שרשור הסנוניות בסינמה סיטי נמחק

ישחק לטובתה גם אם יסופר לבעלי המקום

עד כמה מסמלת הסנונית ברכה ומזל טוב לסביבה בה היא נמצאת. בתרבויות שונות מימי העבר הרחוק ועד היום. המוסלמים רואים בה קדושה ויוצאים מגידרם לשמור עליה, רק שתקנן בסמוך אליהם. היפאנים מעריצים אותה ומתגאים אם תקנן בסביבתם. לכשתקנן, יפרסמו על כך בסביבתם ויזמינו לראותה.. גם ביהדות ובנצרות יש לה מקום כבוד. פשוט לא ברור מיהו זה שם, בהנהלת המקום שכל כך התנתק מערכי הטבע וקיבל את החלטה האומללה. עדיין לא מאוחר. שיתוף פעולה עם גורמי הטבע בארץ ועם צפרים, יכול להחזיר הסנוניות ולתקן את העוול שנגרם. ואוליי דווקא יהוו הסנוניות מוקד משיכה למבקרים נוספים שיתרמו להכנסות המקום. אולי בסוף עוד יחליפו את שם המקום ל"סנונית סיטי". אמנון
 

naja

New member
ההצעות שלכם נאיביות משהו.

הדבר היחיד שיכול לעזור בעתיד זה להעניש את מבצע הפעולה הזו בחומרה(לא כמו העושים המצחיקים שמקבלים הציידים כיום). לאחר מכן, צריך שהעונש יפורסם בכל העיתונים היומיים וחשוב מזה-שיצא חוזר מסודר מטעם המשרד לאיכות הסביבה והרט"ג לכל בעלי היתרי ההדברה בארץ(ועם קצת לחץ, ניתן לדאוג שהדבר יוזכר בכנס המדבירים שנערך פעם בשנה). אין לי ספק שעונש כבד וכואב ירתיע בעתיד הרבה יותר מסיפורים על סגולותיה של הסנונית כמביאת מזל.
 

netbird

New member
פרסום

"גורמים לא ידועים ניסו להרחיק את הסנוניות מהחניון על ידי שימוש בדבק. הסנוניות טופלו בבית החולים לחיות בר בספארי ברמת גן, וישוחררו בימים הקרובים חזרה לטבע"
 

fiend2004

New member
שמעתי היום את אוהד הצופה מתראיין לרדיו בנושא

כל הכבוד. כל מקרה כזה חייב להגיע לתקשורת, על מנת שירתיע מלפעול בדרך דומה בעתיד.
 
כמעט מתחת לאף ולא ידעתי

האם יש איסור פרסום כלשהו על כך שהאירוע היה בסינמה סיטי? אם לא, חשוב שהנושא יגיע גם למקומונים של ערי השרון הדרומי (בפרט רמת השרון), אזור שלמרות תדמיתו ה"מתקדמת" סובל מהעדר קשה של מודעות לשמירת טבע ובעיות סביבתיות (אם הן לא מורידות את ערך הנדל"ן של התושבים...).
 

netbird

New member
הכוונה היתה ששמו של הקניון לא יוכפש...

...בטרם נערכה החקירה. זה לא מובן מאליו שהמזמין ידע באילו שיטות ישתמש המרחיק ואם בכלל לקח בחשבון נזק לבעלי הכנף. צריך לברר מה סיפר/לא סיפר המדביר לבעלי הקניון לפני שמאשימים. קשה להסתיר את מקום האירוע מגולשי הפורום (כי כל מי שגלש כאן בשנה האחרונה מכיר את הלינה המפורסמת), אבל קל יותר לעשות זאת בכתבה לציבור הרחב.
 
ממתי נהיו כל כך עדינים ומתחשבים בארצנו?

אפשר לחשוב... זה נראה לי קצת ומוגזם בכל זאת המקום נושא בחלק מהאחריות אם הוא מזמין קבלן הוא אמור להיות אחראי על סוג העבודה שהוא מזמין
 

Torgos

New member
מי זה המקום?

