שלום כולם, מבקש עזרה בזיהוי נוצות;

qwaega

New member
שלום כולם, מבקש עזרה בזיהוי נוצות;

אחת מהחצבאני , והשלישייה מהאיזור שמתחת לרכס רמים תודה מראש
 

qwaega

New member
אה כן ועוד משהו

להקות גדולות ( 40+) של עקבים בנדידה לכיוון דרום מעל החצבאני , היום.
 

diomedea cauta

New member
אז ככה

השתיים היותר אפורות הן לדעתי של לילית ועל השתיים האחרון לא סגור... ומה שאתה מתאר כלהקות גדולות של עקבים נשמע כמו איות צרעים. זה מתאים לעונה ולתיאור, והן גם דומות למדי לעקבים כהים. אתה בטוח שאלו לא איות?
 

qwaega

New member
קודם כל: השלוש האפורות הינן אכן של לילית

(לאחר בדיקה מעמיקה הגעתי למסקנה זו) והנוצה החומה - עדיין תעלומה............................ לגבי העקבים/איות: אמנם הם היו מאוד גבוהים, אך חלקם הגדול זוהה כמעט בוודאות(כמעט=98%) כעקבים. אבל בהחלט אינני שולל את האפשרות שכמה וכמה איות ועוד "אורחים"הסתננו לתמונה הכללית. ונסיים בשאלה/תהייה: איות אמורות לפקוד את ארצנו רק יותר מאוחר בנדידה ,לא?
 

diomedea cauta

New member
כמה דברים..

דבר ראשון נראה לי קצת התבלבלת. בתמונה הראשונה יש שתי נוצות אפורות שכפי הנראה שייכות ללילית, ועוד נוצה ג'ינג'ית וקטנה יותר שנראית זהה למדי לנוצה הבודדת בתמונה השניה... לא משנה.. ולגבי האיות אם תקרא תצפיות בפורום בדף הזה, בשרשורי תצפיות תמצא קצת תצפיות על איות, בעיקר של הסוקרים... אני בעצמי ראיתי אתמול כ300 מעל אילת השחר... אם כבר זה מוקדם לכמויות כאלו של עקבים...
 

יובלדקס

New member
זיהוי הנוצות

הנוצה הג'ינג'ית שייכת לאברת אמה של בז מצוי ולגבי הנוצות הנוספות - הן נראות כמו נוצות של תנשמת כיון שהן בהירות מאוד, ופסי הרוחב מעטים וצרים - הפסים גם בהירים מאוד - אולי אלו נוצות ישנות ששכבו שם כמה חדשים. בכל מקרה זה בטח לא לילית וגם לא ינשוף עצים.
 

diomedea cauta

New member
למה לא לילית?

אני מצאתי בעבר הקרוב נוצות בוודאות כמעט גמורה של לילית והם נראו בדיוק ככה... אבל אשמח ללמוד...
 

יובלדקס

New member
זה הסגנון של לילית מצויה

זה הסגנון של לילית מצויה - נוצות כהות יותר באופן כללי http://www.vogelfedern.de/wkz_08c.jpg
 

qwaega

New member
לאלבטרוס לבן הכיפה:ישנן בתמונה שלוש נוצות

אפורות, אך שתיים מהן צמודות אחת לשנייה וכך נראה כאילו יש רק שתיים......... אבל באמת שזה לא חשוב. לגבי העקבים/איות: שכחתי לכתוב שהחבר'ה האלה היו בגובה רב מאוד, ולכן הזיהוי אינו וודאי ב100% אבל תודה בכל מקרה...............
 
למעלה