שרשור תצפיות 06.12.08

desert finch

New member
עמק בית שאן

בריכת חמצון עין הנצי"ב: - חרטומית גמדית- 4. - נחליאלי לימוני- 1. מט"ש קלח: הקיוויות הלהקניות אינן, הן איפושהו עם הסיקסקים. שווה לבדוק את שדה האספסת הקרוב שהוא מלא בציפורים ונקצר זה עתה. לא הספקתי להגיע אליו וחבל, אבל מי שבאיזור מומלץ בחום! חוץ מזה מהמעניינים: - ברווז חד זנב- 13. - ברווז אפור- 11. - שחף עיטי- 15 פרטים ראשונים לעונה. צפרות נעימה רק אל תשכחו לקפוץ לאיזור.
 

desert finch

New member
שחכתי לציין את הדורסים שנראו באיזור:

- עקב חורף-1. - עקב עיטי- 1. - שלך- 1, - זרון סוף- מס' פרטים. - דיה- לא חסר. - עיט צפרדעים- 1. - נץ מצוי- 2. - בז מצוי- מס' פרטים. - בז גמד- 1. כמו כן מאות זרזירים ו- 17 עגורים.
 

aetos

New member
לא תצפית אלא דו''ח 'משטרתי'../images/Emo196.gif על עגורים

כ400 עגורים (100+200+50+40) היום בשעות אחה''צ המאוחרות ולפנות ערב מעל סלע עכברה (מדרום לצפת), עפים מדרום לצפון בכיוון החולה.. לשוא מאמצי הגרוש , העגורים (כמו כל הנודדים והמהגרים.. ) חכמים וערמומיים יותר ,'' ככל אשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ'' (רק שלא יישפך דם..)
 

patu

New member
מספרים גדולים מאלה מדרימים כל יום חלקם לכיוון

דרום רמה"ג, חלקם עד לעמק יזרעאל ולעמק בית שאן. רובם הגדול חוזרים ללינת לילה באגמון החולה.
 

aetos

New member
אכן גם אתמול וגם שלשום נראו בבוקר מאות..

עגורים מעל איזור ביריה-חצור. נראה שכמו עוד הרבה דברים במדינה אנחנו משחקים עם עצמנו ,מרמים את עצמנו ומציגים ''תוצאות''.. נזק לחקלאות (בעמק החולה בלבד) אולי אין ,אבל ההתמגנטות סביב האגמון רק מתחזקת ,אם אלה פני הדברים..
 

patu

New member
נכון. זה ההסבר... במקום למצוא פתרון, מעבירים

את הבעיה לשכנים... הם מדרימים גם לדרום רמה"ג, אזור אלוני הבשן ורמת מגשימים.
 

aetos

New member
שכחתי : 2 נשרים סביב סלע עכברה .

נראו שם כמה פעמים ביחד ולחוד (מהצהריים עד השקיעה). מעבר לזה niente..
 

qwaega

New member
מעניין מה קורה אם אחד

כזה צובט לך את הלב................
 

y lenard

New member
הבוקר בחולדה

תצפית בוקר חביבה ביותר עם הרבה מאוד אנשים שעצרו בדרכם: "על מה את מסתכלת? אפשר רק להסתכל שנייה בטלסקופ?"... ונשארו לשעה של ברבורים על ברווזים. לכו תבינו אנשים! (מצד שני, לכו תבינו אנשים שנוסעים לשלולית מים ובוהים שעות בברווזי אמבטיה) ולציפורים..: 93 צחראשים עשרות צוללים חלודיים, צוללים מצוייצים מועטים, ברווזים צהובי מצח, ברכיות מריות ואגמיות בכמויות, טבלנים גמדיים והרבה בינוניים, , שתי חרטומיות ביצות, מגוון רחב של אנפות. דורסים: זרון סוף מקסים ובז מצוי שהטרידו את כל הנוכחים ובעיקר את המוני זרעיות באזור. לכל אורך התצפית נשמעו קולותיהם של פשושים רבים, זרעיות ונחליאלים לבנים. נראו גם כחולי חזה פה ושם. לסיכום, כיף לצפות סופסוף בכל הברווזים למיניהם. עד עכשיו לא ממש זכיתי תצפית ברווזים חורפית (תחת שמש קופחת ושמים כחולים, יש לציין) שיהיה אחלה שבוע צפרות יעל
 
למעלה