איך משפיע ציד החוחיות על האוכלוסיה שלהם היום?

ariel bergman

New member
איך משפיע ציד החוחיות על האוכלוסיה שלהם היום?

איך משפיע ציד החוחיות על האוכלוסיה שלהם היום ? קיימים פירסומים וכתבות בעיתונות המקומית והאלקטרונית מעת לעת בנוגע לציידי חוחיות. האם לדעתכם הנושא הולך ומחמיר ? עד כמה זה באמת מסב נזק לאוכלוסיה שלהם ? דרך אגב ראיתי שאתר מסויים פירסם על זה דיון מיוחד ומבקש מידע. http://www.birds-rescue.org.il/bird/index.php?showtopic=4032 תודה מראש !
 

Loligo

New member
קשה מאוד לומר דברים מדוייקים

לא ידוע על מחקר או סקר מסודר שבדק את האוכלוסיה המקננת, הנתון הכי חסר הוא מספר הפרטים שנלקחים (פרטים שמקננים פה) מהטבע כל שנה - זה יוכל לשפוך הרבה אור. אני חושב הנזק הכללי שנוצר מגורמים כמו הרס בתי גידול (המקום העיקרי שבו קיננו חוחיות בי-ם הפך לפני כשנה למשטח עפר) גדול יותר מנזקי הציד.
 

Bateleur

New member
אובדן והרס בית הגידול הוא שגרם כנראה

להתמעטות החוחיות בשלושים השנים האחרונות בישראל. בשנות השמונים היה אפשר לראות בעמק השורק להקות של עד 600 חוחיות בעונת החורף ועוד 500 פרטים במקומות נוספים בשפלת יהודה. היום לראות להקות חוחיות זה חיזיון נפרץ.
 

tuvia k

New member
המצב בגוש דן :

בשתחים מסויימים בגוש דן וסביב לה ניתן ליצפות בלאקות קטנות של רק כמה עשרות פרטים של חוחייות. למשל בשתך פתוח שנימצה מידרום למחלף ירקונים יש לאקה של כ-80 פרטים בפרק הירקון בגבעת נפוליון ובשתך החווה החקלאית גם כן לאקות קטנות של עד 60 פרטים מקמות בהם היו בעבר מעות ואלפיי פרטים . בשתך שליד מושב רישפון [מדרום לשפיים] יש לאקה של כ- 100 פרטים . טוביה ...
 

qwaega

New member
מעניין.. באיזור הגליל העליון ישנם דווקא

להקות גדולות מאוד( אמנם אף פעם לא ניסיתי לספור אותם ....)
 

aetos

New member
חיזיון נפרץ כלומר ''דבר נפוץ'' -לזה התכוונת ?

או שלהיפך -לראות היום חוחיות זה דבר נדיר ? .. בכל אופן ברמת דלתון החוחיות הן במקום השני , אחרי הזרעיות : להקות של 40-80 פרטים ,וכמות כוללת של כ150-200.
 

Bateleur

New member
מה לא ברור? התכוונתי כפי שכתבתי שהיום לא

רואים להקות של חוחיות המונות מאות פרטים כפי שנראו בשנות השמונים.
 

aetos

New member
הבנו זה את זה בסוף ..אבל לשם ההבהרה והדיוק..

חזיון נפרץ = דבר רגיל ונפוץ .
 

TZIPOR6

New member
עד לפני שלוש שנים נהגתי לצפות בלהקות גדולות

מאוד של חוחיות, בשנתיים הבאות לא ראיתי בכלל להקות, אלא פרטים בודדים, השנה השתפר קצת מצבן, ויש יותר להקות אבל הן אינן גדולות כבעבר, במקרה הטוב כמה עשרות בודדות. מאוד מטריד, מדאיג ומעציב.
 

Torgos

New member
היום התקשר אלי אזרח והתלונן

שאם ימשיכו המיינות להתרבות לא יהיו חוחיות וירקוניות (כדבריו): הוא טען כי ראה טריפה של גוזלי חוחיות ע"י מיינות ולאחרונה מתמעטות ההחוחיות ליד ביתו. זוג מיינות יכולות לסל הרבה יותר חוחיות מלוכד. ההבדל היחיד הוא במקום ביצוע העבירה.
 

bird123

New member
אוהד, אז מה הוא רוצה ממך...

שילך לתבוע אותם בבית משפט, מיינות היום כבר במעמד של בן-אדם אסור להן לאכול ואם הן אוכלות זו עבירה ויש על זה דין ומשפט
שיתחיל להתרגל לטבע שככל הנראה באשמת הצפארי עובר תהליך איזון מחדש, גם לפני 2,000 שנה אף אחד לא יודע מה בדיוק היה פה ומי המקומי האמיתי היום. ומתי הוא התחיל לספור את החוחיות שבסביבה שלו מהרגע שעלתה כאן הכתבה, בוא נאמר כך לא מתווכח אם הוא צודק או לא מה שבטוח שמתצפית אחת הוא לא יכול לקבוע כלום, גם אני ראיתי עורב עם ביצה בפה שהוא חמס מקן של ציפור אז מה...לכתוב על זה מסמך מדעי. אם את רמת הנזק שהציד מסב לאוכלוסיית החוחיות לא מעריכים אז מוקדם להניח הנחות על בסיס רעוע.
 

insomni

New member
אלי התקשר מישהו שאינני מכיר ב22:00

ושאל בלי שלום ובלי להזדהות " לאן נעלמו הדרורים?" מפאת נימוסו, מפאת השעה ומפאת אופיי אוהב האדם, עניתי לו "בחיי שהם לא אצלי" וניתקתי... אין קשר למיינות, סתם קשר לאזרחים מתלוננים. שי
 

חלוקית

New member
ההפסורד הוא ש...

