שרשור תצפיות

nubijar

New member
עתלית ונאות הכיכר

ביום רב קילומטרז', התחלתי בבריכות המלח של עתלית יחד עם אסף מירוז ויוסי אשבול. בנוסף הדוגרים הקבועים היו גם: ארנריה 18 חופית מגלית 1 סייפן 2 כפן 1 נחליאלי לבן 1 ובסוף היום, יחד עם חוג הצפרות של ירושלים, בנאות הכיכר, כעשרים שרקרקים ירוקים - כמה משפחות עם צעירים. פעילות יפה של תחמסים נוביים, כולל משפחה עם שלושה צעירים.
 

tuvia k

New member
../images/Emo207.gifעיט שחור בנחל ארוגות../images/Emo70.gif

בזמן סקר במדבר יהודה בנחל ארוגות ככל הנראה ניצפה עיט שחור ע"י צביקה דומיניץ ופקח הרט"ג
 

Torgos

New member
הדופק סביר

המספר הגבוה ביותר של נשרים מאז (כולל) 2004: סה"כ 297-253 נשרים. המספר הנמוך (253) זו הערכת מינימום זהירה כאשר משמיטים כל אפשרות לספירה כפולה. הפתעה טובה גם בקינונים ונמצא קינון ראשון מאז 2004 של נשר בגליל העליון. בצפון הארץ 93 נשרים לעומת 48 בקיץ אשתקד ובדרום מספר דומה לאשתקד (172) ואתמול 204-160. בנחל חבר נצפה הנשר הסרבי (נצפה בגולן מאז ינואר) ואף נלנכד בכרמל לפני כחודשיים. מספר נשרים שסומנו בדרום נצפו בצפון דבר שאולי מסביר את המספר הגבוהה בצפון. רחמים: באזור שדה בוקר לבדו 57 נשרים בתחנת האכלה ומעל 70 על מצוק הלינה הקבוע וסה"כ בדרום ניצפו קרוב ל-100 רחמים. בנוסף: מעל 20 ורדיות סיני במכתש קטן ויחד עם שחר אלטרמן: חנקן אדום-גב זכר בוגר בערוץ עליון של נחל דויד. כנראה נתקע פה שבל כנף פגועה למרות שתעופתו סבירה. תודה לצפרים שתגברו את אנשי רט"ג.
 
אדום חזה היום באשדוד

היום בטיבוע באשדוד אדום חזה אחד, נחמד מאוד לראותם עכשיו, בסוף יוני.חוץ מכך 4 פשושים,כ-15 סבכיים שחורי כיפה, 4 בולבולים,כ-30 קניות קטנות,ירגזי פרחון אחד וכ-110 דרורים! נצפו גם צעירים רבים של אנפות לילה, אנפות לילה בוגרות,לבנית קטנה ,המון אנפיות בקר,שני בזים וכל הרגילים: דרורים, עורבים,תורים יונים צופית ועוד.
 
למעלה