שרשור תצפיות 12.10.08

mbsgf

New member
מעט (מאוד) מבאר שבע

אמש, תנשמת יפהפיה וגדולה באחת מהשכונות. היום, לפני מספר דקות (9:40), מספר להקות של עגורים (בטוטאל של כ-70) חולפות לכיוון דרום. עיט גדול וב"מ שמר עליהם ממרחק נכון.
 

צור מגן

New member
אני ספרתי 900 עגורים בנדידה הבוקר בב"ש

כ-500 פרטים בין 9:20 ל-9:45, ועוד כ-400 ב-11:30. ייתכן שעברו עוד להקות הצלחתי לשמוע מחלון המשרד...
 

צור מגן

New member
דיה פצועה מחפשת טרמפ מבאר שבע לג"ל אפק

אם מישהו נוסע היום בכוון, מוזמן להתקשר אלי - 057-7762062. תודה, צור.
 
ביצנית צהובת רגל חדשה

בימים האחרונים שמח במט"ש ספיר. 2 ברכות מלאות ובריכה שלישית כמעט יבשה מראות כמות נכבדה של חופמאים, שלא היתה כאן בשנה שעברה. זה המט"ש המשובח כרגע בערבה התיכונה! הארומה נהדרת. לא מעט אלכסנדרים, חופיות קטנות, כמה טמינק, ביצניות ל.בטן, מנומרות, לוחמים... חוץ מהם כמות נכבדה מאד של פיפיונים אדומי גרון (עם גרון אדום יפה), נחליללים בערמות ואפילו כמה נחל"צים (גם קרקרים היו כאן הבוקר). אחה"צ תפסה לי את העין ביצנית "מנומרת" שלא היתה מנומרת. היתה עדינה ו"ארוכה" מעט יותר, הגבה לא הסתדרה לי, הרגלים משכו לי את העין ונדמה היה לי שהיא לא אחת מהברנג'ה. כשפתחתי את המגדיר נזכרתי בביצנית הצפונית והתחלתי לבחון ברצינות האם מדובר באותה גיברת. בעיות: 1. ביטחון עצמי נמוך. מכיוון שהתצפית היא שלי בלבד הזעקתי את עודד קינן ע"מ לנסות להתמודד יחד. לצערי מדובר היה כבר בשעה נושקת לחושך ולא הצלחנו לאתר אותה כמו שצריך שוב. גם עם עודד, אני משער שהיינו בדילמה הנובעת מחוסר היכרות מספק. 2. מעוף. לא הצלחתי להגיע לתצפית מספקת במעוף. 3. Wishful sinking ...בהחלט אפשרי. בכל אופן, כל הנוהרים דרומה ובעיקר אלו שצפו בביצנית הצפונית, אשמח לתצפיות נוספות בגיברת! בבוקר במדשאות הישוב- חנקן ערבות 1 כחול חזה ראשון לחורף הזה בז שחור באגם להק דורסים מרוחק (עיטי חורש?) קניות, עלוויות, סופיות, כו' *ספיר זה בערבה, מכללת ספיר זה בשדרות, אבן ספיר זה בצפון...
 

tuvia k

New member
נראתה לאחרונה

נידמה לי שבבוקר של ה- 4 או 5 באוקטובר בכל אופן ב שישי לאוקטובר היא כבר לא איתה שם
 

nubijar

New member
קצת מפה וקצת משם

בביקור חטוף במעגן מיכאל, הבריכה שצמודה לימיה מפוצצת בחופמאים. היו בה (ה)לימוזה חומת בטן ושתי חרמשיות. שווה לבדוק את הבריכה כמו שצריך. ליד נווה איתן להקה בת כ- 50 חופזים זהובים.
 

aetos

New member
כמון היום -נשארו עוד פירורים בשמיים..

בבוקר 09:50-11:50 : דיה שחורה 18 (כנופיה של 13) אית צרעים 2 נץ קצ''א 10 (חוליה של 4) בז ערב 1-2 חוויאי 5 עיט חורש 3 (הגיעו מאוחר - 11:20-מכיוון צפון\צ. מערב (הר האר''י בית ג'אן ),בגובה עצום.) שקנאים 150( ב10:15 ,פחות או יותר השעה הרגילה שלהם..) חסידו''ש 1 רוב הציפורים הגיעו מכיוון הר מצפה הימים . אחה''צ -15:10 : להקה של 33 עגורים ,ראשונים לעונה אצלנו. עברו מכיוון צפון מערב לדרום מזרח בציר של 1-2 ק''מ מערבית לכמון. פחות או יותר זה התאריך ,השעה ביום והכיוון- שבו נצפים עגורים אצלנו . המספרים עוד יגדלו ,אני מקווה..
 

devra

New member
כל הכבוד

על ההתמדה אל תתיאש פתאום יצוץ לך משהו שיפצה על הכמויות הדלות [אין לי מושג איך יצא שאני באותיות שחורות] חג שמח דודו נ ב לקחתי ברצינות את ההזמנה להצפין
 

עורב7

New member
לכל שומעי העגורים... ולשואלים

רוב העגורים ממשיכים בנדידה לאפריקה (קצת יותר מרבע חורפים בארץ), ולא בגלל החקלאים - רק היום התחילו את הגירוש... העגורים החורפים מגיעים מאוחר יותר (לכיוון אמצע נובמבר). ואכן, הם נודדים בלילה אבל לא רק. הרבה מהם נודדים גם ביום. קשה לי להאמין שהם מתלהקים למנוחת הלילה בשעה מאוחרת ככ, כך שסביר להניח שהם עברו מעליך בקבוצות קטנות, אולי משפחות... והמשיכו דרומה. נכון להבוקר יש בעמק החולה כ 8000 עגורים.
 
כ200 עגורים בשדות כרם שלום

במטש פתחת שלום: קיווית מצויצת 3 מריות 20 שרשירים 1ברכיה 3 חרטוביצ 6תמירון
 
למעלה