שרשורי תצפיות

netbird

New member
../images/Emo124.gifשרשורי תצפיות../images/Emo70.gif

קיבלתי הצעה מ- warbler לייחד שרשור תצפיות לכל יום. זה יקצר את השרשורים (כך שיהיו נוחים יותר לקריאה ולהפנייה) ולא ייצור בלבול בהצמדת הודעות למספר שרשורי תצפיות באותו דף. נראה לי גם שזה עיתוי (נדידה) טוב לתת לזה פיילוט. כלומר, מעתה בבקשה לפתוח שרשור תצפיות עם תאריך אותו יום. כל מי שמשרשר תצפית בבקשה להצמיד אותה לשרשור של אותו יום - אם אין...לפתוח כזה.
 
ריכוז נדידה מרשים ברבע שעה האחרונה

מעל מזרח פ"ת, מגובה בינוני עד גובה רב ביותר, חלקם הקטן חיוויאים שעוברים בסך מולי, חלקם הגדול יותר דורסים קטנים יותר, ככל הנראה איות צרעים. נראתה דיה שחורה אחת, בינתיים. טרמיקות רבות נראות מכל הכיוונים.
 
נדידה בשפלת יהודה!

היום, בין 13:30-14:30, נדידה חזקה בציר שפלת יהודה. ההתחלה בקיבוץ כפר מנחם וההמשך מעל קיבוץ גת יחד עם חוג הצפרים הצעירים של שפלת יהודה. נצפו: אית צרעים- לפחות 3,500 , רובן במעבר מאוד צפוף של כ-10 דקות מעל קיבוץ גת. דיה שחורה- לפחות 40. חסידה שחורה-3. שלך-1. זרון פס-1, צעיר. מאוחר יותר, בנחל גוברין: סבראש-1. להתראות, רע.
 

צור מגן

New member
2 זהבנים ו 2 מיני ברודיות הבוקר באגם ירוחם

ברודית קטנה וגדולה. אלה היו ההיילייטס. 2 פורפיריות זה כבר רגיל וצפוי שם. חוץ מזה, אנפה אפורה אחת ו-5 ארגמניות הגיעו בנדידה מצפון ב-7:10, עשו כמה סיבובים ובסוף ירדו לאגם. בצניות לבנת בטן, שחורת כנף, עדינה. לוחמים, חופיות קטנות, חופמי צווארון, קרקירים, ברכיות, שלדגונים, לבני חזה, חטפית אפורה. קצת יותר מאוחר ודרומה משם: קטה סנגלית - בודדות, קטה גדולה - 150-200 בנק' שתיה. ואחה"צ, קנית פסים ששמעה שיש מבצעים בסופר פארם בבאר שבע, וקפצה לחפש מתנה לראש השנה. חולצה מהסניף אחרי כיממה שהתעופפה לה שם מעל המדפים. קיבלה מעט מי סוכר ושולחה לדרכה בליווי איחולי הצלחה.
 

aetos

New member
שוב ב'עמדה' במצפה הימים ,עם יוחאי ורן

(16:15-18:55) דווקא הפעם הגענו ביום חלש :רוח מערבית \צפון מערבית ערה מאוד ,והחבר'ה עפו בגובה רב מאוד ,הרבה יותר מאתמול(להערכתי 1000 מ' ).למעשה הלהקות אגפו את הרוח מצפון או ממזרח ומדרום (מאחורי ההר) ורק לקראת הסוף ממש הם הגיעו בציר ה''קלאסי'' מצפון מזרח לדרום מערב (ראו הודעתו של 'שחיין' ידידנו מצפת..) .גם הטרמיקות היו גבוהות ורחוקות מאיתנו בשל תנאי הרוח; רק בסוף כאמור ,כשנרגעה הרוח ,זכינו לראות טרמיקה של עשרות איות בטווח 30 מ' מאיתנו.. המספרים קטנים מאוד,20% מאתמול ,כנראה שהרבה איות עברו בציר מזרחי יותר (אולי בנחל עכברה או בעמיעד) או בגבהים עצומים כאלה שלא יכולנו לראות.. (גם מה שכבר ראינו זה לא מעט תודות ליוחאי..) אית צרעים 635 דיה שחורה 5 עיט גמדי 3 בהיר עיט חורש 3 זרון סוף 1
צעיר נץ קצ''א 2 בז ב.מ. 2 בז עצים 1 שקנאי כ 60 [בשעה די מאוחרת(18:20) -עפו צפונה לאגם דלתון מן הסתם (כנראה שחלפו מעליו בדרך והחליטו לחזור אליו -שיקול נכון והגיוני לכל ימאי : לעשות אחורה פנה ולחזור לנמל הבטוח..]
 

שחיין

New member
../images/Emo127.gif

גם אני לא הצלחתי לראות. גם היה חם כך שסביר שעלו לגובה רב וגם היה קצת אובך שהפריע לראות. להקת השקנאים זו לא אותה להקה שאני צפיתי בה. המספר וההתנהגות דומים אך אני זוכר שצפיתי בתופעה מוקדם יותר. כשהם חזרו, ראיתי איות בטרמיקה ממשיכות דרומה אך לצערי לא ראיתי אותם גלישה. [רק] בעזרת משקפת הצלחתי לאתר פרטים בודדים ממש מעל נחל עמוד בגובה רב.
 

aetos

New member
אני לא סגור על השעה.. אולי זה היה קצת קודם..

בגדול הייתי אומר לא לפני 18:00.(ככה זה שעסוקים בספירה..)
 
למעלה