סילחו לי אם השאלה שלי נשמעת טיפשית

סילחו לי אם השאלה שלי נשמעת טיפשית

קנ יתי מדריך ציפרים של מפה וניסיתי להבין איך אני יכול להגיע במהירות לזיהוי הציפור. האם אני אמור קודם ללמוד את משפחות/זנים/סוגים של הציפרים ? או שיש דרך אחרת להתמצא ולמצוא כל ציפור בזמן קצר יותר ?
 

aetos

New member
נסוי וטעייה.. והגית בו יומם ולילה..

אין ממש קיצורי דרך..
 
3 או 4 עונות נדידה ותתחיל לעוף כמו דג

יעני שנתיים. כדאי גם להתעלק על מקס' צפרים בשטח (צפר הוא זה שמצפר. ציפור היא המצופרת). דגים עפים ציפורים שוחות (היא בלבלה לי ת'מחשבות ...אמא, הייתי מופתע ...אמרה "שלום לך" והתיישבה).
 

aetos

New member
מצטפררים..כמו ''מצטרפים''.. ובהזדמנות זו...

סחתיין על העיט ניצי ! אולי זה אותו אחד שראיתי עם הקוף באיזור נמרוד...(שלנו היה מתבגר -דגם נצוי בין צעיר לבוגר..)
 

qwaega

New member
מה ?!?! עם קוף ברגליים?!?.........../images/Emo6.gif../images/Emo3.gif../images/Emo8.gif

 

שחיין

New member
אתה צודק!

אכן יש חיסרון במדריך החדש בכך שאין מיון מהיר לפי גודל וצבע הציפור, כדי להגיע יותר מהר לעמודים המתאימים. במדריך הישן אכן הייתה תמונה מוקטנת של ציפור מאפיינת המין, בתחילת המדריך וזה הקל מאוד על מי שאינו מנוסה. לכן, במצב הקיים, אין ברירה אלא לעבור על כל או רוב המדריך בשביל להכיר את הציפורים וכמו שכתבתו לך כאן לאחר כמה עונות נדידה והתמדה תהיה בקי ורגיל.
 

רעי רז

New member
יש לו הגיון פנימי:

אחרי כמה עיונים חוזרים ונשנים (זה לא צריך לקחת כמה עונות, אלא כמה שבועות של קריאה לפני השינה) תבין ותזכור את הסדר. טבלנים, אנפות וברווזים נמצאים די בהתחלה. אח"כ דורסי יום, חופמאים ושחפים, ולקראת האמצע ועד הסוף מגיעים לציפורי שיר לפי משפחות. אם אחרי שבועיים של נסיונות לא תראה שיפור- נצטרך למצוא לך מתכון אחר. התנסיתי בחוויה דומה לפני שנתיים- לקראת נסיעה לאפריקה רכשתי מגדיר מקומי. כדי לא לבזבז זמן בדפדופים בג'יפ בספארי, ישבתי ועיינתי בו בשירותים ולפני השינה שבועיים לפני הנסיעה, מאמץ שהשתלם בטיול.
 

שחיין

New member
יש הבדל בין המנוסים בצפרות לבין חדשים

למי שמתחיל, המדריך אינו ידידותי (בלשון המעטה...). למנוסים, קשה להרגיש בזה. משפט כמו "ציפורי השיר לפי משפחות" הוא סינית בשביל מי שאינו צפר ורוצה להיכנס לתחום עם המדריך.
 
תודה לכל המשיבים. שאבתי מכם עידוד

אני מבין מכולם שמדובר בעיון ועיון ועיון בי סוף. אני מתנחם בעובדה שלהבדיל מתקופות הלימודים שלי ששם הייתי צריך לשנן חומר משעמם לפעמים, את העיון הזה אעשה בהנאה רבה. בינתיים אני ממשיך לעיין בפורום להינות ולהתפעל מכל הצילומים כאן. תודה לכולם.
 

aetos

New member
לדעתי גדולת המדריך היא בהיותו ידידותי לחדשים

ואולי בעיקר להם.. תשווה אותו למגדיר ''השילוש הקדוש'' רחמנא לצלן ,הינצל פיטר ופרסלאו - שם האיורים היו המלצה בלבד לזהוי -לעומת הנוכחי.. בזכות המדריך החדש ,לפחות מבחינתי , נפקחו עיני...
 

