רשמים מאנגליה

nubijar

New member
רשמים מאנגליה

בשבוע שעבר ביקרתי יחד עם אחי גדעון ביריד הצפרות הבינלאומי ב- Rutland Water באנגליה, כנציגי החברה להגנת הטבע. לא אלאה אתכם בסיפורים על היריד, הרי לא לשם כך קם פורום זה, אבל אפשר להיכנס לאתר שלהם. לפני היריד בילינו מספר ימים בשמורות נבחרות בחוף המזרחי של אנגליה. מזג האוויר היה מזעזע (גשם וקר), הנדידה על הפנים ובכלל נמאס לי לשמוע סיפורים כמו "לפני חודש היה..." או "עוד חודש יהיה...". ובכל זאת היה נחמד. התחלנו בשמורת Minsmere RSPB, שמורת הדגל באנגליה, עם כ- 100,000 מבקרים בשנה וצפרות ממש טובה בעונה הנכונה. בחלק הרטוב של השמורה לא ראינו כמעט כלום, חוץ מגור כלב ים אחד שעלה לנוח בחוף עד שהופלש חזרה לים ע"י מטיילים
 

nubijar

New member
עוד מ- Minsmere

כאמור, Minsmere היא שמורה ממש גדולה, ומכילה מגוון בתי גידול. מעבר לחוף ולביצה, יש להם אזורי heath, שמזכירים לי מאד בתה ים תיכונית, ובאמת יש שם סבכי שדומה מאד לסבכי ערבות באופיו - Dartford Warbler (אוי שכחתי איך קוראים לו בעברית!). מין זה, שהיה בעבר נדיר מאד באנגליה, התפשט מאד בזכות עבודה מאומצת של גופי שמירת הטבע שם להגדלת שטחי בית הגידול המיוחד הזה. הסבכיים התנהגו כמו סבכיים (מניאקים) ולא נתנו, אבל היפיוף הזה כן.
 

nubijar

New member
שמורת Cley

נמצאת צפונה יותר, ב- Norfolk. זאת גם שמורה ותיקה ומבוססת מאד, המנוהלת ע"י ארגון מקומי, ומצטיינת בציפורים נדירות. איך שנכנסנו למחבוא הראשון עפה מולנו לבנית כלשהי. גדעון זיהה אותה מיד כאנפית בקר - מין נדיר אחושלוקי לאנגליה! הוספנו את שמותינו לדפי ההיסטוריה של הצפרות בבריטניה. החבר'ה התחילו לרוץ שם עם המצלמות ואנחנו היינו די משועשעים. אנפיות בקר מגיעות בשנים האחרונות לדרום אנגליה בתדירות גבוהה יותר, והשנה אף דגרו לראשונה. המלצנו לבריטים לכסח אותן כבר עכשיו לפני שיהיה מאוחר מדי, אבל הם לא קיבלו את עצתנו... מצורף רקורד שוט נוראי של האנפית.
 

nubijar

New member
Spurn Point

השמורה הזאת נמצאת עוד צפונה, ב- East Yorkshire. ידועה גם כאחת מנקודות הנדידה הטובות באנגליה, ורשימת נדירים מרשימה נצפתה שם. השמורה יושבת על מין לשון יבשה דקיקה שמפרידה בין הים הצפוני לבין מפרץ ה- Humber. במפרץ הזה יש מישורי בוץ אדירים, שבהתאם לגאות ולשפל מושכים עשרות אלפי חופמאים שאוכלים או נחים. בין המינים הבולטים היו חופית להקנית וחופית אלפינית (עשרות אלפים מכל מין), לימוזה חומת בטן (אלפים רבים), חרמשונים גדולים וחופזים זהובים (מאות רבות מכל מין) ועוד מאות ארנריות, שלצדפים, לימוזות מצויות, חופיות לבנות, חופזים מנומרים, ביצניות לבנות כנף ועוד. הכל נורא רחוק ומפוזר על משטחי הבוץ, ויש פשוט יותר מדי ציפורים, אז נורא קשה למצוא שם דברים מגניבים בתוך ים החופמאים שמסביב.
 

insomni

New member
צולם במעגן מיכאל! רואים את הארובות של חדרה!

wishfull thinking סחתיין עליכם, נהניתם כרגיל... שי
 

aetos

New member
איזה צרות של עשירים ! ממש רחמנות עליכם !

לא יכולת להכניס איזו חופית להקנית אחת מתוך הרבבות לתרמיל - ולהביא אותה ,נגיד, לשי ? לפחות היינו נהנים כולנו מפירור של האדום האדום הזה..
 

nubijar

New member
צפרות ב- Spurn

יש שם צוות שמבצע ספירות יומיות של כל דבר שעף - חופמאים, עופות ים וציפורי שיר. ציפורי שיר לא היו, אז הצטרפנו לספירת עופות ים. לב העניין היה נדידה של שחפיות ים - ספרנו 13,000 בכשעתיים! ביניהן היו כ- 100 שחפיות קוטב, שחפית ורדרדת אחת ומירומית שחורה אחת. בים היו גם קטיפניות שחורות, אוריות מצויות, חמסנים וסולות לרוב. התפלאנו שעם כל החופמאים שם אין איזה בז נודד שמכסח אותם מדי יום. הדורס היחידי שראינו שם היה הבזה הגמדית הצעירה הזאת, שנתנה מאד.
 

nubijar

New member
טיבוע ב- Spurn

יש שם את תחנת הטיבוע הגדולה ביותר באנגליה עצמה (mainland). הם תופסים שם בעיקר ציפורי שיר בחודשי הנדידה הפעילים יותר (אפריל-מאי וספטמבר-אוקטובר). צורת העבודה שלהם שונה משלנו, הצוות שם מאד אופורטוניסטי ועובד על מה שיש, גם בגלל מזג האוויר שמשבש תוכניות לעתים קרובות. בערב שהיינו שם מנהל התחנה יצא עם החבר'ה לשחק darts, והשאיר אותנו להשתעשע על החוף בלילה. היה שמח מאד! לכדנו שני יסעורונים קטנים באמצע הלילה. בתצפיות ים בכלל לא רואים אותם שם, הם כנראה מבלים את היום בלב ים מפחד השחפים, ורק בלילה מתקרבים לחוף.
 

nubijar

New member
מה עסולה לריסה?

מין בדיחת יפו לא מצחיקה כזאת הריסות לא דוגרות שם אלא בצוקים יותר צפונה, אבל עומדות על עמודי עץ של מזחים ישנים.
 

nubijar

New member
דיה אדומה

באזור Rutland. גם הן התאוששו יפה באנגליה, בזכות מאמצי השימור הכבירים שהושקעו בהן.
 

nubijar

New member
אחרון

את הבוקר האחרון בילינו בשמורה קטנה ליד Birmingham. הציפור החביבה עלי שם הייתה אדמון, היו לא מעט. הזכר הזה עומד על מתקן האכלה ממוגן מפני סנאים גנבים.
 
תמונות מהממות!../images/Emo45.gif

תצפיות ותמונות מקסימות נראה כאילו ממש נהנתם!
 
למעלה