לקט מנות מומלצות לשבת.צפע ברוטב אבק.

tesnake

New member
נראה לי דווקא זעמ"ש צעיר או שלוון קוים, תלום

קשקשים הוא נחש די "מט" ולא מבריק בשונה מהנחש בתמונה. קשקשי הגחון של תלום כן מבריקים , אך בתמונה רואים את הנחש מהחלק הצדי, גבי. התמונה לא מאפשרת לראות מתאר על הנחש, אז צבע, ברק, וצורת גוף הם מה שנשאר לעבוד איתו. שבת שלום. איתי.
 

tuvia k

New member
הלו הלו ../images/Emo46.gif

יתבלבלתם כאן זה לא פורום זוחלים כאן זוחלים רק למטרה אחת בילבד לצלם חובות גדולות ושער בע"כ ונוצות
 

netbird

New member
זוחלים כמו חרקים

הם אוכל של ציפורים
כל עוד לא חורגים מזה, אני רגוע.
 

HyperViper

New member
זעמ"ש צעיר

נשמע כמו משהו סביר במקרה הזה. איתי, שלוון קווים? לא יצא לי לראות אף פעם חוויאי מקרוב ככה שקשה לי קצת עם הקנ"מ אבל בכל מקרה הנחש נראה גדול בהרבה מכל שלוון קווים שראיתי בחיים.
 

Loligo

New member
נראה כמו זעמן שחור

לגבי הגודל - חיוואי היא ציפור גדולה מאוד, לכן זה בהחלט יכול להיות זעמן בוגר מה גם שלפעמים המחרשה חותכת את הנחשים לחתיכות. ושאלה, האם אצל נחשים ( לדוגמא כמו הזעמן השחור) ההבחנה ב"גיל" ( צעיר/בוגר) של הנחש היא במראה באופן ישיר לגיל וליכולת להזדווג? האם צעיר הוא בעל מראה מנוקד או שזה קשור בגודל? כמו נגיד בשחרורים צעירים שבתחילה נראים כמו הנקבות אבל כולם מחליפים נוצות ומקבלים את המראה הסופי.
 

tesnake

New member
בבחינה מדוקדקת יותר אני מסכים -כנראה זעמ"ש

צעיר, לשאלתך LOLIGO : זעמן שחור צעיר\ מתבגר, מזוהים כפרטים שאינם שחורים לגמרי, קרי, בצבע אפור\חום עם ניקוד שחור\ חום כהה, זה בהגדרה. פרטים מעבר למטר ועשרים שלושים בדרך כלל שחורים ומוגדרים בוגר, אם כי מצאתי פרט של מטר שישים שעדיין היה לו צבע מתבגר במיזבלה של אשקלון .אסף אפל סיפר אם אני לא טועה גם על פרט של פחות ממטר עשרים שהיה שחור. לגבי בגרות מינית- אני מעולם לא ראיתי זעמ"ש במופע ממתבגר בעת זווג, עם זאת ראיתי כמה פעמים פרטים שחורים בזווג. קשה לי לענות לך אך השאלה, היא מעניינת ודרושה בדיקה, קראתי פעם שבבע"ח מסויימים יש קשר סיבה ותוצאה בין הופעת פגמנט מסויים לבשלות תאי המין, אין לי זמן לבדוק את זה ולשלוח קישורים אך יכול להיות שזה המצב בזעמן השחור. מצטער על "הנחשיה" שנפתחה לכם פה. איתי.
 

tesnake

New member
תיקון- קשר בין בשלות תאי מין להופעת פיגמנט

ולא ההפך.
 

tesnake

New member
אתם סטלבטנים אתם..

אני אוהב איזון, כמו שאמור להיות בטבע, על מנת ליצור אחד, אני מעלה את התמונה הבאה(גם זה קורה): נלקחה ממעריב 01' . ובהמשך לשאלה של Loligo - הנה קישור למאמר טוב(חבל שחסרים בו כמה דפים) שקושר בין שינויים הורמונליים, לשינויי צבע, להתנהגות בלטאות(יותר קרוב אליכם) ובנחשים. כאשר שינוי צבע מורפולוגיים אשר לרוב לא הפיכים, (כמו במקרה של חילוף הצבע בזעמן השחור המתבגר לבוגר) מתרחשים בעקבות פעילות של הורמונים סטרואידיים שונים, כמו טסטוסטרון שמופרשים באחוזים גבוהים יותר בבגרות המינית(גם בזכר וגם בנקבה) שמשפיעים על פיזור וביטוי של מלנופורים ומלנוזומים(שמייצרים מלנין-פגמנט שחור) באפידרמיס. כמו כן מדובר על שינויי צבע פיזיולוגיים- הפיכים, כמו בזיקית ובאיגואנה שמושפעים מהורמוני מתח(זיקית עצבנית היא שחורה) אדרנרגניים כמו אדרנלין, אפינפרין ועוד. החשוב מכל הוא שכאשר מסרסים(או מעקרים) בע"ח אלה גם שינויי הצבע המורפולוגיים נעצרים וגם הפיזיולוגיים. בי, איתי.
 

texvtkui

New member
לסיום הצעה להחליף את הסמל של חברת ג'ון דיר

היום הסמל הוא צבי מקפץ,מוצע להחליפו לחוויאי מעופף.שבת שלום.
 
למעלה