שרשור תצפיות 3.10.08

diomedea cauta

New member
עכשיו באיילת השחר..

מלפני כחצי שעה עד עכשיו- מעבר נחמד מאוד של עייטים מעל קיבוץ איילת השחר. עברו להערכתי משו כמו 300-400 עיטי חורש ביחד עם כ20 ניצי קצ"א ובז ב.ב שעף נמוך מאוד. עפו לכיוון דרום מערב, באו מצפון-צפון מזרח וחלק גם מדרום מזרח. לכמו כן לפני כשעתיים מעל הבריכה בקיבוץ היה גם גן מעבר דליל אך רציף ועקבי של עייטים. אני מניח שהיה מעבר נחמד גם מלפני חצי שעה, שכן קיבלתי טלפון שאמר לי שיש מעבר כזה.. זהו מראה לא מאוד שגרתי לראות עיטים נודדים מעל איילת השחר, שכן הציר הוא מערבי יותר. אני מניח שמחר יהיה יום חזק מאוד אם לא יום שיא בסקר..
 

ofirlotan

New member
20+ עגורים וכפן אחד ביניהם מעל אילת

בתעופה בכיוון הנכון (דרום) בשעה 9:20 בבוקר. הרבה חנקנים אדומי-גב, בעיקר צעירים. ב-30.9.08 להקה של עשרות רבות של ניצים קצ"א נוחתים ללינה בתמרים שמצפון למעבר הגבול לירדן.
 

Loligo

New member
צרעה - מורחב

היום היה יום בלתי נשכח באספסת - לאן שלא הסתכלת מ-6 עד 2 היו מאות ציפורים. מלבד לנחליאלים שהיו בכמות מרשימה ביותר לסנוניות ולכוכיות שמילאו את האויר ולאלפי העלויות ( אפורות עלק) שמילאו כל קוונוע וברז נוספו גם: בז ערב - 400-500 כל היום הגיעו להקות צדו חצי שעה והמשיכו הלאה, אף פעם לא ראיתי משהו שכזה. בז אדום - קשה לומר כי היו מעורבבים עם הערב והמצויים אבל היו כשלושים. על הבוקר התרוממו מלינה באזור כמאה עיטי חורש כמה עשרות ניצים קצרי אצבעות ועשרה חיוואים. על השדה זרוני ש"פ צעירים - 10 עברו באזור במהלך הבוקר גם אצלם נצפתה ההתנהגות של ירידה מגובה רב, ציד מעל השדה, תפיסת גובה והתחפפות דרומה. זרון סוף -2-3 מבחינת צפ"שים נוספים: פיפיונים אדומי גרון ראשונים יחד עם מעט צהובים. דוחלים חומי גרון לא מעטים מאיישים כל עמדת תצפית בולטת על השדה יחד עם מעט סלעיות קיץ וחנקנים א. גב. בתור האספסת שוקק חיים - קניות פסים תפרים קניות קטנות והמון עלויות אפרות ( טובעו מעל 300) הפתיעה אותנו גם שיחנית צהובה אחת (טיק). איפה אתה פרוש ?!
 

aetos

New member
מגיע לך בצדק לראות את הנפלאות הללו ! ../images/Emo106.gif

נ.ב. 1 : מה זה י טיק ' בהקשר הזה ? נ.ב. 2 : הפרוש בוא יבוא ..מתחייב ליידע אותך , עלי..
 

aetos

New member
הר מצפה הימים בבוקר (09:15-14:15) :