דור שלם של אזרחים תמימים יגדל מבלי לישאול את הצמו איך הגיעו לכאן בכלל כל הצפורים האקזוטייות האילו שמיסתובבים ברחביי הארץ כאילו היו כאן תמיד . ליפניי מס' ימים פגשתי במישפחה א"י מצויה שבנם הצעיר שאל את אבא שלו אבא תגיד תמיד היו כאן כל כך הרבה תוקים ומאינות ? האב לא ידע כל כך מה לענות לו אז נידחפתי ברוב חוצפתי לשיחה וציינתי כי אילו מינים פולשים שיתרבו כאן ויתקלמו לטבע הא"י . ישר מבלי היסוס אמא אנתה בשלילה וכי כן היא תמיד זוכרת אותם כאן בארץ ושכל המעשייות על ציפורים שברחו או שחרורו במיתכוון מהצפרי אילו שתוייות במיץ . לא רציתי ליתרב אז פשוט וויתרתי והילד נהלץ לישאר בידיע כי הם הכן היו כאן [הפולשוויקים] תמיד . טוביה ...
 

שלומit

New member
האם המאינות טורפות גוזלים?? ולגבי החוחיות

אני יודעת שנצפו מאינות מסלקות גוזלי נקרים אבל חשבתי שהן רק הוציאו אותם מהקן כדי לפנות אותו . לפי ידיעתי הן אוכלות חרקים ופירות וכל מיני שאריות ?? לגבי התמעטות החוחיות - ציד חוחיות קיים במרחב שלנו מאות שנים, לכן נראה לי שהרס בתי הגידול היא הסיבה העיקרית, אלא אם כן השתכללו מאד שיטות הציד ( מה שלא נראה לי,לפי מה שקראתי - הציידים משתמשים עדין בשיטות מסורתיות). ?? אודה למשיב (אמרתי לכם שהחוחית הייתה צריכה להבחר!!)
 

חלוקית

New member
לא ידוע לי לגביי חוחיות

אבל כן לגביי נקרים וירגזים יצע לי מס' פעמים ליצפות במאינות החומסות קנים של נקרים וירגזים וגם קנים של דרורים בשתחיי פרק הירקון . טוביה
 

שלומit

New member
י שהגיון בכך שכן ככה היא משיגה לעצמה מקום

לקנן.דרורים, ירגזים ונקרים מקננים בחורים שהם גם מקום הקינון של האמינה. האם המאינה טורפת את הגוזלים שהיא חומסת או רק מסלקת אותם מהקן??
 

חלוקית

New member
לא ממש משנה

אני חושב עם זו חמיסה או טריפה שכן לאחר שהקן נחמס לא משנה מה הציפור במיקרה הזה [ירגזים נקרים ודרורים] לא ישובו לקנן לפחות לא באותו עונה . אז מה זה משנה באמת עם היא חומסת או טורפת ככה או ככה הנזק האקולוגי ניגרם לא משנה איך מסתקלים על זה . טוביה...
 

שלומit

New member
זה משנה בהקשר לחוחיות -

נכתב שהן טורפות גוזלי חוחיות. אני שואלת, האם אכן כך?
 

משה PPSA

New member
ציד החוחיות

את נושא ציד החוחיות העלתי בפני עוזי פז. שהיה עורך: עלון מרכז המידע על ציפורים - צופית. מכתבי בנושא פורסם בעלון מס' 3, קיץ תשמ"ה, 1985. הנושא הועלה לדיון באחד מכנס הצפרות, באנברסיטת ת"א ע"י מנחם אדר. בתקופה ההיא עדיין לא היו מיינות בטבע בארץ. הגורם העקרי להעלמות החוחיות הוא האדם. יותר נכון מגדלי צפורי המחמד. החוחית (זכר) ניצודה כדי לזווג אותה עם כנרית (נקבה) .בן הכלאיים שמו: "בנדוק" פרושו בערבית ממזר. הוא עקר. כדי להגיע לתוצאה הסופית בנדוק זכר. יש צורך לצוד כמה שיותר חוחיות זכרים. נוהגים לצוד חוחיות שזה עתה פרחו מהקן. כאשר מינם עדיין לא ידוע. לגדל אותם בכלובים כדי להתאימם לחיי שבי. רבים מהם מתים בשבי. אלה ששרדו לא תמיד ממלאים את תפקידם. לכן, יש צורך לצוד עוד. יש גם סחר של חוחיות לאותה המטרה. את הבעייה העלתי לפני למעלה מעשרים שנה. ברור לי כי תופעת הצייד ממשיכה. התוצאות שהחוחיות נעלמות מהטבע בארץ.
 
למעלה