שחיין

New member
לא דיברתי על איכות התמונות

ועל הפירוט. דיברתי על הצעדים הראשונים בשביל להגיע לכיוון של "באיזה ציפור בכלל מדובר". אם אתה ממש חדש בתחום ורוצה להיכנס - הוא לא נח. דווקא בישן היה בתוכן העניינים איור קטן של ציפור מאפיינת את המשפחה ואז כל מתחיל היה יכול להגיע בקלות ל"איזור" שבו מאויירת הציפור. זה מאוד חסר במדריך החדש. [וצפרים מנוסים כלל לא יקגישו בחיסרון]. לדוגמא: אם אני רואה ציפור שיר ומזהה מאפיינים מסויימים אך איני יודע לאיזו משפחה היא שייכת! ב מדריך החדש, מאוד קשה בלי ידע מוקדם להגיע לעמוד המתאים בשביל להתחיל את ההגדרה. (אחרי שמגיעים זה כבר סיפור אחר). בישן, די היה שאפתח את העמוד הראשון בתוכן העינינים ותוך כמה רגעים, בעזרת התמונות הקטנות, כבר ידעתי היכן לחפש את עמוד הציפור. וזה לא רק לצפרים מתחילים. אני אמנם לא צפר מנוסה אך "קצת מבין. גם היום כשאני יודע (בדר"כ) לאיזו משפחה לשייך את הציפור אני צריך לפתוח במפתח מאחור בשביל להגיע לעמוד המתאים ולמצוא עוד פרטים על הציפור. ראה למשל את הזיהוי שלי כאן. ידעתי מיד באיזה ציפור מדובר. את הפרטים בתוכן ידעתי רק לפי המדריך אבל בשביל להגיע לעמוד המתאים הייתי צריך לעבור דרך המפתח. כשמדובר בציפורי שיר קטנות (שיחניות, עלויות וכן פרושים לסוגיהם זה יותר קשה למי שלא מכיר את המדריך בע"פ).
 

רעי רז

New member
הבנתי בדיוק למה הוא מתכוון בהתחלה:

הוא צפר מתחיל, ולא יודע מהי המשפחה או הקבוצה אליה שיכת הציפור. עצתי המקורית עדיין בתוקף- גם במקרים הלא שכיחים שאני מדריך קצת, אני מסביר על המגדיר ואומר למתעניינים שהוא קודם כל חומר קריאה לבית. כשאתה בשטח- עדיף שתשב עם משקפת ופנקס, נסה למצוא כמה שיותר פקטים מזהים במהלך התצפית, וכשהציפור נעלמת לרשום את כל הפרטים המזהים שהצלחת לקלוט. (אני מדבר על צורה, צבעים, פרופורציות, התנהגות, קולות, סביבה). בבית או באוטו, בשקט ובנחת, אפשר לדפדף ולמצוא לפי ההערות והזיכרון את המין המדובר. השיטה של - "הנה ציפור! בואו נדפדף כמה דקות כדי למצוא איך קוראים לה ובינתיים היא כנראה תעוף" - לא כל כך עובדת, מנסיון.
 

שלומit

New member
אתה יכול להיות יצירתיי וחרוץ

- צפר ידיד שלי עשה אינדקס חיצוני, כמו במילון, עם שמות המשפחות לניווט מהיר. ציינת את אחד החסרונות במגדיר המצוין הזה. במגדיר הקודם, של היינזל פיטר ופרסלאו היה אינדקס נוח מאד בהתחלה.
 
למעלה