יום יפה ,חמים אך לא חמסין ,רוח מערבית קלילה מאוד וכמעט לא מורגשת.. אמה מה ,ציפורים כמעט אין.. כאשר זה מתחיל להריח קצה זנבו של חמסין הזרם הולך מערבה (כך שמעתי מפי בכיר ב'מפקדה '.)הווה אומר יום ללא עיטי חורש (לבד מפירורים מצחיקים),ללא בזי ערב וללא עיטים גמדיים .. איית צרעים 20 (בשל החום היחסי היום ,כשהגעתי כבר היתה ''תלוייה'' רחוק בשמיים -להקה של 20-30 של מה שנראה כאיות .הם לא נספרו ברשימה.) דיה שחורה 23 (רחוק במערב , בגוש הר מירון עברו עוד כעשרות דיות (40 לפחות) ביחד עם השקנאים . לא נכללו בספירה ,ובכלל תחושתי היא שיותר מחצי מהדיות העוברות במקום ''מדרדלות '' למזבלות השונות בבקעת בית כרם וסיכנין..) נץ קצ''א 31 (להקה של 17) עיט חורש 4 (רק 1 מעל הראש ממש בצהריים . 3 רחוק במערב במורדות הר הלל .= פירורים דפירורים + סוציומאט\חסר מזל..) חוויאי 17 (להקה של לפחות 7 בבוקר כשהגעתי ,אולי היו עוד שפיספסתי ) עקב עיטי 1 נודד .(חוץ מזה נראו בפעילות שני בני הזוג המקומי \איזורי ..לא סגור שהם מקננים בהר ,אבל הם ודאי באיזור נחל עמוד עליון ) עקב חורף 3 (ssp. buteo 2; עקב מזרחי ssp. vulpinus 1 חלודי כהה מאוד ) בז מצוי 1 בנדידה (כך נראה מהגובה ומהכיוון. אגב , המקומיים הקבועים הם זוג בזים מצויים ,זוג בזי עצים (כמה ימים לא ראיתי אותם וכבר התחלתי לדאוג.. היום נרגעתי..),זוג ניצים מצויים וזוג חוויאים (נראה שהילדים כבר גדלו ויצאו למסע תרמילאות באפריקה ,ברוך השם..אבל אין להיות בטוח..) זרון סוף 8 (1
צעיר ; 3 נקבות ביחד.) זרון שדות 1
בוגר (סוף סוף ! הממתק של היום.. : יפהפה ,דק גזרה וצח כשלג , קצות כנפיו טריזי פחם ובראשו פלדת אל-חלד ..) שקנאים 1100 (ב10:25 נראו 1000+ שקנאים ב''תכונה'' מעל מאגר דלתון ; הם פנו בנחל מירון מערבה וניסו לחצות את גוש הרי מירון באיזור עין זבד- כ4-5 קיימ צפונה מערבה לעמדתי . זה חיתוך שמתאים דווקא למשטר של רוחות מערביות חזקות ולאטו דווקא לתנאים היום - ואכן לאחר טרמיקה ענקית הם חזרו בסופו של דבר לכיווני ועברו למולי בנתיב ה'קלאסי' מעל מושב שפר\''חמדת ימים'' שרוך של 1000 פרטים (3-4 דבוקות) ב 10:40 , ועוד כ100 פרטים 7 דקות אח''כ . להקה של כ100 נראתה אח''כ מטרמקת מעל הרי מירון (עין זבד)- ונעלמה מהעיין.) שנה טובה !
 

insomni

New member
טיבוע במעגן מיכאל

לכידה נחמדה - עלויות אפורות הרב הגדול קניות - קטנה,פסים,אפריקאית ואירופית חרגולן זמירי צטיה חכלילית עצים נצפו כמות השקנאים באיזור עלתה מ200 לסביב ה600 מגלנים - הלינה עלתה מ400 ל כ2500 קיוית לא מזוהה (ככל הנראה להקנית אבל לא שולל לבנת זנב) - עברה מעלינו במעוף מיד באור ראשון ולא אותרה בשנית. איות צרעים 3 ועיט חורש 1 שנדדו ממש מעל החוף וברודית גדולה 1 שאכלה ללא חשש צמוד לרשתות אך באור כל כך מקליש שזו לא טעות של האקסיף הצילום הוא במהירות 1/25... נחליאלים - רק 3 מינים - הצהובים נעלמו ואנחנו נשארים עם זנבתן,לבנים ולימוניים. הפורפיריה נצפתה אתמול ע"י מספר אנשים בדיפלה והלימוזה חומת הבטן עדיין מסתובבת בין הבריכות והחוף שי
 

mbsgf

New member
כ-60 דיות..

..חלפו מעל שמי באר-שבע לכיוון צפון, היום בשעת בין ערביים 17:45 לערך.
 
למעלה