שלום לכולם - תצפית

שלום לכולם - תצפית

האם חמרייות חיות בלהקות קטנות ? (5-7 פרטים) בשבת שעבר באיזור ב"ש-חצרים צפיתי בחמישה ציפורים שעל פי מגידר מפה החדש נראו בדיוק כמו חמרייה חלודת זנב ההתנהגות לא הייתה חששנית מידי הם הרבו להיות על הקרקע ובכל פעם ש"קיפצו" למקום אחר הרימו את הזנב הכתום, במעוף רואים בהחלט את הזנב הכתום, האם ייתכן שזוהי הציפור עליה אני מדבר ? לשאלתי האחרונה, באותו איזור צפיתי בציפור בכלל לא חששנית, ואף עמדה ממש מולי, ששרה מנגינה מהממת של עירבוב שריקות, אינני יודע כיצד לתאר אך אנסה, המקור שחור לא חזק במיוחד, גוף חום זנב מעט ארוך ולא מעוגל בקצה, אם אני לא טועה המקור היה מעט מעוקל בקצה כלפי מטה ומעט גוון חלודי בזנב העליון. מצטער שאין לי תמונות בפעם הבאה אני אשתדל יותר... (שבת) אשמח לתגובות. תודה ולילה טוב.
 
ואגב.

ראיתי גם זוג חוברות ומעט סנוניות - לדעתי מדבר (הזנב היה בצורת משולש) סיקסקים צופיות צוצלות, היו מספר ציפורים שסבך , כיוון שאני "צעיר" בתחום אינני יודע להגדיר אותם, הסבך הוא מעט קנים ליד הנחל ושיחים גבוהים בשילוב עצים.
 

Loligo

New member
האזור הגיוני

סביר שראית משפחה, זוג הורים + פרחונים. אלימון - לא סביר. האם כל הציפור היתה חומה כולה? היא עמדה בשטח פתוח או על עץ או שיח? גודל? מקור של אוכל זרעים או חרקים? צריך להוסיף קצת פרטים
 
הציפור הייתה חומה כולה

המקור היה דומה לזה של האלימון אך שחור מעט יותר עמדה קבצה של ענף (עץ קטן) המקום הוא מעין יש כלום מאין יש מים אבל מזוהמים מסיד ושאר חומרים שלא יודע מה שמו שם, ולבן הצמחייה שם היא צמחייה גם של מים וגם של מדבר, בערך "אואזיס" רק מזוהם הגודל להערכתי היה כ20 ס"מ אולי טיפה פחות, כולל הזנב, שירה ערבה לאוזן. אני מצטער שאני לא יכול לתת פרטים יותר מדוייקים כיוון שאני די מתחיל בכל העניין של הציפורים ומעקב אחריהם, לגבי המקור - אוכל זרעים/חרקים, אינני יודע לזהות, סליחה. לק מירום , תודה, ולשאר העונים תודה !
 

kobko1

New member
מק מירום לק דרום בענין החמריות...

סביר שצפית בחמריות צעירות שכמו בכל הצעירים הם עדיין בתלןת לקבלת מזון מההורים וגם לא חששנים יתר על המידה.
 
למעלה