שרשור תצפיות

yochaik

New member
נדידת הסתיו כבר כאן

אמש בבריכות עין המפרץ : ביצנית מנומרת 5, שחורת כנף 6, לבנת בטן 4, לבנת כנף 15, אדומת רגל 2 (אחת במופע קייצי), ירוקת רגל 1, עדינה 1, לימוזה מצויה 1. 3 חופמי גדות בהרכב משפחתי : זכר, נקבה וצעיר. מרומית לבנת לחי 1, שחפית ים 5. לבנית גדולה 1, אנפה אפורה 15 ועוד הרבה לבניות קטנות, אנפות לילה, אנפיות סוף, מגלנים וקורמורנים גמדיים. שרשיר 2, אגמית 10 יחד עם הרבה ברכיות וטבלנים גמדיים-חלקם עדיין דוגרים.
 

wirewolf

New member
השבוע בשומרון

בכל מקום באיזור המוני שרקרקים מצויים וגם זוג ירוקים. בברכה (הר גריזים): רביעיית חנקנים אדומי ראש ו-3 חוגלות. בקריית נטפים: סלעית חלודת זנב חברותית מאוד ש-5 שעות ניסתה לצוד נמלים על המדרכה של הישוב.. ללא הצלחה מרובה. כמו כן נצפו המון ציפורים המוניות: פשושים, בולבולים וכד'.
 

coniving jackal

New member
סלעית חלודת זנב!?

שלום, הרבה זמן לא ביקרתי בפורום, כך שאולי פספסתי. אבל סלעית חלודת זנב זו תצפית מיוחדת ביותר, מתי ניצפתה?
 

wirewolf

New member
תיקון טעות

לאחר שחזרתי הביתה והתייעצתי עם אמיר בן-דב (ועם המגדיר) ברצוני לתקן ולומר שכנראה הסלעית שבה צפיתי היתה סלעית קיץ ולא חלודת זנב. אני מצטער מאוד על המהומה שיצרתי בפרסום ההודעה. לא היה לי מושג שסלעית חלודת זנב הינה נדירה ביותר באיזורינו (ולא היה איתי מגדיר או מצלמה בעת הצפיה בציפור). את הזיהוי ביססתי על תמונות מהאתר של יובל דקס ועוד כמה אתרים. אשתדל להבא לא לפרסם זיהויים שאינם ודאיים, אלא למטרות עזרה בזיהוי. סליחה וסוף שבוע נעים, ג'ני.
 

Torgos

New member
היום בחופי השרון

ללא ספק הנדידה החלה והסתיו הגיע (עם פריחת החבלצת ששחר מצא בחוף געש). יחד עם שחר אלטרמן ויאיר: בצנית לבנת-בטן - 2 חוף השרון שלצדף בתעופה דרומה - 1 חוף גדור חופמי חוף נקבה/צעיר - 1 חוף בית ינאי שחף צעיר מהקטנים שלא הצלחנו לזהות! - 1 . אני סברתי, ועדין סובר לאור בדיקה של צילומים שזה צעיר טרי של שחף גמדי, אבל שחר חושב שהוא גדול יותר וכנראה זהו עוד מקרה שלעולם לא נדע מה פיספסנו... השחף התמיד בתעופה דרומה. לבניות קטנות - במספר גדול מהרגיל (כ-6 מקומיות בכל סריקת צבים) כולל 4 בתעופה דרומה כמו כן בקיעה של 2 צבוני צב ים חום בארגז הרכב שלי מקן שנטרף ע"י שועלים. זהו כנראה הקן הבוקע הראשון סביב הים התיכון (לפי יניב לוי מהמרכז להצלת צבי ים) והוטל שבועיים לפני שהחלו הסריקות היומיות. אחיהם של הצבונים יתכן שבקעו בהצלחה ו/או חלקם נטרפו ע"י שועלים בחוף הזבל שמצפון לפולג.
 
תצפית ים באשקלון- יזעת ומצאת!

