עזרה בזיהוי

harier

New member
ציפור 2 גם קשה לדעת מהתמונה

אך זו עשויה להיות דיה שחורה ולא עיט גמדי כהה.
 

devra

New member
עיט

משום מה לא מסתדר לי עיט גמדי אלא הרבה יותר עיט חורש עיט גמדי הרבה יותר חלודי בגופו ולא כל כך כהה המכנסיים בתמונה מאד חומים כהים ואילו בגמדי הם מאד חלודיים גם הזנב בתמונה חום כהה ולא חלודי כמו בגמדי גם העורף והצוואר לא חלודיים אלא כהים שיהיה שבוע טוה לצפונים ולכל השאר
 

aetos

New member
מילה של צפוני - זה (שוקולד) גמדי באבוהא..

אם תחטט בפורום תראה שלפני כשבועיים או יותר דיווחתי על גמד שוקולד אחד + 2 עיטי חורש מתכוננים ללינה על הקרקע בחברת 2000 דיות באיזור כפר מסריק.. כך הוא נראה ,תאמין לי.. לרוב יש לו כיפה בצבע חום בהיר יותר ואפשר אולי לראות זאת בצילום במעוף. שים לב לצללית במעוף : המראה יכול להטעות לכיוון הדיה או עקב החורף (מבחינת הכנפיים של זה האחרון).הזנב ארוך מאוד ביחס לגוף ולכנף (שווה או כמעט שווה לרוחבה של זו) ובכך הוא דומה לחברו לסוג -העייט הניצי ,ולשכנו לעמוד במגדיר - החוויאי.. קצה הזנב אינו קדוד (''זנב דג'') כשל הדיה וזה הבדל משמעותי בינו לבינה ,בנוסף לגודל כמובן - הגמדון (ובמקרה דנן -השוקולדון..)פחות או יותר בליגה של האיה ועקב החורף -ליגה ארצית הייתי אומר .. הדיה כבר בליגה קצת יותר גבוהה -ליגה לאומית נגיד..(נו טוב יש היום גם 'ליגת על ' שבתחתיחה מככבים היום הפולנים\אוקראינים\בילורוסים הזריזים (עיטי החורש)..) אגב , אתה מוזמן לביקור גומלין בצפון ,הנימוס מחייב..
 

aetos

New member
כבודו ..אני מוצא עצמי שוב חולק עליך..

בוודאי אם מדובר ,כפי שהשואל נותן לנו להבין ,בשני צילומים של אותו פרט - במצב נייח ובתעופה.. גם תמונת המצב הנייח נראית לי גמדי בשל היחס בין הגוף לזנב ,ודקות הגזרה באופן כללי -ובמיוחד בזנב..
 

nubijar

New member
למה זה צפרדעון

קודם כל, נתחיל בזה שניכר מהצילום בעמידה שהעיט הזה הוא ביג מאדר... עיט גמדי עדין הרבה יותר. שים לב לגודל הראש והמקור. בנוסף, לעיט גמדי תמיד יש עורף זהוב, סוככות בהירות, בטן בהירה יותר. בעמידה הוא אף פעם לא נראה כהה שחור. שים לב, יש בשני הצילומים שתי ציפורים שונות. בעמידה זה עיט צפרדעים. בתעופה קצת קשה לקבוע, אך בהחלט יכול להיות שזה עיט גמדי כהה.
 

aetos

New member
העניין הוא שהגמדון שראיתי בכ. מסריק היה..

