היום במחצבות ראש העין קינון של אוח עיטי-1

היום במחצבות ראש העין קינון של אוח עיטי-1

היום איתרתי קן של אוח עייטי במחצבותראש העין. ניצפו זוג הורים ו 3 פרחונים. הפרחונים ניראים כבני 3 חודשים בריאים גדולים ועומדים לעוף בכל יום.. התמונות צולמו בצלמה ביתית ולכן אני מתנצל על האיכות
 
היום במחצבות ראש העין קינון של אוח עיטי-3

תמונה נוספת. כאן רואים את אחד מבני הזוג..
 
עכשיו קינון עקב עיטי - מחצבות ראש העין

בנוסף נצפה גם קינון של עקב עיטי- שנה רביעית ,כשבשנה שעברה לא היתה הצלחה לקינון כתוצאה מעבודות הפיתוח באיזור נדדו זוג העקבים לרכס אחר וקיננו שם, תמונות תהיינה בהמשך
 

tuvia k

New member
מברוק../images/Emo45.gif

באביב 1999 היה לי העונג ליראות שם בפעם הראשונה בחיי זוג אוחים אני יודע שהם היו שם גם כמה עונות אחריי עד אביב 2002 מאז לא יצע לי ליתקל בהם שם עם אני זוכר נכון ליפניי שנתיים בהרך נימצה באיזור אוח בוגר דרוס . כמו כן יש לי תצפית של אוח ב-2001 בגיבעת כח [יער קולה] פרט בוגר במעוף בשעות הבוקר המוקדמות .
 
הם מצאים שם בערך משנות השמונים

או ממתי שאהוד מצא אותם.. בשנים האחרונות קצת פחות בגלל הפיתוח בחלק מהאזורים אבל הם שם.
 
בדיוק חלמתי הלילה על מציאת פרחוני אוח

עולם מטורף. בכל אופן, באיזה מחצבות מדובר בדיוק - יש אי אלו באזור (1. מגדל צדק, 2. מחצבות נטושות ממזרח לשם (בהם גם דוגרים אוחים) , מחצבות ברקת (בהם גם דגרו אוחים) ומחצבות מודיעים (שגם בהם...)?
 

tuvia k

New member
תשובה מס' 1

אני בעבר רעיתי אותם במחצבה של מיגדל צדק אבל ניראה לי שגם היו במחצבה של ברקת. ד.א. פעם גם היו שם מס' זוגות של בזים אדומים .
 
בעבר הלא רחוק

עד בואו של כביש 6 דגרו בכל המחצבות הללו, כולל שני זוגות בשתי מחצבות ברקת, מרחק של 600 מטר אחד מהשני (מקווה שאינני טועה ושזה לא 300). ביוני 2003 צפיתי ב- 4 פרטים בלבוש בוגר במחצבות ראש העין הנטושות (מין מצוקונים קטנטניםים ועזובים שנמצאים מזרחית (או מעט צפון מזרחית) למחצבות של מגדל צדק), מאז לא הייתי שם. בקיצור - ארץ אוחים, ההיית או חלמתי חלום?
 
תשובה לפשושיניוקיי

כניראה שחלומות מתגשמים לפעמים... בכל מקרה היה נחמד מאוד לראות אותם בבוקרו של יום השבת. מדובר במחצבות הנטושות של ראש העין...
 

fiend2004

New member
לא כדאי לפרט מיקומים

כל כך מדויקים. אפשר לעשות את זה בפרטי.
 
במקרה של אוח אין שום בעייה

האוח הינו חיה מסוכנת לבאים לפגוע בו. ציידים רבים קיפחו את חייהם או לכל הפחות את עיניהם
 

fiend2004

New member
טוב מאוד,

אני בעד האוח! אבל בכל זאת, גם אם לא ציידים, הרבה צלמים היו שמחים להציק להם. ובתקופת קינון זה מטרד לא קטן עם פוטנציאל להבריח אותם משם.
 

tuvia k

New member
אז זהו ש...

הוא רציני לגמריי, אני בנגוד אליו כן חושב שצריך לינהוג בייתר זיהירות לגביי פירסום מדוייק של אתרי קינון שונים. למרות שבמיקרא הספציפי הזה ניראה שניגרם נזק כי הכן מדובר כאן בשתך גדול וגם לא תמיד נגיש אז ככה שהאוחים שלנו בטוחים אפשר להייות רגועים .
 
למעלה