השקנאים באים

השקנאים באים

אני פונה אליכם בבקשה לעזרה במעקב על להקות שקנאים נודדים. העונה החלה, וכבר נצפו בעמק החולה להקות נחמדות של כמה מאות. אשמח לשמוע, דרך המסרים \ דוא"ל [email protected] \ טלפון 057-7763218 על כל להקת שקנאים (כמה עשרות פרטים ומעלה) בשמי ישראל. ניתן להעביר תצפיות גם כעבור כמה ימים, העיקר לציין כמה מתי ואיפה. לכל תצפית יש ערך! תודה מראש, יפעת
 

aptz

New member
200-300 פרטים

עברו לפני כחצי שעה בשמי טירת צבי. 2 נקודות מעניינות: - השעה. הם היו בגובה רב למדי. לא הולכים לישון? - המבנה. ראש-חץ לא אופייני. עפו בגוש אחד (ואחיד), שיצר מבנה דמוי ראש-חץ. לא שובל ארוך, אחד אחרי השני בשני טורים אלכסוניים, אלא גוש של עופות שביחד נראה היה כמשולש.
 

aptz

New member
שלום ידידי

'אוכלים' זה בבריכה, אחרי שנחתו למנוחה. אלו 'שלי' היו בגובה רב כאילו רק עכשו סיימו לתפוס טרמיקה לקראת יום נדידה חדש.
 

diomedea cauta

New member
וראש חץ זה מבנה אופייני למדי לשקנאים

למרות שלרוב כשהם מסתדרים במבנה כזה אז זה בקבוצות קטנות יותר ולא כל הלהקה הגדולה יחד, אבל גם כאלה של כל הלהקה כבר ראיתי מדי פעם...
 

aptz

New member
תודה, אבל

אההמ.... כל הלהקה מסתדרת כך 'מידי פעם'? זה לא נשמע משהו 'אופייני! אכן גם אני זכיתי לצפות בלא-מעט להקות שקנאים, וזה בפירוש לא חזון נפרץ לראות להקה שלמה וגדולה עפה במבנה משולש זה.
 

diomedea cauta

New member
זה מה שאמרתי.

שניתן לראות להקות שקנאים עפות בראש חץ, אך לרוב אלו להקות קטנות ולא גדולות.
 

harier

New member
כאשר הם מגיעים לגובה רב

ויוצאים מתרמיקה אל הגלישה השקנאים יסתדרו בראש חץ או בכמה ראשי חץ ולא מדי פעם אלא תמיד.לרוב כשרואים להקה גדולה של שקנאים בגובה רב אז היא עפה בראש חץ.
 
למעלה