די זהה לתמונה הנייחת ,כהה מאוד ,כולל הבטן . (אין ספק בזהוי אז ,כי לצדו היו בשדה 2 עיטי חורש - להשוואה ולקנ''מ ..) גם גודל העיין ביחס לראש ,ו''ארשת הפנים '' מזכיר מאוד את מה שראיתי.(אגב , אין לו גרענת לבחור שלנו בתמונה ..אני מקווה ? לחבר שראיתי גם הייתה ארשת כזו -של העיוור מתזמורת זוזו מוסא..) גם האברות השחורות ,לפחות לפי האיור במגדיר ,נלא מגיעות כל כך למעלה אצל הצפרדעון ,ואצל הגמדון כן.. בגדול אני מודע לכך שטיעוני (בנושא התצלום הנייח) מחווירים לעומת שלך ,בוודאי אם נביא בחשבון שבטח טיבעת גם עיטי צפרדעים ובדקת בציציותיהם.. הכי טוב ש''נקרא לנערה ונשאל את פיה'' - יבוא השואל ויעיד אם מדובר באותה הציפור או בשתיים שונות : האם ''עוד עזרה'' משמעו -'קחו עוד צילום שיעזור לכם בזהוי ' או - 'עוד (סוגייה של) עזרה בזהוי ' ..
 

Torgos

New member
למה להתיש: התמונה היא של

עיט צפרדעים כפי שמאד בולט וכפי שנימק יואב.
 

harier

New member
קשה לדעת אם זה עיט חורש או עיט צפרדעים

ולא ניתן לקבוע לפי התמונה הזו בלבד אמנם לא רואים כתם בהיר בעורף אך המקור העדין יחסית וצבעו הכללי של העיט מתאימים יותר לעיט חורש מאשר לצפרדעים.
 

tuvia k

New member
קשה יש בלחם וגם אותו אוכלים

העיט שבתמונה מראה סימנים גם של צפרדעון וגם של עיט"ח עושה רושם של עיט בעל גוף כבד יחסית כמו גם המקור נראה לי מגושם יחסית ומתאים לצפרדעון אבל שימו לב למיכנסיים שלא מגעים עד הכף רגל סימן ברור לעיט חורש מול עיט צפרדעים . מה גם הגוון של הגוף והכנף מתאים גם כן לעיט חורש מבולבלים ? גם אני לישלוח את התצלום לדיק פורסמן אוליי בכלל יתברר בסוף שזה פרט אייבריד טוביה...
 
סליחה על הקושי

מצטער שיצא קשה לזיהוי אבל בטח נתן עיניין ,יש סדרה של כמה תמונות ברצף של העייט בעמידה,אבל, אם אני לא טועה זה שעף הוא זה שעמד,בלי נדר,האם יש אפשרות של חברי הפורום להעביר את התמונה יותר גבוה, בלי לפגוע ,ליוסי לשם או יוסי אשבול? מקווה שלא פגעתי באף אחד.אני חזרתי לעסוק בצפרות רק לאחרונה ותמיד היתה לי בעיה בעבר עם דורסים. הרבה תודה לכולם איתן
 

aetos

New member
איתן היקר - יש הנהגה חדשה בעולם הנוצות..

חלק ממנה נמצא פה בפורום ,אדומי אותיות אבל גם שחורי אותיות.. סוגיות זהוי נלהבות תמיד היו ,גם ב''דור המייסדים'' שהזכרת..קנאת סופרים תרבה חוכמה ,ודיון בין ה'רבנים' יעיף את הנוצות גבוה יותר.. ומי שנשכר מכך הם 'פשוטי העם ' כעבדך הנאמן..
 

clotbey

New member
עיט המיסתורין

אני מצטרף לדעה שהובעה כאן, לפיה מדובר בעיט צפרדעים, מאותם נימוקים שכבר נומקו. הדורס בתעופה הוא ללא כל ספק (!) דורס אחר מזה שעל הקרקע. ככל הנראה דיה שחורה, אבל במגבלות הצילום לא יכול לשלול לגמרי עיט גמדי כהה. לפעמים מספיקות כמה שניות של ניתוק קשר-עין עם הציפור, והיא כבר נעלמה בלי שהבחנת בכך. אח"כ מגיעה ציפור אחרת מאותו כיוון והצלם מניח שמדובר באותה ציפור. מקרים כאלו שכיחים מאוד כאן בפורום. נ.ב. אני בעד לשלוח את התמונות ליוסי לשם\אשבול
 
למעלה