הייתי היום במושב במרכז הארץ. מהכיוון של עץ

מיכי 10

Member
הייתי היום במושב במרכז הארץ. מהכיוון של עץ

"מִכנף נאה" גדול וגבוה, שמעתי קולות של ציפורים. לא ראיתי אף אחת מהן, והקולות היו רבים ושונים. בעיקר שמעתי "פּיוּ פּיוּ פּיוּ" חזק מאד ולעיתים קרובות. בגלל הקולות המגוונים, נזכרתי בציפור החקיינית. האם יש בכלל בארץ ציפור כזאת? או שפשוט היו שם הרבה ציפורים שונות? זה היה מסקרן, וקצת מתסכל לשמוע מִבְּלי לראות אותן.
 

ZDanielZ

New member
אם "בציפור החקיינית" את מתכוונת למאינה...

אז כן, יש הרבה כאלה, הן חקינות מוצלחות למדי - ובעיקר קולניות ומגוונות מאוד. במרכז הארץ, בכל מקרה, יש המון מהן.
 

מיכי 10

Member
לא דניאל, לא התכוונתי למאינה.

אתה מכיר את הסרט על הציפור החקיינית? לא זוכרת אם ראיתי אותו כאן, או שמישהו שלח לי במייל. עכ"פ אביא את הקישור. זה קטע מקסים. מרשים מאד גם החיקוי שהיא עושה למסור החשמלי, ובכלל. שים לב: http://www.tsofar.com/zofar/mashtap/show.asp?id=11476 מיכל.
 

מיכי 10

Member
צר לי, אני רואה שהקישור לא נפתח כאן.

אז אולי תעתיק אותו לשורת הכתובת במחשב שלך, ותראה. עם רמקולים, כמובן.
 

qwaega

New member
נשמע כאילו את מדברת על הציפור

הקרויה בעברית "נבלי"; עוף בינוני שחי בניו זילנד וידוע בכישרונו לחקות כמעט כל קול שהוא שומע. נעשה סרט על אותו נבלי שבו כביכול הפרט המצולם מחקה-בין השאר-גם קולות מסור חשמלי. מאוחר יותר התברר כי כל העניין היה שקר גמור......
 

מיכי 10

Member
כן, לזה התכוונתי, ואולי לא קראת,

אבל ציינתי כבר למעלה את התרשמותי מחיקוי המסור החשמלי. מפתיע אותי מה שכתבת, שהעניין בשקר יסודו. אין לי מושג. אבל זה מאכזב, כמובן, והשאלה מה אמת ומה לא. בכל מקרה, מִצפיה בסרט, הציפור נראית לי חמודה ומדהימה, גם במראה וגם בקולות.
 

qwaega

New member
התכוונתי שהם ערכו את הסרט

כך שזה ישמע כאילו הוא מחקה מסור, כשהוא בעצם לא. אבל דברים אחרים הוא מחקה מצויין( ציפורים אחרות , בעיקר)
 

מיכי 10

Member
אני באמת לא יודעת, אבל הציפור פשוט מקסימה

אותי. גם המבטים שלה, וגם החוש המוסיקלי והתאטרלי שלה. נכון שהיא נהדרת?
 

Avi BL

New member
כמה עובדות על הניבלי ועל הסרט

1. הסרט עם דייויד אטנבורו אוטנטי לחלוטין ואכן לקוח מהסדרה המעולה של הבי.בי.סי. 2. הניבלי הנ"ל חי באוטרליה ולא בניו-זילנד. 3. מדובר בציפור שמידתה כתרנגול הודו בערך ולא נראה לי סביר שהיא מתתרת לה על עץ במרכז הארץ, מה גם שמדובר בציפור קרקע מובהקת ובעלת כושר מעוף מוגבל מינוס. 4. הניבלי הוא חקיין הצלילים (לא דיבור) הטוב בין הציפורים, מסור חשמלי זה קטן עליו.
 

מיכי 10

Member
שמחתי על תשובתך המפורטת, אבי.

מקווה שתרשה לי להגיב לכל סעיף; 1. התאכזבתי לשמוע שהסרט, כאילו, מפוברק. אז עכשיו אני שמחה שאתה מספר שהוא אוטנטי. 2. ניבלי בא מהמילה נֶבֶל, כמו כלִי הנגינה??? 3. לפי הסרט הציפור לא נראית לי כל כך גדולה כמו תרנגול הודו, אבל אם אתה אומר, אתה בטח יודע. האם התכוונת לכתוב את המילה "מנתרת"? (כי אני לא מכירה מילה *מתתרת*). כן, השתכנעתי כבר שהניבלי אינו חי כאן. אז או שיש כאן ציפור אחרת שמחקה קולות, או שפשוט היו שם כמה סוגים (או מינים?) של ציפורים. 4. מה שכתבת ש"הניבלי הוא חקיין הצלילים (לא דיבור) הטוב בין הציפורים, מסור חשמלי זה קטן עליו" מצא-חן בעיני מאד! תודה לך ולילה טוב, מיכל.
 
עורבנים הם חקיינים מוצלחים

אני מכירה סיפורים על יללות חתולים, אזעקה ושעון מעורר - כולם תוצרת עורבנים. לשי יש סיפור מאוד מוצלח על עורבני והכלב של השכן
 

מיכי 10

Member
תודה סוס של נייר. זה מעניין. שי?? תספר לנו?

האם עורבנים דומים במראֶה לעורבים? באזור הבית שלנו יש הרבה עורבים. יתכן שחלק מהם הם עורבנים? חיקויים של בעלי חיים, מכשירים ובני אדם, אני מכירה מתוכי של חברה. הוא מחקה את חריקות השער, את הצפצופים של פתיחה וסגירה של מכוניות, והיה משגע את השכנים שלה, את הכלב שלה ואת האורחים. מצחיק. אולי שי יספר לנו גם את הסיפור שלו. אני אשמח, כמובן.
 
עורבני שחור כיפה

לא דומה לעורב האפור הנפוץ, קטן במידותיו ומבחן מאוד בצעיו (אפור, כחול עז בכנפיים, כיפה שחורה. ציפור נפוצה ביותר.
 

מיכי 10

Member
תודה לך, סוס של נייר, על הקישור המקסים.

ראיתי את כל התמונות (חלקן גם בהגדלה) וקראתי חלק מהתיאורים. איזה יופי! זה הזכיר לי את הפסוק ממזמור ק"ד בתהילים: מָה רַבּוּ מַעֲשֶיךָ ה' כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ. וגם את הפסוק מאותו מזמור: אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרושִׁים בֵּיתָהּ.
 
למעלה