הגוזל מת... ל מ ה?

הגוזל מת... ל מ ה?

שלום כולם אני 'חתולאית שרופה' ובדרך כלל מבלה עם הולכי הארבע המתוקים או בפורום שעוסק בעניינם.. אבל תמיד תמיד אזני כרויה לשמוע את הציוצים המופלאים, לנסות להבחין ב'מצב רוח' או סיטואציה כזו או אחרת על פי הציוצים, חולה על ציוץ הבוקר הראשון ומעריצה את הטייסות הקטנות והמושלמות הללו. ושונאת שנאת מוות כלובי ציפורים מכל סוג שהוא חוץ מכאלה שנועדו לרפא ולהציל והם זמניים בלבד. בקיצר נצאתי אתמול גוזל זעיר על המדרכה ולאחר שלא נראה כל קן בסביבה, לקחתי הביתה ועל פי הוראות ידיד שמבין בחיות האכלתי בעדינות מנות זערערות של לחם רטוב וטיפונת מים במזלף. הגוזלעשה את צכיו, כלומר לא נחנק מעודף אוכל, והיה ערני ואף צייץ וממש זיהה אותי. זה היה מדהים. הוא פער פיו כשראה אותי מגובה עמידה. כלומר אני עומדת מעל קופסתו, והוא רואה אותי מלמטה וקורא לי. כבר פינטזתי על היום בו יגדל ונשחרר אותו... הוא היה נראה כגוזל יונה על פי הצבע והגודל (אפור נוצות עם רגליים די גדולות יחסית לגוף וגודלו כקופסת גפרורים פלוס מינוס). ובלילה, הוא ישן יפה בישיבה/עמידה עם ראש על הצד כזה... ובבוקר- ----הוא היה מת. !!!! שמוט ראש ושרוע ומת לחלוטין. איך בכיתי!!!! למה למה. איפה טעיתי. אנא אימרו לי. אולי פעם הבאה אצליח יותר. יש לי רגשי אשמה איומים שהאכלתי לא נכון או משהו ובגלל זה מת. אנא ענו במהרה. טמבלית שכמוני רק אחרי מותו נזכרתי שיש פורום ציפורים להתייעצויות.
 
אל תקחי ללב

סביר להניח שזה לא באשמתך. אחוזי ההצלחה בגוזלים לא גבוהים במיוחד. הם עומדים על כ- 50% בערך. יתכן והגוזל שהה לפני שמצאת אותו זמן רב בשמש ללא האכלה והיה מיובש. יתכן והוא פשוט לא אכל זמן רב מדי ולא הצליח להתגבר על הפער. מצער, אבל ככה זה. לא תמיד מצליחים. להבא ניתן להאכיל ב"בונזו" רטוב ואין צורך בתוספת של מים אם המזון רטוב.
 

bird123

New member
נזק פנימי

צריך לזכור שגוזל נופל מגובה רב וגופו עדין. לפעמים יש נזקים פנימיים שלא נראים לעין. איך שקרן אמרה סיכויי הצלחה עומדים על כ-50% זה לא פשוט להציל גוזל אבל תמיד צריך לנסות. אני מאמין שעשית את המיטב.
 
למעלה