שרשור תצפיות 10.10.08 - גליל מערבי

uncle litchi

New member
שרשור תצפיות 10.10.08 - גליל מערבי

התחלתי בחוף הגייזר (מדרום לחוף בננה ביץ'): חופית לבנה 1 חופית אלפינית 1 חופית קטנה 2 חופמי צווארון 37 חופמי אלכסנדרי 6 חופמי חוף 3 חופזי מנומר 2 ארנריה 25~ ביצנית לבנת כנף 4 כרוון 3 חוף אכזיב עד חוף ראש הנקרה: ארנריה 20~ חופזי מנומר 2 חופמי חוף 2 חופמי צווארון 15~ ביצנית לבנת כנף 4 אנפה ארגמנית 1 צעיר בנדידה דרומה מט"ש שלומי: ביצנית מנומרת 4 ביצנית שחורת כנף 5 ביצנית לבנת כנף 5 ביצנית לבנת בטן 4 לוחם 6 תמירון 5 חרטוביצ 4 נחליאלי לבן 5 נחליאלי זנבתן ששקל לכמה רגעים לאכול אותי נחליאלי צהוב 3 זרון שדות 1 דוחל חום גרון ברווז חד זנב 1 הנקבה מלפני כמה ימים צולל ביצות 3 בטח אני אזכר בעוד דברים בינתיים שיהיה יום מוצלח לכולם.
 

odedkeynan

New member
היום ואתמול בערבה התיכונה- מעניין פה

אתמול מעל אגם ספיר- בז ערב נקבה היום בשיזף וגדרון- 3 זכרים מדהימים של בזי ערב. היום בביס"ש חצבה- עלווית לבנת בטן. בנוסף: 3 דוחלים חומי גרון. המון חטפיות אפורות, אמוץ זהבי ראה חטפית גמדית בביס"ש- מדי שנה נראה אצלנו לפחות פרט אחד. עדיין המון חנקנים אדומי גב צעירים ומדי פעם גם נובי צעיר ב06.10 ראיתי את הנחליאלים הלבנים הראשונים שלי, שילה ראה יום לפני. היום הכל מוצף בהם. לפני שנה ראינו אותם שבוע אחד מוקדם יותר. מי ייתן ויהיה שטפון בסוכות!!!! חג שמח לכולם רעי- האם זה מספיק טוב לקראת בואך???
 

desert finch

New member
עמק בית שאן

הקיווית להקנית נראתה בחברת סיקסקים עוברת בין השדה אספסת של מעוז חיים לבריכות של נווה איתן. חוץ מזה ליאור מדווח על חנקן ערבות נוסף על כביש עין הנצי"ב- שדה אליהו. בשמים עיט צפרדעים- 1-2, עיט שמש צעיר וכמובן עיטי חורש, שקנאים, חסידות שחורות והמוני דיות.
 

devra

New member
עוז מתי צילמת אותן?

בשבוע שעבר כשהיית עם שחר? כי היום ראיתי עפרוני עם ציצית משוטחת גם כן האם זה בגלל חילופי נוצות?
 

Kookabara

New member
מהיום. זה די נפוץ

לא בקי בסיבה. היתה קצת נדידה בסביבות 9:30 110 שנאים כ-25 נץ קצ"א כ-10 איות זוג בזי ערב יפים על חוטי החשמל בחלק המזרחי, קרוב לאתר מקורות
 

uncle litchi

New member
נחליאלי זנבתן סקרן מדי

בעודי שוכב ורשת ההסוואה עליי, פתאום אני שומע נחליאלי זנבתן מקרוב, הסתכלתי שמאלה - כלום, הסתכלתי ימינה והנה נחליאלי זנבתן עומד במרחק מטר ממני ותוהה עם אפשר לאכול את זה. הסתובבתי עליו אם המצלמה, דבר שגרם לו לזוז מטר אחורה, אבל כנראה שאם זה זז זה יותר טעים, הוא חזר בחזרה. ניסיתי לכוון עליו את העדשה אבל הפוקוס האוטומטי הוא בערך משלושה מטרים. העברתי לפוקוס ידני (שמאפשר צילום יותר קרוב) אבל המזונבן הזה עדיין מחוץ לטווח הפוקוס (קרוב מדי), הזזתי קצת את הרגל, דבר שגרם לו לעוף 2 מטר יותר רחוק, ובהתלהבות יתרה לחזור לטווח המטר, בקיצור בסוף זו התמונה היחידה שיצאה לי בפוקוס לפני שהיצור החליט שאולי אני בכל זאת לא כזה טעים. ד"א זה פריים מלא, לא נגעתי!!! (400ממ)
 
שחינית צרת מקור בביוב ברור חיל

ברור חיל זה קיבוץ ליד עזה/שדרות הוא בן 60 ויש לו בריכת ביוב
 

aetos

New member
רמיזות פרודיאניות , רוני ?..

דווקא מוצא חן בעיני שהתחלת להגג הגיגים בנוסף ל''תותחנות'' הצילומים..
 

tamarbike

New member
תצפיות מאגם חולדה

טבלן גמד טבלן בינוני צולל חלודי ברכיה אנפה ארגמנית זרון שדות 2 זרון סוף 1 בז ערב בז מצוי דוחל חום גרון כחל אנפה אפורה שקנאי חסידות שחורות 2 אנפה אפורה לבנית קטנה אנפית סוף חנקן אדום גב עלוית אולי אפורה?
 

tamarbike

New member
בז ערב עוד פרטים

זכר בוגר- נמצא על חוט החשמל על הכביש מצפון לצומת נחשון לפני יער המגינים (כבר צפיתי במקום זה ביותר מאחד..) ותודה לעזר על העזרה בזיהוי והחברה!
 

aetos

New member
כוס הנדידה במצפה הימים מלאה עד תומה.. וחסל...

כנראה שהנדידה שם בחודש ספטמבר +הימים הראשונים ממש של אוקטובר (חודש אלול -הרחמים והסליחות + ראש השנה..) ''כלום בריבוע''- חוויאי 4; קצ''א 4; איה 2; דיה1 בז ערב 1. מחר נקווה לראות יותר פה בכמון..
 

devra

New member
גם בגבעת השלושה

אמנם בצהריים ולמעט זמן אבל בכל זאת כלום כלום כלום די"ש 1 בזי ערב 2 המון נחליאלים לבנים שהגיעו אתמול או היום [עשרות רבות בלתי ניתנים לספירה] וכמובן הנחצי"ם בהמוניהם שבת שלום
 

tuvia k

New member
נחל חרוד :

היום אחרי הצהריים בנחל חרוד : ברודית קטנה 1 נחליאלי לימוני 1 נחליאלי זנבתן 3-4 קנית פסים 2 בבריכות של בית השיטה שניי פלימנגויים מצויים מס' גדול של שחפים [כמה מעות] ארמנים,שחורים,שלושה סיבירים אחד ג'מוס וב.מ. כמו כן מעט חופמיים חופית טמינק אחת חופיות קטנות בודדות וכמה חופמי צוורון וביצנייות רגילות . סופ"ש נעים ורגוע טוביה ...
 
למעלה