת החולה. עצרתי בצומת יסוד המעלה (שדה אליעזר), בדיוק המקום בו כמאה חמישים מטר מעליי עברו 10-12 (הדעות חלוקות) אלף שקנאים תוך פחות משעה. לא פחות מדהימה היתה כמות האנשים שעצרו - לפחות 25 מכוניות פשוט עצרו באמצע כביש מהיר, אף אחד מהם לא צפר ולא עם משקפת.
&nbsp
אירוע משמעותי עולמית לא זכור לי, אבל תמיד כשאנחנו באזור המאגר של צרעה בימי מלחמה, אנחנו תוהים האם רקטה שתפגע בנו תחשב "שטחים פתוחים"..
&nbsp
רון
 

black bamba

New member
טוב, זה מסובך

זה חייב להיות לא טוויץ', כי בטוויץ' תמיד יש משהו מאכזב, אפילו אם זה עיט סוואנות שמופיע מולך ישר בבוקר, יום אחרי שעזרא ראה אותו, במרחבים הגדולים של מטווח 81 באוגוסט.
רצוי שזה גם לא יהיה מין חדש, כדי שהתצפית עצמה תשאיר את חותמה ולא הידיעה שמדובר במשהו נדיר. וזה מפיל את היסעור שחור הכיפה וגם את הבוקר ההוא בזוויתן, עם עוז, טוביה ו-90 ומשהו הנשרים וארבע העוזניות השחורות על פגר הפרה.
ככל שאני הופך בזה, זה מקרב אותי לאזור הנדוש של העפרונים המדבריים. לבוקר ההוא שבו שמעתי בפעם הראשונה את שירת האלימון ורק חצי שעה אחר כך, כשעוד לא הבנתי מאיפה זה בדיוק מגיע, ראיתי אותו נורה לשמיים במעוף החיזור הזה שלו. אה, וכמובן, לרגע ההוא שבו ברק ואני הסתכלנו המומים בבערך מאה עפרונים עבי מקור עומדים על סלע חשוף באמצע נחל חיון ומצקצקים במקור כאילו הם בלעו משהו. היה שם רגע. בהחלט.

לגבי אירוע היסטורי, אין לי כאלה כמעט. הכי קרוב שאני חושב עליו זה הקיץ האחרון, לצאת מדי שישי או חמישי לתצפית ים באילת, דרך הטילים והאזעקות שמעל באר שבע, לפגוש איפשהו ליד דימונה, על גבול הטווח, קרקל, להמשיך לתצפית הים ולחזור שוב דרך הטילים. מצד שני, ממתי מלחמה בארץ זה אירוע היסטורי.
 
נא לא להשתמש במילה נורה

זה מפחיד...
למרות שאז זו היתה יכולה להיות תצפית בלתי נשכחת באמת
 
למעלה