כל מי שראה הרבה איות אחה"צ מוזמן לשרשר לכאן

ברק Granit

New member
כל מי שראה הרבה איות אחה"צ מוזמן לשרשר לכאן
היום היה יום סביר במרכז עד השעה 14:00. עד אז עברו הרבה איות אבל לא המון איות (סדר גודל של 15,000 בין 10:00-14:00, מניח שהיו עוד אלפים טובים בין 08:00-10:00).

ב 12:00 או קצת קודם טוביה דיווח על אלפי איות מעל הראש בו זמנית בעין חרוד. ב 14:15 נתנאל קוה דיווח על 3000 איות תוך דקות ספורות באלקנה. יש הבדל של כשעתיים נדידה בין שני המקומות אולי קצת פחות. בכל מקרה זה נראה לי הזמן שהשמיים כנראה נפתחו. כיוון שהיום היינו צריכים לקבל את ה91,000 של בטומי בערך (עברו שם ב 4.9 בעיקר אחה"צ), אז יתכן שזה אות הפתיחה. מה זה אומר?
שבצפון היו לפחות עוד 6 שעות נדידה עמוסי איות ובמרכז 3.5 לערך. כשהכמויות אדירות זה הרבה זמן נדידה כך שאני מקווה שנשאר מספיק למחר אחרת...בשנה הבאה.

הבנתי שנראו אלפי איות ביבנאל ב 16:45.
 

adii77

New member
לא ספרתי אבל
כשיצאתי מהעבודה ב16:30 היו כמה טרמיקות באיזור פוריה וכן פס זרימה של איות לאורך הצד הדרום מערבי של הכנרת
כשעצרתי ליד אלומות לתצפית של כמה דקות הן המשיכו דרומה לעמק הירדן גם בגובה שלי כ150 מטר מעל פני הים וגם בגובה של כ2500+ רגל,לצערי מיהרתי הביתה, ובסביבות 18:20 עדיין ראיתי מהמרפסת במרחק רב (כנראה אזור פוריה אלומות )טרמיקות של נודדים,
בבוקר 8:10 בתצפית ממורדות טבריה ראיתי כמה טרמיקות של מאות אחדות עולות במשולש שבין צפת מרר וקרני חיטים (יתכן שאזור נחל עמוד הוא אזור הלינה), ומי שרוצה לצלם איות מלמעלה אזור המצוק בקרני חיטים זה מיקום מבטיח.
 

nadavpev

New member
תהיה לגבי האיות שראיתי
טולכרם נמצאת די ישירות מצפון לעמדות סקר כפר קאסם (בעיקר עמדת המחסום שנמצאת ממש באותו קו). בהנחה שלא היו יותר מדי רוחות שגרמו לתיקון חזק, קשה לי להאמין שהזרם שראיתי היה מתפספס. בהנחה שזה משהו כמו 45-50 דק' נדידה (אני צודק? 20 ק"מ אווירי לערך), האם עמדות כפר קאסם היו מאוישות סביב 15:45-16:00, ואם כן האם יש מספרים? או שאפשר לחלופין לשאול על העמקים סביב השעה 14:00. אני בעיקר תוהה לגבי כשירותי כסופר נודדים. הערכתי היא משהו כמו 3500 פרטים, ובטרם אפרסם איזו תצפית מופרזת (בעיקר בתקופת העיטים שעוברים מעל הבית) אשמח לאינדיקציה.
 

ברק Granit

New member
חצי שעה מהאזור שלך
העניין שבשעות שאתה (15:00) מדבר המכ"ם בלטרון לא מראה תנועה באזור שלך אלא הרבה יותר מזרחה משם.
 

nadavpev

New member
מעניין.
הייתי אומר שבזכות הראות האדירה שהייתה לא אמדתי מרחקים נכון אבל כמה טובה המשקפת שלי כבר..
אם כך ובהנחה ששמץ מהימנות (ולו מהימנות עצמית) עוד יש לי, מה ההסבר הפוטנציאלי? ו\או בכמה הרבה יותר מזרחה מדובר?
 

nadavpev

New member
לגבי המכ"ם
ממה שניתן לראות בפורטל, היה סביב 15:30 ציר של עופות דואים מערבית לשכם. אני לא ממש התעמקתי באיך לקרוא את המכ"מ, אבל אם ממה שרואים שם הציר עבר נניח באיזור בלעא (מבחינת קו אורך יוצא נניח כמה ק"מ ממזרח למודיעין), סביר מאוד שזה מה שראיתי.
 

ברק Granit

New member
איפה שכתוב שכם במכ"ם זה בערך בירדן...
אין ויכוח שראית איות. אם זה עם משקפת בלבד אז טווח של 3 ק"מ ממך זה סביר. גג 4 אם זאת משקפת טובה מאוד. מעבר לכך זה טלסקופ.
&nbsp
יש גם קושי במכ"ם לראות דברים צפוניים בערך בקו שלך
 

nadavpev

New member
תודה אני מודיע מראש שבזמן הקרוב אהיה מאוד מסכן ומתרפס ככפרת עוונות על יציאות סטייל "216 חופמי גדות". יעבור בסוף.
 

warbler

New member
טוב ברק, צריך לשים סוף לקישקושים האלה על זרון תכול
בתחילת ספטמבר, נו באמת...
מצרף את התמונות שצילמתי באשדוד של זרון פס

אמיר
 

aetos

New member
ברק ,עם כל הכבוד ,הסבר למה זו זרונת פס ולא תכולה..
הדיוט שכמותי רואה כנפיים רחבות ,פספוס באברות היד בלבד ולא פסים שממשיכים אל הגוף .. לא ממש קצוות כהים לאברות התעופה והיד . פספוס אורך די עבה על בטן שמנה . הכל שמן ועבה ונראה תכול .
אנא למד אותי - צפר דלה , וילמדו גם בני האצולה הסוציו-אופטיקאים !
 

aetos

New member
אנא הרימו הכפפה !
 
למעלה