האם זה קבלן שמפעיל את החניון, או אולי החנויות והמסעדות במתחם, או רשת בתי הקולנוע, או שמא תנובה? פירסום לא נכון עלול לפגוע במי שאינו אשם עד כדי נזק לשם הטוב וכלכלי. אז מה האצבע כל-כך חמה על ההדק? כשבספארי מת פיל ומיד מתחילים לקשקש ידיעות ובבלוגים בלי קשר לאיכות הטיפול של הספארי והתנאים - בלי לבדוק ולהבין, האם זה לא מזיק? גם אז את מתממת בשאלה שכזו?
 

tuvia k

New member
סיחה שאני מיתפרץ

אבל האיתי חייב קרן בירשותך אני יענה לאוהד על השאלה המקום? המקום זה יכול להייות מי המנכ"ל ועד אחרוניי העבודים שכן כל אחד באיזו שהיא צורה אחריי לפשע שקרה שם. כמוון שצומט הלב צריכה וחייבת להייות לבכירים ביותר ולאילו שיש יד בדברהחמור הזה שירחש שם. בירצוני גם לברך על כך שהדבר עיגייה לתיקשורת לא שמעתי את אוהד [אין כאן קליטה בערבה]אבל אני משוחנה שיצעה מי זה רק טוב .
 

Avi BL

New member
הכי חשוב זה מה ייעשה למדביר

הנהלת הבניין הזמינה "בעל מקצוע" לעשות עבודה והנ"ל במקום להגיד שהוא לא מוסמך לטפל במטרד הנגרם ע"י חיות בר מוגנות החליט להרוויח כאן את הכמה לירות שלו ולעבור על החוק. למדביר יש אחריות ישירה לעבירה ועליו לשלם על כך בכל חומרת הדין. המדביר חייב להיענש קשה כדי שהוא וחבריו למקצוע יפעלו רק בתחומי האחריות והרשיון שלהם. אני בטוח שהמדביר ידע שאסור לו לטפל בסנוניות אלא רק ביונים (אולי גם בדרורים). כמובן שגם להנהלת המבנה יש אחריות אבל הם תמיד יכולים להסתתר מאחורי הטענה שהם הזמינו "מומחה" ולא ידעו שהוא לא מוסמך לטפל בבעיה. מעניין אם הם היו מזמינים אינסטלטור לטפל בתקלת חשמל.... הנהלת המבנה היא גוף מוכר וידוע ושייכת לחברה גדולה מאוד במשק. התעסקות עם גוף כזה בנושא "פעוט" כזה לא תניב תוצאה משמעותית לעתיד, מה גם שהם הביעו "חרטה" על הטעות. ובקשר לסנוניות עצמן, כמו שכתב אוהד מספר עשרות כבר חזרו ללינה במקום ההדבקה ועוד כמה מאות ישנות בפינות נוספת בחניון. הן מפוחדות ביומיים האחרונים ובורחות מכל אדם מתקרב. לפני האירוע ניתן היה להתקרב אליהן למרחק של מטרים בודדים.
 

Avi BL

New member
הנושא הגיע גם ל"עיתון של המדינה"

סריקה מידיעות אחרונות של אתמול.
 
אני לא מסכימה איתך

יש שם מתחם ששמו בישראל ידוע כסימנה סיטי (ולא משנה אם זה היה החניון או תנובה או לא יודעת מה) מישהו במרומי הסיטי הזה צריך לקחת אחריות וגם לשלם, אם לא בכסף אז באופן ציבורי על העניין הזה. התמקדות רק המדביר ולא במי שמזמין אותו מפספסת לדעתי את האפקט הרצוי. התוצאה צריכה להיות שמי שמזמין מדביר ישאל אותו חמש פעמים על השיטות שבהן הוא עומד להשתמש, כדי לוודא שאין בהן עבירה על החוק ופגיעה בערכי טבע מוגנים. ואם נתת את דימוי הספארי, אז זה משול לתלונה של לקוח על מסעדת הספארי. המסעדה היא עסק עצמאי בתוך הספארי. אבל הספארי שהמסעדה נמצאת בתחומו עדיין צריך לשאת באחריות למה שקורה שם. אם לא משפטית אז לפחות מעשית ומוסרית.
 

Torgos

New member
אתמול נאסף בבסיס חי"א אוח ירוי

בראשו-כדורית ציד. סיפור אמיתי! מאושפז כרגע באפק. האם הש"ג אשם או המב"ס. אולי מפקד חיה"א. הקרקע עליו בנוי מתחם של הסינימה סיטי שייכת למנהל מקרקעי ישראל, האם הוא לא גם אשם שהחכיר למי שיבנה מתקן בו יפגעו סנוניות? מי שעשה את הפגיעה בסנוניות ומי שאחראי - מטופל עפ"י החוק. מי את/ם שכבר תרשיעו, וגם תחרצו דין בלי שאתם בדקתם את העובדות, את פרטי החקירה וכד'.האם מישהו שחרר מישהו מאחריות?
 
אין לי עניין להרשיע אף אחד

אין ספק שצריכה להיות חקירה מסודרת והאחראים (ברמות השונות) צריכים לתת את הדין. רק לא הבנתי למה יצאת להגנת הסינמה סיטי בכזאת התלהבות.
 
למעלה