דרושים מתנדבים להציל חסידות שחורות !!

RemPen

New member
דרושים מתנדבים להציל חסידות שחורות !!

שלום לכל חברי הפורום
מרכז הצפרות הישראלי בשיתוף עם רט"ג מפעיל בשנתיים האחרונות פרויקט לצמצום הנזק הנגרם לעופות מרשתות מעל בריכות הדגים, בדגש על אזור העמקים (חרוד, המעיינות והירדן)
השנה מפעיל את הפרויקט גיורא לייטנר, הוא מסייר בכל בריכות הדגים באזור מדי יום בחיפוש אחר עופות לכודים, משחרר ומטפל, ובמידת הצורך מעביר לטיפול בבי"ח לחיות בר.
בימים האחרונים, תמותה של דגים בבריכות קיבוץ גשר מביאה הרבה חסידות שחורות אל הבריכות ומכאן הדרך להילכד ברשת קצרה.
אז איך אפשר להציל חסידות ?
סיור של 15-30 דקות בשטח הבריכות (אפשר לצפר תו"כ) בכל שעה ביום שמתאימה לכם. עצם הנוכחות בשטח תמנע מהחסידות להתקרב לבריכות המרושתות ולהילכד ובמידה ותראו עופות לכודים תודיעו לגיורא והוא יבוא לשחרר (זה דורש מיומנות).
מי שיכול ומעוניין, אנא צרו קשר עם גיורא ב 0546746400
כל עזרה תבורך

נ.ב: אם אפשר להימנע מהויכוח הבלתי נגמר האם הרשתות מעל הבריכות נחוצות או לא, וכמה הדייגים רשעים, אני אשמח.
תודה רבה מראש, נדב
 

RemPen

New member
גשר על פני מים סוערים...

ירדתי לבריכות גשר הבוקר לעזור לגיורא.
התסובבנו ביחד כשעה בבריכות גשר ונווה אור, אח"כ גיורא המשיך לסיבוב באזור מעוז חיים-כפר רופין-טירת צבי בואך חפציבה ואני נשארתי לשמור על הבריכות המסוכנות בגשר.
מאות חסידות שחורות בשדות בין גשר לנווה אור (4 מטובעות ואחת ממושדרת), ורק הנוכחות שלי מונעת מהם מהלתקרב לבריכות ולהיתפס ברשתות.
בחזרה מקפיצה לנווה אור לגשר גיליתי חסידה שחורה צעירה שוכבת ברשת ומחכה. שתי דקות והיא היתה בחוץ, עפה מצוין והלכה יופי בשדה.
היה שווה לקום בבוקר !
חוצמזה גם יופי של ציפורים בשטח
המון חסידו"ש, פרנקולינים, תוריות זנבניות, ביצניות משלל מינים, כפנים, מגלנים, אנפות לרוב, המוני עלוויות אפורות ועוד ועוד...
מומלץ בחום
ושאלה לסיום: מתוך 100 חברי הפורום שהסתכלו על בקשת העזרה, כמה הרימו טלפון לגיורא ?
בין הפותרים נכונה תוגרל חסידה שחורה משוקמת מבי"ח לחיות בר.
בואו כבר לעזור !!!



 

gimel123

New member
וגם כזה הגיע היום בפעם הראשונה לשטח

לא יודע מה זה, אבל מעלה שאלה בשרשור לזיהוי. נראה כמו עיט צפרדעים צעיר- אולי היבריד עם פולבסנס או עיט חורש בהיר.. שמח שראית את התוריות. בהמשך היום שוחררו 2 חסידות שחורות בריאות וחזקות שזכו גם לטבעת, חוץ מזאת שעזרתי לה להשתחרר על הבוקר.

תודה רבה על העזרה, רק בשעות שהיית שם הצלחתי להמשיך את הסיבוב בלב שקט.

 

Avi BL

New member
מסיבת בזי ערב ובזים אדומים בין טל שחר לצרעה

היום בבוקר מאות בזי ערב מכל מגוון הצבעים האופייני במספר להקות שהתחלפו מדי פעם בציד חרקים בשדות הקצורים כאשר חלקן נודד בטרמיקות ומתרחק דרומה בעוד חדשים מצטרפים. השיא להקה של כמאה פרטים שצדה נמלים מעופפות במרחק של נגיעה ממני ומעזרא שהצטרף אלי מאוחר יותר. בזי ערב בשדות התירס הקצורים הערכה כ 300. היו גם כארבעים בזים אדומים. עיט ניצי צעיר ובלוי במיוחד ניסה את מזלו לטעום איזה בז ללא הצלחה רק חטף מהם מוביג ללא פחד עד שברח. צילומים נוספים בימים הקרובים יש לי המון ויקח זמן למיין.











 
למעלה