זרזיר בורמזי בחצרי

ahouva03

New member
זרזיר בורמזי בחצרי

תודה לאמנון האן שהקטין לי את התמונה ומקווה שאצליח לשלוח
 

ahouva03

New member
זרזיר בורמזי

אני גרה בגבעתיים ואני רואה אותם בכל יום כבר בערך שנה
 

bird123

New member
ת"א והסביבה הוא המקור שלו בארץ...

הוא גם נחשב כ"מין פולש" וכמו הרבה התמקם טוב בגני יהושע ומשם מתחיל להרחיב את תחום מחיתו.
 

ahouva03

New member
כמו המיינה האם המקור שלו מהצפרי?

אני גרה קרוב לספארי. האם יש קשר? בחצרי יש גם הרבה מיינות ולפעמים גם הדררות חוגגות על עצי הסיסם
 

insomni

New member
הספארי לא, אבל המרחק מהצפארי בקו אוירי קטן

בדיוק כפי שעשו מינים פולשים (אין צורך בגרשיים, הויכוח הוא על צורת ההסתכלות והטיפול בנושא לא על המינוח) אחרים, גם הוא מרחיב תפוצה במהירות מאיזור פארק הירקון לפארק הגדולים האחרים הקרובים (פארק הלאומי ברמת גן, פארק בגין, וכו') לכן שאלתי מהיכן את בארץ. הדיון בנושאי מינים פולשים באתר זה מיצה את עצמו וניתן למצוא רבות בדפדוף אחורנית, לאחרונה הנושא הפך להתכתשות חסרת תכלית שחובנת בתוכה משחקי כבוד ועוד ובינה לבין שמירת טבע אין ולא כלום. שאלתי הייתה להבנת התרחבות התפוצה שלו, ולא בכדי לפתוח כאן דיון נוסף בנושא, תודה לך על תשובתך ועל הפרסום. שי
 

bird123

New member
תודה...

שי, אתה רואה יש גם דברים שאנחנו מסכימים עליהם.
 

tuvia k

New member
עלה במוחי רעיון ../images/Emo62.gif

אני יודע שספורט הבזירות אינו חוקי בארץ אבל אני חושב שזה אולי יכל לתת פיתרון יהיל לבעיית המיאנות ויתר הפולשביקים האחרים בארציינו . אולי כדיי לגדל בערים הגדולות בזים נודדים מאולפים לצייד מיאנות ושער מינים פולשים . אוליי זה יעזור ואוליי לא אבל שווה לפחות לנשות מה אתם אומרים ?
 

qwaega

New member
בכיכר טרפלגר באנגליה משתמשים

בכל מיני בעלי טפרים למיניהם בכדי לדלל את כמות היונים(האפוקליפטית משהו...) שנוצרה שם. כמו"כ בניו יורק הבזים הנודדים והעקבים אדומי הזנב עושים את אותה העבודה, אם כי שם זו לחלוטין יוזמתם האישית. הם מקננים שם על ראשי גורדי השחקים, ובאיזור סנטראל פארק. נראה לי שבארץ זה עשוי לקרטע משהו.
 
בשביל מאינות לא צריכים בזים נודדים

מספיק נמיות, חתולים ובזים מצויים. תאילנדים גם הולך פה טוב.
 

Torgos

New member
או ניצים מצויים. לבז נודד/ציידים

אין כל יתרון במקומות שבהן המיינות. הבזים הנודדים בניו-יורק, בבלטימור או ברלין צדים יונים בגובה רב. רק לא על הקרקע. אבל אסור לפתח ציפיות יתר בדבר יעילותם של כל אלו כגורם מוסת לאוכלוסיית הפולשביקים (מברוק לטוביה על הקופירייטינג). אגב, בזי צוקים אוהבים מיינות אבל הם לא מקננים בת"א כמו שהם קיינו של הפירמידות בגיזה או על בינינים בניירובי.
 

tuvia k

New member
שאני חושב על זה

באמת מישהו פעם סיפר לי שרעה נץ מצוי רודף אחריי מיאנה בפרק הירקון אולי זה יהיה פיתרון יותר יהיל . וברק באשר לתיילנדים אז יש בעייה איתם[הרבה בעייות איתם] הם לא מסוגלים לעשות את הבחנה בין מין פולשביקי למין מקומיקי להם לא משנה מיאנה או נקר או חלילה דוחיפת מה שחשוב להם עם זה אכיל או לא אכיל .
 

kisembensis

New member
אכן כן. ולצידם ניתן למצוא גם בזים נודדים

מהתת מין המקומי minor (הקטן יותר)
 
למעלה