היום בבוקר החלטתי לצאת ולברר, בשם המדע והאנושות, מה יש לאשקלון להציע בחודש יולי!? התחלתי על המרינה באשקלון בסביבות 8:00, אחרי שעה שבה לא נצפתה ציפור אחת מעל הים(!) החלטתי להחמיר את ההתייבשות שלי ולצאת להליכה קלילה על החוף דרומה. התיישבתי לי באיזו נישה מוצלת על החוף ועד השעה 13:00 ראיתי: שלצדף- 5+1 עפים מעל הים לא רחוק מהחוף לכיוון דרום. בהחלט תגמול מספק. מגלן חום- 6, דרומה , מעל החוף. לבנית קטנה-2, צפונה, מעל הים. המטרה להמשך: דרומס!
 

tuvia k

New member
יפה לך

אני בילתי השבוע בוקר שלם + צהריים יום אחרי ביפו כימעט שלא ראיתי דבר חוץ מי שחפית ים אחת ושניי שחפים שחורים וקצת נקודות שחורות בהי שם בפיזדי לוך רחוק מעוד מהחוף אולי יסעור ואולי חמסן ולך תדע מה זה באמת היה. אז אתה תחכה לדורמס אני יחכה לסולת המסחה ...
 
למרות שחיפשתי הרבה, לא ראיתי שום דבר עף רחוק.

לא יסעור ולא חמסן...
 

Loligo

New member
דרומס?! ../images/Emo2.gif החום באמת משפיע... ../images/Emo42.gif

 

Avocet

New member
הנדידה הגיעה גם לבריכות המעפיל

כפן-12 חסידה לבנה-3 אנפה אפורה-5 ביצנית ירוקת רגל-3 ביצנית לבנת כנף-כ35 ביצנית שחורת כנף-6 ביצנית מנומרת-כ5 ביצניתעדינה-5 ביצנית לבנת בטן-3 לימוזה-1 חופמי גדות-1 מורומית לבנת כנף-4(לבוש מעבר) ו2 שחפיות ים אנפית סוף-כ20 ובבריכות עין החורש: ביצנית לבנת בטן-2 ושחורת כנף-3 נחליאלי צהוב-1 דהוי מאוד נראה כמו thunbergi או אולי המין האיטלקי (הגרון היה לבן)
 

tuvia k

New member
היום בנחשולים -עתלית

אכן הסתיו כבר כאן עם מס' יפים של חופמיים ושאר ירקות נחשולים : מירומית ליבנת כנף 17 לימוזה מצויה 13 ביצנית אדומת רגל 6 ביצנית עדינה 7 ביצנית ליבנת כנף 60 ביצנית ליבנת בטן 3 עתלית : ארנרייה 3 ביצנית ליבנת כנף 6 נחליאלי לבן 1 [זכר לבוש קיץ ] תודה לגל על יופי של יום שבוע טוב שיהיה טוביה ...
 
מצטער לאכזב, הסתיו באירופה ולא כאן ../images/Emo13.gif

עם כל הרצון הטוב (ויש הרבה), מאוד קשה עדיין לחוש בסתיו. ייתכן שבצפון אירופה נעשה כבר קריר, ולכן הציפורים מתחילות לבוא אלינו, אל החום. ובכל זאת אם יש כאן סיכוי שדיבורים על הסתיו יביאו אותו, אני בעד!
 
אילת בשבוע שעבר

בימים 1-2/7 בחוף הצפוני באילת יחד עם ירון צ'רקה: 1/7- יסעור כהה 6 חמסנים טפילים (5 בוגרים+צעיר) 2 שחפיות עבות מקור (בוגר+צעיר) כ- 150 שחפיות ים בלהקה גדולה שחפית שוניות שלך שהגיע ועשה כמה סיבובים בחוף עד שנעלם וחזר לאחר כמה דקות עם דג ונעמד על עמוד צמוד אלינו כך שצפינו בו ממרחק של 2 מ' (כשהוא יושב לנו מעל הראש...) ונסיון כושל למצוא את האלימון באליפז 2/7- חוף צפוני- 7 חמסנים טפילים 3 יסעורים כהים אותו שלך שחזר ועשה לנו כמה צלילות מרהיבות לאחר שעזבתי ירון גם ראה 3 חמסנים רחבי אברה. תופעה מעניינת שראינו זה שגם השחפיות (כולם) וגם החמסנים המשיכו צפונה אל תוך היבשה. הייתי מבין, אם הם היו ממשיכים דרומה, אבל צפונה??? ביולי??? לא עדכנו אותם שנגמר האביב מזמן??? שבוע טוב לכולם אני
 
החמסנים בתחילת יולי עדין נודדים צפונה

לחוג הארקטי. הנדידה דרומה תתרחש במהלך נובמבר בעיקר.
 
למעלה